Marauder 125 - mała prędkość, moc
-
- Podpatrywacz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 16 paź 2016, 12:30
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
świeca była wymieniana u mechanika, ręce mi opadają przy tym egzemplarzu
pozdro
pozdro
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
podsumowując z mojej strony: najpierw rozbierz silnik skoro i tak uwzględniasz jego wymianę, może to jakaś głupota się posypała, nic nie stracisz a możesz zyskać.
silniki GN/GZ/DR z tych roczników są ze sobą zamienne tzn pasują do każdej ramy, różnica to wajcha biegów, obecność kopajki i jak się tu okazało TPS na gaźniku (stosując moduł CDI z wersji bez TPS można go wyciąć)
co do chińskiej kopii naszego silnika K157FMI - sam uwzględniam kupno takowego jak mój siądzie, żywotność będzie taka jak w Keeway RKS/RKV gdyż tam stosują ten model.
ewentualnie tuning na 250 - chińska kopia 250 to K172FMM, ale w pl nie dostępna, a na eBay kosztuje krocie.
silniki GN/GZ/DR z tych roczników są ze sobą zamienne tzn pasują do każdej ramy, różnica to wajcha biegów, obecność kopajki i jak się tu okazało TPS na gaźniku (stosując moduł CDI z wersji bez TPS można go wyciąć)
co do chińskiej kopii naszego silnika K157FMI - sam uwzględniam kupno takowego jak mój siądzie, żywotność będzie taka jak w Keeway RKS/RKV gdyż tam stosują ten model.
ewentualnie tuning na 250 - chińska kopia 250 to K172FMM, ale w pl nie dostępna, a na eBay kosztuje krocie.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: pn, 6 lut 2017, 09:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Panowie na poprzedniej stronie kolega dał zdjęcie wydechu i widzę tam 3 dziury. Ja mam tylko jedną centralnie. Skąd te dwie dodatkowe? Mam wersję nie dławioną( wg vin). Ile jedzie nie wiem bo mam marudę od 2 dni i jechałem max 60, bo to moje pierwsze jazdy na moto w życiu.
Suzuki Marauder 125 - był Obecnie brak moto
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
to je wiertło . ja zrobiłem 2 dziury wiertłem 10mm, dźwięk jak dla mnie na lepiej wyszedł, a czy ma to wpływ na osiągi tego ci nie powiem, bo nie wiem, nie odczułem. co do v-max - dla marudy to by bylo 100km absolutne max (+- 3km) wg gps, ale jak nie chcesz zbyt szybko żegnać się z silnikiem, to takie przelotowe max to 80km na prostej (bez wiatru w pysk). to je ciężka 125 4t w singlu na szerokich laczkach, cudów nie oczekuj.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: pn, 6 lut 2017, 09:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Jeśli chodzi o osiągi, to taki urok 125tek widać...
Suzuki Marauder 125 - był Obecnie brak moto
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: pn, 6 lut 2017, 09:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
OK, za mną już około 50km na Marudzie:) Udało mi się rozpędzić do jakichś 85 km/h wg licznika, szybciej się bałem, bo wiało i było mokro. Jak na razie wszystko OK. Tak się tylko chciałem pochwalić
Suzuki Marauder 125 - był Obecnie brak moto
-
- Moderator
- Posty: 2202
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Grunt to się rozkręcić, za niedługo będziesz pisał ze masz 5000km
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Ja u siebie w marudzie zwiększyłem lekko kompresje po przez usunięcie uszczelki pod cylindrem , to akurat nie dało odczuwalnego przyrostu mocy. Jeżeli chcecie by maruda odetchnął pełna piersią to po pierwsze, wymiana krućca ssącego z oryginalnego 25mm na 28mm prosty od gna, wywalenie oryginalnego air boxa + założenie filtra gąbkowego i odłaczenia odmy, u mnie v-max z 80 km/h zrobił sie po tej zmianie 100km/h jednak przyśpieszenie miał słabe. Na słabe przyśpieszenie poradziła zmiana zębatek z 15/45 na 14/45.
Dla ryzykantów na ali expresie można znaleźć tłok i cylinder o średnicy 62mm (oryginał ma 57) daje to nam pojemność 150 i około wzrost mocy do 13,5 KM . Przy dodaniu gaźnika 28mm (taka jest średnica kanału ssącego w głowicy) można ugrać około 15km a to już jest 50 % mocy więcej.
Pozdrawiam.
Dla ryzykantów na ali expresie można znaleźć tłok i cylinder o średnicy 62mm (oryginał ma 57) daje to nam pojemność 150 i około wzrost mocy do 13,5 KM . Przy dodaniu gaźnika 28mm (taka jest średnica kanału ssącego w głowicy) można ugrać około 15km a to już jest 50 % mocy więcej.
Pozdrawiam.
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Zanim zaczniesz pisać na forum, przeczytaj:nowy889 pisze:Ja u siebie w marudzie zwiększyłem lekko kompresje po przez usunięcie uszczelki pod cylindrem , to akurat nie dało odczuwalnego przyrostu mocy. Jeżeli chcecie by maruda odetchnął pełna piersią to po pierwsze, wymiana krućca ssącego z oryginalnego 25mm na 28mm prosty od gna, wywalenie oryginalnego air boxa + założenie filtra gąbkowego i odłaczenia odmy, u mnie v-max z 80 km/h zrobił sie po tej zmianie 100km/h jednak przyśpieszenie miał słabe. Na słabe przyśpieszenie poradziła zmiana zębatek z 15/45 na 14/45.
Dla ryzykantów na ali expresie można znaleźć tłok i cylinder o średnicy 62mm (oryginał ma 57) daje to nam pojemność 150 i około wzrost mocy do 13,5 KM . Przy dodaniu gaźnika 28mm (taka jest średnica kanału ssącego w głowicy) można ugrać około 15km a to już jest 50 % mocy więcej.
Pozdrawiam.
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... f=30&t=998
Następnym krokiem jest post tutaj:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... m.php?f=33
Dopiero wtedy udzielaj się na forum. Pierwsze i ostatnie przypomnienie... :angry_smile:
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Już się przywitałem , wracając do tematu jeżeli w marudzie odłączymy tps to silnik zyskuje na dynamice ponieważ nie opuźnia zapłonu w celu wolniejszego wchodzenia na wysokie obroty ( by było bardziej chopperowo) , obecnie czekam na moduł zapłonowy od gn z 94 r (bez tps i ograniczeń) jeżeli kostka będzie pasować to wtedy napisze co się zmienilo
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Brawo Ty... To zostało Ci do pełni spełnienia naszych zasada dołączyć AVATAR, na którym będziesz rozpoznawalny...nowy889 pisze:Już się przywitałem (...)
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: pn, 6 lut 2017, 09:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
nowy889, to czekam na dalsze prace. Wczoraj śmigałem licznikowe 100 km/h. Przy okazji zatankowałem, Spalanie wyszło na poziomie 3,02l/100km.
Suzuki Marauder 125 - był Obecnie brak moto
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Warto zajrzeć do serwisówki tam różne modele motocykli z naszym silnikiem miały różne gaźniki. W suzuki DR 125 SEY był BST31SS o średnicy gardzieli 31mm i dyszy głównej 110 wporównaniu z gaźnikiem w GZ/GN czyki BS26SS gaźnik ma większy przepływ, silnik w dr sey legitymował sie 12KM co jest 20% wzrostem mocy w stosunku do GZ/GN. Kanał wlotowy w głowicy ma 28mm Więc przy zmianie gaźnika lepiej zastosować gaźnik o gardzieli 28mm.
Teraz tak przy zastosowaniu większego tłoka, odrazu trzeba wymienić gaźnik gdyż BS26SS będąc gaźnikiem podciśnieniowym nie poradzi sobie z podwyższonym podciśnieniem i cały czas będzie zalewał silnik. Żeby go przystosować trzeba było by zastosować sprężynę o większej twardości co raczej jest kłopotliwe i lepiej zmienić gaźnik na zwykły w którym iglice podnosi sie za pomocą linki.
Co do Modułu zapłonowego z gn , na tym który ja kupiłem motocykl wogóle nie chciał jechać i sie ksztusił. Tak więc nie pasował ale nie był to oryginalny moduł od GN a chińska podróba. Kwestia dalej nie rozwiązana Trzeba było by sprawdzić oryginalny moduł.
EDIT ( z oryginalnego postu):
Możliwe że zainteresuje was wpisz w instrukcji serwisowej który mówi o tym że w silnikach gz i gn były montowane gaźniki Mikuni Bs26ss a w modelach dr 125 SEY gaźniki Mikuni BST31SS , różnica między nimi była taka że Gaźniki BS26SS miały średnice gardzieli 26mm i główną dyszę 110 a BST31SS średnice 31mm i Dyszę 110 , różnica w osiągach to całe 2 konie, Gz 10KM a DR 125 SEY 12KM. Z tego wynika że możemy spokojnie w GZ stosować gaźnik o średnicy 30mm , Oczywiście zmieni nam to charakterystykę silnika i na pewno moc przesunie się wyżej (będzie mniej choperowo). Co ciekawe średnica kanału ssącego w głowicy wynosi 28mm co wskazywało by na to ze najbardziej optymalnym gaźnikiem będzie 28mm. Według serwisówki był jeden model GZ który w 2004 roku miał powyżej 11KM różnica była w dyszy która miała 112,5.
Teraz tak przy zastosowaniu większego tłoka, odrazu trzeba wymienić gaźnik gdyż BS26SS będąc gaźnikiem podciśnieniowym nie poradzi sobie z podwyższonym podciśnieniem i cały czas będzie zalewał silnik. Żeby go przystosować trzeba było by zastosować sprężynę o większej twardości co raczej jest kłopotliwe i lepiej zmienić gaźnik na zwykły w którym iglice podnosi sie za pomocą linki.
Co do Modułu zapłonowego z gn , na tym który ja kupiłem motocykl wogóle nie chciał jechać i sie ksztusił. Tak więc nie pasował ale nie był to oryginalny moduł od GN a chińska podróba. Kwestia dalej nie rozwiązana Trzeba było by sprawdzić oryginalny moduł.
EDIT ( z oryginalnego postu):
Możliwe że zainteresuje was wpisz w instrukcji serwisowej który mówi o tym że w silnikach gz i gn były montowane gaźniki Mikuni Bs26ss a w modelach dr 125 SEY gaźniki Mikuni BST31SS , różnica między nimi była taka że Gaźniki BS26SS miały średnice gardzieli 26mm i główną dyszę 110 a BST31SS średnice 31mm i Dyszę 110 , różnica w osiągach to całe 2 konie, Gz 10KM a DR 125 SEY 12KM. Z tego wynika że możemy spokojnie w GZ stosować gaźnik o średnicy 30mm , Oczywiście zmieni nam to charakterystykę silnika i na pewno moc przesunie się wyżej (będzie mniej choperowo). Co ciekawe średnica kanału ssącego w głowicy wynosi 28mm co wskazywało by na to ze najbardziej optymalnym gaźnikiem będzie 28mm. Według serwisówki był jeden model GZ który w 2004 roku miał powyżej 11KM różnica była w dyszy która miała 112,5.
Ostatnio zmieniony sob, 6 maja 2017, 22:13 przez nowy889, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
czekam na efekty twoich prac, a najbardziej na wynik zastosowania modułu od GN'ki.
swoją drogą niektórzy też wymieniają króciec dolotowy na metalowy i gaźnik na "nie-podciśnieniowy" w którym sterujemy bezpośrednio tłoczkiem z iglicą. ponoć obroty pewniej wchodzą wtedy, ale co ja tam wiem...
swoją drogą niektórzy też wymieniają króciec dolotowy na metalowy i gaźnik na "nie-podciśnieniowy" w którym sterujemy bezpośrednio tłoczkiem z iglicą. ponoć obroty pewniej wchodzą wtedy, ale co ja tam wiem...
Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc
Edytowałem swój post usunięty za brak awatara przez moderatora tam macie odpowiedzi. pozdrawiam.