Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Witam
Mam mały problem z swoim intruzem.
Objawia się tym że co pewien czas podczas podróży i relaksu na motorze moja vska gubi prąd.
Pierwsze padło na regulator. Został wymieniony i elektryk stwierdził że ładowanie jest w normie.
Ale po wymiance zrobiliśmy trase do Wągrowca z Gniezna na rozpoczęcie i w drodze powrotnej żarówki juz tylko tliły a jak moto zgasiłem to juz nie odpaliłem.
Moze ktoś naprowadzi gdzie szukać przyczyny
Noo wczoraj sprawdzane było z elektrykiem napięcie.
Nowy regulator do smietnika poszedł.napiecie było ok 11.
Na starym na wolnych obrotach miał 13,7. Po wlaczeniu świateł spadło do 13,2 a przy wiekszych obrotach spadek do 12.
Pomogło dołożenia dodatkowego przewodu bezposrednio z regulatora do masy akusia.
Ładowanie jest na wolnych ok 14-14,2 a przy pełnym obciążeniu czyli światła, wentylator i wyższe obroty spada do 13,7-13-9
Niby drobnostka ale ile krwi napsuje.
Może komus się przyda ta informacja.
Witam
Widzę że sam to zlokalizowałeś ''Pomogło dołożenia dodatkowego przewodu bezposrednio z regulatora do masy akusia'' zobacz przewód masowy który idzie do samego silnika o ile takowy jest a powinien tak jak w samochodzie.
No niestety testy podczas jazdy wypadły nie pomyślnie.
Po rozgrzaniu moto ładowanie spadlo do 10v
Prawdopodobnie regulator do wymiany.
Muszę poszukać jakiegoś na 5 pinów.
Witam
Zobacz jeszcze czy nie ma lewego poboru prądu odłącz jeden biegun akumulatora i szeregowo amperomierz najlepiej cyfrowy będą widoczne wskazania i na wyłączonej stacyjce . Jeśli jakiś będzie pobór prądu musisz przeszukać instalacje na początek pojedynczo wyjmuj bezpieczniki może znajdziesz w którym obwodzie jest coś nie tak.
Podobną sytuacje miałem u kolegi w kostce w środku był zielony nalot który potrafił w czasie jazdy rozładować aku tak że nie zapalił.
Nie sprawdzałem statora. Nie znam sie zbytnio na tym. Przy czasie podskoczę do elektryka i obada jak to wygląda.
Co do lewego poboru prądu to zobaczę jak bedzie chwila czasu (z tym największy problem niestety).
Czekam za regulatorem od znajomego na testy.
Winą moze byc regulator który niestety jest zamontowany nad wydechem i grzeje sie jak cholera.
Czekam na weekend co by znowu posiedziec przy nim.
Dzięki za sugestie.
Dam znać jak coś znajdę.
Od wyczyszczenia i zakonserwowania wszystkich złączy ja bym zaczynał diagnozę elektryki. Potem pomiary na aku, na wejściu do regulatora i na wyjściu na instalację. Jesli regulator jest w trefnym miejscu i się grzeje, jego sprawność spada. Przenieś go gdzieś gdzie będzie dobrze chłodzony. Tak swoją drogą ktoś nieogarnięty projektuje instalację z regulatorem przy wydechach. Idealne miejsce dla niego to półka lag albo rama przed silnikiem.
Złącza poczyszczone, regulator wymieniony i założony w inne miejsce. Pierwsze testy pomyslne, jazda na światłach i kierunki a ładowanie 13,7 do 14,1
Gdy złączy sie wentylator jest podczas jazdy ok 13,5.
Na wolnych obrotach na luzie jest na max obciążeniu 12,5 do 13,5
Może jutro uda się jakąś dłuższą trasę zaliczyć
I problem powrócił jak bumerang.
Kiedy odpale go i jest bez świateł mam 14-14,4
Po włączeniu świateł spada do 12,8 i niżej. Gdy dojdzie wentylator to jeszcze mniej. Regulator sprawny. Sprawdziłem kilka i jest to samo.
Niestety elektryka jest mi obca a w moim regione poszukać kogos co zrobia a nie sp.. . i czegoś innego to sztuka.
Moze jakies podpowiedzi?