VS1400 - spalanie
VS1400 - spalanie
Cześć,
jakie macie spalanie w swoich Intruderach VS1400?
Liczyłem, że po synchronizacji gaźników spalanie spadnie, ale niestety nic z tego Po zrobieniu 100km po mieście wyszło mi 9,5 litra. Jeden pomiar może nie jest zbyt miarodajny, ale wynik podobny do tego co było przed synchronizacją. Co może wpływać na tak wysokie spalanie?
Dodam, że mam nowe standardowe (gąbkowe) filtry powietrza, nie oryginalny wydech (nie wiem nic na jego temat), a czy coś było kombinowane w gaźnikach, nie mam pojęcia, bo ich jeszcze nie rozbierałem. Zrobiłem ostatnio synchronizację i dysze wolnych obrotów w obu gaźnikach ustawiłem w położeniu seryjnym (1 i 3/4 obrotu). Intruder chodzi teraz lepiej niż przed synchronizacją (mniejsze wibracje na wolnych obrotach i przy wchodzeniu na obroty). Czasem strzela delikatnie przy odjęciu gazu, więc pewnie trzeba będzie nieco wykręcić dysze wolnych obrotów.
Zastanawiam się nad rozebraniem gaźników, wyczyszczeniem i sprawdzeniem czy dysze paliwowe są w oryginalnych rozmiarach. Co myślicie? Jakieś inne pomysły?
W najbliższym czasie sprawdzę jak wygląda spalanie na trasie (przed synchronizacją 7,5 litra - w 2 osoby z bagażem, przy spokojnej jeździe).
jakie macie spalanie w swoich Intruderach VS1400?
Liczyłem, że po synchronizacji gaźników spalanie spadnie, ale niestety nic z tego Po zrobieniu 100km po mieście wyszło mi 9,5 litra. Jeden pomiar może nie jest zbyt miarodajny, ale wynik podobny do tego co było przed synchronizacją. Co może wpływać na tak wysokie spalanie?
Dodam, że mam nowe standardowe (gąbkowe) filtry powietrza, nie oryginalny wydech (nie wiem nic na jego temat), a czy coś było kombinowane w gaźnikach, nie mam pojęcia, bo ich jeszcze nie rozbierałem. Zrobiłem ostatnio synchronizację i dysze wolnych obrotów w obu gaźnikach ustawiłem w położeniu seryjnym (1 i 3/4 obrotu). Intruder chodzi teraz lepiej niż przed synchronizacją (mniejsze wibracje na wolnych obrotach i przy wchodzeniu na obroty). Czasem strzela delikatnie przy odjęciu gazu, więc pewnie trzeba będzie nieco wykręcić dysze wolnych obrotów.
Zastanawiam się nad rozebraniem gaźników, wyczyszczeniem i sprawdzeniem czy dysze paliwowe są w oryginalnych rozmiarach. Co myślicie? Jakieś inne pomysły?
W najbliższym czasie sprawdzę jak wygląda spalanie na trasie (przed synchronizacją 7,5 litra - w 2 osoby z bagażem, przy spokojnej jeździe).
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Re: VS1400 - spalanie
Dobrze, że nie kupiłem takiego smoka tylko VL800. Ostatnio 9 w sobotę) obleciałem pętlę bieszczadzka, co prawda sam ale po górkach i na 9,5 litra objechałem 217 km.
Współczuję takiego żarcia benzyny.
Współczuję takiego żarcia benzyny.
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: VS1400 - spalanie
Jak pamiętam czasy mojego VS-a, to raczej nie przekraczał 7L i to raczej przy dość ostrej jeździe... Ale nie było kłopotem zejść poniżej 6... Rekordem na zbiorniku było chyba coś koło 230km... Coś masz z tymi gaźnikami nie halo...
W Sosnowcu jest jeden koleś, który zęby zjadł na Intruzach i gaźnikach w nich... Daleko nie masz... Jak chcesz, to podeślę Ci do niego kontakt...
W Sosnowcu jest jeden koleś, który zęby zjadł na Intruzach i gaźnikach w nich... Daleko nie masz... Jak chcesz, to podeślę Ci do niego kontakt...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: VS1400 - spalanie
Podeślij kontakt, nie wiem jeszcze czy skorzystam, ale kiedyś może się przydać. Póki co zamierzam rozebrać gaźniki i przede wszystkim sprawdzić pod kątem ewentualnych modyfikacji. Nic innego nie przychodzi mi do głowy na ten moment. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie, co może wpływać jeszcze na spalanie, zanim wezmę się za rozbebeszanie gaźników? Co myślicie o wydechach? Czy mogą mieć duży wpływ na spalanie (nie są puste, ale na pewno głośniejsze niż oryginały).harpoon pisze:Jak pamiętam czasy mojego VS-a, to raczej nie przekraczał 7L i to raczej przy dość ostrej jeździe... Ale nie było kłopotem zejść poniżej 6... Rekordem na zbiorniku było chyba coś koło 230km... Coś masz z tymi gaźnikami nie halo...
W Sosnowcu jest jeden koleś, który zęby zjadł na Intruzach i gaźnikach w nich... Daleko nie masz... Jak chcesz, to podeślę Ci do niego kontakt...
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: VS1400 - spalanie
zbyt bogata mieszanka, jedynie to (nie licząc usterki mechanicznej) może mieć wpływ na spalanie. Może są większe dysze wsadzone?
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: VS1400 - spalanie
Wydechy na pewno nie... Latałem na oryginałach, potem założyłem proste rury nierdzewki, na sam koniec wróciły oryginały, ale wybebeszone do zera... Spalanie się nie zmieniało... Jak dla mnie wszystko tkwi w gaźnikach... Kontakt na PW.GregKBC pisze:Podeślij kontakt, nie wiem jeszcze czy skorzystam, ale kiedyś może się przydać. Póki co zamierzam rozebrać gaźniki i przede wszystkim sprawdzić pod kątem ewentualnych modyfikacji. Nic innego nie przychodzi mi do głowy na ten moment. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie, co może wpływać jeszcze na spalanie, zanim wezmę się za rozbebeszanie gaźników? Co myślicie o wydechach? Czy mogą mieć duży wpływ na spalanie (nie są puste, ale na pewno głośniejsze niż oryginały).harpoon pisze:Jak pamiętam czasy mojego VS-a, to raczej nie przekraczał 7L i to raczej przy dość ostrej jeździe... Ale nie było kłopotem zejść poniżej 6... Rekordem na zbiorniku było chyba coś koło 230km... Coś masz z tymi gaźnikami nie halo...
W Sosnowcu jest jeden koleś, który zęby zjadł na Intruzach i gaźnikach w nich... Daleko nie masz... Jak chcesz, to podeślę Ci do niego kontakt...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: VS1400 - spalanie
Właśnie skończyłem zabawę z tylnym gaźnikiem. Rozebrałem, wyczyściłem i sprawdziłem co mogłem.
Poniżej wycinek z dokumentacji (na żółto sprawdzone).
https://drive.google.com/file/d/1XOQyO1 ... sp=sharing
W skrócie:
- rozmiar dyszy paliwowej głównej i wolnych obrotów zgodne z dokumentacją
- "gniazdo" iglicy (needle jet) zgodne z dokumentacją
- iglica (jet needle) nie jest opisana i nie wiem jak sprawdzić czy jest oryginalna. Ma 5 rowków do regulacji, w dokumentacji nie ma słowa na temat właściwego położenia segera (ustawiony był dokładnie w połowie i tak zostawiłem). Ktoś wie jaka jest prawidłowa pozycja?
- pływak był nieco za nisko (za dużo paliwa), poprawiłem go zgodnie z dokumentacją na 27,7mm (myślę, że to mogło mieć wpływ na spalanie).
- "Pilot air jet" był opisany "40" - nie wiem jak to się ma do dokumentacji
- "Main air jet" - bez możliwości wykręcenia (zamontowany na stałe)
To chyba tyle. Jak będę miał więcej czasu to wezmę się za przedni gaźnik.
Poniżej wycinek z dokumentacji (na żółto sprawdzone).
https://drive.google.com/file/d/1XOQyO1 ... sp=sharing
W skrócie:
- rozmiar dyszy paliwowej głównej i wolnych obrotów zgodne z dokumentacją
- "gniazdo" iglicy (needle jet) zgodne z dokumentacją
- iglica (jet needle) nie jest opisana i nie wiem jak sprawdzić czy jest oryginalna. Ma 5 rowków do regulacji, w dokumentacji nie ma słowa na temat właściwego położenia segera (ustawiony był dokładnie w połowie i tak zostawiłem). Ktoś wie jaka jest prawidłowa pozycja?
- pływak był nieco za nisko (za dużo paliwa), poprawiłem go zgodnie z dokumentacją na 27,7mm (myślę, że to mogło mieć wpływ na spalanie).
- "Pilot air jet" był opisany "40" - nie wiem jak to się ma do dokumentacji
- "Main air jet" - bez możliwości wykręcenia (zamontowany na stałe)
To chyba tyle. Jak będę miał więcej czasu to wezmę się za przedni gaźnik.
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Re: VS1400 - spalanie
Wczoraj sprawdziłem spalanie na trasie przy bardzo spokojniej jeździe.
W dwie osoby (razem około 140kg), plus lekki bagaż (dwie sakwy boczne), bez szyby przedniej i jazda z prędkością zwykle około 70-90km/h, chwilami max 110km/h.
Wyszło 7 litrów na 100km... co o tym myślicie? Moim zdaniem przy tak spokojnej jeździe spalanie powinno wyjść na poziomie około 5,5 l/100km.
Dzisiaj biorę się za czyszczenie i sprawdzenie drugiego gaźnika. A na koniec znowu synchronizacja.
Pytanie do Was: czy dysze paliwowe, iglica, "gniazdo iglicy" się zużywają? Mam na myśli np. otwór w dyszy głównej, czy możliwe jest, że po przepuszczeniu hektolitrów paliwa otwór się powiększył?
W dwie osoby (razem około 140kg), plus lekki bagaż (dwie sakwy boczne), bez szyby przedniej i jazda z prędkością zwykle około 70-90km/h, chwilami max 110km/h.
Wyszło 7 litrów na 100km... co o tym myślicie? Moim zdaniem przy tak spokojnej jeździe spalanie powinno wyjść na poziomie około 5,5 l/100km.
Dzisiaj biorę się za czyszczenie i sprawdzenie drugiego gaźnika. A na koniec znowu synchronizacja.
Pytanie do Was: czy dysze paliwowe, iglica, "gniazdo iglicy" się zużywają? Mam na myśli np. otwór w dyszy głównej, czy możliwe jest, że po przepuszczeniu hektolitrów paliwa otwór się powiększył?
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Re: VS1400 - spalanie
Drugi gaźnik wyczyszczony i sprawdzony. Poniżej wycinek z dokumentacji (na żółto sprawdzone).
https://drive.google.com/file/d/1GjRXNi ... sp=sharing
Podsumowując w obydwóch gaźnikach mam wątpliwości co do iglicy (Jet needle). Wydaje mi się, że są nie oryginalne, bo nie mają żadnych oznaczeń. Czy oryginalne iglice Mikuni mają wybite oznaczenia? Ze zdjęć jakie widziałem w sieci wynika, że mają.
5D35 i 5D51 to oznaczenia iglic, a czy ktoś wie co oznacza 1st (5D51-1st)?
Dodatkowo w przednim gaźniku "gniazdo iglicy" (Needle jet) ma inne oznaczenie - zamiast P-0 ma O-9, ale według dokumentacji Mikuni są to średnice otworów i między P-0 a O-9 jest zaledwie 0.005mm różnicy.
https://drive.google.com/file/d/1GjRXNi ... sp=sharing
Podsumowując w obydwóch gaźnikach mam wątpliwości co do iglicy (Jet needle). Wydaje mi się, że są nie oryginalne, bo nie mają żadnych oznaczeń. Czy oryginalne iglice Mikuni mają wybite oznaczenia? Ze zdjęć jakie widziałem w sieci wynika, że mają.
5D35 i 5D51 to oznaczenia iglic, a czy ktoś wie co oznacza 1st (5D51-1st)?
Dodatkowo w przednim gaźniku "gniazdo iglicy" (Needle jet) ma inne oznaczenie - zamiast P-0 ma O-9, ale według dokumentacji Mikuni są to średnice otworów i między P-0 a O-9 jest zaledwie 0.005mm różnicy.
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: VS1400 - spalanie
Niedawno robiłem ze swoimi gażnikami w vs 600 i zabawiłem się też iglicami.Wydawało mi się że jak podniosę iglice o jeden rowek
to intruz będzie fruwał,ale niestety tak nie było i wróciłem do fabrycznego ustawienia czyli na środkowy rowek.
Na podniesionych iglicach następowały detonacje w wydechach,a mocy nie przybyło.
Fabryczne iglice mają nabite sygnatury.
to intruz będzie fruwał,ale niestety tak nie było i wróciłem do fabrycznego ustawienia czyli na środkowy rowek.
Na podniesionych iglicach następowały detonacje w wydechach,a mocy nie przybyło.
Fabryczne iglice mają nabite sygnatury.
Re: VS1400 - spalanie
Dzięki Miron! Jestem już prawie pewien, że moje iglice są nie oryginalne. Po pierwsze oznaczenie "1st" (5D51-1st; 5D35-1st) oznacza położenie segera na iglicy, ja mam segery na rowkach środkowych (3rd). Po drugie znalazłem w sieci fajnego excela z wymiarami iglic (wrzucam poniżej) z którego wynika że iglice 5D51 i 5D35 mają tylko po 1 rowku (bez możliwości regulacji). Z tego też excela wynika, że iglice 5D51 i 5D35 mają inne wymiary niż te które ja mam (choćby długość całkowita czy średnica początkowa).
http://kawtriple.com/mraxl/carb/jetneedlearea.xlsx
Zanim zamówię oryginalne iglice, zamierzam złożyć wszystko do kupy, przejechać się i sprawdzić świece. Żeby sprawdzić jaki wpływ mają iglice na skład mieszanki powinienem trzymać się średnich obrotów i po zatrzymaniu zgasić od razu moto? Zgadza się?
http://kawtriple.com/mraxl/carb/jetneedlearea.xlsx
Zanim zamówię oryginalne iglice, zamierzam złożyć wszystko do kupy, przejechać się i sprawdzić świece. Żeby sprawdzić jaki wpływ mają iglice na skład mieszanki powinienem trzymać się średnich obrotów i po zatrzymaniu zgasić od razu moto? Zgadza się?
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: VS1400 - spalanie
Tak iglice działają w zakresie średnich obrotów,dalej to już dysza główna.
Zwróć uwagę czy iglice są dobrze zamontowane.Jeżeli przy wkładaniu w gażnik trafiają
centralnie w środek gniazda to jest żle. Iglica musi się opierać o ścianke gniazda wtedy
jest dobrze,a to znaczy że przy wkładaniu w gniazdo musisz ją czymś przyciągnąć (penseta,drucik,itp)
Zwróć uwagę czy iglice są dobrze zamontowane.Jeżeli przy wkładaniu w gażnik trafiają
centralnie w środek gniazda to jest żle. Iglica musi się opierać o ścianke gniazda wtedy
jest dobrze,a to znaczy że przy wkładaniu w gniazdo musisz ją czymś przyciągnąć (penseta,drucik,itp)
Re: VS1400 - spalanie
Nie wiem co prawda w jaki sposób można by ją źle zamontować, ale tak jak mówisz - iglica opiera się o ściankę gniazda od strony przepustnicy, trzeba ją przeciągnąć pęsetą w gniazdo.miron pisze:Zwróć uwagę czy iglice są dobrze zamontowane.Jeżeli przy wkładaniu w gażnik trafiają
centralnie w środek gniazda to jest żle. Iglica musi się opierać o ścianke gniazda wtedy
jest dobrze,a to znaczy że przy wkładaniu w gniazdo musisz ją czymś przyciągnąć (penseta,drucik,itp)
Wczoraj sprawdziłem świece. Rozgrzałem moto, przejechałem 2-3 km, z manetką odkręconą prawie do połowy. Efekt... jedna świeca okopcona bardziej druga mniej. Oceńcie sami:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Kiedyś: Suzuki Savage LS650
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Obecnie: Suzuki Intruder VS1400
Re: VS1400 - spalanie
Witam!
Ja ma takie doświadczenie, że wydechy mogą wpływać na spalanie. Miałem oryginalne ale wybebeszone wydechy i spalanie ok. 6 litrów na trasie. Ze względu na hałas dorobiłem sobie wkłady zamykające z nierdzewki (takie dbkillery) i motor pali zauważalnie mniej (ok. 0.5l). Wynika to z tego, że zdecydowanie mniej strzela w wydech (marnowanie paliwa). Jest też szybszy o ok. 10km/h (przedtem ok. 160 teraz 170km/h). Dźwięk wydechu jest donośny ale nie przeraźliwi i nie męczy mnie w czasie jazdy. Generalnie same plusy.
Paweł
Ja ma takie doświadczenie, że wydechy mogą wpływać na spalanie. Miałem oryginalne ale wybebeszone wydechy i spalanie ok. 6 litrów na trasie. Ze względu na hałas dorobiłem sobie wkłady zamykające z nierdzewki (takie dbkillery) i motor pali zauważalnie mniej (ok. 0.5l). Wynika to z tego, że zdecydowanie mniej strzela w wydech (marnowanie paliwa). Jest też szybszy o ok. 10km/h (przedtem ok. 160 teraz 170km/h). Dźwięk wydechu jest donośny ale nie przeraźliwi i nie męczy mnie w czasie jazdy. Generalnie same plusy.
Paweł
Paweł
VS 1400 S83 Boulevard
Live to ride V-twin
VS 1400 S83 Boulevard
Live to ride V-twin