Uszczelka pod głowice w Gs 500E

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

dominGeS

Uszczelka pod głowice w Gs 500E

Post autor: dominGeS »

Siemacie Bracia i Siostry!Mam pytanko.Czy po demontażu głowicy silnika należy koniecznie założyć new uszczelkę przy ponownym jej montażu
?czy np.założyć starą i złapać ją na tzw."pastę".Pytam,bo kurka uszczelki sprzedają w kompletach,które są b.drogie.Co Wy o tym myslicie?
dzięks
pozdrowionka
cyngiel

Głowica, uszczelka GS 500

Post autor: cyngiel »

Witaj,
technologia napraw nie przewiduje ponownego wykorzystania starej uszczelki - w żadnym silniku (o ile występuje).

Temat ten w GS 500 (E,F) jest poszerzony o czynność obsługową niewystępującą często: co 6000 km podczas kontroli/regulacji luzu zaworowego "popuszczamy" o pół obrotu nakrętki głowicy i dociągamy je w kolejności od wewnętrznych w kier. zewnętrznych w 2 lub 3 fazach momentem obrotowym przewidzianym w manualu (35-40 Nm). Wykorzystujemy w tym celu klucz dynamometryczny.
http://www.gstwin.com/every4000miles.htm

Informacja została potwierdzona w ASO Suzuki na moją prośbę. Niestety wielu mechaników (w tym z ASO) nie przeprowadza tej ważnej czynności a drugie tyle o niej nie wie.

Zadbanie o wyrównanie naprężeń szpilek głowicy i samej głowicy gwarantuje trwałość uszczelnienia i zwiększenie żywotności (płaszczyznowości) głowicy.
http://gs500e.republika.pl/ksiazka.htm

Życzę wszystkiego bezawaryjnego! 8)
voti
BS Brother
BS Brother
Posty: 1147
Rejestracja: pt, 20 sty 2006, 14:23
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: voti »

Kontynuując ... po regulacji zaworów uszczelka pod deklem głowicy do wymiany jak rozumie?
Czerwony potwór
Loser

Post autor: Loser »

Uszczelka pod deklem to nieco inna sprawa - nie te cisnienia i temperatury...
W aucie przeszedl montaz ponowny - nic nie kapie, nie saczy...
Zas w motorze mam uszczelke z "tubki", czyli wcisniety odpowiedni silikon (chyba;) ). Tutaj nie ma az takich rygorow.
A co do uszczelki pod glowice - sprobuj zapytac w firmie, ktora robi uszczelki. Niedaleko mnie jest takowa - przynosisz na wzor, a oni dorabiaja. Tworzywo dowolne. Jezeli chcesz, wytna Ci nawet z miedzi o grubosci 0,1 mm.
Cena w granicach 30-50 ziko.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !! Sprzedają je w kompletach ponieważ oprócz wlaściwej uszczelki pod głowicę występuje tam kilka innych a wszystko to z materiałów odpornych na wysokie temperatury.
Uszczelka pod głowicę różni się tym od każdej innej uszczelki, że jest wykonana z dwóch różnych materiałów. Chodzi o to, że powierzchnie przylegające do cylindrów są wykończone metalowymi pierścieniami.
Raz dociągnięta - wymaga jedynie kontrolnego "dociągnięcia" po określonym przebiegu. Robi się to zaczynając od śrub wewnętrznych metodą "na krzyż" do zewnętrznych nastawiając klucz dynamometryczny na określoną siłę (przykro mi Cyngiel twój pierwszy link nic nie mówi o "popuszczaniu" uszczelki co i tak jest dla niej MORDERSTWEM !!)
Voti - uszczelkę pod dekiel możesz założyć nową (za straszne pieniądze pewnie :wink: ), możesz też poratowac się uszczelkami "z tubki" lub też na starą nałożyć warstwę "żaroodpornego" silikonu (najlepsze i najtańsze).
Loser - podaj mi adres firmy, która wycina uszczelkę pod głowicę z miedzi 0,1 mm za 50 zeta ??
Panowie - konkrety są najważniejsze :angry_smile: Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Abe

Post autor: Abe »

uszczelka pod pokrywe zaworów jest po ok 70zł
a komplet jest za ok 350

Najlepiej z kazdym rozkrecaniem silnika dawac nowa uszczelke. Zawsze to mniej klopotow jak cos pojdzie nie tak...
Loser

Post autor: Loser »

Moze przesadzilem, ale do Ibizy zrobili mi majaca 0,2 mm wlasnie za 50. Inna sprawa, ze temat byl zalatwiony wyjatkowo po znajomosci, w zamian za konfiguracje komputera w firmie :)
loozzz

pocenie uszczelki

Post autor: loozzz »

WItam bracia.

Zauważyłem ostatnio,ze mój Gs ma lekko spoconą uszczelkę pod głowicą. Rozumię,że trzeba wymienić... a co może być przyczyną??? Wie ktoś???

Loozzz
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !! Myślę, że jednak poci Ci się uszczelka pokrywy zaworów. Przyczyna ?? - raczej wpływ wysokiej temperatury chociaż jeśli nie była pokrywa odkręcana to nie powinno się tak dziać. Spróbuj dokręcić w miejscu pocenia ( tylko z "czuciem" :twisted: ). Jeżeli nie pomoże to odkręć pokrywę, zobacz w jakim stanie jest uszczelka i spróbuj ją uszczelnić żaroodpornym silikonem. Jeżeli masz kasę - kup nową.
Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
loozzz

:)

Post autor: loozzz »

Ok Lechu , dzięki... Spróbuje dziś wieczorem..

Pozdrawiam
loozzz
ODPOWIEDZ