Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
i jak dalej telefony "coś mi piska z lewej strony" - wię odpowiadam, że w większości przypadków jest to pas napędowy - źle ustawiony
1 - pas myjemy szarym mydłem z wodą, powolutku przetaczając motocykl zabawa z pędzelkiem (teraz uwaga - to co jest dostępne w sklepach to nie jest już "normalne" szare mydło tylko jakieś cudo z dodatkami - mydełko najlepiej kupić w sklepie z farbami, ma specyficzny zapaszek (starsi użytkownicy forum potwierdzą)
2 - moto na cegiełki, kołki itp, tak aby tylne koło wylądowało w powietrzu
3 - potrzebne klucze 24, 12 i młotek gumowy, lub tradycyjny i w tym przypadku kawałek drewienka
4 - popuszczamy śrubę koła (24 kluczyk)
5 - sprawdzamy naciąg pasa, łapiąc na środku dwoma palcami dość swobodnie powinien dać się obrócić o kąt 45 stopni, ale powinien być tak naciągnięty aby nie było możliwości do obrócenia o 90 stopni
6 - Jeśli jest za luźny, to naciągamy go śrubami naciągowymi (po odkręceniu kontry) zaczynając od lewej strony motocykla (strony z której jest pas), i dociągamy prawą stronę do tych samych znaków
7 - jeśli jest za mocno naciągnięty lub sami za mocno obróciliśmy śrubą - to popuszczamy śrubę naciągową aby powstał luz pomiędzy śrubą a wahaczem i delikatni uderzamy w śrubę młotkiem gumowym, lub zwykłym przez drewienko aby doprowadzić do prawidłowego naciągu, to samo z drugiej strony
8 - gdy ustawiliśmy już koło na znaki i naciąg pasa jest prawidłowy, to obracamy kołem zgodnie z ruchem jazdy i oglądamy sobie pas czy ustawia się na środku tylnego koła pasowego, jeśli "przykleja" się do lewej krawędzi koła to popuszczamy minimalnie naciąg koła z prawej strony używając młoteczka, jeśli pas się "klei" do prawej strony koła pasowego - to minimalnie naciągamy koło z prawej strony
9 - jeśli już udało się ustawić pas w odpowiedniej pozycji, dociągamy koło, bardzo lekko dociągamy śruby naciągowe (do wyczuwalnego oporu) i dociągamy nakrętki kontrujące
10 - już nie powinno popiskiwać
UWAGA - koniecznie obejrzeć pas i i koła pasowe czy nie ma pomiędzy zębami wbitych kamyczków i starego błota
UWAGA - podczas mycia dzikusa, wszelakie pozostałości przyklejone do wewnątrz błotnika i wahacza spływają po pasie, więc po myciu moto warto przepłukać pas
powodzenia
1 - pas myjemy szarym mydłem z wodą, powolutku przetaczając motocykl zabawa z pędzelkiem (teraz uwaga - to co jest dostępne w sklepach to nie jest już "normalne" szare mydło tylko jakieś cudo z dodatkami - mydełko najlepiej kupić w sklepie z farbami, ma specyficzny zapaszek (starsi użytkownicy forum potwierdzą)
2 - moto na cegiełki, kołki itp, tak aby tylne koło wylądowało w powietrzu
3 - potrzebne klucze 24, 12 i młotek gumowy, lub tradycyjny i w tym przypadku kawałek drewienka
4 - popuszczamy śrubę koła (24 kluczyk)
5 - sprawdzamy naciąg pasa, łapiąc na środku dwoma palcami dość swobodnie powinien dać się obrócić o kąt 45 stopni, ale powinien być tak naciągnięty aby nie było możliwości do obrócenia o 90 stopni
6 - Jeśli jest za luźny, to naciągamy go śrubami naciągowymi (po odkręceniu kontry) zaczynając od lewej strony motocykla (strony z której jest pas), i dociągamy prawą stronę do tych samych znaków
7 - jeśli jest za mocno naciągnięty lub sami za mocno obróciliśmy śrubą - to popuszczamy śrubę naciągową aby powstał luz pomiędzy śrubą a wahaczem i delikatni uderzamy w śrubę młotkiem gumowym, lub zwykłym przez drewienko aby doprowadzić do prawidłowego naciągu, to samo z drugiej strony
8 - gdy ustawiliśmy już koło na znaki i naciąg pasa jest prawidłowy, to obracamy kołem zgodnie z ruchem jazdy i oglądamy sobie pas czy ustawia się na środku tylnego koła pasowego, jeśli "przykleja" się do lewej krawędzi koła to popuszczamy minimalnie naciąg koła z prawej strony używając młoteczka, jeśli pas się "klei" do prawej strony koła pasowego - to minimalnie naciągamy koło z prawej strony
9 - jeśli już udało się ustawić pas w odpowiedniej pozycji, dociągamy koło, bardzo lekko dociągamy śruby naciągowe (do wyczuwalnego oporu) i dociągamy nakrętki kontrujące
10 - już nie powinno popiskiwać
UWAGA - koniecznie obejrzeć pas i i koła pasowe czy nie ma pomiędzy zębami wbitych kamyczków i starego błota
UWAGA - podczas mycia dzikusa, wszelakie pozostałości przyklejone do wewnątrz błotnika i wahacza spływają po pasie, więc po myciu moto warto przepłukać pas
powodzenia
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
....a jeśli przeszliście przez te wszystkie 10 punktów i dalej Wam popiskuje, to proponuje oto ten preparat:
http://www.wekem.pl/opis.php?symbol=WS%2068
Mam, kożystam, jestem zadowolony.
http://www.wekem.pl/opis.php?symbol=WS%2068
Mam, kożystam, jestem zadowolony.
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
co do preparatu powyżej dostałem odpowiedź od producenta
cytat z listu:
WITAM
preparat WS-68 jest przeznaczony do pasów napędowych płaskich, okrągłych i klinowych. Nie jest on przeznaczony do pasków zębatych które ze względu na bardzo odpowiedzialne zadanie nalezy wymianiać po określonym czasie i/lub przebiegu.
pozdrawiam
Mieczysław Fusek
więc skoro producent mówi nie to...................
cytat z listu:
WITAM
preparat WS-68 jest przeznaczony do pasów napędowych płaskich, okrągłych i klinowych. Nie jest on przeznaczony do pasków zębatych które ze względu na bardzo odpowiedzialne zadanie nalezy wymianiać po określonym czasie i/lub przebiegu.
pozdrawiam
Mieczysław Fusek
więc skoro producent mówi nie to...................
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
A Pan szanowny Fusek jest producentem tego preparatu, czy przypadkiem go tylko sprzedaje :?:
...a mógłbym przysiąc, że na obrazku na puszce jest pasek zębaty :mrgreen:. Jedno jest pewne. Pan Fusek słusznie napisał, że pas trzeba wymieniać po określonym czasie i/lub przebiegu. Bardzo trafna uwaga! Właśnie ze zwzględu na upływający czas i warunki pracy (deszczówka z jedni) Pas choćby był najlepiej ustawiony i naciągnięty, to jeśli ma lat 10 i więcej i tak będzie piszczał i denerwował i nie znaczy to, że jeśli pełni "bardzo odpowiedzialne zadanie" nie należy go pielęgnować tym preparatem. Ze względu na jego walory raczej mu nie zaszkodzi, a o piskach zapomniałem. Chyba o to chodziło.
...a mógłbym przysiąc, że na obrazku na puszce jest pasek zębaty :mrgreen:. Jedno jest pewne. Pan Fusek słusznie napisał, że pas trzeba wymieniać po określonym czasie i/lub przebiegu. Bardzo trafna uwaga! Właśnie ze zwzględu na upływający czas i warunki pracy (deszczówka z jedni) Pas choćby był najlepiej ustawiony i naciągnięty, to jeśli ma lat 10 i więcej i tak będzie piszczał i denerwował i nie znaczy to, że jeśli pełni "bardzo odpowiedzialne zadanie" nie należy go pielęgnować tym preparatem. Ze względu na jego walory raczej mu nie zaszkodzi, a o piskach zapomniałem. Chyba o to chodziło.
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Witajcie
Mam uciążliwy problem z regulacją pasa a mianowicie ściąga mi go na przednim pulley-u do lewej strony tak że trze o kołnierz.
Pas jest w dobrym stanie, zęby proste, tylny pulley wymieniłem, stan dobry zęby proste przedni w podobnym stanie.
Jedyne co mi się udało osiągnąć w tym ustawianiu to to że jak kręcę kołem (motocykl na podnośniku) do tyłu wtedy pas ustawia się na środku pulleya tylnego jak i przedniego ale gdy kręcę zgodnie z kierunkiem jazdy znów ciągnie w lewo
Macie jakiś pomysł ?
Mam uciążliwy problem z regulacją pasa a mianowicie ściąga mi go na przednim pulley-u do lewej strony tak że trze o kołnierz.
Pas jest w dobrym stanie, zęby proste, tylny pulley wymieniłem, stan dobry zęby proste przedni w podobnym stanie.
Jedyne co mi się udało osiągnąć w tym ustawianiu to to że jak kręcę kołem (motocykl na podnośniku) do tyłu wtedy pas ustawia się na środku pulleya tylnego jak i przedniego ale gdy kręcę zgodnie z kierunkiem jazdy znów ciągnie w lewo
Macie jakiś pomysł ?
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Mamy.Odwiedzić powitalnię,wstawić avatar z facjatą,poluzować pas,sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wachaczu.NewGuy pisze:Macie jakiś pomysł ?
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Co to znaczy "sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wahaczu " ? Jeżeli tylko ich obecność to melduje że są na miejscu
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
:co?: Sprawdzić znaczy poszarpać kołem oburącz w poziomie i w pionie czy nie ma wyczuwalnych luzów.Poszarpać za wachacz na boki sprawdzając czy nie ma wyczuwalnych luzów na tulejkach.Do tego trzeba poluzować pas bo będzie Ci naciągać koło i z napiętym nic nie wyczujesz.
-
- Moderator
- Posty: 1764
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 43
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Chyba chicken napisał wyraźnie.NewGuy pisze:Co to znaczy "sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wahaczu " ?
"Odwiedzić powitalnię,wstawić avatar z facjatą".
Poczytaj kolego zasady forum i się do nich zastosuj.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Bożesz ty mój co za agresja !
Już panie władzo poprawiam się
Już panie władzo poprawiam się
-
- BS Brother
- Posty: 2359
- Rejestracja: wt, 28 maja 2013, 06:16
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Raszyn k/Wawa
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 38
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Kefas agresywny?? Też coś! takie pomówienia....NewGuy pisze:Bożesz ty mój co za agresja !
Już panie władzo poprawiam się
Łagodny jak baranek, jak baranek z antałkiem :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :angry_smile: :angry_smile:
Powiało grozą...
SV 650N K6 -->
S1000XR (unicestwiony - uczulony na trawę) -->
1290 SA S ( pomarańczowa wścieklizna )
S1000XR (unicestwiony - uczulony na trawę) -->
1290 SA S ( pomarańczowa wścieklizna )
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Sprawdzę czy są luzy na wahaczu i kole choć przed malowaniem ramy wymieniałem łożyska w wahaczu.
Czy jest możliwe że silnik mógł źle się ustawić w ramie podczas ponownego montażu ?
Czy są tam jakieś luzy na śrubach mocujących ?
Czy jest możliwe że silnik mógł źle się ustawić w ramie podczas ponownego montażu ?
Czy są tam jakieś luzy na śrubach mocujących ?
-
- The Real One
- Posty: 399
- Rejestracja: pt, 18 mar 2016, 20:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Tuchola
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Jeszcze nie wyciągałem silnika, ale nie sądzę. Tu masz rysunki, wybierz tylko rocznik i model:NewGuy pisze:Czy są tam jakieś luzy na śrubach mocujących ?
https://sklepmoto46.pl/suzuki/czesci-ek ... /1158/2312
LS 650 Savage - odjechał
H...a Deauville - czas na wygodę
H...a Deauville - czas na wygodę
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
to teraz ja... masz dobrze dystanse na tylnym kole założone (prawy z prawej itd.)?
ogólnie ściąganie pasa dzieje się wtedy, gdy jest nieosiowo ustawione tylne koło; krzywo ustawione koło podczas napinania pasa. Dziki jest BARDZO wrażliwy na wszelkie odchyły...
ogólnie ściąganie pasa dzieje się wtedy, gdy jest nieosiowo ustawione tylne koło; krzywo ustawione koło podczas napinania pasa. Dziki jest BARDZO wrażliwy na wszelkie odchyły...
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie
Dystanse - czyli tulejki na osi koła mam złożone dobrze, różnią się one więc gdybym je zamienił widać by było że coś jest nie tak.osama pisze:to teraz ja... masz dobrze dystanse na tylnym kole założone (prawy z prawej itd.)?
ogólnie ściąganie pasa dzieje się wtedy, gdy jest nieosiowo ustawione tylne koło; krzywo ustawione koło podczas napinania pasa. Dziki jest BARDZO wrażliwy na wszelkie odchyły...
Dziwne to jest i już brakuje mi pomysłów. W starym pasie wytarte były zęby pod kątem, podobnie zużył się stary tylny pulley. Wymieniłem jedno i drugie gdzie pulley kupiłem używany ale zęby proste bo na to zwracałem uwagę) a pas mam dobrany od harleya prawie nie używany moduł się zgadza tylko jest węższy o 1,5 mm.
Co się działo:
1. Kiedy założyłem nowokupiony zestaw napędowy pas ciągle sciąga do lewej krawędzi na przednim pulleyu co za tym idzie też na tylnym mimo ze próbowałem zmienić drastycznie kąt tylnego koła (aż ocierało o błotnik) i cały czas lewa krawędź. Próbowałem podłożyć podkładkę (1mm) pod przedni pulley i to samo, próbowałem przesunąć tyle koło w prawo dając podkładkę przy lewym dystansie i nic. Cały czas po uruchomieniu silnika (motocykl na podnośniku) od razu na przednim pulleyu pas leci w lewo i co za tym idze na tylnym - nawet jeżeli wcześniej przesunąłem go w prawo
2. Założyłem stary pas (zęby wytarte pod delikatnym kątem) - pas raz zciąga na lewo, po obróceniu pasa na prawo ale to dla mnie bardziej zrozumiałe bo ząbek pulleya atakujący ząbek pasa który układa się pod kątem przesuwa go
Pulley przedni ma proste zęby a na moje oko to na nim ucieka pas najpierw. Ale kręcąc kołem do tyłu udało mi się ustawić tak pas że był na środku obu pulleyi (przy nowym pasie) więc podejrzewałem przekrzywienie silnika ale to raczej nie możliwe i gdy skończyły mi się pomysły napisałem do Was