ale nie po kilku tyś km...adu pisze:Im częściej używasz klamki, tym bardziej płyn się zużywa. Płyn się nagrzewa, a czasami potrafi wręcz się zagotować. Ma to wpływ na barwę i oczywiście zmieniające się właściwości płynu. Kiedyś tak mi to tłumaczył kolega-mechanik
Ja jeszcze tak sobie myślę, że może to mieć związek z higroskopijnością płynu czyli wiązaniem wody. Płyn jest przecież podatny na wchłanianie wilgoci, więc po jakimś czasie mogą zachodzić reakcje chemiczne przy wiązaniu cząsteczek wody + tlen. Ale jakie reakcje tam dokładnie zachodzą, to już chyba wyższa szkoła jazdy Najlepiej chyba zapytać jakiegoś fachowca specjalizującego się w tej materii. Ogólnie rzecz biorąc - to, że ciemnieje, to rzecz normalna i nie należy się tym przejmować
Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
Moderator: bohas
-
- BS Admin
- Posty: 5661
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 169
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
No i dalej się upieram, że płyn to można zagotować w heblach, ale nie w sprzęgle, bo niby jak to uczynić ??Dany pisze:ale nie po kilku tyś km...adu pisze:Im częściej używasz klamki, tym bardziej płyn się zużywa. Płyn się nagrzewa, a czasami potrafi wręcz się zagotować. Ma to wpływ na barwę i oczywiście zmieniające się właściwości płynu. Kiedyś tak mi to tłumaczył kolega-mechanik
Ja jeszcze tak sobie myślę, że może to mieć związek z higroskopijnością płynu czyli wiązaniem wody. Płyn jest przecież podatny na wchłanianie wilgoci, więc po jakimś czasie mogą zachodzić reakcje chemiczne przy wiązaniu cząsteczek wody + tlen. Ale jakie reakcje tam dokładnie zachodzą, to już chyba wyższa szkoła jazdy Najlepiej chyba zapytać jakiegoś fachowca specjalizującego się w tej materii. Ogólnie rzecz biorąc - to, że ciemnieje, to rzecz normalna i nie należy się tym przejmować
Ja osobiście nie jestem w stanie tak szybko i długo wciskać klamkę aby tarciem doprowadzić go do wrzenia :lol:
W hamulcu jest w stanie się zagotować od rozgrzanych klocków ale w sprzęgle nie ma gorących elementów i jedyne co zostaje, to styczność z aluminium.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
jihadek zgadzam się z Tobą, nie ma możliwości zagotować płyn w hydraulicznym układzie sprzęgła...
to wszystko działa na zasadzie układu hamulcowego, jest pompa płyn a na końcu tłoczek który po wciśnięciu wysuwa się i tyle ze wszystkich reakcji.
wystarczy zdjąć pokrywę przedniej zębatki, syf jest tam zawsze to problem brudnego płynu, rozwiązanie takie żeby co sezon czyścić ten syf i przy okazji wymienić uszczelkę tłoczka
to wszystko działa na zasadzie układu hamulcowego, jest pompa płyn a na końcu tłoczek który po wciśnięciu wysuwa się i tyle ze wszystkich reakcji.
wystarczy zdjąć pokrywę przedniej zębatki, syf jest tam zawsze to problem brudnego płynu, rozwiązanie takie żeby co sezon czyścić ten syf i przy okazji wymienić uszczelkę tłoczka
Suzuki GSF 1200s k6 Bandit
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
I pomogło?bini pisze:jihadek zgadzam się z Tobą, nie ma możliwości zagotować płyn w hydraulicznym układzie sprzęgła...
to wszystko działa na zasadzie układu hamulcowego, jest pompa płyn a na końcu tłoczek który po wciśnięciu wysuwa się i tyle ze wszystkich reakcji.
wystarczy zdjąć pokrywę przedniej zębatki, syf jest tam zawsze to problem brudnego płynu, rozwiązanie takie żeby co sezon czyścić ten syf i przy okazji wymienić uszczelkę tłoczka
W SVce mam jeszcze gumową uszczelkę która chroni przed syfem ale może jest ona jakaś akcesoryjna. U Adama w DLu tego nie ma. Ale do rzeczy. Rozbieranie, czyszczenie, składanie, zalewanie, 2-3 tygodnie i płyn ciemnieje więc to chyba nie od syfu w wysprzęgliku.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
U brata w VTRce też po trasie 50km, świeży płyn stał się czarny.
Jeśli dzieje się tak u wszystkich to widoczne tak być musi...
Jeśli dzieje się tak u wszystkich to widoczne tak być musi...
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Ciemny płyn hamulcowy od sprzęgła
Po obserwacjach mojej chabety stwierdziliśmy, ze mam taki objaw jak czarny płyn.
Zasięgnąłem informacji tu i tam i wyjaśniono mi,ze w nowych pompach i systemach sprzęgłowych nie stosuje się płynu hamulcowego który rozpuszcza uszczelnienia gumowe, rozwulkanizowane elementy pompy/wysprzeglika barwią płyn na czarno.Może to spowodować wyciek płynu,przy moim suchym sprzęgle koniec jazdy ,bo płyn znajdzie się na tarczy sprzęgła co spowoduje poślizg.
Plyn sprzęgłowy jest koloru niebieskiego i nigdy nie barwi sie na czarno.
Zasięgnąłem informacji tu i tam i wyjaśniono mi,ze w nowych pompach i systemach sprzęgłowych nie stosuje się płynu hamulcowego który rozpuszcza uszczelnienia gumowe, rozwulkanizowane elementy pompy/wysprzeglika barwią płyn na czarno.Może to spowodować wyciek płynu,przy moim suchym sprzęgle koniec jazdy ,bo płyn znajdzie się na tarczy sprzęgła co spowoduje poślizg.
Plyn sprzęgłowy jest koloru niebieskiego i nigdy nie barwi sie na czarno.