Oksydujace aluminium

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
stempel

Oksydujace aluminium

Post autor: stempel »

Czy zna ktos sposob na naloty wywolane utleniajacym sie aluminium? nieladne naloty pojawiaja mi sie zbiorniczku plynu hamulcowego i innych aluminiowych detalach. jak temu zaradzic?? wyczyscic i lakierowac?? jak tak to jkaim lakierem. jesli ktos wie co z tym robic prosze o podpowiedz.
Ola

Post autor: Ola »

Hej. Tez teraz przerabiam ten temat. Tutaj sobie poczytaj: http://www.bractwo-suzuki.pl/forum/viewtopic.php?t=2208.
Ja póki co użyłam pasty polerskiej ale obawiam się, że tak jak to było napisane wcześniej nie jest to rozwiązanie długoterminowe.
yogurt

Post autor: yogurt »

Alodynowanie. W niektórych galwanizerniach to robią, a w książeczce "Galwanotechnika domowa" (gdzieś w sieci krąży) jest opisane, jak to można zrobić w warunkach domowych. Łącznie z opisem elektrolitycznego polerowania, które nadaje aluminium idealny połysk :D
PIKUŚ

Post autor: PIKUŚ »

[b]cytat encyklopedia PWN ALODYNOWANIE, wytwarzanie warstwy ochronnej na przedmiotach z aluminium poprzez zanurzanie ich w wodnym roztworze zawierającym np. tlenek chromu(VI), kwas fosforowy i fluorek sodu. Proces przeprowadza się w temp. ok. 45°C, w czasie 1,5–2 minut. Po wysuszeniu powłoka alodynowana składa się gł. z fosforanów glinu i chromu. Alodynowanie stosuje się w celu zwiększenia przyczepności powłok mal., rzadziej jako wykończenie powierzchni przeciwkorozyjne lub dekor. (zależnie od składu kąpieli powłoki mają zabarwienie złotożółte, zielone, niebieskie i in.); alodynowaniu są poddawane części samolotów, łodzi ratunkowych, okuć bud. itp. Proces alodynowania opracował 1949 amer. inż. F.P. Spruance ze współpracownikami[/b] i to cała reguła fajnie by motor wyglądał ale jest tu małe ale ta metoda nie może być stosowana na elemętach które rozgrzewają się pow 100 c po powłoka traci swoje właściwości i zaczyna się robić klejąca życze powodzenia jeżeli ktoś chce to zrobić w domowych warunkach. Moje zdanie jest takie jeżeli chcemy aby aluminium miało ładny wygląd tylko je wypolerować i pokryć je bezbarwną bazą dwu składnikową do lakierów samochodowych powstanie powłoka bardzo mocna i odporna na wszelkie chemiczne czynniki dodam jeszce ze najmocniejsza jest baza firmy PPG wiele firm motocyklowych w ten sposób pokrywa dekle silnikowe i inne części. Jeszcze jedna alodynowanie daje półmat i nie jest odporne na uszkodzenia mechanicze. Koszt też jest duży w Gdynia jest firma która to robi RADMOR płaci się za 1 dm3 (6,8zł) tak jak wyżej napisano alodynowanie stosujesię jako podkład pod powłoki malarskie
yogurt

Post autor: yogurt »

Ok, może mi się z eloksalacją pomyliło... Poszukam tej książki u siebie, gdzieś ją miałem jako plik txt, jak będę miał pewność, to napiszę. Pamięć bywa zawodna :)
W każdym razie jeden z tych procesów był opisany jako bardzo dobre zabezpieczenie powierzchni polerowanego aluminium przed utlenianiem.
yogurt

Post autor: yogurt »

No to już mam. Chodziło mi o eloksalację, nie alodynowanie.
Dla zainteresowanych udostępniam skany rozdziału o obróbce aluminium. Pod adresem http://www.dhd.pl/galwa/ możecie poczytać co i jak :)
stempel

Post autor: stempel »

yogurt, draniu ;) jest cos czewgo nie wiesz???? :p
PIKUŚ

Post autor: PIKUŚ »

zaje fajna książka jaki jest dokładny tytuł tej ksążki i kto jest autorem
yogurt

Post autor: yogurt »

PIKUŚ: Ta książka to "Galwanotechnika domowa" Stefana Sękowskiego. Mam ją zeskanowaną w całości.
Stempel: No coś Ty! Ja wiem wszystko :P A poważnie: na pamięć jeszcze nie narzekam, a że sporo czytam, to sporo w głowie zostaje ;)
PIKUŚ

Post autor: PIKUŚ »

dzięki za wiadomość
Jarecki

Post autor: Jarecki »

Ludzie a czym ja mam to polerowac?? tzn jaka pasta??
PIKUŚ

polerowanie

Post autor: PIKUŚ »

Poleruje się filcem polerskim i pastami polerskimi można je kupić w tubach o różnej gramaturze ale zanim zaczniesz polerować należy zeszlifować stary lakier bezbarwny który chronił przed utlenianiem aluminium najlepiej papier wodny 350 potem żeby zlikwidować rysy po papierze 600 do polerowania wstępnego dobra jest pasta brązowa gramatura 600 a do ostatecznego 800 pasta zielona lub biała co do polerki musi ona mieć conajmniej od 2000 do 3000 obrotów krążki tez muszą być różnej wielkośći można kupić gotowe od średnicy 5mm do 100 mm są razem z uchwytami do mocowania w wiertarce lub szlifierce prostej a dalej to już praktyka i jeszcze trzeba pabiętać żeby podczas polerowania nie doprowadzić aluminium do stopienia miejscowego i to wszystko a pózniej to już chemicznie utwardzić i zabezpieczyć jak powyżej
Jarecki

Post autor: Jarecki »

a jakiej firmy jest ta biala lub zielona pasta? chodzi mi o dokladna nazwe :)
mir
BS Brother
BS Brother
Posty: 738
Rejestracja: ndz, 5 lut 2006, 00:34
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: mir »

Witm Towarzystwo! A ja Wam Powiem dałem gościowi do niklowania i chromowania wydechy osłony, tarczę przednią i teraz uwaga! PÓŁKI aluminiowe i duperele ze znalu :D :shock: :wink: odbieram te bambetle w tym tygodniu i marudzia będzie marudzić Za pół kartonu blachy gość weźmie trzy stówy Pozdro. o efektach powiadomie
606-451-421 Play
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425

CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
stempel

dzieki za wyczerpujace info

Post autor: stempel »

dziekuje wszystkim za wszelkie informacje w temacie.
"domowego sposobu" ;) yogurta racze nie uda mi sie wykonac. nie mam juz miejsca w przyogrodkowym labolatorium. wczoraj postawilem piec martenowski wg ksiazki adama slodowego "wytapiamy stal w domu" ... ;););)
Ale tak na powaznie to jednak wykozystam stary sprawdzony sposob, czyli zdarcie starej powloki zabezpieczajacej, filc + pasta = polerka, lakier samochodowy (tak jak pisal pikus). tylko skad ja wezme biale rekawiczki by tego niezatluscic po polerowaniu.... ;)

raz jeszcze wielkie dzieki za odzew i pomoc

pozdro, stempel
ODPOWIEDZ