Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Moderator: Emil
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 814
- Rejestracja: śr, 3 lis 2010, 17:21
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce 20% /Warszawa 80%
Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Witam,
zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych jakiś czas temu. Operacja raczej nie należy do trudnych , więc wydaje mi się ,że dałem radę :mrgreen:
Klocki firmy EBC.
Pierwsze kilometry przejechałem w miarę delikatnie zważając na tzw. ułożenie się okładzin do tarcz hamulcowych ale moja obawę wzbudza fakt, że jak podniosę motocykl i zakręcę kołem to nie robi ono więcej niż 1 pełnego obrotu.
Dodam również ,że na starych klockach koło obraca się prawie bez żadnych oporów.
Rozebrałem raz jeszcze zaciski hamulcowe i zwróciłem uwagę ,że okładziny EBC delikatnie różnią się od tych Brembo.
Obecnie latam na tych starych bo mnie to tarcie mega denerwuje a nie potrafię postawić jasnej diagnozy czy tak powinno przez dłuższy czas być po wymianie klocków na nowe?
pls help :beat:
zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych jakiś czas temu. Operacja raczej nie należy do trudnych , więc wydaje mi się ,że dałem radę :mrgreen:
Klocki firmy EBC.
Pierwsze kilometry przejechałem w miarę delikatnie zważając na tzw. ułożenie się okładzin do tarcz hamulcowych ale moja obawę wzbudza fakt, że jak podniosę motocykl i zakręcę kołem to nie robi ono więcej niż 1 pełnego obrotu.
Dodam również ,że na starych klockach koło obraca się prawie bez żadnych oporów.
Rozebrałem raz jeszcze zaciski hamulcowe i zwróciłem uwagę ,że okładziny EBC delikatnie różnią się od tych Brembo.
Obecnie latam na tych starych bo mnie to tarcie mega denerwuje a nie potrafię postawić jasnej diagnozy czy tak powinno przez dłuższy czas być po wymianie klocków na nowe?
pls help :beat:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
_____________________________________________
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Jeśli z nowymi klockami nie masz za dużo płynu w zbiorniczku, to pojeździ trochę więcej tych km ..powinno się ułożyć
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
To norma przy nowych klockach,szumią i koło się jakby ciężko kreci.
EBC - słaby wybór (moim zdaniem)
A dlaczego wymieniłeś ,bo widać, ze stare dawałyby rade jeszcze
EBC - słaby wybór (moim zdaniem)
A dlaczego wymieniłeś ,bo widać, ze stare dawałyby rade jeszcze
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 814
- Rejestracja: śr, 3 lis 2010, 17:21
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce 20% /Warszawa 80%
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Stare klocki miały jakieś 0,5 mm do znacznika wymiany.
Myślałem ,że te EBC są ok.
To jakie według ciebie będą dobre?
Myślałem ,że te EBC są ok.
To jakie według ciebie będą dobre?
_____________________________________________
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
MOTO: SUZUKI GSX-R 750 K5 ->GSX-R 750 L1 -> B.....jednoślad S1000R
T: 697894095
"BS is it not only a symbol, this is way of life"
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
jeśli mogę się wtrącić to polecam tylko oryginalne tj. (fabryka) Nissin ST niebieskie lub dobre jeszcze SBK nie pamiętam symbolu ale odpowiednik
[
-
- BS Brother
- Posty: 737
- Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 21:56
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Mam klocki brembo racing polecone przez Osę i jestem zadowolony. Na torze poczułem różnicę. Polecam
Popylacz torowy Daytona 675
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
A po wciśnięciu tłoczków w zaciski odkręciłeś korek wlewu płynu?
Jeśli nie, to powietrze nad nim jest "ściśnięte" i wytworzone ciśnienie popycha płyn i koło lekko hamuje.
Jeśli nie, to powietrze nad nim jest "ściśnięte" i wytworzone ciśnienie popycha płyn i koło lekko hamuje.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Ty chyba dopijasz, to co zostało. .. Ciekawa teoria...jihadek pisze:A po wciśnięciu tłoczków w zaciski odkręciłeś korek wlewu płynu?
Jeśli nie, to powietrze nad nim jest "ściśnięte" i wytworzone ciśnienie popycha płyn i koło lekko hamuje.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Kozak po prostu musisz wyczyścić tłoczki co nie jest łatwe i dlatego klocki nie odbijają.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Ello,
luzik i Jihadek dobrze pisza
Wiec tak, jesli hamulce przed wymiana dzialy ok (tloczki lub prowadnice nie sa przytarte = klocki nie tra o tarcze bez wciskania dzwigni) robisz tak (wymiana klockow z wymiana plynu):
- popuszczasz odpowietrzniki,
- zdejmujesz zaciski,
- odkrecasz dekiel od zbiorniczka i odciagasz plyn,
- wciszkasz tloczki (jak nie masz specjalnego sciskacza to trzeba kombinowac nie zdejmujac starych klockow zeby nie uszkodzic tloczkow,
- odciagasz ze zbiorniczka plyn,
- sprawdzasz czy uszczelniacze na tloczkach nie maja uczkodzen,
- zakladasz nowe klocki, jak nowe nie maja blaszek, przekladasz je ze starych,
- czyscisz sruby montazowe (ja daje jeszcze troche Loctite),
- zakladasz zaciski, dokrecasz sruby z momentem z serwisowki,
- sprawdzasz dokrecenie przewodow hamulcowych (przy kombinowaniu przy zaciskach jak nie byly wczesniej prawidlowo dokrecone mogly sie poluzowac)
- zalewasz nowy plyn i odpowietrzasz uklad raz jedna strona potem druga i jeszcze raz pierwsza,
(najpierw plyn, potem odpowietrzanie, zeby niepotrzebnie nie zapowietrzyc pompy),
- sprawdzasz poziom plynu w zbiorniczku (okolice MAXa ale nie wiecej) i zakrecasz dekielek.
Wyglada mi na to, ze za duzo plynu w zbiorniczku masz...
Co do doboru klockow to tak jak pisze Speed - polecam oryginaly. Do codziennej jazdy nie polecam racingowych, no chyba ze chcesz pogorszyc hamowanie. Nie zgodze sie tez, ze EBC czy jakies tam ogolnie inne nie sa ok, bo EBC robi pewnie kilka rodzai (lepsze i gorsze).
PzdR!
luzik i Jihadek dobrze pisza
Wiec tak, jesli hamulce przed wymiana dzialy ok (tloczki lub prowadnice nie sa przytarte = klocki nie tra o tarcze bez wciskania dzwigni) robisz tak (wymiana klockow z wymiana plynu):
- popuszczasz odpowietrzniki,
- zdejmujesz zaciski,
- odkrecasz dekiel od zbiorniczka i odciagasz plyn,
- wciszkasz tloczki (jak nie masz specjalnego sciskacza to trzeba kombinowac nie zdejmujac starych klockow zeby nie uszkodzic tloczkow,
- odciagasz ze zbiorniczka plyn,
- sprawdzasz czy uszczelniacze na tloczkach nie maja uczkodzen,
- zakladasz nowe klocki, jak nowe nie maja blaszek, przekladasz je ze starych,
- czyscisz sruby montazowe (ja daje jeszcze troche Loctite),
- zakladasz zaciski, dokrecasz sruby z momentem z serwisowki,
- sprawdzasz dokrecenie przewodow hamulcowych (przy kombinowaniu przy zaciskach jak nie byly wczesniej prawidlowo dokrecone mogly sie poluzowac)
- zalewasz nowy plyn i odpowietrzasz uklad raz jedna strona potem druga i jeszcze raz pierwsza,
(najpierw plyn, potem odpowietrzanie, zeby niepotrzebnie nie zapowietrzyc pompy),
- sprawdzasz poziom plynu w zbiorniczku (okolice MAXa ale nie wiecej) i zakrecasz dekielek.
Wyglada mi na to, ze za duzo plynu w zbiorniczku masz...
Co do doboru klockow to tak jak pisze Speed - polecam oryginaly. Do codziennej jazdy nie polecam racingowych, no chyba ze chcesz pogorszyc hamowanie. Nie zgodze sie tez, ze EBC czy jakies tam ogolnie inne nie sa ok, bo EBC robi pewnie kilka rodzai (lepsze i gorsze).
PzdR!
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
EBC są kiepskie, nawet te lepsze.Nie słyszałem żeby ktoś latał na EBC,ktoś kto na lataniu się zna.Kupuje się je ze względu na niska cenę.SUZINAS pisze:. Nie zgodze sie tez, ze EBC czy jakies tam ogolnie inne nie sa ok, bo EBC robi pewnie kilka rodzai (lepsze i gorsze).
Ale "ogólnie inne" to tak, są firmy które są na poziomie oryginałów ,a nawet lepsze.
Racingowych tez nie polecam na drogi.
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Ja nie wnikam w to co Ty pijesz ale choć spróbuj ogarnąć sytuację zanim się wypowiesz z krytyką !!Waldex pisze:Ty chyba dopijasz, to co zostało. .. Ciekawa teoria...jihadek pisze:A po wciśnięciu tłoczków w zaciski odkręciłeś korek wlewu płynu?
Jeśli nie, to powietrze nad nim jest "ściśnięte" i wytworzone ciśnienie popycha płyn i koło lekko hamuje.
A mianowicie:
Masz nowe klocki i płyn w stanie. Kloski się zużywają płynu ubywa, więc odkręcasz korek i dolewasz płynu. Zakręcasz korek, który jest dobrze uszczelniony, żeby się nie wylewał płyn i nie dostawało powietrze z wilgocią do płynu bo jest higroskopijny. Klocki się kończą, wciskasz tłoczki i zakładasz nowe klocki a co z ciśnieniem nad płynem, który się wrócił do zbiorniczka jeśli nie odkręcisz korka ??
Wtedy lekko hamuje koło bo masz ciśnienie w układzie hamulcowym !!
Kozaka nic nie pisał o ściągnięciu nadmiaru płynu ani nawet odkręceniu korka i z tego powodu moja teoria.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Pokrywa zbiorniczka nie jest szczelna.
Są w niej nacięcia delikatne, którymi powietrze
wychodzi i wchodzi.
Są w niej nacięcia delikatne, którymi powietrze
wychodzi i wchodzi.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
Dobrze, te "nieszczelnosci" umożliwiają prace znajdującej sie pod pokrywką "pofałdowanej" uszczelki, która przemieszcza się podczas zużywania sie klocków w dół i jesli pod nią jest za duże ciśnienie to bedzie powstawać efekt jak powyżej. Teoretycznie, jesli płyn nie był zmieniany/uzupełniany od wymiany klocków to nie powinno byc go "za dużo". Natomiast jesli był zmieniany lub uzupełniany przy pewnym zużyciu klocków to przy wciskaniu tłoczkow już się w zbiorniczku nie zmieści.Waldex pisze:Pokrywa zbiorniczka nie jest szczelna.
Są w niej nacięcia delikatne, którymi powietrze
wychodzi i wchodzi.
Nie ma co sobie podnosić ciśnienia na wzajem :angry_smile: każdy miał troche racji.
PzdR!
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Re: Klocki hamulcowe - zielony jestem:)
A ja mowie,ze stosując się do powyższych wskazówek i tak po założeniu klocków kolo nie będzie się obracać bezszelestnie (jak w rowerze) ,po zmianie klocków zawsze słychać szum i kolo wprawione w ruch ręką obróci się może z raz,i nic w tym dziwnego nie jest.
Po pewnym czasie jak się klocki ułożą będzie lepiej ale niebezszelestnie.
Kozak, napisz coś,jak to zmieniałeś?
Odkercałes zbiorniczek, czy nie
Wymieniałeś płyn ,czy nie
Czy ktoś Ci zmieniał, a Ty zauważyłeś, ze szumią i pytasz czy tak ma być.
Po pewnym czasie jak się klocki ułożą będzie lepiej ale niebezszelestnie.
Kozak, napisz coś,jak to zmieniałeś?
Odkercałes zbiorniczek, czy nie
Wymieniałeś płyn ,czy nie
Czy ktoś Ci zmieniał, a Ty zauważyłeś, ze szumią i pytasz czy tak ma być.