Diody trzeba dobrać prądowo. 1N5822 ma tylko 3A w kierunku przewodzenia zgodnie z katalogiem, nie udźwignie 2x21W.arturssp pisze:...Do kabli idących do żarówek dolutować po jednej diodzie (np Shottky 1N5822 - mniejszy spadek napięcia i mniej się grzeje)....
GSX750F K5 - światła awaryjne
Moderator: bohas
-
- BS Brother
- Posty: 1805
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
dzięki za odpowiedzi. Jednak samemu nie będę dokładał diod bo nie chce pożaru ale wczoraj znalazłem takie coś http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=4783753
Fajnie bo można wmontować w oryginalna instalacje bez dokładania przycisków. Jutro pojadę do sprzedawcy po niego bo to niedaleko ode mnie 40km i kupie.Dam znać co i jak .
Fajnie bo można wmontować w oryginalna instalacje bez dokładania przycisków. Jutro pojadę do sprzedawcy po niego bo to niedaleko ode mnie 40km i kupie.Dam znać co i jak .
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
Moim zdaniem szkoda 100PLN.
Ja u siebie zastosowałem mostek prostowniczy taki: http://allegro.pl/mostek-prostowiczy-kb ... 99059.html
Ma zgrabne końcówki których nie trzeba lutować. Zaciski (~) trzeba podłączyć do żarówek a zacisk (-) przez przełacznik do przerywacza.
Ja użyłem wylacznika zaplonu na kierownicy, który wg mnie jest zbędny, gasić można kluczykiem.
Całość za kilka złotych i nie ma żadnych dodatkowych elementów na wierzchu.
Działa w wielu trybach: autostradowym, pozdrowieniowym, korkowym, awaryjnym, z możliwością dowolnej regulacji liczby błyśnięć
Ja u siebie zastosowałem mostek prostowniczy taki: http://allegro.pl/mostek-prostowiczy-kb ... 99059.html
Ma zgrabne końcówki których nie trzeba lutować. Zaciski (~) trzeba podłączyć do żarówek a zacisk (-) przez przełacznik do przerywacza.
Ja użyłem wylacznika zaplonu na kierownicy, który wg mnie jest zbędny, gasić można kluczykiem.
Całość za kilka złotych i nie ma żadnych dodatkowych elementów na wierzchu.
Działa w wielu trybach: autostradowym, pozdrowieniowym, korkowym, awaryjnym, z możliwością dowolnej regulacji liczby błyśnięć
-
- BS Brother
- Posty: 742
- Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 10:25
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
No fakt, może zbyt radośnie podszedłem do diod 1N5822, aczkolwiek dla 2x21W prąd będzie ok 3,5A, więc niewiele ponad jej prąd max ciągły. Do tego w przypadku kierunków prąd jest przerywany, nie ciągły. A że to schottk'y to spadek napięcia mniejszy i moc strat też, więc ostatecznie raczej by wytrzymały bez problemu (No chyba, że miały by te awaryjne godzinami migać). Ale faktycznie jak covboy zauważył, lepiej dać mostek z wyjściami na konektory - prostszy w podłączeniu i można łatwo do czegoś przykręcić
No ale wybór należy do gsx750mir.
No ale wybór należy do gsx750mir.
Bandit 1250SA K8
792-891-663
Ciche wody są najgłębsze...
792-891-663
Ciche wody są najgłębsze...
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
to jutro stało się dziś mam i za nie długo będę szedł podłączać
lubię jak moto jest tak jak oryginał. Nie chce brać przycisku z zapłonu bo ja zawsze gaszę maszynę tym tak się już przyzwyczaiłem ani nie chce dokładać dodatkowych przycisków by nie robić choinki
lubię jak moto jest tak jak oryginał. Nie chce brać przycisku z zapłonu bo ja zawsze gaszę maszynę tym tak się już przyzwyczaiłem ani nie chce dokładać dodatkowych przycisków by nie robić choinki
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
zamontowałem to urządzenie i tak jak pisał sprzedający super działa pod "off". To tym razem może nie będą mnie chcieli rozjechać a niedługo szykuje się do trasy do Chorwacji dzięki Panowie za podpowiedzi Pozdrawiam
-
- BS Brother
- Posty: 742
- Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 10:25
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSX750F K5 - światła awaryjne
Sorki za może off-top, ale napiszę o diodach 1N5822. Zrobiłem test - dwie żarówki 12V/24W równolegle, zasilacz na 14,4V, kluczowanie mosfetem z częstotliwością 1Hz, wypełnienie 50% (tak jak przerywacz). Prąd w impulsie 4,9A (na początku, gdy włókna zimniejsze to mają mniejszy opór, więc prąd większy przez chwilę). Po kilku minutach pracy dioda ustabilizowała się termicznie i osiągnęła temperaturę 62*C (mierzone na wyprowadzeniu diody, tuż przy obudowie, temperatura otoczenia 24*C). Więc złącze nie ma więcej niż jakieś 70*C (niestety katalog nie podaje rezystancji termicznej złącze-wyprowadzenia), a to jeszcze trochę brakuje do maksymalnej temperatury pracy złącza równej 125*C. Testowałem układ działający non-stop przez ponad godzinę - temperatura diody już się nie podniosła. Więc taka dioda, wbrew temu:
Jeśli off-top - wywalcie, ale może komuś się przyda.
spokojnie "udźwignie" 2x21WPiotrekG pisze:Diody trzeba dobrać prądowo. 1N5822 ma tylko 3A w kierunku przewodzenia zgodnie z katalogiem, nie udźwignie 2x21W.
Jeśli off-top - wywalcie, ale może komuś się przyda.
Bandit 1250SA K8
792-891-663
Ciche wody są najgłębsze...
792-891-663
Ciche wody są najgłębsze...