Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Chyba wszyscy przez to przechodzili na początku,ja pamiętam, ze tez tak miałem hehe w starych motongach ale jednak.
Człowiek chce wrzucić na luz ,a tu dwójka jak nie dwójka to znowu jedynka,delikatnie ,mocno nic nie pomaga hehe.
wreszcie tak delikatnie wskoczyło, ze czujnik N nie załapał i tak dalej i tak dalej...
myślę, ze trzeba ćwiczyć.
Człowiek chce wrzucić na luz ,a tu dwójka jak nie dwójka to znowu jedynka,delikatnie ,mocno nic nie pomaga hehe.
wreszcie tak delikatnie wskoczyło, ze czujnik N nie załapał i tak dalej i tak dalej...
myślę, ze trzeba ćwiczyć.
-
- BS Brother
- Posty: 465
- Rejestracja: śr, 22 sie 2007, 19:49
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
A ja bardziej merytorycznie:
1. Wbijanie
Też mi się pojawił z tym problem (80k przebiegu). Okazało się, że w klamce tuleja wciskająca sprzęgło się wyrobiła i tarcze ciągle leciutko ciągną (pin wciskający pompę sprzęgła aż przebił klamkę!). Właśnie nabyłem nową tuleję - o efektach mogę napisać.
2. Kontrolka luzu
U mnie po prostu padła. Czasem się zapalała, czasem nie. Wymiana czujnika pomogła.
1. Wbijanie
Też mi się pojawił z tym problem (80k przebiegu). Okazało się, że w klamce tuleja wciskająca sprzęgło się wyrobiła i tarcze ciągle leciutko ciągną (pin wciskający pompę sprzęgła aż przebił klamkę!). Właśnie nabyłem nową tuleję - o efektach mogę napisać.
2. Kontrolka luzu
U mnie po prostu padła. Czasem się zapalała, czasem nie. Wymiana czujnika pomogła.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Jeszcze bardziej merytorycznie: spróbuj lekko przetoczyć moto jak nie chce wskoczyć luz. Lewa noga działa z biegami a prawą w tym czasie pchnij moto przód - tył.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Admin
- Posty: 2216
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Jak nie możesz już przerzucić biegu stojąc (np zatrzymałeś się na 4), to można też spróbować delikatnie puszczać sprzęgło jakbyś chciał ruszyć, znów wcisnąć i bieg będziesz mógł zrzucić... Jednakże celowanie w "N" to tylko i wyłącznie kwestia wprawy... Każdemu z nas zdarza się "przeskakiwać" z 2 na jeden i z powrotem omijając "N-kę"...
Zatrzymując się przed skrzyżowaniem, warto biegi zacząć redukować już w trakcie toczenia się moto, wtedy juest dużo łatwiej zrzucać biegi w dół...
Zatrzymując się przed skrzyżowaniem, warto biegi zacząć redukować już w trakcie toczenia się moto, wtedy juest dużo łatwiej zrzucać biegi w dół...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
- BS Brother
- Posty: 1610
- Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:37
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koziegłowy
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
sprawdz czy masz łańcuch nasmarowany :lol:
KOMAR,SIMSON,CZ350,MZ ETZ 250, WSK,GSXF600, GSXR K3 1000- kasacja,GSXR K7-K8 1000 .....SUZUKI F 800 GT
te.792680329
te.792680329
-
- Naciagacz Łańcucha
- Posty: 171
- Rejestracja: sob, 14 gru 2013, 17:19
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Długa Kościelna
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Jak kupiłem swoje moto (53 tys km ) to miałem wyrobienie przy dźwigni zmiany biegów i musiałem dorobić specjalną tulejkę, może sprawdź czy nie masz za dużego luzu.
Krzysztof
VLR 1800
VLR 1800
-
- The Real One
- Posty: 2586
- Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
- Województwo: mazowieckie
- Polubił posty: 1
- Otrzymane Polubienia: 5
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Ja swoim GSX ,chociaż latam nim od nowości,czasami też mam ten problem,
przy czym u mnie jest i tak lepiej bo mam wskażnik zapiętego biegu.
Generalnie trening czyni mistrza ,ale przytoczę parę rzeczy;
Niby oczywistość,ale przypomnę ,bo jeżdzisz moto od niedawna.
Biegi zmienia się w moto(w odróżnieniu od puszek) sekwencyjnie,
czyli po kolei.Nie można np. zredukować z 5 na 2 bezpośrednio,
trzeba przejść po kolei przez 4 i 3.Po prostu biegi mogą się gdzieś zawiesić.
Podobnie powinno się redukować biegi jeszcze podczas jazdy a nie po zatrzymaniu.
Żeby długo nie szukać luzu dobrze jest zejść do jedynki i dopiero wtedy szukać luzu,
bo przy wyższych biegach ,bez wskażnika zapiętego biegu,tak naprawdę nigdy do końca nie
wiesz na jakim biegu jesteś (szczególnie jak już stoisz).
Mechanik może też sprawdzić luz na lince sprzęgła,bo nadmierny powoduje ogólnie problemy ze zmianą biegów.
Co do wskażnika luzu ,to w zależności od konstukcji,może się zawieszać,być do wymiany
lub regulacji.
przy czym u mnie jest i tak lepiej bo mam wskażnik zapiętego biegu.
Generalnie trening czyni mistrza ,ale przytoczę parę rzeczy;
Niby oczywistość,ale przypomnę ,bo jeżdzisz moto od niedawna.
Biegi zmienia się w moto(w odróżnieniu od puszek) sekwencyjnie,
czyli po kolei.Nie można np. zredukować z 5 na 2 bezpośrednio,
trzeba przejść po kolei przez 4 i 3.Po prostu biegi mogą się gdzieś zawiesić.
Podobnie powinno się redukować biegi jeszcze podczas jazdy a nie po zatrzymaniu.
Żeby długo nie szukać luzu dobrze jest zejść do jedynki i dopiero wtedy szukać luzu,
bo przy wyższych biegach ,bez wskażnika zapiętego biegu,tak naprawdę nigdy do końca nie
wiesz na jakim biegu jesteś (szczególnie jak już stoisz).
Mechanik może też sprawdzić luz na lince sprzęgła,bo nadmierny powoduje ogólnie problemy ze zmianą biegów.
Co do wskażnika luzu ,to w zależności od konstukcji,może się zawieszać,być do wymiany
lub regulacji.
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
-
- BS Brother
- Posty: 1568
- Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
U mnie był prozaiczny problem - przy dzwonie spadł pierścień segera z wałka zmiany biegów i dzwinia lekko przesunęła się na zewnątrz. Objawy były takie, że ciężko było znaleźć niektóre biegi.
Ale w Twoim przypadku stawiam na brak (na razie) wyczucia skrzyni.
Powodzenia
Ale w Twoim przypadku stawiam na brak (na razie) wyczucia skrzyni.
Powodzenia
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N
Ciekawy wątek o tych biegach Polecam dokładnie przesmarować dzwignię i cięgna to często pomaga.