GSR600 Gaśnie
Moderator: bohas
GSR600 Gaśnie
Motocykl Suzuki Gsr 600. Mój problem polega na tym że moto gaśnie podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i odejmę gaz. To samo dzieje się gdy na jałowym wstawię go na 7tys. obr. przytrzymam i puszcze gaz to gaśnie. Tak jakby go zalewa. Zimny czy ciepły gaśnie. Z taka usterką go kupiłem miesiąc temu. Co zrobiłem. Filtr pow był czysty ale wydmuchałem spr. powietrzem, nowe świece, olej filtr, Czyszczone przepustnice preparatem w spreju. Sprawdzone wszystkie czujniki według serwisówki, wtryski czy nie leją, umyty ustawiony tps i stps, Podmieniona Lambda. Czyszczony układ paliwowy dodatkami stp. Ogólnie motocykl chodzi tak jak trzeba czyli zapala, ma moc nie szarpie, trzyma obroty w miarę czasem lekko zafaluje ale +/-100obr. Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub jest w stanie mi pomóc? Ile obrotów wyjściowo powinny być wykręcone dysze przepustnic u mnie jest po pół obrotu. Co jeszcze zaobserwowałem czujnik sprzęgła jest sprawny, gdy wypnę od niego złącze moto już tak nie gaśnie bo utrzymuje wyższe obroty na biegu z wciśnietym sprzęgłem
Re: GSR600 Gaśnie
Sprawdź, czy na wolnych obrotach pala wszystkie gary np., odpal na zimnym i dotknij po kolei rury kolektora. Objawy jak przy lewym powietrzu
Re: GSR600 Gaśnie
Gary palą wszystkie. Sprawdzałem na odpalonym i ściągałem wtyczki od cewko-fajek.
Znalazłem przyczynę zawory za ciasne. Tzn. dolotowe mieszczą się w tolerancji. Wydechowe za ciasne tak jak zaczynając od lewej czyli od pierwszego cylindra:
0,05 0,15 0,10 0,15 0,10 0,05 0,15 0,05. Mierzyłem szczelinomierzem z dokładnością do 0.05 i czy taki wystarczy do poprawnej regulacji czy musi być dokładniejszy?
Znalazłem przyczynę zawory za ciasne. Tzn. dolotowe mieszczą się w tolerancji. Wydechowe za ciasne tak jak zaczynając od lewej czyli od pierwszego cylindra:
0,05 0,15 0,10 0,15 0,10 0,05 0,15 0,05. Mierzyłem szczelinomierzem z dokładnością do 0.05 i czy taki wystarczy do poprawnej regulacji czy musi być dokładniejszy?
Re: GSR600 Gaśnie
Jedz na regulacje, bo za ciasne zawory bardzo szkodzą, ale wątpię, by to była wina zaworów ciasnych.
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR600 Gaśnie
Skontroluj TPS-a , sprężyna powrotna się zacina ... Jeżeli tak to do wymiany TPS .. najlepiej to widać po podłaczeniu do kompa ale w domu zrób zworkę serwisową i sprawdź czy za każdym razem jak puścisz gaz na liczniku kreska jest w środku czy na innej pozycji ...
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: GSR600 Gaśnie
Zawory wyregulowane i moto już nie gaśnie. I całkiem inna praca silnika oczywiście na plus. Lecz pojawił się nowy problem ze ssaniem gdyż włącza się na rozgrzanym silniku. Wygląda to tak: Odpalam zimne moto ssanie chodzi około pół minuty czyli ok. Ale jak zgaszę rozgrzanego i po 10 minutach odpalam obroty wchodza na 3 -4 tyś i zaraz spadają do jałowych. Może coś złe ustawiłem bo myłem stps i tps. Ale ustawiałem czujniki, tps na środku kreska -C00 na jałowych. stps 0.65V przy zamkniętych klapach tak jak mówi serwisówka. Jakieś pomysły?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR600 Gaśnie
Hehehe zaczyna być co raz gorzej bo nie wiadomo czy diagnozować moto z wadą czy błędy "mechanika"( to jest gorzej ) ...
Ja bym po czymś takim poszedł w kierunku :synchro ( mam nadzieje że po zaworach robiłeś ) i reset i nauka ISC (chociaż nie pamietam czy w 600 od któregoś rocznika było czy tylko 750) . Ogólnie zapoznanie się z działem 5-22 serwisówy odnośnie fast Idle ale tu ostrożnie (jest fabrycznie ustawiane) bo jak ustawiłeś TPS pod za wysoko ustawione przepustnice a zmniejszałeś baypasem synchra to będziesz gonił nadmiar powietrza ..
Ja bym po czymś takim poszedł w kierunku :synchro ( mam nadzieje że po zaworach robiłeś ) i reset i nauka ISC (chociaż nie pamietam czy w 600 od któregoś rocznika było czy tylko 750) . Ogólnie zapoznanie się z działem 5-22 serwisówy odnośnie fast Idle ale tu ostrożnie (jest fabrycznie ustawiane) bo jak ustawiłeś TPS pod za wysoko ustawione przepustnice a zmniejszałeś baypasem synchra to będziesz gonił nadmiar powietrza ..
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: GSR600 Gaśnie
Moto sam diagnozuje i naprawiam. Synchro nie robiłem bo nie mam sprzętu. Po regulacji zaworów obroty były około 2tyś/min. więc musiałem fast idle zmniejszyć do 1300. baypas mam wykręcone o 2 obroty na każdym. I tu jest pytanie ile powinno być wyjściowo? Napięcie z czujnika mapsensora na jałowych 2.9V w serwisówce mówią 2.7V. Raz się zdarzyło że jak stanąłem na fajkę i odpalił bez ssania. Czyli coś fiksujeAdamOSA pisze:Hehehe zaczyna być co raz gorzej bo nie wiadomo czy diagnozować moto z wadą czy błędy "mechanika"( to jest gorzej ) ...
Ja bym po czymś takim poszedł w kierunku :synchro ( mam nadzieje że po zaworach robiłeś ) i reset i nauka ISC (chociaż nie pamietam czy w 600 od któregoś rocznika było czy tylko 750) . Ogólnie zapoznanie się z działem 5-22 serwisówy odnośnie fast Idle ale tu ostrożnie (jest fabrycznie ustawiane) bo jak ustawiłeś TPS pod za wysoko ustawione przepustnice a zmniejszałeś baypasem synchra to będziesz gonił nadmiar powietrza ..
Tps a ustawiałem już po korekcie fast idle. Aktualnie jeżdżę ze zworka żeby monitorować. I wygląda to tak że jak silnik nie chodzi to jest Kreska u góry a jak odpalę to jest -C00
Ostatnio zmieniony pt, 23 wrz 2016, 21:10 przez Syciak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR600 Gaśnie
fast idle to ta śruba zalakierowana z kontrą przy pokrętle śruby oporowej przepustnic która pewnie kręciłeś .
synchro musisz zrobić , baypasami robisz synchro i nie ma że kazdy o tyle samo .. zerknij w neta jest dużo patentów nawet na słupy wody gdzie możesz sobie zrobić prosty przyrząd do synchra ... pamiętaj że każde pokręcenie śruby oporowej kończy kontrolą ustawienia TPS czy jeszcze jest w zakresie ..
synchro musisz zrobić , baypasami robisz synchro i nie ma że kazdy o tyle samo .. zerknij w neta jest dużo patentów nawet na słupy wody gdzie możesz sobie zrobić prosty przyrząd do synchra ... pamiętaj że każde pokręcenie śruby oporowej kończy kontrolą ustawienia TPS czy jeszcze jest w zakresie ..
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E