Luzy zaworowe

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Maska

Luzy zaworowe

Post autor: Maska »

Witam.
Pytanie ogólne chociaż dot. Gsr600, 2007r
Wg serwisówki luzy dla ssacych to 0.1-0.2mm
Dla wydechowych 0.2-0.3mm
Tak jak ssace mam średnio 0.15..0.13 także w normie.
Tak wydechowe większość 0.2 + jeden 0.19 i jeden 0.15
Przebieg moto : licznikowe 20tys ale zważywszy że jestem 4 właścicielem to może to być nawet 50..60tys km
Żeby dokonać regulacji trzeba by rozebrać trochę silnik i zdjąć rozrząd.. Czyli dość sporo pracy. Bez demontażu silnika chyba niewykonalne..
Na ile restrykcyjnie należy do tego podejść..? Zabrałem się za spr czysto kontrolnie, żadnych problemów nie było, silnik bardzo ładnie odpala i pracuje. Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku ;)
Fido
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Pilawa

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Fido »

0,13
0,19
Kurde, czym Ty to mierzyłeś? Laserem?
Maska

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Maska »

Mam dokładny szczeliniomierz ;)
Przydaje się w mojej pracy ;) co 0.03 mam blaszki.. Niektóre co 0.02
0.19 to mój typ z uwagi ze 0.18 wchodzi bardzo luźno a 0.2 z oporem..
Fido
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Pilawa

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Fido »

Ok. Mi w mojej pracy spokojnie wystarcza szczelinomierz z blaszkami co 0,05mm, a luzy zaworowe robię dość często.
Wracając do Twojego tematu: zbyt mały luz na zaworze może oznaczać, że po rozgrzaniu silnika zawór może się nie domykać, a to oznacza spadek kompresji i przyspiesza wypalenie gniazda i samego zaworu.
Gdyby luz był o te 5 setek za duży, powiedział bym żebyś olał temat.
A tak to chyba czeka Cię trochę roboty.
Jednak proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania.
Jak zmierzysz, podaj wyniki. Będziemy radzić, co dalej.
Maska

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Maska »

Pomimo początkowych obaw, nie było aż tak źle. Zabrakła mi jedna płytka żeby złożyć dziś całość.
Zamawiając płytki, brałem pod uwagę, że prawdopodobnie są zamontowane w silniku fabryczne 1,7mm, a 4 były juz zmienione na 2x 1,68 i 2x 1.65
Zastanawiam się jaki docelowo luz ustawić.. planowałem 0.255 (na taki się przygotowałem).
Czy może lepiej ustawić 0.28?
Luzy miałem teraz kolejno od pierwszego cyl.
0.13 / 0.18
0.2 / 0.23
0.23 / 0.2
0.2 / 0.18

Pomiaru kompresji nie zrobiłem, przyrząd mam uszkodzony, ale tez nic nie wskazywało na kiepską kompresję. Moto w całym zakresie obrotów bardzo dobrze oddaje moc, zużycie oleju znikome, nie dymi...
Na ile proponujecie ustawić luzy? (niewiem na ile rzetelnie ktoś wcześniej ustawiał luzy..może zostawił już w dolnej granicy tolerancji bo np zabrakło płytek...)

Czy te silniki mają tendencje do zmniejszania luzów na zaworach wydechowych? czy lubią tez w drugą strone zwiększać?
Fido
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Pilawa

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Fido »

Zazwyczaj luzy się zmniejszają wraz z przejechanymi kilometrami, bo "ugniatają" się gniazda zaworowe.
Więc raczej lepiej jest zostawić nieco większe luzy. Byle by nie wykraczać poza granice tolerancji.
Maska

Re: Luzy zaworowe

Post autor: Maska »

Operacja udana - pacjent żyje i ma się bardzo dobrze ;)
Dziękuję za podpowiedzi w temacie - Fido,
oraz dla kolegi Syciak'a. Kilkanaście rozmów o różnych porach dnia i nocy, cenne porady, dzięki którym ograniczyłem do min ilość wykręconych elementów/śrub.
Luzy na wydechu wszystkie na 0.255
Wolne obroty idealnie równe - jak zahipnotyzowane ;)
ODPOWIEDZ