Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Czesc,
chcialbym uzupelnic olej w przednich amortyzatorach (lagach) w moim intruderze, przy czym nie do konca wiem jak.
Pytanie:
Czy jak odkrece gorna srube przy amorze(ta przy polce) to moge tam wlac odpowiednia ilosc oleju , czy tez musze zdemotowac caly amor I zrobi to od dolu widelca?
Z gory dzieki za podpowiedz
chcialbym uzupelnic olej w przednich amortyzatorach (lagach) w moim intruderze, przy czym nie do konca wiem jak.
Pytanie:
Czy jak odkrece gorna srube przy amorze(ta przy polce) to moge tam wlac odpowiednia ilosc oleju , czy tez musze zdemotowac caly amor I zrobi to od dolu widelca?
Z gory dzieki za podpowiedz
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Hej, w vl 1500 pod korkiem na górze jest kolejnym który dociska sprężynę...ja bym nie dolewał, wymień cały olej na nowy.
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Jeżeli wyciągniesz oś, to od spodu jest śrubka do spuszczania. Od góry wlejesz olej po odkręceniu śruby. Problemy to nakrętka od góry, która trzyma sprężynę i ciężko złożyć z powrotem gdy laga jest na moto. Generalnie prosta robota. Uważam że dolewanie oleju to zły pomysł, a tak w ogóle czemu masz za mało ? Jeżeli masz wyciek to trzeba wymienić uszczelniacze, jeżeli nie odpowiada ci praca zawieszenia należy zmienić olej na gęstszy lub rzadszy. Tyle wiem
Ostatnio zmieniony sob, 12 sty 2019, 07:40 przez szahmat, łącznie zmieniany 1 raz.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 147
- Rejestracja: wt, 8 wrz 2015, 11:56
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Olej najlepiej Motula Factory Line 10W lub 15W (koniecznie Factory Line), to jest full syntetyk.
Były:JUNAK,AWO SIMSON,VS800,jest VS1400
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Powinno sie zdemontować cały amortyzator rozebrać go na czynniki pierwsze wymyć wszystkie elementy , złożyć i zalać świeżym olejem . Wymiana na zasadzie odkręć śrubę 10 , następnie zakręć i wlej od góry niestety nie jest nic lepszym niż jazda na starym oleju .
W zabrudzonym , zużytym oleju zbierają się różne materiały , bez dokładnego czyszczenia karmimy amora świeżym olejem który zaraz miesza sie z pozostałościami .
Poza tym nie zleci nigdy w 100% przy takim spuszczeniu co dyskwalifikuje nalewanie w/g ilości oleju , pozostaje w/g pomiaru do górnej krawędzi na ściśniętym amorze bez sprężyny . Najwięcej "śmieci" zostaje przy elemencie 13 po zewnętrznej stronie w goleniu 3 .
Jeżeli będziesz chciał podjąć się tego napiszę ci jak co po kolei robić . Poz tym będziesz miał okazję zweryfikować części a daję 85% że w twoim modelu dolny ślizg 18 będzie zużyty
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Adam a czy płukanie nierozebranego amora, który jest w dobrym stanie ( mam pewność np. nowszy sprzęt ) , ma sens ? Myślę tu o kilkukrotnym wlaniu środka czyszczącego np. do mycia głowic lub benzyny ekstrakcyjnej, zakładamy że mamy czas ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Intruder vs 750 1986r - olej w lagach
Ciężko mi na takie pytanie odpowiedzieć . Nigdy tak nie robiłem .
Wszystko zależy od konstrukcji . Po pierwsze czy nie pozostaną w lagach płyny i zakłócą poziom czy ich właściwości , no i w nowszych konstrukcja jest więcej części gumowych - oringi na zaworkach .
Powoli firmy oficjalnie piszą o wymianach oleju w lagach co 4 lata .
Co ci ciekawego mogę powiedzieć że nawet jak mam na myjce części i przepłukuje je płynem z myjki to po włożeniu szczotki-świderka pojawiają się jeszcze zabrudzenia .
Wszystko zależy od konstrukcji . Po pierwsze czy nie pozostaną w lagach płyny i zakłócą poziom czy ich właściwości , no i w nowszych konstrukcja jest więcej części gumowych - oringi na zaworkach .
Powoli firmy oficjalnie piszą o wymianach oleju w lagach co 4 lata .
Co ci ciekawego mogę powiedzieć że nawet jak mam na myjce części i przepłukuje je płynem z myjki to po włożeniu szczotki-świderka pojawiają się jeszcze zabrudzenia .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E