GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Moderator: bohas
GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Witam,
Mam pytanie do użytkowników Gjeeserek
Od początku sezonu walcze z przednim zawieszeniem, mianowicie jest za miękkie. Bardzo często dobija przy hamowaniu z większej prędkości na naprawdę niewielkich wybojach, podczas spokojnej jazdy, przed "garbami" muszę zwalniać prawie do zera, uskoki asfaltu (nawet niewielkie) również pokonywać max 20km/h.
Pierwsze co zrobiłem to zmiana oleju na 10W - czyli stopień gęstszy niż zaleca Suzuki - ODRADZAM, było troche lepiej na chwilę, po 1000km olej wyglądał jak czarna zupa...prowadził się tragicznie.
Drugi krok olej Fuchsa 5W i pomiar sprężyn i SAG`u (olej polecam, nie wiem czym różni się od Castrola 5W ale różnica znaczna)
W moim ktoś już kombinował, ponieważ mam sprężyny progresywne 335mm (fabrycznie są 327mm jeśli dobrze pamiętam), ale pomiar sag wskazywał że moto już pod swoim ciężarem za mocno siada... napięcie wstępne musze mieć wkręcone na max (inaczej nie da się jechać)
U mnie sag, z tego co pamiętam wyszedł ok 47mm, a dla sprzętów drogowych czytałem że optymalna wartość to 25-35mm
Nie należe do ciężkich kierowców 78kg..
Czy to normalne w tych moto? Jakaś rada? Sprężyny to może nie jest mega duzy koszt - ok 500zł, ale nie chciałbym po zakupie się rozczarować że nic to nie zmieniło...
Tym bardziej że teoretycznie u mnie są dłuższe niż seria...
Złożone wszystko tak jak należy, szczelne, oleju po 508ml na lage..
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdro
Łukasz
Mam pytanie do użytkowników Gjeeserek
Od początku sezonu walcze z przednim zawieszeniem, mianowicie jest za miękkie. Bardzo często dobija przy hamowaniu z większej prędkości na naprawdę niewielkich wybojach, podczas spokojnej jazdy, przed "garbami" muszę zwalniać prawie do zera, uskoki asfaltu (nawet niewielkie) również pokonywać max 20km/h.
Pierwsze co zrobiłem to zmiana oleju na 10W - czyli stopień gęstszy niż zaleca Suzuki - ODRADZAM, było troche lepiej na chwilę, po 1000km olej wyglądał jak czarna zupa...prowadził się tragicznie.
Drugi krok olej Fuchsa 5W i pomiar sprężyn i SAG`u (olej polecam, nie wiem czym różni się od Castrola 5W ale różnica znaczna)
W moim ktoś już kombinował, ponieważ mam sprężyny progresywne 335mm (fabrycznie są 327mm jeśli dobrze pamiętam), ale pomiar sag wskazywał że moto już pod swoim ciężarem za mocno siada... napięcie wstępne musze mieć wkręcone na max (inaczej nie da się jechać)
U mnie sag, z tego co pamiętam wyszedł ok 47mm, a dla sprzętów drogowych czytałem że optymalna wartość to 25-35mm
Nie należe do ciężkich kierowców 78kg..
Czy to normalne w tych moto? Jakaś rada? Sprężyny to może nie jest mega duzy koszt - ok 500zł, ale nie chciałbym po zakupie się rozczarować że nic to nie zmieniło...
Tym bardziej że teoretycznie u mnie są dłuższe niż seria...
Złożone wszystko tak jak należy, szczelne, oleju po 508ml na lage..
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdro
Łukasz
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Cos jest u Ciebie nie teges z tym zawiasem. Tydzien temu wymienialem uszczelniacze olejowe i pylowe bo zaczal mi dobijac przod podczas powrotu z nad morza. Okazalo sie ze olej pitał.
Olej jaki zalalem to motul 15W i jest ok. Napiecie wkrecone na 4 stopniu i nie ma zadnego problemu. Zsdnego dobijania przy hamowaniu garbach itp. Waze 70 kg. Sprezyny seryjne. Mozesz miec tez jakies pokombinowane tloczyska.
Olej jaki zalalem to motul 15W i jest ok. Napiecie wkrecone na 4 stopniu i nie ma zadnego problemu. Zsdnego dobijania przy hamowaniu garbach itp. Waze 70 kg. Sprezyny seryjne. Mozesz miec tez jakies pokombinowane tloczyska.
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Czyli seria wcale nie jest taka "za miękka" jak można przeczytać w necie?
15W? nie za gęsty? manual zaleca 5W... ja jak zalałem gęstszy to w mgnieniu oka się przepracował - wykrakał mi to jeden znajomy, jeździł w starych czasach w pucharze Y... jednoślad ale mimo to nie posłuchałem i zaryzykowałem.. wyszło na jego
15W? nie za gęsty? manual zaleca 5W... ja jak zalałem gęstszy to w mgnieniu oka się przepracował - wykrakał mi to jeden znajomy, jeździł w starych czasach w pucharze Y... jednoślad ale mimo to nie posłuchałem i zaryzykowałem.. wyszło na jego
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz, 10 sty 2016, 14:26
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Wurzburg/Bawaria, w Polsce- Podlasie
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
rozkładałeś lagi na części pierwsze czy tylko wymieniłeś olej?Maska pisze:Witam,
Pierwsze co zrobiłem to zmiana oleju na 10W - czyli stopień gęstszy niż zaleca Suzuki - ODRADZAM, było troche lepiej na chwilę, po 1000km olej wyglądał jak czarna zupa...prowadził się tragicznie.
Łukasz
to trochę dziwne co piszesz, może poprzedni właściciel nalał tam jakiegoś g*wna.
Ja bym to rozbabeszył i szukał przyczyny raczej w mechanice niż w oleju.
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Może te sprężyny są zbyt miękkie?Niepokoi mnie ich długość.Może pochodzą z innego lżejszego motocykla.Sutuacja jest dość nietypowa.Amortyzator dobija gdy nie ma oleju ale twierdzisz że jest właściwy i jego ilość jest odpowiednia.Dobrze by było spróbować podmienić sprężyny ewentualnie próbować korygować ich twardość przez podkładanie podkładek pod górne korki.Nie wiem czy w tym modelu jest to możliwe ale warto by było to sprawdzić.
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Potwierdzam co pisał martines ..olej nie czernieje od przepracowania w tak krótkim czasie . Prawdopodobnie nie rozbierałeś i nie czyściłeś porządnie lag . Do kontroli zaworki na dobicie umieszczone na dole wewnętrznego tłoczyska ... Zerknij na tuleje na górze wewnętrznego tłoczyska wchodzi w niego metalowa tuleje na trzpieniu czy ktoś go nie "tuningował" i nie nawiercił otworów .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- Podpatrywacz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 18 cze 2017, 11:13
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Myślenice
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
podepnę sie pod temat bo też się to tyczy zawieszenia przedniego mianowicie u mnie niby jest wszystko ok jak jade nie dobija i pracuje dobrze, ale jak jade w złożeniu w długim zakręcie mam wrażenie jakby przód mi lekko pompował i to jest takie dziwne uczucie czasami, w waszych jest takie zjawisko?
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Było rozebrane i porządnie wyczyszczone - mam do tego warunki myjka na której czyścimy elementy skrzyń automatycznychAdamOSA pisze:Potwierdzam co pisał martines ..olej nie czernieje od przepracowania w tak krótkim czasie . Prawdopodobnie nie rozbierałeś i nie czyściłeś porządnie lag . Do kontroli zaworki na dobicie umieszczone na dole wewnętrznego tłoczyska ... Zerknij na tuleje na górze wewnętrznego tłoczyska wchodzi w niego metalowa tuleje na trzpieniu czy ktoś go nie "tuningował" i nie nawiercił otworów .
Z tego co piszesz brakuje mi zaworków... chociaż w manualu żadnych takich elementów nie widziałem... z konstrukcji wynika że to mega proste zawieszenie...
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Było rozebrane i porządnie wyczyszczone - mam do tego warunki myjka na której czyścimy elementy skrzyń automatycznychAdamOSA pisze:Potwierdzam co pisał martines ..olej nie czernieje od przepracowania w tak krótkim czasie . Prawdopodobnie nie rozbierałeś i nie czyściłeś porządnie lag . Do kontroli zaworki na dobicie umieszczone na dole wewnętrznego tłoczyska ... Zerknij na tuleje na górze wewnętrznego tłoczyska wchodzi w niego metalowa tuleje na trzpieniu czy ktoś go nie "tuningował" i nie nawiercił otworów .
Z tego co piszesz brakuje mi zaworków... chociaż w manualu żadnych takich elementów nie widziałem... z konstrukcji wynika że to mega proste zawieszenie...
A jednak patrząc na ten film niczego u mnie nie brak... https://www.youtube.com/watch?v=x1tvfLC8tCU
Tam niema żadnych zaworków...na końcu jest tylko element hmm wygląda jak fujarka który tłumi przepływ oleju...
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Upsss masz 1000% racji miałem w ostatnich dniach GSR750 na warsztacie i z marszu pisałem o nich a nie pomyślałem że 600 nie ma up-sów tylko konwencjonalne zawieszenie ...
Jeżeli chodzi o typ który posiadasz to tłumienie na dobiciu tylko lepkość oleju / poziom / tuleja między korek-sprężynę zwiększająca wstępne naprężenie / wymiana sprężyny .
Czy wyjmowałeś tulejkę z fiszki nr.15 ...pod nią zbiera się syf
Szczotkuje też otwór elementu 12 bo sam przepływ środków myjących dobrze nie czyści . W nim otwory decydują o charakterystyce dobicia i odbicia . Elementem ważnym jest ślizg który też nie może być zużyty . Jeżeli chodzi o dobijanie to tylko tak jak pisałem wyżej . Jeżeli chcesz wydać pieniążki i robić cokolwiek odnośnie tłumienia to wymiana elementu 12 na akcesoryjny . ale też nie regulowany będzie .
Tak się zastanawiam może masz tą tuleję 20 masz skróconą ???
Sory że na samym początku nie wykazałem się uwaga ale na prośbę kolegów z forum staram się odpowiadać w wolnej chwili w tematach tech. nie raz z pracy przy jakiejś przerwie .
Jak będę miał 600 na lagi to pomierzę wszystkie elementy ..dopiszę do tematu nawet za jakiś czas .
Jeżeli chodzi o olej to np. przy podobnym typie zawieszenia np. w GSX650F zaleca się olej 20W
Co do rozmiaru sprężyny to 327 jest limitem serwisowym do wymiany a nie stanem początkowym ...
A powiedz mi jak wkładałeś sprężynę ? ciaśniejszymi zwojami do dołu czy góry ?
Jeżeli chodzi o typ który posiadasz to tłumienie na dobiciu tylko lepkość oleju / poziom / tuleja między korek-sprężynę zwiększająca wstępne naprężenie / wymiana sprężyny .
Czy wyjmowałeś tulejkę z fiszki nr.15 ...pod nią zbiera się syf
Szczotkuje też otwór elementu 12 bo sam przepływ środków myjących dobrze nie czyści . W nim otwory decydują o charakterystyce dobicia i odbicia . Elementem ważnym jest ślizg który też nie może być zużyty . Jeżeli chodzi o dobijanie to tylko tak jak pisałem wyżej . Jeżeli chcesz wydać pieniążki i robić cokolwiek odnośnie tłumienia to wymiana elementu 12 na akcesoryjny . ale też nie regulowany będzie .
Tak się zastanawiam może masz tą tuleję 20 masz skróconą ???
Sory że na samym początku nie wykazałem się uwaga ale na prośbę kolegów z forum staram się odpowiadać w wolnej chwili w tematach tech. nie raz z pracy przy jakiejś przerwie .
Jak będę miał 600 na lagi to pomierzę wszystkie elementy ..dopiszę do tematu nawet za jakiś czas .
Jeżeli chodzi o olej to np. przy podobnym typie zawieszenia np. w GSX650F zaleca się olej 20W
Co do rozmiaru sprężyny to 327 jest limitem serwisowym do wymiany a nie stanem początkowym ...
A powiedz mi jak wkładałeś sprężynę ? ciaśniejszymi zwojami do dołu czy góry ?
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Sezon przeleciał, prawie 7tys km nakulane i wracam do tematu zawieszenia, na bieżąco postaram Wam się zrelacjonować co udało się poprawić i na ile udoskonalić. Podstawą dla mnie jest powrót do seryjnej sprawności, a dalej zobaczymy.. może zestaw sprężyn ohlins lub hyperpro. Moto będzie doposażone w kufry i przygotowane na dłuższe wypady także pod tym kątek działam.
Mam teraz prośbe.. jeśli ktoś planuje serwis przedniego zawieszenia i zrobiłby pare fotek elementów które sa w środku - będę ogromnie wdzięczny.
Póki co trwają rozmowy z kimś kto posiada na sprzedaż części zawieszenia od GSX-F GSF Bandit 650 i twierdzi że poza goleniami to wszystko to samo co w gsr 600. Zobaczymy...
W ostateczności spróbuje przeróbki na Upsa... tutaj troche obawiam się żeby nie zmienić kąta wyprzedzenia koła, może to za bardzo zmienić geometrie motocykla... Widziałem w necie takie przeróbki ale nie za bardzo już opinie jak to wpłynęło na prowadzenie.
pozdrawiam i Słońca i temp +10 życzę
edit.
Czy jak zmienia się sprężyny na progresywne to oleju zalewa się więcej niż w serii? Przeglądam oferte hyperpro i nie podają ilości tylko, poziom oleju jaki ma być (200mm) przy wciśniętych lagach bez sprężyn - wie ktoś jak to się ma do poziomu w serii?
Mam teraz prośbe.. jeśli ktoś planuje serwis przedniego zawieszenia i zrobiłby pare fotek elementów które sa w środku - będę ogromnie wdzięczny.
Póki co trwają rozmowy z kimś kto posiada na sprzedaż części zawieszenia od GSX-F GSF Bandit 650 i twierdzi że poza goleniami to wszystko to samo co w gsr 600. Zobaczymy...
W ostateczności spróbuje przeróbki na Upsa... tutaj troche obawiam się żeby nie zmienić kąta wyprzedzenia koła, może to za bardzo zmienić geometrie motocykla... Widziałem w necie takie przeróbki ale nie za bardzo już opinie jak to wpłynęło na prowadzenie.
pozdrawiam i Słońca i temp +10 życzę
edit.
Czy jak zmienia się sprężyny na progresywne to oleju zalewa się więcej niż w serii? Przeglądam oferte hyperpro i nie podają ilości tylko, poziom oleju jaki ma być (200mm) przy wciśniętych lagach bez sprężyn - wie ktoś jak to się ma do poziomu w serii?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
114mm stock .Strasznie dużo to 200mm co znalazłeś , gdzie to jest tak napisane ? Ja w katalogu OHLINS przy sprężynach 08729-XX znalazłem 120mm czyli mniej oleju większa poduszka powietrzna .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: GSR 600A - zawieszenie przód, za miękkie
Dostałem odp od Hyperpro :
You need oil SAE15 and to apply an air chamber of 140mm
Także błąd z tym 200mm
You need oil SAE15 and to apply an air chamber of 140mm
Także błąd z tym 200mm