GSXF 750 problem z obrotami silnika
Moderator: bohas
GSXF 750 problem z obrotami silnika
ostatnio coraz bardziej mnie niepokoi to co się dzieje w moim moto... Zatem do rzeczy...
W momencie jak przyśpieszam tak "na pół gwizdka" (czyli nie manetka do oporu) obojętnie na którym biegu wszystko gra ale jeśli odkręcę trochę mocniej a już tym bardziej jeśli odkręcę do oporu to po 1 albo 2 sek przyśpieszania obrotomierz wskakuje momentalnie na 10...nawet 11 tys obrotów i wyje jak to na takich obrotach (ciągle przyśpiesza) po czym po kilku sekundach schodzi z obrotów o kilka tys i normalnie przyśpiesza... I tak dzieje się coraz częściej... Działo się to już po tym jak go kupiłem (w zeszłym roku w czerwcu a niby kilkanaście dni wcześniej był na regulacji gaźników zaworów i ogólnej kontroli na co jest pokwitowanie)
zabieram się dopiero teraz za to wszystko bo już jakoś powoli zaczynam składać koniec z końcem, więc i o moto już czas w pełni zadbać...
Waszym zdaniem co może być powodem takiej pracy silnika...
ps. na wolnych obrotach nie słyszę żeby przebierał na obrotach, żeby falowały czy cokolwiek. na biegu jałowym podczas odkręcania manetki nie ma żadnych takich efektów jak podczas jazdy
W momencie jak przyśpieszam tak "na pół gwizdka" (czyli nie manetka do oporu) obojętnie na którym biegu wszystko gra ale jeśli odkręcę trochę mocniej a już tym bardziej jeśli odkręcę do oporu to po 1 albo 2 sek przyśpieszania obrotomierz wskakuje momentalnie na 10...nawet 11 tys obrotów i wyje jak to na takich obrotach (ciągle przyśpiesza) po czym po kilku sekundach schodzi z obrotów o kilka tys i normalnie przyśpiesza... I tak dzieje się coraz częściej... Działo się to już po tym jak go kupiłem (w zeszłym roku w czerwcu a niby kilkanaście dni wcześniej był na regulacji gaźników zaworów i ogólnej kontroli na co jest pokwitowanie)
zabieram się dopiero teraz za to wszystko bo już jakoś powoli zaczynam składać koniec z końcem, więc i o moto już czas w pełni zadbać...
Waszym zdaniem co może być powodem takiej pracy silnika...
ps. na wolnych obrotach nie słyszę żeby przebierał na obrotach, żeby falowały czy cokolwiek. na biegu jałowym podczas odkręcania manetki nie ma żadnych takich efektów jak podczas jazdy
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Pewnie ciągnie lewe powietrze, weź zaklej taśmą 1/3 filtra powietrza i obadaj jak się w górnych obrotach sprawuje.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Wszystko co napiszecie, poradzicie dopiero w sobotę będę mógł zrobić, bo teraz to na stolyce właśnie jadę. O lewym powietrzu nie pomyślałem ale to będzie pierwsza rzecz której spróbuje
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Sprzeglo :idea:
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
No właśnie tego się obawiam, że to może być sprzęgło. No ale przecież biegi zapinają się dobrze. Ogólnie sprzęgło działa płynnie. Przynajmniej takie wrażenie odnoszę, że z nim jest wszystko ok...
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Sprzęgło
Kup w larssonie sprężyny nowe i uszczelkę papierową kapy sprzęgła, połóż motocykl na boku (opony styropiany gąbki, cokolwiek) zdejmujesz dekielek, wymieniasz połowę sprężyn i sprawdzasz jak jeździ. Sprężyny jakie ja nabyłem były strasznie twarde ..dlatego wystarczy wymienić połowę z nich (wybierz te w różnych miejscach, a nie obok siebie). Później kupujesz sprężynę taką do trenowania ścisku i możesz jeździć
Oczywiście możesz też wymienić tarcze sprzęgła, ale to droga zabawa. Po wymianie sprężyn (2 lub 3 sztuk) przejechałem ze 40k km bez ślizgania.
Kup w larssonie sprężyny nowe i uszczelkę papierową kapy sprzęgła, połóż motocykl na boku (opony styropiany gąbki, cokolwiek) zdejmujesz dekielek, wymieniasz połowę sprężyn i sprawdzasz jak jeździ. Sprężyny jakie ja nabyłem były strasznie twarde ..dlatego wystarczy wymienić połowę z nich (wybierz te w różnych miejscach, a nie obok siebie). Później kupujesz sprężynę taką do trenowania ścisku i możesz jeździć
Oczywiście możesz też wymienić tarcze sprzęgła, ale to droga zabawa. Po wymianie sprężyn (2 lub 3 sztuk) przejechałem ze 40k km bez ślizgania.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
To muszę się zorientować w kosztach ile mnie wyniosą te sprężyny itd. To co napisałeś... No chyba że ktoś się orientuje w tym temacie ile mam odłożyć na takową naprawę... Tylko mnie nie podłamujcie
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Ja to bym stawiał na zacierającą lub urywająca sie linkę od sprzęgła skoro ślizga się przez chwilę a potem przechodzi.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Będzie po taniości ..sprężyny ze 40PLN uszczelka ze 20PLN ..gdybyś chciał wymieniać tarcze sprzęgłowe no to pewnie trzeba ze 120PLN dorzucić.
Póki co nie ślizgaj sprzęgła, bo tarcze jeszcze bardziej dojedziesz.
Póki co nie ślizgaj sprzęgła, bo tarcze jeszcze bardziej dojedziesz.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Generał, wiesz jakim olejem moto jest zalane?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Ja w swoim firmy oleju nie wiem, na pewno jak w specyfikacji 10W40. Ale mogę się dowiedzieć jaki był. Wymieniam cały więc chyba nie ma zbytniej różnicy czy był motul czy castrol itp?
Ostatnio zmieniony śr, 9 kwie 2014, 08:42 przez Durward, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- BS Brother
- Posty: 737
- Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 21:56
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
O olejach było i jednak różnica jest i to znacząca.
Popylacz torowy Daytona 675
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Dokładnie - Ruscy mają np wszystkie oleje świata po 900-1000zł za beczkę. Możesz kupić 200l motula za taką kasę, Ale i castrola edge 5w30... Wszystko. Nawet poplombowane jest...nikon pisze:(...) kazdy ma racje przy zalozeniu, ze olej pochodzi z wiarygodnego zrodla. (...)
Ale niestety są to podróby. "Popularny serwis aukcyjny" też przesączony jest podróbami. Psują rynek i wizerunek marki.
Pamiętajcie, oleje kupujcie tylko od bezpośrednich importerów.
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika
Waldex pisze:Generał, wiesz jakim olejem moto jest zalane?
Generałem też jesteś?:) Generała pytam, bo moto kupił niedawno, a poprzednik na koniec nie wiadomo co wlał. Można znaleźć w necie opinie, że można lać silnikowy jak do samochodu i jest OK.Durward pisze:Ja w swoim firmy oleju nie wiem, na pewno jak w specyfikacji 10W40. Ale mogę się dowiedzieć jaki był. Wymieniam cały więc chyba nie ma zbytniej różnicy czy był motul czy castrol itp?
Pierwsze cyfry mają wpływ na rozruch zimnego silnika. Na gęstość(lepkość) oleju w temp. pracy silnika, mają wpływ drugie cyfry - takie moje zdanie. Temat zbacza, już kończę.nikon pisze:Jak pali olej to mozna wlac cos gestszego 15W50/20W50 - takie moje zdanie.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE