GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Moderator: bohas
GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Cześć,
mam problem jak opisałem w dziale przywitanie niedawno nabyłem GSXF. Przed przystąpieniem do jazdy wymieniłem:
- świece
- akumulator
- klocki hamulcowe
- filtr oleju oraz olej
Planuję jeszcze wymienić filtr powietrze (nie wiem czemu mi to nie wpadło do głowy wcześniej, że jak ponad rok stała to może być tam straszny syf), na bank muszę wyregulować gaźniki oraz je zsynchronizować. I tutaj pojawia się moje pytanie czy zainwestować w wakuometr i samemu podjąć się zadania czy może to przerosnąć początkującego mechanika?
Na pewno chciałbym jeszcze sprawdzić luzy na zaworach znacie może jakieś sprawdzone poradniki lub instrukcje jak się za powyższe kwestie zabrać?
Do tej pory było to co chcę zrobić a teraz może przejdźmy do tego co muszę
Nie jest to młody motocykl (1989) i jak każdy olejak będzie brał olej (zdążyłem się w temacie dokształcić) jednak mój model chyba bierze go za dużo ciężko powiedzieć ile, ale wlałem do niej przy wymianie 4l Motula 5100 10w40 i w okienku stanu wskazywał full po krótkiej przejażdżce niecałe 100km stan jest poniżej wskaźnika LOW o.O. Zauważyłem też że mocno kopci na jasno szary odcień. Będę wdzięczny za podpowiedzi od czego rozpocząć sprawdzenie aby odnaleźć źródło problemu
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam,
Piotrek.
mam problem jak opisałem w dziale przywitanie niedawno nabyłem GSXF. Przed przystąpieniem do jazdy wymieniłem:
- świece
- akumulator
- klocki hamulcowe
- filtr oleju oraz olej
Planuję jeszcze wymienić filtr powietrze (nie wiem czemu mi to nie wpadło do głowy wcześniej, że jak ponad rok stała to może być tam straszny syf), na bank muszę wyregulować gaźniki oraz je zsynchronizować. I tutaj pojawia się moje pytanie czy zainwestować w wakuometr i samemu podjąć się zadania czy może to przerosnąć początkującego mechanika?
Na pewno chciałbym jeszcze sprawdzić luzy na zaworach znacie może jakieś sprawdzone poradniki lub instrukcje jak się za powyższe kwestie zabrać?
Do tej pory było to co chcę zrobić a teraz może przejdźmy do tego co muszę
Nie jest to młody motocykl (1989) i jak każdy olejak będzie brał olej (zdążyłem się w temacie dokształcić) jednak mój model chyba bierze go za dużo ciężko powiedzieć ile, ale wlałem do niej przy wymianie 4l Motula 5100 10w40 i w okienku stanu wskazywał full po krótkiej przejażdżce niecałe 100km stan jest poniżej wskaźnika LOW o.O. Zauważyłem też że mocno kopci na jasno szary odcień. Będę wdzięczny za podpowiedzi od czego rozpocząć sprawdzenie aby odnaleźć źródło problemu
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam,
Piotrek.
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Cześć.Kolejny imbryk w Bractwie Na początek zacznij od filtra powietrza bo może faktycznie jest zawalony. Jaki kolor miały świece jak zmieniałeś?Co do oleju:Czy po tej wymianie i przejażdżce dałeś mu kilka minut żeby olej spłynął i wtedy sprawdzałeś? W imbryku chwilę to trwa zanim wróci do miski a dodatkowo część oleju pobrał filtr.Gdyby palił olej czuł byś charakterystyczny zapach palonego oleju.Później po dolaniu jeździłeś jeszcze?Jak ze spalaniem paliwa?Wkręca się dobrze? Nie szarpie?Trzyma wolne obroty?To dymienie może być spowodowane nieprawidłowym składem mieszanki.Regulacja zaworów powinna być co 12 tyś robiona niestety nie wiem jakie wartości powinny być ustawione na zaworach.Co do samodzielnej synchronizacji to słyszałem już wiele opinii że w naszych maszynach jest wyjątkowo upierdliwa. Gaźniki są bardzo czułe na nawet delikatny ruch śrubą regulacji i od razu na wakuometrze jest ogromny skok wskazówki. Jaki przebieg masz?
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Zajmę się tym w pierwszej kolejności jak tylko się podleczęchicken19 pisze:Cześć.Kolejny imbryk w Bractwie Na początek zacznij od filtra powietrza bo może faktycznie jest zawalony.
Były mokre (bo podczas prób odpalenia je zalałem, zanim wymieniłem wszystko chciałem posłuchać jak chodzi i oczywiście się nie udało). Ale po za tym, że zalałem świece to były czarne jak węgiel jedna wyglądała jakby była czymś oblepiona. Widać, ze dawno nie były wymieniane.chicken19 pisze:Jaki kolor miały świece jak zmieniałeś?
Jeździłem do 13, a stan wyszedłem sprawdzić o 17-18 (motocykl postawiony był na centralnej nóżce.)chicken19 pisze:Co do oleju:Czy po tej wymianie i przejażdżce dałeś mu kilka minut żeby olej spłynął i wtedy sprawdzałeś? W imbryku chwilę to trwa zanim wróci do miski a dodatkowo część oleju pobrał filtr.
chicken19 pisze:Gdyby palił olej czuł byś charakterystyczny zapach palonego oleju.
Niestety nie wiem jak pachnie
chicken19 pisze:Później po dolaniu jeździłeś jeszcze?Jak ze spalaniem paliwa?
Jeszcze nie dolałem oleju i od tamtego dnia też nie jeździłem siedzę na L4 spalanie to chyba ponad przeciętną ponieważ pół baku mi poszło na niecałe 100km (ale może być to spowodowane tym, że się bawiłem i sprawdzałem jak się na niej jeździ. Wydaje mi się, że może przez to tyle wypiła).
Wkręca się ładnie i nie szarpie. Jeżeli chodzi o trzymanie wolnych obrotów to ma z tym problem nie faluje ale czasami nagle podbija do 3000-4000chicken19 pisze:Wkręca się dobrze? Nie szarpie?Trzyma wolne obroty?
Przebieg na niej to 96000 z groszamichicken19 pisze:To dymienie może być spowodowane nieprawidłowym składem mieszanki.Regulacja zaworów powinna być co 12 tyś robiona niestety nie wiem jakie wartości powinny być ustawione na zaworach.Co do samodzielnej synchronizacji to słyszałem już wiele opinii że w naszych maszynach jest wyjątkowo upierdliwa. Gaźniki są bardzo czułe na nawet delikatny ruch śrubą regulacji i od razu na wakuometrze jest ogromny skok wskazówki. Jaki przebieg masz?
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Spory przebieg. Na początek to sprawdź kompresję bo być może że tu już nie ma co naprawiać i wyrzucisz szmal w błoto. Słyszałem o imbrykach które robiły 100 tyś i dalej ganiają ale myślę że na początek sprawdź co w garach piszczy.
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kawałek od Radomia
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Przy pomiarze stanu oleju moto oczywiście nie stało na podnóżku?
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Stało na nóżce centralnej.tadziomaru1 pisze:Przy pomiarze stanu oleju moto oczywiście nie stało na podnóżku?
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 300
- Rejestracja: pt, 29 wrz 2017, 22:30
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Kluczbork-opolskie
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Cześć,mogą uszczelniacze na zaworach puszczać,rocznik zacny i km ma trochę nalatane.
Nie przejmuj się starością,nadal będziesz odpierdalał głupoty,tylko wolniej.
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kawałek od Radomia
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
No to źle. Do pomiaru oleju stawiasz moto na kołach i podtrzymujesz w pionie.JoeGo pisze:
Stało na nóżce centralnej.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Jutro będę sprawdzał mam dostęp do manomentru. Orientujesz się jakie powinno być ciśnienie? I czy w przypadku małego mogę starać się go uszczelnić Ceramizerem?chicken19 pisze:Spory przebieg. Na początek to sprawdź kompresję bo być może że tu już nie ma co naprawiać i wyrzucisz szmal w błoto. Słyszałem o imbrykach które robiły 100 tyś i dalej ganiają ale myślę że na początek sprawdź co w garach piszczy.
Jak mogę to sprawdzić w warunkach domowych?Smakosz pisze:Cześć,mogą uszczelniacze na zaworach puszczać,rocznik zacny i km ma trochę nalatane.
Dziękuję za radę dzisiaj sprawdziłem go w ten sposób i też było mało. Ona ma kontrolkę "Oil" kiedy ona zapala się w którym momencie? Jak jest już zupełnie pusto?tadziomaru1 pisze:No to źle. Do pomiaru oleju stawiasz moto na kołach i podtrzymujesz w pionie.JoeGo pisze:
Stało na nóżce centralnej.
-
- The Real One
- Posty: 297
- Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grójec
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Stopień sprężania katalogowo 11,3.Najlepiej jakby jak najwyżej. Kiedyś dałem ceramizera do Opla. Nie zaszkodził ale ciśnienia nie mierzyłem. W moto jeszcze nie słyszałem żeby ktoś stosował. Kontrolka się zapali jak już nie ma ciśnienia oleju- siądzie pompa lub wyleci olej. W sumie lepiej nie sprawdzać.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 17
- Rejestracja: wt, 20 gru 2016, 20:08
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Taa. daj ceramizera do moto z mokrym sprzęgłem! Niech się tarcze sprzęgła naceramizują i zmniejszą tercie , pojeździsz sobie...
1
1
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kawałek od Radomia
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
No i to jest racja, ten sam olej w skrzyni co i w silniku.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
Cześć Ekipa,
przepraszam że długo się nie odzywałem, głównie było to spowodowane brakiem czasu.
Niestety mój projekt pod tytułem "Frostee" padł nie potrafiłem sobie z nim poradzić i zmieniłem ją na lepszy działający model. Na tą chwilę przesiadłem się na H...jednoślad CBR 954 SC50 z 2002 roku jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań chętnie pozostałbym na forum i w końcu spotkał się z Wami w realu
Pozdrawiam,
Piotrek.
przepraszam że długo się nie odzywałem, głównie było to spowodowane brakiem czasu.
Niestety mój projekt pod tytułem "Frostee" padł nie potrafiłem sobie z nim poradzić i zmieniłem ją na lepszy działający model. Na tą chwilę przesiadłem się na H...jednoślad CBR 954 SC50 z 2002 roku jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań chętnie pozostałbym na forum i w końcu spotkał się z Wami w realu
Pozdrawiam,
Piotrek.
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: GSX 600F vel Frostee - pomocy :)
No to wypełnij formularz i ogień nad morze, ciekawe czy są jeszcze miejsca
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500