Remont gsx 1100f
Moderator: bohas
Remont gsx 1100f
Witam.
Zima więc zamierzam zrobić remont silnika a sprawa wygląda następująco.
Jaka jest tolerancja owalności cylindrów by wystarczyło wymienić same pierścienie. Czy od razu pchać się w koszty i wymieniać też tłoki i potem szlif.
Dodam że na pierwszym cylindrze mam ciśnienie koło 5. a 2,3,4 to około 8-9.
Szukać używanego silnika to wielka niewiadoma i loteria też.
Będę wdzięczny za wszelkie rady i porady.
Zima więc zamierzam zrobić remont silnika a sprawa wygląda następująco.
Jaka jest tolerancja owalności cylindrów by wystarczyło wymienić same pierścienie. Czy od razu pchać się w koszty i wymieniać też tłoki i potem szlif.
Dodam że na pierwszym cylindrze mam ciśnienie koło 5. a 2,3,4 to około 8-9.
Szukać używanego silnika to wielka niewiadoma i loteria też.
Będę wdzięczny za wszelkie rady i porady.
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Remont gsx 1100f
Nie wiem jaka jest tolerancja ale najpierw szlif a potem dobierasz tłoki
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Remont gsx 1100f
Przede wszystkim musisz określić co jest przyczyną spadku ciśnienia czy tłok/cylinder/pierścienie czy głowica z zaworami czy uszczelka czy niewłaściwy luż zaworowy ..
Jeżeli chodzi ci o wymiar różnica średnicy cylindra a średnicy na progu(gdzie podchodzi 1 pierścień to np. w GSX1100F z roku 91 to limit serwisowy 0,2mm .
1. Zmierz luzy zaworowe , przyjrzyj się wałkom rozrządu .
2. porównaj wygląd świec na tym fatalnym cylindrze
3. zrób próbę olejową przy pomiarze ciśnienia sprężania , porównaj jak wychodzi z olejem a jak bez
Dopiero demontaż silnika rozbiórka oględziny i pomiary a na końcu dopiero decyzja co robić ....
Jeżeli chodzi ci o wymiar różnica średnicy cylindra a średnicy na progu(gdzie podchodzi 1 pierścień to np. w GSX1100F z roku 91 to limit serwisowy 0,2mm .
1. Zmierz luzy zaworowe , przyjrzyj się wałkom rozrządu .
2. porównaj wygląd świec na tym fatalnym cylindrze
3. zrób próbę olejową przy pomiarze ciśnienia sprężania , porównaj jak wychodzi z olejem a jak bez
Dopiero demontaż silnika rozbiórka oględziny i pomiary a na końcu dopiero decyzja co robić ....
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: Remont gsx 1100f
Porobione próby. feralny cylinder przy próbie olejowej wzrasta sprężanie bardzo znacząco. Pękł pierścień.
Teraz pytanie: wymienić same pierścienie na tych trzech tłokach i zrobić tylko szlif tego jednego z wymianą pierścieni i tłoka, czy robić wszystkie cztery?
Teraz pytanie: wymienić same pierścienie na tych trzech tłokach i zrobić tylko szlif tego jednego z wymianą pierścieni i tłoka, czy robić wszystkie cztery?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Remont gsx 1100f
A może zapieczony ? Demontaż już zrobiłeś ? Jest na 100% pęknięty ?
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: Remont gsx 1100f
Cylindry, tłoki i pierścienie ogarnięte już. Głowica po sprawdzeniu sprawna i szczelna. Przyszedł czas na poskładanie. I teraz kilka pytań:
1. Jakimi siłami dokręcać głowicę i wałki rozrządu?
2. Jak prawidłowo powinien być ustawiony rozrząd?
1. Jakimi siłami dokręcać głowicę i wałki rozrządu?
2. Jak prawidłowo powinien być ustawiony rozrząd?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Remont gsx 1100f
Nie za bardzo wiem co Ci odpowiedzieć po tych pytaniach , niby prosto
wałki 10Nm
małe nakrętki wzdłuż łańcucha mocujące cylinder a powyżej głowice 10Nm
Nakrętki mocujące głowice 35Nm-40Nm
ale jak zadajesz takie pytania jak prawidłowo powinien być ustawiony rozrząd to zaczynam sie bać i zastanawiać co tak właściwie powinienem Ci napisać żebyś miał cała wiedzę ..składania silnika na forum to się chyba nie da nauczyć .. jest tak mnóstwo rzeczy które musisz wiedzieć że zaczynam wątpić czy to ma sens ..
Czy założyłeś pierścienie prawidłowo , czy ustawiłeś je pod odpowiednimi kątami na 120" , czy uszczelkę włożyłeś poprawnie , bo w twoim wypadku z tego co pamiętam można ją nie chcący odwrotnie założyć , czy świeże oringi na krućce wodne , czy pamiętałeś gdzie nakrętki do głowicy kryte a gdzie otwarte , nowe oringi na szpilki , kolejnośc dokręcania , czy oznaczyłeś i pamiętasz gdzie i jakie mostki na wałkach - pasują w inne miejsca , czy dałeś nowe zabezpieczenia sworzni tłoków ........... i.t.d. ...
Rozrząd = wał TDC wałek wydech EX 1 wzdłuż ->przodu silnika , od 2 na wałku wydechowym liczysz 22 piny łańcucha i mają być na 3 wałka ssącego ... to musisz zrozumieć nie podejmuje sie tłumaczenia
Poza tym proszę podawać oprócz typu , rocznik motocykla , nikt nie jest wróżką a zdarza się SUZUKI robić jakieś zmiany ...
wałki 10Nm
małe nakrętki wzdłuż łańcucha mocujące cylinder a powyżej głowice 10Nm
Nakrętki mocujące głowice 35Nm-40Nm
ale jak zadajesz takie pytania jak prawidłowo powinien być ustawiony rozrząd to zaczynam sie bać i zastanawiać co tak właściwie powinienem Ci napisać żebyś miał cała wiedzę ..składania silnika na forum to się chyba nie da nauczyć .. jest tak mnóstwo rzeczy które musisz wiedzieć że zaczynam wątpić czy to ma sens ..
Czy założyłeś pierścienie prawidłowo , czy ustawiłeś je pod odpowiednimi kątami na 120" , czy uszczelkę włożyłeś poprawnie , bo w twoim wypadku z tego co pamiętam można ją nie chcący odwrotnie założyć , czy świeże oringi na krućce wodne , czy pamiętałeś gdzie nakrętki do głowicy kryte a gdzie otwarte , nowe oringi na szpilki , kolejnośc dokręcania , czy oznaczyłeś i pamiętasz gdzie i jakie mostki na wałkach - pasują w inne miejsca , czy dałeś nowe zabezpieczenia sworzni tłoków ........... i.t.d. ...
Rozrząd = wał TDC wałek wydech EX 1 wzdłuż ->przodu silnika , od 2 na wałku wydechowym liczysz 22 piny łańcucha i mają być na 3 wałka ssącego ... to musisz zrozumieć nie podejmuje sie tłumaczenia
Poza tym proszę podawać oprócz typu , rocznik motocykla , nikt nie jest wróżką a zdarza się SUZUKI robić jakieś zmiany ...
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: Remont gsx 1100f
Dzięki wielkie. Oczywiście wszystko pozakładane tak jak powinno być. Wszystkie śruby i nakrętki na tych samych miejscach co były przed demontażem. Więc o pomyłce nie ma mowy.
Motorek jest a 1990 roku i silnik GV72C.
Co do rozrządu to wał idealnie w punkcie T a wałki wycięciami na zewnątrz jeśli dobrze rozumuję?
Motorek jest a 1990 roku i silnik GV72C.
Co do rozrządu to wał idealnie w punkcie T a wałki wycięciami na zewnątrz jeśli dobrze rozumuję?
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Remont gsx 1100f
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E