Marauder 125 - mała prędkość, moc

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
DjAbra

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: DjAbra »

zależy jaki ten moduł od GN wziąłeś. tych jest zdaje się 2 rodzaje, z czego 2gi to wg mnie nie jest strikte do GN tylko do chińskich kopii silnika K157FMI, GN w oryginale ma moduł 5 pinowy (piny w dwóch wtyczkach 2+3). jeżeli testowałeś zamiennik tego modułu (2+3) to musiał być uszkodzony, albo coś nie stykało po przeróbce GZ'tkowego złącza.

EDIT:
albo mamy inne serwisówki (ja mam Haynes'a) albo nie wiem skąd ty wziąłeś info by gaźnik 28mm dać. wg owej "serwisówki" gaźnik do GN/GZ jest taki sam (BS26SS (26mm), TPS zdaje się opcjonalnie montowali), natomiast do DR były 2 gaźniki w zależności od serii: VM24SS (24mm) & BST31SS (31mm).
swoją drogą ciekawe czemu mimo że GN/GZ dzielą modelowo ten sam gaźnik - mają inne domyśle dysze i domyślny rowek na iglicy? do tego jeszcze inny domyślny poziom pływaka w komorze (GZ 17,1mm VS GN 24,4mm)
może zamiast zmieniać gaźnik, wystarczy zmienić dysze i poziom paliwa w komorze na ten z GN?
nowy889
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: śr, 7 wrz 2016, 20:02
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: nowy889 »

Dlatego drogi kolego gaźnik o gardzieli 28mm ponieważ kanał ssący głowicy silnika suzuki gz ma dokładnie 28mm, polecam książkę Four-Stroke Performance Tuning: Fourth edition pana Grachama Bella w której dowiesz się więcej o modyfikacjach silników czterosuwowych. Ten moduł posiadałem pod nowszą kostkę 8mio pinową taką jak jest w gz i gn po 2000r. moduł o którym mówisz jest do starszych modeli.

PS. co do dysz i poziomu , na przeszkodzie stoją 2 rzeczy króciec ssący który jest ciut węższy od gaźnika i jeszcze zmniejsza światło kanału ssącego i gaźnik o mniejszym świetle niż kanał ssący , w układzie dolotowym każdego pojazdu powinny być zachowane takie same przekroje, bądź sumaryczne przekrojów jak kanały ssące , i najlepiej żeby nie było żadnych uskoków. Dlatego też w wyczynowych silnikach wykonuje się porting głowic i kolektorów. Co do króćca to można kupić 28milimetrowy na allegro do gn , gaźnik możesz założyć tuningowy, przy wymianie dysz najlepiej założyć sondę szeroko pasmową np Innovate LS2 i sprawdzać skład mieszanki wtedy można dobrać idealnie i osiągnąć zamierzony cel jakim jest pełna moc tego silnika.
DjAbra

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: DjAbra »

wybacz moją "ignorancję" i braku zrozumienia co było między wierszami :)

a czy mógłbyś polecić jakiś dobry, nie drogi gaźnik 28mm czy jeszcze badasz teren?
czy jak zastosuje 26mm gaźnik dajmy na to Mikuni VM22 i dobiorę stosowne dla silnika dysze to chyba i tak będzie lepiej niż na fabrycznym?
króciec istnieje nawet do takiego LINK. w razie czego chyba da radę go rozwiercić na 28mm no i plus jest taki, że nie jest z gumy, jest całkowicie "metalowy", ewentualnie można by go spróbować przerobić w ten sposób by w gładki sposób przechodził z 26 na 28mm.

masz może jakiś "pin-out" tego chińskiego modułu? może któryś kabelek był źle podpięty lub nie kontaktował? chińczyk mógł zmienić wyprowadzenia pinów, dla tego pytam.
jak ty go wpiąłeś do GZ mimo że wtyczka podobna to jednak odrobinę różna?
może chińska kopia ale tego starszego modułu (2+3) podłączona wg schematu ele. GN (ver. bez TPS) lepiej by się sprawdziła?

z tą sondą to koszmarnie droga impreza :( chyba że analizator spalin u zaprzyjaźnionego mechanika od samochodów się nada :)
nowy889
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: śr, 7 wrz 2016, 20:02
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: nowy889 »

Gaźnik jaki kolwiek 28mm , obecnie produkowane gaźniki chińskie sa ok i masz nowy gaźnik , do którego da sie dodać komplet dysz. Co do tego krućca to że jest gumowy to wcale nie oznacza że źle wpływa na gaźnik według mnie to lepiej niż metalowy, nasze silniki produkują sporo wibracji i montaż gaźnika na gumowym krućcu stabilizuje jego prace i zapobiega jego wibracją, drógą sprawą jest to że jak dasz na sztywno i np filtr stożkowy to od wibracji cześć syfu będzie sie sypać do środka a po 3 cie gaźnik będzie sie nagrzewał co nie sprzyja gęstości powietrza które przez niego przepływa (cieplejsze powietrze to żadsze powietrze, w żadszym powietrzu jest mniej tlenu, mniej tlenu to gorsze spalanie gorsze spalanie mniej mocy). Sada szeroko pasmowa to właśnie analizator spalin. Polecam użyć coś takiego ja akurat posiadam własną, ale podam tu link do filmu (niestety nie suzuki) Na którym pan w Hyosungu gv 125 jedynie regulacja dysz w gaźniku osiągną vmax na poziomie 130km/h w ważacym 172(?) na sucho czoperku.

Tą zmianę modułu u mnie narzazie zostawiłam motor mam prawie na ukończeniu tak więc jak skończę to coś pomyśle albo zacznę inny projekt 8)

https://www.youtube.com/watch?v=PON0D5EhwPY
DjAbra

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: DjAbra »

co do modułu - może zamiast patrzeć na chińskie zamienniki i moduły od innych moto warto spojrzeć na "CDI" robione przez domowych elektroników/zapaleńców? na co niektórych forach moto ktoś zbudował własnej konstrukcji CDI i wierząc temu co tam piszą to da się na czymś takim jeździć.
jest też coś takiego jak progCDI może tym też się warto zainteresować?

EDIT:
doczytałem, że na tym twoim zastępczym CDI silnik dziwnie mógł działać z powodu tak zwanego offsetu (pod takim pojęciem to znalazłem, nie wiem czy poprawnym) wyprzedzenia zapłonu.
chodzi o ustawienie fizyczne impulsatora czy co to tam daje znak żeby iskrę moduł puścił X stopni przez GMP by moduł miał zapas na własną korektę tego wyprzedzenia, dajmy na to oryginalny moduł zaprojektowano na ustawienie offsetu X stopni, a chiński dla Y stopni. trzeba by było się dowiedzieć dla jakiego offsetu jest ten chinol i może wtedy zadziała.
wojtas
Podpatrywacz
Posty: 16
Rejestracja: śr, 6 kwie 2016, 20:54
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: wojtas »

A nie sądzisz że na poj.125 80 km,a w porywach przy dobrym wietrze 90 to wystarczy.Powinno się jeździć na 75 może 80 procent mocy.Jak będziesz kombinował i gazował to będzie się przegrzewał i dojdzie po sezonie,albo w trakcie wymiana pierścieni,albo i szlif,a to nie małe koszta.Chcesz pogazować to kup większy motocykl.Ja myślę że 80 jest ok.Ja mam intrudera 125 i był przegazowany.Po remoncie staram się nie przekraczać 80 km/godz.Mam wielką frajdę z takiego jeżdżenia..Sprawia mi wielką przyjemność .Zanim zaczniesz kombinować to przemyśl to co napisałem.
DjAbra

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: DjAbra »

w sumie masz rację, wolniej jedziesz, dalej zajedziesz. a ktoś wie po kiego grzyba gn/gztki na niemcy miały blokadę na module do 80km/h? jaki ichnieszy przepis temu przyświecał?
nowy889
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: śr, 7 wrz 2016, 20:02
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: nowy889 »

Dla mnie akurat wykonać remont to żaden problem, a jak narazie suzuki śmiga świetnie juz 2gi sezon po remoncie , mała porada jest taka żeby założyć 13z zębatkę zdawczą wraz z 45z tyłu przełożenie wychodzi ok 3,6 czyli dokładnie tyle co ma suzuki dr na tym samym silniku. Więc odrazu proszę nie filozofować czy to zdrowe dla silnika, skoro wytrzymuje jazdę w terenie to po asfalcie nie robi na nim takiej różnicy. po założeniu 13z z przodu zaczął przyśpieszać jak motocykl, biegi się skróciły I 5 używa sie jak normalny bieg, wsumie to używa się go najczęściej, anajlepsze jest to że mając zapietą 5tke i jadąc 60 jesteś wstanie odkręcić manetke i spokojnie rozpędziś sie do, no właśnie ja jak wczesniej nie mogłem przekroczyć 90 tak teraz spokojnie 105-110 jest osiagalne i silnik wcale sie nie męczy bo nadal ma zapas obrotów. To co opisuje to nie gdybania ale sprawdzone już przeróbki Pozdrawiam.
lukka

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: lukka »

Witam. U mnie Marauder rozpędza się do 90 km/h bez problemu. Jeszcze nie sprawdzałem vmax ale zapas obrotów jeszcze był.

Czy to normalne, że motocykl kręci rozrusznikiem dopiero po 2 sek. od wciśnięcia przycisku startera?
Pasiu
Głaszczący Kanapę
Posty: 31
Rejestracja: śr, 29 kwie 2015, 10:40
Województwo: mazowieckie

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: Pasiu »

lukka pisze:Czy to normalne, że motocykl kręci rozrusznikiem dopiero po 2 sek. od wciśnięcia przycisku startera?
U mnie kręci od razu.
Był GZ Marauder 125 jest C50 Boulevard

"Kto w młodości głupi nie był ten na starość nie zmądrzeje..."
vikinger
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: pn, 6 lut 2017, 09:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: vikinger »

U mnie też od razu.
Suzuki Marauder 125 - był Obecnie brak moto
lukka

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: lukka »

Co można na to poradzić ? Problem jest irytujący i nie chciał bym żeby pogłębił się.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6448
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 22

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: KROPEK »

Może wystarczy przeczyścić styki na włączniku rozrusznika
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
lukka

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: lukka »

Dobry pomysł, jutro sprawdze.
DjAbra

Re: Marauder 125 - mała prędkość, moc

Post autor: DjAbra »

tylko że to może być albo włącznik przy manetce lub przekaźnik rozrusznika, jak nie będzie zmian przy manetce to sprawdź przekaźnik.
ODPOWIEDZ