Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Witam wszystkich, od roku jestem właścicielem vz 800 (2002r) produkcji, 30tyś przebieg jeśli jest autentyczny, motorek fajnie jeździ przejechałem nim 8 tyś km. zużycie oleju 100 do 150ml na 1000km. zależy od jazdy. Problem mój polega na ty że motor ciężko zapala przy zimnym silniku, problem ten miałem od początku zwłaszcza gdy temperatura jest około 10 stopni i poniżej. Motor przy próbie rozruchu załapuje i gaśnie i tak przez 5 do 7 prób aż w końcu zapala. Gdy silnik jest ciepły zapala ok. Byłem u mechanika aby sprawdzić kompresje i jest dobra, Ponadto mechanik po oględzinach i osłuchaniu stwierdził że motor jest ok. Jeśli ktoś miał taki problem lub mógłby podzielić się sugestiami na ten temat, to bardzo proszę o pomoc. Dziękuje.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
a ssania używasz?? :twisted: Jeżeli tak, to sprawdź membrany "od ssania" w gaźnikach, czy są całe, sprawdź dodatkowo filtry powietrza, czy są i czy nie mają jakichś dziur.
no i pytanie o świece - jak stare już są?
no i pytanie o świece - jak stare już są?
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Witam, kiedy silnik już zaskoczy to na ssaniu ma dużo wyższe obroty a po wyłączeniu ssania obroty spadają, chciałem się zapytać żeby sprawdzić membrany trzeba z demontować te duże dekielki przy gaźniku czy trzeba rozebrać cały gaźnik i na co mam zwracać uwagę przy rozbieraniu i przy skręcaniu żeby wszystko grało i czy są takie same w obu gaźnikach. Dzisiaj udało mi się rozebrać frontowy filtr powietrza był nawet czysty i szczelny, na temat świeć niedawno je odkręcałem są irydowe więcej o nich nic nie wiem, elektrody są jasno brązowe na gwincie trochę oleju i sadzy. pozdrowienia.
-
- BS Brother
- Posty: 356
- Rejestracja: śr, 1 lut 2012, 21:31
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radziejowice
- Kontakt:
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Osama dobrze mówi, zdejmujesz dekielki na gaźnikach i może być ze membrany są dziurawe. Ten sam objaw miałem w swoim poprzednim motocyklu - przeparciały. Po wymianie problem z rozruchem zimnego silnika ustał.
Pozdrawiam
Marek
--------------------------
Lata na: GSF 1250 SA
Dzwoni z: 600 111 115
--------------------------
http://www.agula.pl - przekaż 1% na leczenie mojej córki.
Marek
--------------------------
Lata na: GSF 1250 SA
Dzwoni z: 600 111 115
--------------------------
http://www.agula.pl - przekaż 1% na leczenie mojej córki.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
duże membrany od góry gaźnika - uwaga, długa sprężyna tam jest
małe membrany są po bokach gaźnika, po przeciwnej stronie niż wchodząca linka ssania ( o ile dobrze pamiętam)
małe membrany są po bokach gaźnika, po przeciwnej stronie niż wchodząca linka ssania ( o ile dobrze pamiętam)
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Membrany wyglądają ok. sprawdziłem też zawory. Dzisiaj przy odpalaniu znowu problem cztery krótkie próby odzywa się i nic przy piątej próbie lekko dodałem gazu jakieś 1/10 malutko a tu mrymmmmm zagadał wesoło, może to jest patent jutro będę próbował od razu z gazem. W instrukcji piszą że bez gazu więc zapalałem bez gazu. Pozdro.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
a może masz za niskie obroty ustawione, albo za ubogą mieszankę??
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Obroty są niskie na zimnym a dość wysokie gdy jest ciepły. co do składu mieszanki to może być uboga na ssaniu muszę jechać około 2-3km. Może ktoś wie jak ustawić gaźnik mam serwise manual po angielsku niby tam wszystko jest ale ja tego jakoś nie kumam może jest jakiś patent proszę o pomoc .Pozdro.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Rozgrzej silnik. Potem reguluj.
Wolne obroty 1200 +/- 100 obr/min
Śruba składu mieszanki - wkręć do oporu a potem wykręć o 1,5 obrotu (w obu gaźnikach jednakowo).
Napisz czy pomogło.
Wolne obroty 1200 +/- 100 obr/min
Śruba składu mieszanki - wkręć do oporu a potem wykręć o 1,5 obrotu (w obu gaźnikach jednakowo).
Napisz czy pomogło.
Luźny koleś. Pozdrów go.zbychowaty pisze:Ponadto mechanik po oględzinach i osłuchaniu stwierdził że motor jest ok.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Nie mam obrotomierza. Doczytałem serwis manual którą mam po Angielsku. Że ustawienia są front 1 1/3 real 1 5/8 i takie ustawiłem. Stare ustawienia były prawie 3 obroty na obu gaźnikach. Odpalił o jeden strzał. tylko prace na starych ustawieniach po zapaleniu miał trocho równiejszą ale po rozgrzaniu było ok. Chciałem zapytać kolegę Lechul czemu 1,5 obrotu ponieważ moja instrukcja jest od "Desperado" to chyba jakaś wersja z Ameryki nie wiem pewno. Zastanawiałem się też czy nowe ustawienia wzbogaciły mieszankę czy z ubożyły. bo żeby mi teraz dużo więcej palił. Pozdrowienia dla wszystkich.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Skoro już lepiej odpalił to jest postęp
Jeżeli Twój manual to precyzuje do wartości, które podałeś to OK. Swoją drogą ciekawi mnie jak ustawiłeś te 1 5/8 obrotu
Jeżeli coś tam jeszcze nierówno gada to spróbuj mu ustawić te 1,5 obrotu. Zobaczysz czy będzie poprawa. Wartości odczytałem z posiadanych danych serwisowych. Mieszanka na ustawieniach 3 obroty jest bogatsza niż na ustawieniach 1,5 obrotu i dlatego ze spalaniem teraz powinno być lepiej. Sensownie byłoby teraz dokończyć regulacji czyli znaleźć kogoś kto podepnie sprzęta pod obrotomierz, doustawia wszystko już konkretnie i zsynchronizuje Ci gaźniki.
Desperado to nazwa handlowa na rynki amerykańskie.
Jeżeli Twój manual to precyzuje do wartości, które podałeś to OK. Swoją drogą ciekawi mnie jak ustawiłeś te 1 5/8 obrotu
Jeżeli coś tam jeszcze nierówno gada to spróbuj mu ustawić te 1,5 obrotu. Zobaczysz czy będzie poprawa. Wartości odczytałem z posiadanych danych serwisowych. Mieszanka na ustawieniach 3 obroty jest bogatsza niż na ustawieniach 1,5 obrotu i dlatego ze spalaniem teraz powinno być lepiej. Sensownie byłoby teraz dokończyć regulacji czyli znaleźć kogoś kto podepnie sprzęta pod obrotomierz, doustawia wszystko już konkretnie i zsynchronizuje Ci gaźniki.
Desperado to nazwa handlowa na rynki amerykańskie.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
A mnie manuale uczą, że uboższa... śruba te, jeżeli działa tak jak w większości gaźników jest śrubą POWIETRZA, dlatego jej wykręcenie powoduje zubożenie mieszanki, gdyż więcej powietrza w stosunku do paliwa leci. Ja w VS 800 mam śruby wykręcone identycznie w obu gaźnikach, ale o ile tego nie pamiętam ( 1,75 albo 2,25)Lechul pisze:Mieszanka na ustawieniach 3 obroty jest bogatsza niż na ustawieniach 1,5 obrotu
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 24 lis 2013, 14:01
- Województwo: mazowieckie
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Ustawiłem gaźniki na 1,5 obrotu, zapalił za pierwszym strzałem ale niestety "papu be" praca nierówna kichał prychał jeszcze gorzej niż na poprzednich ustawieniach, mam na myśli tych serwisowych. Wykręciłem 1/4 trochę lepiej mu się zrobiło. W końcu ustawiłem na razie 2 obroty zaczął ładnie pracować na wolnych obrotach i nie tylko, przejechałem 40 km chyba jest dobrze zobaczymy jak jutro zapali. Myślę o jakimś mechaniku a z drugiej strony że mechanik się nakręci także nosem gdy będzie mnie kasował. motorek będzie pracował pięknie u niego. rano w domu szok problem z rozruchem. To co pisze Osama o składzie mieszanki ma sens tyle że po regulacjach których dokonałem wszystko przemawia na przeciw tej teori po wykręcaniu śruby obroty spadają i stają się równiejsze co by wskazywało na bogatszą mieszankę ale mogę się mylić. No to na razie.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Suzuki Marauder Problem z rozruchem zimny silnik
Niestety Bro, w Marasiu śruba ta jest śrubą EMULSJI PALIWOWO-POWIETRZNEJ dlatego jej wykrecanie powoduje zwiekszenie dawki paliwa (wzbogacenie mieszanki).Osama pisze:A mnie manuale uczą, że uboższa... śruba te, jeżeli działa tak jak w większości gaźników jest śrubą POWIETRZA, dlatego jej wykręcenie powoduje zubożenie mieszanki, gdyż więcej powietrza w stosunku do paliwa leci
Zbychowaty możesz jeszcze sprawdzić ID Number swoich gaźników. Jest wybity na każdym gaźniku. Wtedy na podstawie manuala otrzymasz własciwą wartość obrotów dla wykrecanej śruby.
Ale to i tak na niewiele sie zda bez ustawienia wolnych obrotów i synchronizacji gaźników
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254