Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
witam wszystkich ponownie po dodaniu zdjęcia:)
Mam motocykl od 3 sezonów i jeden jedyny ogromny problem, mianowicie wiążę się to z synchro gaźników. W zeszłym sezonie byłem w 3 miejscach jak się okazuje niezbyt fachowo podchodzących do sprawy ponieważ cały czas jest coś nie tak(LEKKIE strzały z wydechów co mnie az tak nie niepokoi bo było znacznie gorzej). Bardzo niepokoi mnie fakt, że gdy odpalam moto (nie ważne czy na zimnym silniku czy któryś raz w ciągu dnia) to na ssaniu obroty są stałe a powinny się zwiększać aż moto "wyje" i daje znać, że można odłaczyć ssanie. U mnie po tych dziwnych niby synchronizacjach mogę go trzymać na ssaniu pół godziny a obroty i tak są na poziomie plus minus 2500 3000. Miałem też małe problemy z odpaleniem go gdy stoi nie ruszany np. dwa tygodnie. Proszę o jakieś konkretne porady i przede wszystkim po zdjagnozowaniu problemu o jakieś namiary na znającego się na rzeczy mechanika, jestem z pod Bydgoszczy, kujawsko-pomorskie. Z góry dziękuję za wszelaką pomoc,
Mikołaj
Mam motocykl od 3 sezonów i jeden jedyny ogromny problem, mianowicie wiążę się to z synchro gaźników. W zeszłym sezonie byłem w 3 miejscach jak się okazuje niezbyt fachowo podchodzących do sprawy ponieważ cały czas jest coś nie tak(LEKKIE strzały z wydechów co mnie az tak nie niepokoi bo było znacznie gorzej). Bardzo niepokoi mnie fakt, że gdy odpalam moto (nie ważne czy na zimnym silniku czy któryś raz w ciągu dnia) to na ssaniu obroty są stałe a powinny się zwiększać aż moto "wyje" i daje znać, że można odłaczyć ssanie. U mnie po tych dziwnych niby synchronizacjach mogę go trzymać na ssaniu pół godziny a obroty i tak są na poziomie plus minus 2500 3000. Miałem też małe problemy z odpaleniem go gdy stoi nie ruszany np. dwa tygodnie. Proszę o jakieś konkretne porady i przede wszystkim po zdjagnozowaniu problemu o jakieś namiary na znającego się na rzeczy mechanika, jestem z pod Bydgoszczy, kujawsko-pomorskie. Z góry dziękuję za wszelaką pomoc,
Mikołaj
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Na początek - czy sprawdzałeś może kolor świec ?
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Nie sprawdzałem
o ile pamiętam to rudawe to dobry znak a "osmolone" to znak zły tak?
o ile pamiętam to rudawe to dobry znak a "osmolone" to znak zły tak?
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Dzięki Vais! bardzo pomocne, teraz sprawdzę świecę i napiszę co zauważyłem
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Osmolone to znak, że za dużo paliwa w mieszance, "kawa z mlekiem" to albo mieszanka ok, albo za uboga.
Jeśli gaźniki dawałeś tylko do synchronizacji no to zrobili Ci tylko synchronizacje ..a konkretnie synchronizacje pomiędzy gaźnikami różnych cylindrów, oprócz tego powinno być zrobione czyszczenie gaźników oraz regulacja składu mieszanki (najtrudniejsze).
Jeśli gaźniki nie były czyszczone, to serwisówka w rękę, rozkręcasz wszystko na części pierwsze kupujesz środek do czyszczenia gaźników (polecam "carbu clean" motula), do tego sprężarka i czyścisz. Przy okazji obejrzysz czy ssanie działa jak powinno, czy z membrankami wszystko ok i w ogóle.
Skład mieszanki to skomplikowane ..możesz kupić sobie przeźroczyste świece i oglądać kolor wybuchów ..możesz też raz na tydzień wzbogacać mieszankę, aż do osmolenia świec (wtedy musisz się cofnąć)
Najczęstszą przyczyną strzelania z gaźników to zbyt uboga mieszanka.
Tak szczerze to w sumie nie widzę, w czym problem ..moto działa, odpala ..może nie jest idealnie, ale taka to już uroda gaźnikowców
Jeśli gaźniki dawałeś tylko do synchronizacji no to zrobili Ci tylko synchronizacje ..a konkretnie synchronizacje pomiędzy gaźnikami różnych cylindrów, oprócz tego powinno być zrobione czyszczenie gaźników oraz regulacja składu mieszanki (najtrudniejsze).
Jeśli gaźniki nie były czyszczone, to serwisówka w rękę, rozkręcasz wszystko na części pierwsze kupujesz środek do czyszczenia gaźników (polecam "carbu clean" motula), do tego sprężarka i czyścisz. Przy okazji obejrzysz czy ssanie działa jak powinno, czy z membrankami wszystko ok i w ogóle.
Skład mieszanki to skomplikowane ..możesz kupić sobie przeźroczyste świece i oglądać kolor wybuchów ..możesz też raz na tydzień wzbogacać mieszankę, aż do osmolenia świec (wtedy musisz się cofnąć)
Najczęstszą przyczyną strzelania z gaźników to zbyt uboga mieszanka.
Tak szczerze to w sumie nie widzę, w czym problem ..moto działa, odpala ..może nie jest idealnie, ale taka to już uroda gaźnikowców
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
rozumiem:) ogólnie obawiam się, ze jeśli dostaje za dużo paliwa to odbije się to na popychaczach zaworów. Martwi mnie, ze wcześniej na ssaniu obroty rosły szybko i dochodziły wysoko a teraz na ssaniu obroty praktycznie rosną tylko do okolo 3000 i nie idą wyzej jak powinny. Może to o czymś świadczyć? czy ignorować to? z góry dziękuję!
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Wyżej jak 3000 to chyba już nie powinny iść.
Jeśli silnik dochodzi do 3000,to już złapał temperaturę i sanie możesz wyłączyć
Jeśli silnik dochodzi do 3000,to już złapał temperaturę i sanie możesz wyłączyć
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
wiem, że zanim to wszystko zaczęło się dziać to obroty rosły o wiele bardziej, że tak powiem aż "wył" i w innych intruzach tez tak jest z resztą nie tylko:) shadow tak samo. Nie mam obrotomierza w intruzie:) ale po odłączeniu ssania obroty spadają dosłownie o 1000. Nie jestem mega fachowcem:) zastanawia mnie czy to jakiś zły znak? z góry dziękuję za pomoc!
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
a no i jeszcze jedno ważne pytanie, jakieś namiary na człowieka który zna się na synchro i regulacji mieszanki w intruzach ( z tego co słyszałem to nie taka prosta sprawa w intruderach) (linka od synchro ustawiana śrubkami kontrującymi)
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 143
- Rejestracja: czw, 22 mar 2007, 06:23
- Województwo: -
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Moim zdaniem powinieneś reklamować w warsztacie, który wziął za to pieniądze. OK, ale skoro pytasz tutaj to powiedz czy
wydechy masz fabryczne czy jakieś inne? Jakie? Wydech musi być absolutnie szczelny i naprawe zasilania zaczynamy zawsze od wydechów (!) Czy istnieją choćby niewielkie nieszczelności na łączeniach w układzie wydechowym? Podaj też symbol świec. W czternastkach ssanie lubi się zawieszać. Wygląda na to, że konieczny jest serwis gaźników. Myjka ultradźwiękowa, ocena membran itp. Więcej konkretów, sama poezja nie wystarczy.
wydechy masz fabryczne czy jakieś inne? Jakie? Wydech musi być absolutnie szczelny i naprawe zasilania zaczynamy zawsze od wydechów (!) Czy istnieją choćby niewielkie nieszczelności na łączeniach w układzie wydechowym? Podaj też symbol świec. W czternastkach ssanie lubi się zawieszać. Wygląda na to, że konieczny jest serwis gaźników. Myjka ultradźwiękowa, ocena membran itp. Więcej konkretów, sama poezja nie wystarczy.
CENTROWANIE KÓŁ, SERWIS ZAWIESZEŃ
PASTOR GARAGE
PASTOR GARAGE
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
wydechy fabryczne powinny być szczelne bo nigdy nie ruszane, dpr8ea9 symbol świecy, za chwilę lecę do pracy także nie sprawdzę koloru świec dzisiaj, napiszę jutro co zauważyłem odnośnie koloru, nie jestem przewrażliwiony ale zauważyłem te zmiany, o których piszę a chce by moto było sprawne na lata:) z góry dzięki za kolejną radę!
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Zapytaj w serwisie SUZUKI,ostatnio był temat,ze ceny porównywalne.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Dzwoń do Mroowy. On duże Intruzy synchronizuje z zamkniętymi oczami i uszami :twisted:miksonmikson pisze:a no i jeszcze jedno ważne pytanie, jakieś namiary na człowieka który zna się na synchro i regulacji mieszanki w intruzach ( z tego co słyszałem to nie taka prosta sprawa w intruderach) (linka od synchro ustawiana śrubkami kontrującymi)
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Intruder 1400 s83 problem z gaźnikami
Sprawdź w jakim katalogu jakie świece są przeznaczone fabrycznie i tylko takie kupuj, sprawdź odstęp na świecach i jak dojedziesz na warstat daj sprawdzić wyprzedzenie zapłonu. Może wypowiem się nie etycznie na forum Suzuki ale jak już ktoś z nowych userów zauważył w Bydzi polecam warsztat przy salonie Y... jednoślad jest tam kolo co wszystko super ogarnia no i taki warsztat przy salonie ma prawie takie wyposażenie jak Osa i Mroowa :twisted:
Ps
Pozdro dla owadów
Ps
Pozdro dla owadów
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500