Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Moderator: Emil
Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Tak jak w temacie. Moj gixer z niewiadomej dla mnie przyczyny przestal mi palic po 1 tyg przerwie.Staralem sie go odpalic jednak nie dochodzilo do zaplonu.. akumlator krecil normalnie ale nie chcial chwycic.. moze ze 2 razy zalapal na 0.5 sek. Tym sposobem rozladowalem go kompletnie.Myslalem ze moglem zalac mojego gixera ostatnim razem, ale musialo sie to stac pozadnie skoro na nastepny dzien sytuacja sie powtorzyla i moto dalej nie chcial chwycic zaplonu. Probowalem odkrecic swiece ale dostep do nich jrst trudny i zwykle klucze nasadkowe takie jak do samochodu np.maja za gruba przestrzen pomiedzy pow do odkrdcania a metalem(nie wiem jak to wytlumaczyc lepiej) nie wiem nawet jakiej sr potrzebuje kluczy do odkrecenia tych swiec bo posiadaczem moto jeste od niedawna a poprzedniego wlasciciela sie o to nie spytalem. Moze ktos z was wie jakie swiece podchodza do takiego moto i jakiej wielkosci kluczem je odkrecac. Chyba ze macie inny pomysl co mu moze dolegac ? Czy musze go koniecznie dac na serwis ? Bo podejzewam ze to drobna usterka. Z gory dzieki za rozpatrzenie tematu.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Zazwyczaj klucz do świec był dawany razem z innymi podręcznymi narzędziami ..ale z takim rocznikiem to ciężko takie coś jeszcze znaleźć w motocyklu.
Opcji jak zawsze jest kilka
- iskra - wiadomo ..do sprawdzenie świece i cewki ..najlepiej wykręcić świecę jedną, nałożyć fajkę, dotknąć obudową świecy do masy (np bloku silnika, ramy) i zobaczyć czy iskra się pojawia.
- paliwo - powąchać czy po kręceniu czuć benzynę z wydechu
- powietrze ..wyciągnąć filtr przy kręceniu
- kompresja ..potrzebny sprzęt
no i zawsze możesz psiknąć do wlotu powietrza jakimś specyfikiem łatwopalnym żeby odpalił łatwiej, przy okazji jak już będzie działać to popsikaj nim okolice gazników i słuchaj obrotów ..sprawdzisz czy lewego powietrza nie bierze
Opcji jak zawsze jest kilka
- iskra - wiadomo ..do sprawdzenie świece i cewki ..najlepiej wykręcić świecę jedną, nałożyć fajkę, dotknąć obudową świecy do masy (np bloku silnika, ramy) i zobaczyć czy iskra się pojawia.
- paliwo - powąchać czy po kręceniu czuć benzynę z wydechu
- powietrze ..wyciągnąć filtr przy kręceniu
- kompresja ..potrzebny sprzęt
no i zawsze możesz psiknąć do wlotu powietrza jakimś specyfikiem łatwopalnym żeby odpalił łatwiej, przy okazji jak już będzie działać to popsikaj nim okolice gazników i słuchaj obrotów ..sprawdzisz czy lewego powietrza nie bierze
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
przede wszystkim tak jak pisałeś wykręć świece . Jak kręciłeś aż do wyładowania aku to na 99% są zalane. Klucz ja stawiam ze to jet 19mm (druga ewentualność 17 mm) z cieka ścianka. Kupisz takie klucze w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Jak już je wykręcisz i będą zalane to je wypal na kuchence gazowej i przed wsadzeniem ich do gniazd pokręć trochę silnikiem bez nich by wypluło resztę paliwa z cylindrów. Wykonując ta czynność nałóż fajkę na świece z masuj ja i zobacz czy jest iskra. Sugeruje abyś nie robił tego na aku motocyklowym tylko wziął jakiś samochodowy ma większa wydajność której w takich przypadkach motocyklowym czasem brakuje.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Wykonując te zalecenia, miej blisko gaśnicę, bo wypluwane paliwo (opary) może się zapalić od oglądanej iskry...gsx750mir pisze:Jak już je wykręcisz i będą zalane to je wypal na kuchence gazowej i przed wsadzeniem ich do gniazd pokręć trochę silnikiem bez nich by wypluło resztę paliwa z cylindrów. Wykonując ta czynność nałóż fajkę na świece z masuj ja i zobacz czy jest iskra.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
No i jak tam diagnostyka idzie, jest iskra na wszystkich cylindrach? Iskre możesz tez sprawdzić na szybko bez wykrecania świec o ile masz dodatkową świece zaplonowa. Zdejmujesz fajkę, wkładasz nowa świece, przykladasz do masy i krecisz rozrusznikiem. Ta metoda nie pozwala sprawdzić świec ale pozwala sprawdzić działanie pozostałych elementów układu zaplonowego.
Jeżeli nie czujesz sie na siłach lub nie masz podstawowej wiedzy technicznej to oddaj lepiej sprzęta do mechanika. Tak czy siak przyda sie przegląd przed nowym sezonem. Jak z mechanika nie jestes na bakier a brakuje tylko narzędzi które możesz sukcesywnie dokupić lub pożyczyć to działaj. Jeszcze mała sugestia co do tematu świec, naprawdę warto użyć klucza dynamometrycznego przy ich dokrecaniu! Inne wartości momentu sa nawet dla nowych świec a inne dla wkrecanych ponownie. Zacznij od załatwienia sobie serwisowki.
Pozdro
Jeżeli nie czujesz sie na siłach lub nie masz podstawowej wiedzy technicznej to oddaj lepiej sprzęta do mechanika. Tak czy siak przyda sie przegląd przed nowym sezonem. Jak z mechanika nie jestes na bakier a brakuje tylko narzędzi które możesz sukcesywnie dokupić lub pożyczyć to działaj. Jeszcze mała sugestia co do tematu świec, naprawdę warto użyć klucza dynamometrycznego przy ich dokrecaniu! Inne wartości momentu sa nawet dla nowych świec a inne dla wkrecanych ponownie. Zacznij od załatwienia sobie serwisowki.
Pozdro
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
-
- BS Admin
- Posty: 5658
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Wszystkie rady wyżej są bardzo pomocne ale proponował bym Ci na początku podłączyć dodatkowe źródło zasilania w postaci podłączonych kabli do samochodowego aku... dodatkowa dawka prądu zazwyczaj pomaga na drobne niedomagania...
podczas kręcenia nachyl się do wydechu i powąchaj czy oby na pewno czuć paliwo... bo nie koniecznie musi to być brak zapłonu.
Jak będziesz kręcił i masz przekonanie że to zalane świece to na początku bez ssania, jak załapie na chwilkę to dopiero wtedy włącz ssanie.
podczas kręcenia nachyl się do wydechu i powąchaj czy oby na pewno czuć paliwo... bo nie koniecznie musi to być brak zapłonu.
Jak będziesz kręcił i masz przekonanie że to zalane świece to na początku bez ssania, jak załapie na chwilkę to dopiero wtedy włącz ssanie.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Ekwilibrysta się znalazłDany pisze:podczas kręcenia nachyl się do wydechu i powąchaj czy oby na pewno czuć paliwo...
No i jak już Ci się uda sięgnąć nosem do wydechu trzymając palec na rozruchu to jednak uważaj bo jakby tak było tam paliwo i nagle sprzęt zagadał to możesz doświadczyć co to jest ciśnienie spalania :twisted:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Na chwile obecna moge jedynie powiedziec, ze iskra byla od zewnetrznej swiecy gdy krecilem aku. W domu dopiero bede w piatek takze wtedy zastosuje sie do waszych pozostalych porad i sugestii. Jutro postaram sie poogladac za kluczem. Jeden z moderatorow dosc jednoznacznie stwierdzil ze tam podchodzi klucz 18mm wiec chyba mu zaufam )
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
No i zawsze możesz zagadac do http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... file&u=704 to chyba pasjonat tego modelu :mrgreen:
PzdR
PzdR
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Pasjonat pasjonatem ale niestety nie obecny na forum od maja tego roku, wiec sobie chyba podaruje
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
A tel i gg ?? Nie bój się nie gryzie :twisted:
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- Moderator
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 42
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Może nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem, ale o świecy na kluch 18 to jeszcze nie słyszałem.
Albo 21 (w co nie chce mi się wierzyć - z racji oszczędności miejsca nawet w samochodach się już od dawna takich nie stosuje), albo 16 !!
Albo 21 (w co nie chce mi się wierzyć - z racji oszczędności miejsca nawet w samochodach się już od dawna takich nie stosuje), albo 16 !!
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Z tego co pamietam zwykla nasadkowa 17stka byla zbyt mala i sie blokowala w srodku swiecy a 19stka sie zaklinowala o scianki glowic zanim wgl do niej doszla.. takze latwo nie ma .
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Suzuki GSX 1100R 90' problem z odpaleniem
Sorki za wprowadzenie w błąd. 18mm klucz na 100% miałem w GSX600F. Natomiast stawiam na 16mm. W swoim GSXR750 98 rok miałem właśnie 16mm. Byłem specjalnie w garażu zmierzyć. Bo mi tylko świece po nim zostały :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
email: bohas@interia.pl