JAK NAPRAWIĆ ZASTOSOWAĆ ZAMIENNIK Regulator napięcia DLA INTRUDERA VS800 GL model od 2003 (ja mam 2004) TEMAT MOŻE DOTYCZYĆ Z POWODZENIEM WSZYSTKICH REGULATORÓW W INNYCH MOTOCYKLACH Z 5 PIN-owym podłączeniem INTRUDER VS 1400 I MA PODOBNE ROZWIĄZANIE.
Objawy uszkodzenia regulatora napięcia w moim przypadku (a mogą być różne, podobne)
-wolne obroty 13,7v Idealnie
-wysokie obroty regulator rozłącza ładowanie i jest 10-11v (światła mam cały czas włączone co potęguje sprawę) MOGĄ SIĘ POJAWIĆ INNE OBJAWY KWESTIA AWARII PODZESPOŁU REGULATORA
Cena nowego ponad 700 zł ASO :lol:
używka 400-500
inne zamienniki 100-300 :? :?
Wybrałem po poleceniu od kolegi motocyklisty regulator od gościa, który zajmuje się tym można powiedzieć zawodowo w Rzeszowie
(Elektronika Motocyklowa
mgr Sławomir Dudek
ul. Ofiar Katynia 8/133
35-213 Rzeszów)
i sa to regulatory jak kolega mówił bardzo mocne i sprawdzone konstrukcyjnie (podkreślam nie robię żadnej reklamy bo mnie to nie interesuje sam zabuliłem kase po prostu miałem problem i chciałbym podzielić sie jak go rozwiązałem)
Zakupiłem regulator " Podstawowa RN-05 z pięcioma wyjściami (radiator 100x70x30 anodowany na czarno) z przesyłką 257zł
-w moto jest jedna kostka od strony motoru 6 pin od strony regulatora 5 pin
-3 zółte w jednym rzędzie łączy się razem z odpowiednikami z reg. nie ma znaczenia kolejność
-w drugim rzędzie od motoru jest 3 ale łączy się tylko skrajne czarny "-" do czarnego reg.
-skrajny czerwony 2 rząd z "+" baterii można sprawdzić stan jak jest jeszcze bateria "+-" ma być dokładnie tyle ile na baterii (na tym środkowym nie wykorzystywanym pinie jest/było mniej coś o 1v w porównaniu do baterii)
-środkowy kabel w drugim rzędzie (prawdopodobnie stara wersja wzbudzenia układu nie jest wykorzystywany.
Jeśłi ktoś wybierze inny regulator to nic się nie dzieje (dla nowicjuszy elektroników) ważne 5 przewodów dla tego motocykla (i nie tylko) i tyle no i kasa ja wybrałem tego gostka i jest ok
inna sprawa lokalizacja w INTRUDERZE VS800 wchodzi on idealnie po ściągnięciu siedzenia na błotnik w poprzek zaraz za poprzeczną belką wzmocnienia ramy. Ja posmarowałem tył regulatora pastą silikonową termoprzewodzącą i IDEALNIE przylega on całą swą powierzchnią do błotnika i jest SUPER chłodzony (pęd powietrza od koła) inaczej wchodzi idealnie. Oczywiście stary regulator umrzyk dla celów estetycznych jest tam gdzie był.
Spostrzeżenia: jak masz więcej kasy weź lepszy jak nie masz kup taki co ma 5 pinów (są nawet za 85 zeta) daj mu dobre chłodzenie i nie przejmuj sie głupimi cenami z kosmosu. ZADZIAŁAJĄ NAWET CHIŃSKIE ZA KILKADZIESIĄT ZŁOTYCH NA 99,99% NIE DAJCIE SIE KASOWAĆ - Wolicie wlać do baku :lol:
Jeśli ktoś nie wie jak go umiejscowić albo potrzebuje fotek proszę o informację przy okazji dam zdjęcia
Pozdrawiam
Liczę że komuś to sie przyda