VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
Witam jeżdżę na Intruderze VL 1500 z 98 r. moto ma 20 tyś. przebiegu i z okolic przekładni kątowej przy silniku dochodzi dziwny szum.Pojawia się on tylko i wyłącznie przy gwałtownym ruszeniu tzn szybciej puszczę sprzęgło nadrabiam gazem i pojawia się ten dźwięk i od razu znika reszta biegów ok sprzęgło jest nowe (moto stało 2 lata u poprzedniego właściciela i na przekładkach zrobił się osad olejowy na przekładkach i zostały wymienione).Moje pytanie jest takie czy to normalne zachowanie motocykla?czy też może lać inny olej? w tej chwili stosuje 10W40 ravenola (motul kleił mi tarcze) wspomne że olej w kardanie też wymieniony chociaż poprzedni nie był przepracowany.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
posprawdzaj łożyska
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
Sprawdzę ale czy uszkodzone łożysko nie szumiało by cały czas? ten dźwięk pojawia się tylko przy gwałtownym ruszeniu(energicznie sprzęgło dużo gazu i hałas /płynne ruszenie cisza i spokój ) myślałem że może to normalne z racji dużych przeciążeń...niestety nie spotkałem innego użytkownika takiego pojazdu by podpytać
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
czasami jest tak, gdy łożysko jeszcze nie jest zdezelowane, tylko lekko zużyte, to szumi wtedy podczas pracy pod obciążeniem - no nic innego tam szumieć nie powinno - ew zniszczone zęby na przekładni....
ale ja wolę optymistycznie do tego podejść - najpierw łożyska, a przekładnię i tak zobaczysz i ocenisz jak do łożysk się będziesz dobierał.
ale ja wolę optymistycznie do tego podejść - najpierw łożyska, a przekładnię i tak zobaczysz i ocenisz jak do łożysk się będziesz dobierał.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
zęby są całe na przekładni...kardan też wszystko ok...tam jest jeszcze jedno łożysko tego wałka zdawczego tylko ciekaw jestem czy dojdę do niego bez wyciągania silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- BS Admin
- Posty: 2216
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
Miałem podobną sytuację w VS1400... Po próbie zakopania go w ziemi miałem efekt szumu... Wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni poza jednym - tym dużym przed wyjściem na kardan (oznaczone na schemacie *A), na tym wałku gdzie jest takie małe łożysko igiełkowe z oznaczeniem 12
I nic to nie zmieniło... Ja latałem tym kolejne dwa sezony (ponad 10tys), następny właściciel lata tym chyba dotychczas, a na pewno latał kilka ładnych sezonów po mnie (ostatnio straciłem z nim kontakt) i nic się z tym zupełnie nie działo...
Z tego co pamiętam, to bez wyciągania silnika i rozbierania go do podstaw to wymienisz jedynie to łożysko igiełkowe (12, dostępne chyba tylko w Suzuki, tam ma ten otwór i kołek ustalający) i to duże *A
Reszta niestety po rozpołowieniu karteru... Pozytywne jest to, że wszystkie łożyska poza tym igiełkowym są dostępne w firmach specjalizujących się w łożyskach (idziesz ze starymi i dobierasz). Ja za wszystkie dałem chyba kilka lat temu coś kilkanaście złociszy poniżej 300zł + igiełkowe w ASO 160zł.
I nic to nie zmieniło... Ja latałem tym kolejne dwa sezony (ponad 10tys), następny właściciel lata tym chyba dotychczas, a na pewno latał kilka ładnych sezonów po mnie (ostatnio straciłem z nim kontakt) i nic się z tym zupełnie nie działo...
Z tego co pamiętam, to bez wyciągania silnika i rozbierania go do podstaw to wymienisz jedynie to łożysko igiełkowe (12, dostępne chyba tylko w Suzuki, tam ma ten otwór i kołek ustalający) i to duże *A
Reszta niestety po rozpołowieniu karteru... Pozytywne jest to, że wszystkie łożyska poza tym igiełkowym są dostępne w firmach specjalizujących się w łożyskach (idziesz ze starymi i dobierasz). Ja za wszystkie dałem chyba kilka lat temu coś kilkanaście złociszy poniżej 300zł + igiełkowe w ASO 160zł.
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: VL 1500 szum z okolic przekładni kątowej
Dzięki wielkie...raczej odpuszczę sobie to łożysko:) silnik ma tylko 20 tyś szkoda go kroić