GSR 600 - 2011r - wyciek
Moderator: bohas
GSR 600 - 2011r - wyciek
Witajcie,
W moim GSR pojawił się wyciek, przy silniku po prawej stronie, na zdjęciu zaznaczone na czerwono, cała krawędź mokra.
Co się kryję za tym mały deklem ? Jak temu zaradzić ? Spuścić olej, odkręcić i wymienić uszczelkę ?
Szukałem uszczelek już chyba wszędzie ale nie znalazłem nic odpowiedniego. Czy taki wyciek może coś uszkodzić ?
Średnio 2-3 krople dziennie z tego skapnie...
Będę bardzo wdzieczny za pomoc, sugestie.
Pozdrawiam,
W moim GSR pojawił się wyciek, przy silniku po prawej stronie, na zdjęciu zaznaczone na czerwono, cała krawędź mokra.
Co się kryję za tym mały deklem ? Jak temu zaradzić ? Spuścić olej, odkręcić i wymienić uszczelkę ?
Szukałem uszczelek już chyba wszędzie ale nie znalazłem nic odpowiedniego. Czy taki wyciek może coś uszkodzić ?
Średnio 2-3 krople dziennie z tego skapnie...
Będę bardzo wdzieczny za pomoc, sugestie.
Pozdrawiam,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Na początek zadzwoń do Suzuki, zapytaj, czy pod prawy dekiel jest przewidziana uszczelka? Jeśli tak, to za ile czasu i pieniędzy.
Będziesz wiedział, czy warto gdzieś indziej szukać. Żeby nie spuszczać oleju, można wyjąć akumulator (wyjeździć paliwo) i położyć
motocykl na lewej stronie, np. na oponę. Odkręć ten dekiel i zobacz co tam się dzieje w miejscu wycieku. Zakładam, że sprawdzałeś,
czy śruby są dokręcone.
Będziesz wiedział, czy warto gdzieś indziej szukać. Żeby nie spuszczać oleju, można wyjąć akumulator (wyjeździć paliwo) i położyć
motocykl na lewej stronie, np. na oponę. Odkręć ten dekiel i zobacz co tam się dzieje w miejscu wycieku. Zakładam, że sprawdzałeś,
czy śruby są dokręcone.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Ta cała pokrywa (nazywana czasem "ósemką") jest na uszczelce płaskiej która kosztuje w Suzuki jakiś bliżej nieokreślony wpizdylion złociszy
Lepiej samemu wykonać z cienkiego, myślę że max 1-1,5 mm klingierytu.
Ta mała okrągła pokrywka przykręcona do "ósemki" jeśli dobrze pamiętam jest uszczelniona oringiem.
Zaznaczone miejsce wygląda mi na wyciek spod "ósemki" więc przed wykonaniem/zakupem nowej uszczelki zdjąłbym ją (metodą Waldexa) i sprawdził jej płaszczyznę lekko zacierając po bardzo płasko ułożonym papierze ściernym lub jeszcze lepiej po drobnoziarnistej tarczy szlifierskiej. Jeżeli jest krzywa (stąd wyciek) to będzie w tym miejscu po takiej operacji niezatarte miejsce.
Pamętaj że arkusz papieru lub ewentualnie tarcza muszą być na tyle duże żeby można pokrywę w całości na nich położyć i jednostajnym kilkakrotnym ruchem przetrzeć.
Lepiej samemu wykonać z cienkiego, myślę że max 1-1,5 mm klingierytu.
Ta mała okrągła pokrywka przykręcona do "ósemki" jeśli dobrze pamiętam jest uszczelniona oringiem.
Zaznaczone miejsce wygląda mi na wyciek spod "ósemki" więc przed wykonaniem/zakupem nowej uszczelki zdjąłbym ją (metodą Waldexa) i sprawdził jej płaszczyznę lekko zacierając po bardzo płasko ułożonym papierze ściernym lub jeszcze lepiej po drobnoziarnistej tarczy szlifierskiej. Jeżeli jest krzywa (stąd wyciek) to będzie w tym miejscu po takiej operacji niezatarte miejsce.
Pamętaj że arkusz papieru lub ewentualnie tarcza muszą być na tyle duże żeby można pokrywę w całości na nich położyć i jednostajnym kilkakrotnym ruchem przetrzeć.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Dzięki za sugestie.
Tak, śruby dokręcone, a cieknie w dolnej częsci tej ósemki.
Czy taki papier na uszczelki z allegro może być ? : http://allegro.pl/material-papier-na-us ... 11657.html
I rozumiem, że obowiązkowo musze spuścić olej ?
Tak, śruby dokręcone, a cieknie w dolnej częsci tej ósemki.
Czy taki papier na uszczelki z allegro może być ? : http://allegro.pl/material-papier-na-us ... 11657.html
I rozumiem, że obowiązkowo musze spuścić olej ?
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
https://youtu.be/Zqv6y79J1kQ tak fachowo robi się uszczelki w garażu z klingerytu szybko tanio i zajebiś..cie. nie ma co debatować trzeba odkręcić dekiel dokładnie go oczyścić po starej uszczelce i założyć nową. Jeżeli chcesz aby trzymało na "święte nigdy" przesmaruj klingieryt olejną albo silikonem wysokotemperaturowym i po problemie.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
lucbesson pisze:I rozumiem, że obowiązkowo musze spuścić olej ?
Czytać, czytać dokładnie :beat2:Waldex pisze:Żeby nie spuszczać oleju, można wyjąć akumulator (wyjeździć paliwo) i położyć
motocykl na lewej stronie, np. na oponę.
W miejscu z którego cieknie, pod deklem jest wał. Żeby tą pokrywę odkręcić, trzeba najpierw odkręcić dekielek zewnętrzny. Pod nim znajduje się przekładnia rozrusznika. Jak wyciągniesz koło zębate, to pod nim znajdują się dodatkowe śruby, których z zewnątrz nie widać a trzymają dekiel. Na rysunku oznaczyłem, które śruby odkręcasz jako pierwsze "1" a które jako drugie. "2"lucbesson pisze:Tak na marginesie, za tym deklem jest rozrusznik ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
email: bohas@interia.pl
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Dzieki wielkie za wszelkie sugestie. Pokminie i dam znać jak coś z tym zrobie. NA ebayu znalazłem taki dekiel (ósemka) z uszczelkami za ponad 200 ojro :shock:
http://www.ebay.fr/itm/Motordeckel-re-k ... 2646031385
http://www.ebay.fr/itm/Motordeckel-re-k ... 2646031385
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Za komplet uszczelek pod ten dekiel dalem chyba z 60 zl w ASO. Jak już ktos napisal, warto uszczelki maznac cieniutko silikonem żeby było pewne.
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
HiRide pisze:Za komplet uszczelek pod ten dekiel dalem chyba z 60 zl w ASO. Jak już ktos napisal, warto uszczelki maznac cieniutko silikonem żeby było pewne.
Jak z ASO to cena dobra, warto się pokusić.
Co do smarowania silikonem są 2 szkoły, jedna mówi by smarować aby lepiej trzymało i uszczelniało a 2 mówi, żeby nie smarować uszczelki i złożyć na sucho gdyż silikon po pewnym czasie traci swoje właściwości i z "chęcią" zaczyna odchodzić i ponownie się sączyć olej.
Ja osobiście nigdy nie smaruje silikonem. Zależy jeszcze co i gdzie lecz w takim miejscu (pod ósemką) posmarował bym dla pewności hermticiem(cena 7zł) ; tu mała dygresja; teoretycznie stosuję się go tylko na 2 idealnie płaskie powierznie przy wysokich temperaturach np. sklejanie części głowic ze sobą lecz świetnie się też sprawdza w innych miejscach np. pod klawiaturkę ( zależy od powierzchni i zastosowanej uszczelki.) Odporny na wysokie temperatury. Jest to klej konsystencji żelu średnio gęstego ale po jego wyschnięciu robi się bardzo twardy i świetnie uszczelnia nierówności, jeżeli np. byłaby zepsuta powierzchnia.
Zrobisz oczywiście jak będziesz chciał.
Z ciekawości możesz zerknąć jeszcze do manuala jak książka pisze.
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Dodam, że gdyby ktoś kupował ósemke na allegro - zamiennik to musi liczyć się z problemami ze spasowaniem. Otwory na tulejki są za małe. na ośke przekładki rozrusznika też za ciasne, farba odpryskuje po skręceniu całości...ale o ładną używkę też nie łatwo także coś za coś
Re: GSR 600 - 2011r - wyciek
Zapomniałem wrzucić info.
Uszczelki wymienione pod ósemką. Koszt uszczelek ok 70zł w ASO!
Temat zamknięty!
Dziękuje wszystkim za sugestie!
Uszczelki wymienione pod ósemką. Koszt uszczelek ok 70zł w ASO!
Temat zamknięty!
Dziękuje wszystkim za sugestie!