dodatkowo pytanie: czy ktos cos wie o wstawianiu chlodnicy oleju? Znajomy mechanik bardzo polecal mi takie rozwiazanie... :roll:
LS 650 Savage - jaki olej ?
LS 650 Savage - jaki olej ?
Temat chyba zawiera wszystko
jakich olejów uzywacie do swoich Savażek?
dodatkowo pytanie: czy ktos cos wie o wstawianiu chlodnicy oleju? Znajomy mechanik bardzo polecal mi takie rozwiazanie... :roll:
dodatkowo pytanie: czy ktos cos wie o wstawianiu chlodnicy oleju? Znajomy mechanik bardzo polecal mi takie rozwiazanie... :roll:
ja jestem przed moją pierwszą wymianą oleju w savage, wiec Ci nie pomoge. za to rozmawialem z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem na temat możliwości przegrzania tego pięknego singla i powiedział, że silniczek przegrzewać może się tylko w trakcie długiej jezdy w korku (a kto z nas bedzie w korkach stał?! =D)
hmm.. ale co tu pisac, zapewne Osama rozwieje nasze wątpliwości w najbliższym czasie =]
jeszcze co do temperatury oleju. ja mam zamontowany taki mały bajer, który serdecznie polecam:
http://starzaki.eu.org/~fans/thekamil/m ... vage11.JPG
temperatura oleju zawsze pod kontrolą
hmm.. ale co tu pisac, zapewne Osama rozwieje nasze wątpliwości w najbliższym czasie =]
jeszcze co do temperatury oleju. ja mam zamontowany taki mały bajer, który serdecznie polecam:
http://starzaki.eu.org/~fans/thekamil/m ... vage11.JPG
temperatura oleju zawsze pod kontrolą
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
termometr oleju - piękna i jakże pożyteczna rzecz, dzięki niemu wiem że nawet w korkach temp silnika w najgorętsze dni nei przekroczyła 100 stopni, jeżeli by tak sę stało to postuj i chłodzenie przymusowe, co do chłodnicy to moje zdanie jest takie że wszystko mozna przerobić tylko po co?? to jest Singiel chłodzony powietrzem i niech tak zostanie
co do oleju to mój motorek miał na niego apetyt, raz ze względu na przebieg, a później po remoncie na ciężką rękę mą na gazie, i Savage jeździł częsty na max obrotach
dlatego lałem 20W50 Motula, ale oryginalnie ma być 10W40 i taki polecam, no chyba że już bierze olej w ilościach znacznych to wtedy gęstszy bo raz że tańszy to dwa nei będzie tak szybko uciekał 
co do oleju to mój motorek miał na niego apetyt, raz ze względu na przebieg, a później po remoncie na ciężką rękę mą na gazie, i Savage jeździł częsty na max obrotach
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
No to bede musiala pomyslec nad takim termometrem bo faktycznie super rozwiazanie.
to ja juz nic teraz nie wiem :? Mechanik zapewnial mnie ze tylko full-syntetyk, z kolei z tego co sie orientuje Motul, o ktorym piszesz to mineralny...No to jak to jest, ktory lepszy (mineralny/syntetyczny) i dlaczego?dlatego lałem 20W50 Motula, ale oryginalnie ma być 10W40 i taki polecam
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
do Savage nie lać Syntetyka, ma być pół syntetyk, jak nalejesz czystego syntetyka to zarżnisz silnik, on nie jest stworzony dla tego typu oleju, a 10W40 to właśnie pół syntetyk i taki symbol masz na korku wlewu oleju z przodu prawej strony silnika tuz przed cylindrem 
ja lałem mineralny olej (20W50) tylko z jednego względu - jest 2X tańszy, a przy przepale oleju jaki miał na początku mój Savage (do 4L na 1000km) to się liczyło jest wada stosowania gęstszego oleju - trudniejszy rozruch w niskich temp. a co za tym idzie tzreba dłużej gzrać silnik bez jazdy, co tak czy tak w LS 650 powinno trwać dobre dwie zdrowaśki
- odpalenie maszyny (bez przegazówek), zamknięcie garażu, ubranie się i dopiero wtedy można sprawdzić czy górne dekle na cylindrze się zagrzały, jeżeli tak to jazda :moto:
ja lałem mineralny olej (20W50) tylko z jednego względu - jest 2X tańszy, a przy przepale oleju jaki miał na początku mój Savage (do 4L na 1000km) to się liczyło jest wada stosowania gęstszego oleju - trudniejszy rozruch w niskich temp. a co za tym idzie tzreba dłużej gzrać silnik bez jazdy, co tak czy tak w LS 650 powinno trwać dobre dwie zdrowaśki
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 1568
- Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przede wszystkim napisz, ile Twoj silnik ma juz przejechane i w jakim ogolnie jest stanie.
Oleje syntetyczne maja to do siebie, ze ze wzgledu na pewne komponety bardzo dobrze penetruja silnik. Jest to oczywiscie ich zaleta, ale...No wlasnie, zawsze jest jakies ale. Jesli silnik mam juz sporo za soba, to w naturalny sposob powstaja w nim rozne "brudy", ktore zbyt gwaltownie "wyplukane" przez syntetyk moga narobic troche zamieszania w silniku, wiec do starszych silnikow, ktore pracowaly na mineralnym lepiej syntetyka nie lac. Po co "przedobrzyc"?
Co do gestosci - moj Intruz ma juz osiemnastke na karku i jest tak "wytarty", ze przy oleju typu 10W40 caly czas wlancza mi sie kontrolka oleju. Leje wiec 20W50 i problem znika. Nie zauwazylem jednak zadnych roznic przy uruchamianiu silnika z takim czy innym olejem. No ale to nie Savage, wiec moze niepotrzebnie sie wtracam?
Oleje syntetyczne maja to do siebie, ze ze wzgledu na pewne komponety bardzo dobrze penetruja silnik. Jest to oczywiscie ich zaleta, ale...No wlasnie, zawsze jest jakies ale. Jesli silnik mam juz sporo za soba, to w naturalny sposob powstaja w nim rozne "brudy", ktore zbyt gwaltownie "wyplukane" przez syntetyk moga narobic troche zamieszania w silniku, wiec do starszych silnikow, ktore pracowaly na mineralnym lepiej syntetyka nie lac. Po co "przedobrzyc"?
Co do gestosci - moj Intruz ma juz osiemnastke na karku i jest tak "wytarty", ze przy oleju typu 10W40 caly czas wlancza mi sie kontrolka oleju. Leje wiec 20W50 i problem znika. Nie zauwazylem jednak zadnych roznic przy uruchamianiu silnika z takim czy innym olejem. No ale to nie Savage, wiec moze niepotrzebnie sie wtracam?
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam !! Był kiedyś poruszany temat rodzaju olejów stosowanych w Naszych rumakach. Troszkę ukryta sprawa bo dyskusja toczyła się w temacie o sprzęgłach ale mimo wszystko polecam ze względu na opisaną przez Moto klasyfikację olejów.
http://www.bractwo-suzuki.pl/forum/viewtopic.php?t=829
Trochę off topic ale myślę, że przydatne. Pozdrawiam.
http://www.bractwo-suzuki.pl/forum/viewtopic.php?t=829
Trochę off topic ale myślę, że przydatne. Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

Potrzebnie, potrzebnieByQ pisze:Przede wszystkim napisz, ile Twoj silnik ma juz przejechane i w jakim ogolnie jest stanie.
(...) No ale to nie Savage, wiec moze niepotrzebnie sie wtracam?
Dziekuje za wszystkie info.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Silnik po kapie to bardzo dobrze a przebieg w moim miałem troszkę większy jak sprzedałem 39000 a kapa była robiona przy 34000 
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
olej do savage
Chce się przyłaczyc do Dyskusji na temat oleju a więc zgodnie z instrukcją którą posiadam, do savage silnika wlewa się 10/W40 jest to pół syntetyk zalecany jest motul lub Valvolin przypominam ze niewolno do motocykli stosować oleji samochodowych z tego względą że w/w oleje nie posiadają komponentów które zapobiegają spaleniu się sprzęgła jeszcze jedno przy wymianie oleju należy wymienić filtr oleju koszt 12zł w AUTO CENTER w gdyni władysława IV TO INFORMACJA DLA OLI
Re: olej do savage
dzieki, filtr juz mam kupiony w Inter Cars ale za 15,99zl.PIKUŚ pisze: jeszcze jedno przy wymianie oleju należy wymienić filtr oleju koszt 12zł w AUTO CENTER w gdyni władysława IV TO INFORMACJA DLA OLI
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
ano robi Aral oleje do motorów i to nawet dobrej jakości
http://www.motul.pl/motul.htm a to dla tych co dalej sądzą że 10w40 to mineral :d
http://www.motul.pl/motul.htm a to dla tych co dalej sądzą że 10w40 to mineral :d
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl