RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Moderator: bohas
RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Witam!!!
U mnie w moto po włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki rezerwy oraz smarowania, po uruchomieniu silnika obie razem równo gasną, po wyłączeniu silnika obie po chwili razem się zapalają.
Czy to jest normalne zachowanie kontrolek czy coś może jest nie tak???
Nie wiem czy działa rezerwa bo to jest świeże moto i narazie jeżdżę " w koło komina" i dotankowuję nie dochodząc do rezerwy.
Kontrolki zachowują się tak jak by były razem połączone czyli zapalają się i gasną w tym samym momencie....
pozdrawiam
Michał
U mnie w moto po włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki rezerwy oraz smarowania, po uruchomieniu silnika obie razem równo gasną, po wyłączeniu silnika obie po chwili razem się zapalają.
Czy to jest normalne zachowanie kontrolek czy coś może jest nie tak???
Nie wiem czy działa rezerwa bo to jest świeże moto i narazie jeżdżę " w koło komina" i dotankowuję nie dochodząc do rezerwy.
Kontrolki zachowują się tak jak by były razem połączone czyli zapalają się i gasną w tym samym momencie....
pozdrawiam
Michał
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Jak włączasz zapłon w samochodzie to co się dzieje ?? :mrgreen:
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
dzięki,
zmyliło mnie to, że te kontrolki zapalają się i gasną idealnie w tym samym momencie.......
zmyliło mnie to, że te kontrolki zapalają się i gasną idealnie w tym samym momencie.......
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
No i tu jest powód do zadumy :roll:
Olej powinien gasnąć wyłącznie po uruchomieniu silnika i raczej niezależnie od innych kontrolek. Ma przecież swój własny czujnik.
Rezerwa (na zalanym baku) jeżeli już to tylko w teście układu powinna świecić przez moment i zgasnąć nawet bez uruchomionego silnika.
Olej powinien gasnąć wyłącznie po uruchomieniu silnika i raczej niezależnie od innych kontrolek. Ma przecież swój własny czujnik.
Rezerwa (na zalanym baku) jeżeli już to tylko w teście układu powinna świecić przez moment i zgasnąć nawet bez uruchomionego silnika.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
no różne bywa ,ja mam jak kolega, obydwie świecą po odpaleniu gasną,rezerwa tez.Lechul pisze: Rezerwa (na zalanym baku) jeżeli już to tylko w teście układu powinna świecić przez moment i zgasnąć nawet bez uruchomionego silnika.
Jak tylko kluczyk na on i nie odpalamy świecą cały czas
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Kurczaki muszę sprawdzić u siebie jak to z tą rezerwą
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
jest też i taka sytuacja, że jeśli, np. silnik pracuje bardzo nierówno i obroty czasem spadną poniżej wskazanej normy to też i wtedy kontrolka smarowania się zapali z wiadomych przyczyn :Banana2: (za słabe smarowanko) :mrgreen:
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
ok!!! dzięki bardzo za zainteresowanie i pomoc!!!
z ciekawości wezmę trochę benz do bańki i spróbuje wyjeździć aż do zapalenia się rezerwy....
z ciekawości wezmę trochę benz do bańki i spróbuje wyjeździć aż do zapalenia się rezerwy....
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Znam przypadki podłączania kontrolki oleju do np. ładowania żeby "rozwiązać" problem niskiego ciśnienia ... handlarze potrafią wiele. Sprawdź koniecznie nie tylko z ciekawości
-
- BS Brother
- Posty: 356
- Rejestracja: śr, 1 lut 2012, 21:31
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radziejowice
- Kontakt:
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Może zmostkowane są obie kontrolki. Test testem ale po teście przy nawet połowie baku rezerwa powinna zgasnac a pozostanie ładowanie i lampa alladyna. A po odpaleniu gasnie ładowanie i oil. Przynajmniej tak łopatologicznie rozumując.
Pozdrawiam
Marek
--------------------------
Lata na: GSF 1250 SA
Dzwoni z: 600 111 115
--------------------------
http://www.agula.pl - przekaż 1% na leczenie mojej córki.
Marek
--------------------------
Lata na: GSF 1250 SA
Dzwoni z: 600 111 115
--------------------------
http://www.agula.pl - przekaż 1% na leczenie mojej córki.
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
Trochę późno, ale już wszystko wyjaśnione. Faktycznie tak jak kolega wyżej napisał kontrolki zapalają się razem tak jak by były zmostkowane. W czasie jazdy jednak kontrolki jak potrzeba zapalają się oddzielnie, tzn zapaliła się rezerwa, czerwonej na szczęście nie widziałem:)
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
a w zbiorniku ile miałeś że się zapaliła rezerwa? :?
jeśli więcej niż 6 lytra to może jest yebnięty czujnik? :|
jeśli więcej niż 6 lytra to może jest yebnięty czujnik? :|
Re: RF900 - kontrolki smarowania oraz rezerwy
wszystko ok, niecałe 16l pod korek, więc przy zbiorniku 21l to raczej ok...