Majstrowanie przy jajku :)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

gruby

Post autor: gruby »

zabieram zegary i jade do sklepu ...

efekty postaram sie przedstawic jak najszybciej ...

edit1: tak wiec kupiłem diody 5mm + oporniki .. niestety nie mieli gotowych ...
zaraz bede walczył z tymi żaróweczkami ... mam nadzieje ze uda mi sie powyciągac je z tych plastikow ...

edit2: ja pier...tenteguje ... lutowanie tego badziewia to tragedia ...
musze sie zaopatrzyć w normalną lutownice z maluteńkim dziubkiem, bo jak na razie próbowałem sobie radzić tym badziewiem na przycisk ....
ale przynajmniej wiem że zestaw który kupiłem działa


edit 3
teraz juz zostalo tylko kilka srubek ...

felgi wypolerowane, plastiki skompletowane, nowe białe kierunki ... czekam jeszcze na błotnik i bedzie cudnie :)

co do zegarów to powiem szczerze ze z tymi UV nic nie wyszlo ... gowno widac na zegarach .. teraz bede kombinowal z tymi super jasnymi ... moze te beda lepsze ...

potem tylko nawoskuje i zimowanie :)

a na nowy sezon sprzedam gada i siadam na troche wygodniejsze stuki-puki :)
kollector

Post autor: kollector »

białe kierunki to miodzio w jaju!
poszukaj odpowiednich żarówek do nich - jak założysz zwykłe pomarańczowe to kierunki trochę nabiorą koloru mandarynki

w Seatach i w WV (albo VW) widziałem żarówki do kierunków które miały kolor chromu (świeciły na pomarńczowo)

a jak założyłeś białe kierunki to zobacz:
https://ssl.swistak.pl/aukcje/1175234.html

troche kasy jest, ale jak sprzedasz swoją tylną lampę to część się zwróci

no i co dioda to dioda ;)


i jeszcze jedno - jak będziesz skłądał motocykl to zrezygnuj z uchwytu dla pasażera (śruby przykręć!)
Na moje oko jajo bez tego uchwytu sporo zyskuje (ja w zasadzie nei jeżdżę z pasażerm, więc ten uchwyt nie jest mi potrzebny, ale jeśli podróżujesz często we 2 osoby, to jednak spora to wygoda..)
gruby

Post autor: gruby »

hehehe ...

co do lampy, to mam mozliwosc kupic od b. porządnej osoby takową .. jednak .. tak mi sie ona nie podoba ze glowa boli ... czerwona dla mnie jest o wiele lepsza .. a diode pod czerwony klosz tez moge wstawic ...

brak uchwytu tez mi nie odpowiada .. po pierwsze ułatwia wrzucenie moto na centralke, po drugie jego brak nadaje jajku sportowego charakteru (podobnie jak zdjety blotnik) a tego własnie nie chce Smile

teraz przez zime bede dopieszczał suke stylistycznie, zeby na nowy sezon znalazla nowego, porządnego własciciela Smile, który nie bedzie mial sie do czego przyczepic

edit : no i ch*jnia ...

wczoraj siedzialem nad licznikami ... chcąc założyc kolejny zestaw diod ...i co ?? i nic .. a oprocz tego ze nic .. to cos mi sie spalilo ..i teraz nawet zarowki nie dzialają ...

sprawdziłem jeden zestaw bezpiecznikow (m.in. odp za światła przednie, klakson) ... ten pod siedzeniem ...

tam znajdują sie dwa pojemniki ... jeden z w/w bezpiecznikami ... drugi nie do końca wiem z czym ... ale napisy wytłoczone na nim sugeruja że może byc powiązany z żarówkami zegarowymi (powiem tylko ze kontrolki i kierunki działają) ... tylko nie wiem jak ...
gruby

Post autor: gruby »

zrobiłem :)
udało sie :) brak możliowści jeżdzenia w połączeniu z desperacką chęcie motocyklowania zmusił mnie do zrobienia czegoś konstruktywnego z moim moto ...

i tak po spaleniu dwóch bezpieczników odpowiedzialnych za zegary, zrobiłem czerwone podświetlenie i uważam, że jest bajka :)
teraz, lepiej wyglądać mogą tylko zegary INDIGLO :)
mrek

Post autor: mrek »

Pytanie
kupiłem jajo i miało już z tyłu założone kierunki diodowe, czy to może powodować zbyt szybkie miganie kierunkowzkazów ? czy raczej przyczyną będzie przerywacz ? od razu dodam , że wszystkie żarówki są sprawne a miganie nie jest az tak szybkie jak np. w samochodzie przy spalonej jednej żarówie.
gruby

Post autor: gruby »

tak, to może być to ...
wystarczy ze zmienisz żarówke na taka o innej mocy i od razu przerwa sie zmienia :)

na marginesie - zrob zdjecia tych kierunków i pokaż nam (mi) jestem bardzo ciekawy jak to wygląda ...
mrek

Post autor: mrek »

ok. postaram się zrobic fotki jak najszybciej.
nie wiem czy dobrze to sobie wydedukowałem ale jeżeli wsadziłbym do porzodu mocniejsze żarówki , bo chyba diody pobierają prądu mniej , to przerwy w miganiu powinny się zwiększyć ?
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Jak sie przepali zarowka, to szybciel migaja kierunki bo idzie wiekszy prad i przekaznik sie szybciej nagrzewa. Czyli jak Twoje diody biora mniej pradu, to powinienes dac jakis odbiornik, ktory by bral wiecej produ, zeby na przekaznik szlo tyle ile fabryka przewidziala. W tym przypadku mocniejsza zarowke (czyli jezeli np diody biora 1,5V, a w tym miejscu powinna byc zarowka 15V to musisz dac zarowki 28,5 V :lol: ) albo cos takiego...
ObrazekObrazek
karus

Post autor: karus »

ja do mojej gs założyłem z przodu kierunki od poloneza atu plus
białe.tanie.i z homologacją no i przede wszystkim fajnie wygladają

co do szybkiego migania można by popróbować przed dioda wstawić
wiekszy opornik nie jestem pewien ale powinno pomóc

studi jeżeli masz na podświetlaniu diiody zwykle a nie te super jasne
to sam sie nie bierz za wlutowywnie tych superjasnych
najlepiej niech jakis znający sie na tym elektronik osadzi że można takie
wlutować ponieważ jeżeli znajdują sie one na płyutce to wlutowywyjąc
mocniejsze dioody możesz zepsuć tą płytkę...
nie mówie że napweno sie zepsuje ale istnieje taka mozliwość
co innego jak sie montuje diode zamiast żaróweczke tu nie ma takiego problemu
jedynie można bezpiecznik spalić...

no i jeszcze jedno ważne
jak bedziecie bracia podłaczać takie rzeczy to nie róbcie tego na zapalonym silniku... ja już kiedyś spaliłem moduł zpałonowy w moim smisonku podczas montazy podświetlenia... :oops:
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

zachecony waszymi opisami i faktem ze spalily sie zarowki podswietlajace predkosciomierz poswiecilem pare chwil i pobawilem sie diodami
http://www.bikepics.com/pictures/549433/
http://www.bikepics.com/pictures/549436/
trzeba jeszcze poprawic pewne rzeczy
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
gruby

Post autor: gruby »

ja wczoraj wytachalem jajo na jazde (pierwsza) i okazalo sie ze te diody co zalozylem to ch*joza ...
przejezdzajac przez tunel zegarow wogole nie widac ...
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

diody wystepuja w roznych mocach ,rozmiarach i soczewkach i tu najlepsze sa rozpraszajace swiatlo.
u mnie jest super
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
gruby

Post autor: gruby »

napisza skad, co i jak zrobiłes ...
ODPOWIEDZ