LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Witam.
Przewertowałem już forum w te i we w te, wujka google też już zajeździłem i niestety skończyły mi się pomysły. Czytałem tutaj o podobnych problemach z brakiem iskry i nie chciałem tworzyć kolejnego takiego tematu ale niestety chyba jestem zmuszony bo wszelkie porady które koledzy udzielali na forum niestety zawiodły.
Przebudowałem LS650 na bobbera od podstaw czyli całe moto było rozebrane do śrubki. Został złożony jest piękny ale co z tego jak niestety iskry zabrakło. Wymieniłem świecę, cewkę, przewód z fajką, regulator napięcia oraz moduł niestety iskry jak nie było tak nie ma.....
Jeżeli mógłby ktoś pomóc to byłbym baaaaaardzo wdzięczny.....
Pozdrawiam
Przewertowałem już forum w te i we w te, wujka google też już zajeździłem i niestety skończyły mi się pomysły. Czytałem tutaj o podobnych problemach z brakiem iskry i nie chciałem tworzyć kolejnego takiego tematu ale niestety chyba jestem zmuszony bo wszelkie porady które koledzy udzielali na forum niestety zawiodły.
Przebudowałem LS650 na bobbera od podstaw czyli całe moto było rozebrane do śrubki. Został złożony jest piękny ale co z tego jak niestety iskry zabrakło. Wymieniłem świecę, cewkę, przewód z fajką, regulator napięcia oraz moduł niestety iskry jak nie było tak nie ma.....
Jeżeli mógłby ktoś pomóc to byłbym baaaaaardzo wdzięczny.....
Pozdrawiam
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
No to chyba został CI tylko do sprawdzenia impulsator ..ls650 ma go chyba wbudowanego w alternator. Najwygodniej byłoby gdybyś miał oscyloskop, ale dobrym miernikiem też sprawdzisz. Powinny iść takie dodatkowe 1 lub 2 przewody z alternatora do modułu
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Dziękuję za wskazówkę, dzisiaj sprawdzę i ten tropluzik pisze:No to chyba został CI tylko do sprawdzenia impulsator ..ls650 ma go chyba wbudowanego w alternator. Najwygodniej byłoby gdybyś miał oscyloskop, ale dobrym miernikiem też sprawdzisz. Powinny iść takie dodatkowe 1 lub 2 przewody z alternatora do modułu
Tak była, stąd moje zdziwienie jak jej zabrakło, nie pierwszy raz przebudowywałem motocykl ale pierwszy raz motocykl zrobił mi taki kawał...marian07 pisze:a przed przebudową iskra była?
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
no to duża szansa że wszystko będzie OK; po kolei metodycznie na każdym elemencie styki przepatrzeć i oczywiście masy też, przy okazji masy poprawić na wszelki wypadek i chyba musi zaiskrzyć.
w sumie to chyba najprostsza instalacja więc na pewno dasz radę
w sumie to chyba najprostsza instalacja więc na pewno dasz radę
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Impulsator sprawdzony i jest sprawny więc chyba w tym momencie jedynym słusznym posunięciem będzie wymiana całej instalacji... No chyba, że koledzy i koleżanki mają jeszcze jakieś pomysły?
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
A masy jak to już Marian zapodawał, przebudowa więc pewnie ekstra pomalowany a poza tym to jeszcze zostaje dobry elektryk chyba. Nie zawsze wszystko się da samemu.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
1. Sprawdź czy do cewki dochodzą impulsy z modułu
2. Jeśli dochodzą to wyciągasz przewód od świecy z silnika, do fajki wkładasz świecę, przytykasz bok świecy do masy (np silnik), trzymasz za fajkę i klikasz starter
3. Jak nie widać iskier zmieniasz świecę
4. Jak ciągle nie widać iskier no to masz uszkodzoną cewkę, albo przewód ..przewód w miarę łatwo sprawdzić.
2. Jeśli dochodzą to wyciągasz przewód od świecy z silnika, do fajki wkładasz świecę, przytykasz bok świecy do masy (np silnik), trzymasz za fajkę i klikasz starter
3. Jak nie widać iskier zmieniasz świecę
4. Jak ciągle nie widać iskier no to masz uszkodzoną cewkę, albo przewód ..przewód w miarę łatwo sprawdzić.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Oczywiście - musi zagadać skoro gadał - nie ma potrzeby wymieniać instalacji (wszystkie kostki rozpiąć - psiknąć fosolem albo czymś takim, masy to samo i ogień na tłoki!!!)
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Panowie i Panie mam podobny problem, motocykl po całkowitym przemalowaniu, zmontowany do kupy niestety iskry brak.
Cewka raczej sprawna, podmieniałem na inna od innego suzuki i niestety też iskry niema. Do cewki dochodzą dwa kable na jednym po przekręceniu stacyjki pojawia się stale napięcie, na drugim kablu jest masa (sprawdzane żaróweczką)
- kabel zapłonowy raczej sprawny, ponieważ iskra potrafi się pojawić w momencie gdy wyłączam zapłon na stacyjce.
Nie mam pomysłu gdzie dalej szukać w jaki sposób jest sterowana cewka zapłonowa, w którym momęcie powinna dawać iskrę? w momencie gdy znika napięcie na kablu ja zasilającym czy może powinien pojawiać się jakiś impuls na kablu na którym niema napięcia po stacyjce?
W jaki sposób można sprawdzić moduł zapłonowy? czy to że na cewce mam prąd po przekręceniu kluczyka to wystarczający argument by uznać moduł za sprawny?
W jaki sposób można by sprawdzić poprawne działanie impulsatora?
czy w układzie zapłonowym bierze udział jeszcze jakiś przekaźnik?
Wiem że pytań sporo ale pilnie poszukuję pomocy...
jeszcze jedna sprawa mi się nasunęła, co prawda jestem słaby w czytaniu schematów elektronicznych ale z tego co widzę w manualu zawór dekompresora jest spięty chyba z modułem zapłonowym. a z tego co widzę zawór pracuje podczas próby odpalenia. czy zatem można wnioskować że moduł jest sprawny?
Cewka raczej sprawna, podmieniałem na inna od innego suzuki i niestety też iskry niema. Do cewki dochodzą dwa kable na jednym po przekręceniu stacyjki pojawia się stale napięcie, na drugim kablu jest masa (sprawdzane żaróweczką)
- kabel zapłonowy raczej sprawny, ponieważ iskra potrafi się pojawić w momencie gdy wyłączam zapłon na stacyjce.
Nie mam pomysłu gdzie dalej szukać w jaki sposób jest sterowana cewka zapłonowa, w którym momęcie powinna dawać iskrę? w momencie gdy znika napięcie na kablu ja zasilającym czy może powinien pojawiać się jakiś impuls na kablu na którym niema napięcia po stacyjce?
W jaki sposób można sprawdzić moduł zapłonowy? czy to że na cewce mam prąd po przekręceniu kluczyka to wystarczający argument by uznać moduł za sprawny?
W jaki sposób można by sprawdzić poprawne działanie impulsatora?
czy w układzie zapłonowym bierze udział jeszcze jakiś przekaźnik?
Wiem że pytań sporo ale pilnie poszukuję pomocy...
jeszcze jedna sprawa mi się nasunęła, co prawda jestem słaby w czytaniu schematów elektronicznych ale z tego co widzę w manualu zawór dekompresora jest spięty chyba z modułem zapłonowym. a z tego co widzę zawór pracuje podczas próby odpalenia. czy zatem można wnioskować że moduł jest sprawny?
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Modułu w domowych warunkach nie sprawdzisz.
Co do sprawdzenia impulsatora są dwie metody:
1. Odkręć pokrywę alternatora (najpierw spuść olej ) w pokrywie jest alternator i impulsator włącz zapłon, połóż świecie w kapturku na cylindrze i np. śrubokrętem dotykaj impulsatora, na świecy powinna przeskakiwać iskra.
2. To samo co powyżej tylko weź miernik i sprawdź na impulsatorze, a wartości jakie powinny być są w manualu
Dodatkowo tak jak koledzy radzili wyżej sprawdź czy jest dobrze zmasowany.
Ja osobiście wymieniam instalację więc jak tylko pojawi się iskra niezwłocznie powiadomię szacowne grono
Jeśli w czymś się pomyliłem na pewno ktoś mnie poprawi.
Co do sprawdzenia impulsatora są dwie metody:
1. Odkręć pokrywę alternatora (najpierw spuść olej ) w pokrywie jest alternator i impulsator włącz zapłon, połóż świecie w kapturku na cylindrze i np. śrubokrętem dotykaj impulsatora, na świecy powinna przeskakiwać iskra.
2. To samo co powyżej tylko weź miernik i sprawdź na impulsatorze, a wartości jakie powinny być są w manualu
Dodatkowo tak jak koledzy radzili wyżej sprawdź czy jest dobrze zmasowany.
Ja osobiście wymieniam instalację więc jak tylko pojawi się iskra niezwłocznie powiadomię szacowne grono
Jeśli w czymś się pomyliłem na pewno ktoś mnie poprawi.
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Wlasnie wrocilem z garażu. Na szczęście z tarcza. Po weryfikacji okazalo się ze problemem byl brak sygnalu z impulsatora spowodowany po mylona wtyczka. Iskra wrucila moto odpalilo
Re: LS650 brak iskry i skończyły mi się koncepcje
Ok więc instalacja wymieniona i usterka usunięta, iskra znów zagościła w LS-ie więc temat można zamknąć.