JAKI LUZ TŁOKA
Moderator: Jacek
JAKI LUZ TŁOKA
Witam.Potrzebna mi pomoc,a mianowicie jak w tytule.SUZUKI DR 350 TŁOK T.K.R.J 79,50.Przeszukałem już różne fora,rozmawiałem z różnymi fachowcami (Łódź),serwisówki nie kapuje (język) :-? ,i nie mam pojecia jaki powinien być luz pasowania.Serwisówka podaje CHYBA,bo nie wiem czy ją dobrze rozszyfrowałem, : 0,045-0,065.Gdzieś na forach pisali ze od :0,03 do 0,05 jeszcze ktoś inny 0,06 .Wiec jak by ktoś już to przeszedł i pamięta lub poprostu wie ,to bym był bardzo wdzięczny za podpowiedź. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam
jacolkkk Suzuki DR 350
Re: JAKI LUZ TŁOKA
Producent tłoka nie podaje pasowania? Dziwne. Wrzucałem do siebie tłok Wossnera i producent podaje 0.06 mm. Robisz szlif cylindra? To co masz w serwisówce to wymiary kontrolne, górna i dolna granica tolerancji. Nie patrz na to. Najlepiej oddaj cylinder z tłokiem do zakładu gdzie robią szlify silników, dobry fachowiec spasuje Ci to tak jak należy. Pasowanie zależy od rodzaju tłoka (kuty czy odlew), grubości tulei cylindra, tego czy silnik jest chłodzony wiatrem czy cieczą, czy to tłok o zwiększonej kompresji, czy głowica była planowana a jeśli tak to ile, itp. Dobry warsztat to ogarnie. Ogólna zasada jest taka, że w wiatrołapach i przy zwiększaniu stopnia kompresji stosuje się luźniejsze pasowanie, przy chlodzeniu cieczą i bez zmiany kompresji można dać ciaśniej.
P.S. Korbę też przydałoby się pomierzyć, czy nie ma luzu na panewce sworznia i czy trzyma równoległość między osiami głowy i stopy.
P.S. Korbę też przydałoby się pomierzyć, czy nie ma luzu na panewce sworznia i czy trzyma równoległość między osiami głowy i stopy.
Re: JAKI LUZ TŁOKA
Witam.Gościu od szlifów nie pamiętał jaki powinien być.tak jak napisałem w poście szukałem sporo i nic nie znalazłem. Po konsultacjach z różnymi zakładami szlifierskimi i mechanikami,szlif zrobiony,luz pozostawiony to 6 setek.Moto zacznie się składać w sobotę. Mam nadzieję że będzie GIT.
jacolkkk Suzuki DR 350