Witajcie,
jeżeli ktoś z Was miał problem z odpalenie Marudy i myślał że czasami to wina rozrusznika czy słabego akumulatora niech popatrzy co jest przyczyną.
Przerobiłem to na własnej skórze i Bóg jedyny wie do czego ten element służy Mitsuba starter relay control
tu link https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb7ZU
Problemy z odpaleniem VZ 800
-
- BS Brother
- Posty: 284
- Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 08:15
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Biała-Podlaska
Re: Problemy z odpaleniem VZ 800
W dowolnym tłumaczeniu na polski to przekaźnik rozrusznika.Jak się skopci do jest D...pa.
Re: Problemy z odpaleniem VZ 800
He miałem podobny kłopot jak synchronizowałem gaźniki to mu przeszło ale myk całkiem fajny
H...da VT 500 H....da VT 600
Suzuki Marauder VZ 800
Y..... Drag 650 xvs
Suzuki Bouleward c 50 800
Suzuki Bouleward C 90 1500
Ogólnie nie jest źle tylko sęsu życia brak
Suzuki Marauder VZ 800
Y..... Drag 650 xvs
Suzuki Bouleward c 50 800
Suzuki Bouleward C 90 1500
Ogólnie nie jest źle tylko sęsu życia brak
-
- BS Brother
- Posty: 284
- Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 08:15
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Biała-Podlaska
Re: Problemy z odpaleniem VZ 800
Dokładnie.Po prostu ominą obwód zestyków.Tylko nie wiem czy na dłuższą metę to jest zdrowe dla motocykla rozrusznika .Bo w końcu ten przekaźnik spełnia jakąś funkcję.
-
- The Real One
- Posty: 376
- Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
Re: Problemy z odpaleniem VZ 800
Teraz może być tak, że większy prąd płynie przez przycisk startera i szybciej go wykończy.
Zamiast takiego patentu wolałbym wstawić jakiś mocny samochodowy przekaźnik.
pozdrawiam
Zamiast takiego patentu wolałbym wstawić jakiś mocny samochodowy przekaźnik.
pozdrawiam
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
Re: Problemy z odpaleniem VZ 800
Jako, że całkiem niedawno przerabiałem ten temat w swojej marudzie to opiszę co było przyczyną takiego zachowania. Po pierwsze to ten przekaźnik - starter control realy - jest zabezpieczeniem przed przeciążeniem akumulatora i odcina + na cewce przekaźnika rozrusznika kiedy napięcie w układzie spada poniżej pewnej wartości.
Zwarcie kabelka żółto zielonego i żółto czarnego w kostce tego przekaźnika powoduje ominięcie zabezpieczenia - czym to może grozić... nasze aku potrafią w zwarciu wymusić prądy rzędu 300A a w obwodzie aku - przekaźnik rozrusznika - rozrusznik, nie ma żadnego bezpiecznika.. reszta chyba jasna...
Zakładając, że mamy pewny aku (najlepiej sprawdzić w punkcie sprzedaży odpowiednim miernikiem) przyczyn takiego zachowania może być kilka. Najprościej będzie sprawdzić wypinając starter control realy i przy wciśniętym przycisku startera zmierzyć napięcie pomiędzy masą i kabelkiem żółto zielonym w jego kostce. Jeżeli napięcie nawet minimalnie różni się od aktualnego napięcia na aku idąc po schemacie przyczyną może być:
1. stacyjka - wyczyścić styki
2. przekaźnik "side stand" - sprawdzić styki, jeżeli sam przekaźnik to wymienić
3. wyłącznik zapłonu - u mnie jedna z przyczyn. - wyczyścić styki
4. przycisk startu
5. czujnik sprzęgła
odnośnie:
ale
jeżeli siadł wam aku.. to jest patent żeby odpalić moto na jego resztkach.. czasami przydatny gdzieś na polu namiotowym, więc warto o nim wiedzieć![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
Zwarcie kabelka żółto zielonego i żółto czarnego w kostce tego przekaźnika powoduje ominięcie zabezpieczenia - czym to może grozić... nasze aku potrafią w zwarciu wymusić prądy rzędu 300A a w obwodzie aku - przekaźnik rozrusznika - rozrusznik, nie ma żadnego bezpiecznika.. reszta chyba jasna...
Zakładając, że mamy pewny aku (najlepiej sprawdzić w punkcie sprzedaży odpowiednim miernikiem) przyczyn takiego zachowania może być kilka. Najprościej będzie sprawdzić wypinając starter control realy i przy wciśniętym przycisku startera zmierzyć napięcie pomiędzy masą i kabelkiem żółto zielonym w jego kostce. Jeżeli napięcie nawet minimalnie różni się od aktualnego napięcia na aku idąc po schemacie przyczyną może być:
1. stacyjka - wyczyścić styki
2. przekaźnik "side stand" - sprawdzić styki, jeżeli sam przekaźnik to wymienić
3. wyłącznik zapłonu - u mnie jedna z przyczyn. - wyczyścić styki
4. przycisk startu
5. czujnik sprzęgła
odnośnie:
Większy prąd nie popłynie w tym obwodzie, ten przekaźnik nie jest w obwodzie mocy a w obwodzie sterowania przekaźnika rozrusznikaKrzYsiO pisze:Teraz może być tak, że większy prąd płynie przez przycisk startera i szybciej go wykończy.
Zamiast takiego patentu wolałbym wstawić jakiś mocny samochodowy przekaźnik.
pozdrawiam
To nie jest przekaźnik rozrusznika, a przekaźnik który kontroluje jego pracębajart pisze:W dowolnym tłumaczeniu na polski to przekaźnik rozrusznika.Jak się skopci do jest D...pa
no pewnie że spełniał.. i to dosyć istotną funkcję bezpieczeństwa...bajart pisze:Dokładnie.Po prostu ominą obwód zestyków.Tylko nie wiem czy na dłuższą metę to jest zdrowe dla motocykla rozrusznika .Bo w końcu ten przekaźnik spełnia jakąś funkcję.
ale
jeżeli siadł wam aku.. to jest patent żeby odpalić moto na jego resztkach.. czasami przydatny gdzieś na polu namiotowym, więc warto o nim wiedzieć