dyfer vs 750

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

Witajcie . co myslicie o tym aby sprobowac zalozyc dyfer z vx 800 o przelozeniu 3,39 do intruza vs750 ktory ma przelozenie na poziomie 3,50. Czy ewentualna modyfikacja spowoduje delikatny spadek obrotow w zakresie predkosci? i czy sam dyfer podejdzie?
pozdrawiam
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
miron
Głaszczący Kanapę
Posty: 44
Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dyfer vs 750

Post autor: miron »

Ja też kiedyś przerabiałem ten temat i do niczego nie doszedłem. Intruzek pięknie jedzie z prędkością
80/h i chciałem żeby tak było przy 100/h cichutko i mieciutko,ale prawdopodobnie nie da się nic zrobić.
Byłby to naprawdę świetny motor gdyby się udało przesunąć prędkość każdego biegu o 20/h do przodu.
Nie wiem skąd masz takie dane .Ja mam manuala do 600 i 800 i podane przełożenie to 3,090 .
Ilość zebów 34/11 i tak też ma 750. Ten sam dyfer mają te trzy motocykle.
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

ale mowa jest o dyfrze od vx 800(taki naked na bazie intrudera)takie dane o tych przelozeniach znalazlem w Swiecie Motocykli(motocykle uzywane z 2003r)i tam jest opisany vs 750 i vx 800. i jest wlasnie napisane o tych przelozeniach. Srzynie nie roznia sie przelozeniami sa identyczne tylko pozniej jest napisane naped walem i vs 750ma 3,50 a vx800 3,39. i teraz jest pytanie czy to przelozenie jest na przekladni katowej jeszcze w silniku czy na dyfrze??
Nawiasem mowiac jest napisane ze np. gazniki od vs750 a 800 roznia sie przelotem (34mm-36mm)ale glownie siadaja w nich membrany ze starosci. I tak gaznika do vs 750 nie uswiadczysz w dobrej kondycji i cenie a od vs800 to juz grubo a gaznik do vx jak najbardziej i to w dobrej cenie a membrany sa identycze razem z przepustnica
.Stad tez to moje zaciekawienie tematem przelozenia. jeszcze jedno vx 800 ma tylne kolo w rozmiarze 17 cali a vs 750-800 ma 15 cali

vs 750

PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-skrzynia biegów: koła zębate, 1, 69
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: pięciostopniowa
Przełożenia: 1-2,28; 2-1,63; 3-1,22; 4-1,00; 5-0,85
Napęd tylnego koła: wał kardana, 3,5

vx 800

przeniesienie napędu: napęd pierwotny kołami zębatymi 1,69, napęd końcowy wał Kardana 3,39, sprzęgło mokre wielotarczowe,
skrzynia biegów mechaniczna 5-stopniowa: 2,28; 1,63; 1,22; 1,00; 0,85.
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
miron
Głaszczący Kanapę
Posty: 44
Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dyfer vs 750

Post autor: miron »

Wiem że chodzi o vx 800, ale chciałem Cię naprowadzić na to czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby
zastosowanie dyfra od vs 600 lub vs 800 które mają przełożenie 3,09 i napewno pasują do vs 750.
Różnica może tylko być w tulei dystansowej między dyfrem a piastą koła,dlatego jak bedziesz kupował
dyfer to z tuleją. Zanim jednak zaczniesz coś działać sprawdż dobrze to przełozenie vs 750.
Przełożenia skrzyni biegów vs 600 i 800 są takie same jak podałeś w vx 800 i vs 750.
miron
Głaszczący Kanapę
Posty: 44
Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dyfer vs 750

Post autor: miron »

3,09 3,39 3,50 to przełożenia dyfra.
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

hej. tez opatrzylem teraz manuala do vs600 750 800 i napisane jest faktycznie (niem. enduntersetzung)czyli ostateczne przelozenie to 3.090 dla wszystkich vs'ow. ale nie moge nigdzie namierzyc jakie koncowe przelozenie ma vx :-(. Maja troche wieksza moc i moment wieksze kola to i moze cos w dyfrze zmienili...Rozne info podaja w sieci a inne w ksiazce..
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

:grinning: :grinning: :grinning: A jednak sie dalo cos z tym zrobic :grinning: :grinning: :grinning:
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

:grin: zakupilem dyfer od intrudera 1,4 . trochszke modyfikacji i juz siedzi w intruzie 750. teraz przelozenie koncowe to 2,66 :+1: w porownaniu przed 3,09
Ostatnio zmieniony ndz, 9 lut 2020, 09:40 przez lukaszmlynarczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

nie dlugo przesle jakies zdjecia z przerobki ale dodam ze nie jest to nic bardzo skomplikowanego :relaxed: :relaxed:
Ostatnio zmieniony pt, 27 mar 2020, 08:59 przez lukaszmlynarczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5659
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 164
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: dyfer vs 750

Post autor: Dany »

Super.
Wstaw zdjęcia z opisem prac, może przyda się komuś w potrzebie.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

dodaje zalaczniki.przepraszam za kolejnosc. Wazne: tulejke tystansowa co ustala defer od piasty nalezy skrocic o 4 mm od oryginalnej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: dyfer vs 750

Post autor: lukaszmlynarczyk »

:grinning: Czesc wszystkim. Jakis czas temu zrobilem moda dyfra z vs1,4 do vs 750. Pisalem nie dawno o tym. Pracy nie jest duzo. Jedynie warto u tokarza dorobic nowa tulejke miedzy dyfrem a piasta krotsza o 4mm od oryginalu. Z moich obserwacji super modyfikacja :grinning: moto nie meczy sie na wysokich obrotach ,przy wyprzedzaniu z predkosci 70km/h na 5 biegu warto wrzucuc 4 i moto odpycha sie jak przecinak do 140 na 4 a w zanadrzu jest jeszcze jeden bieg :grinning: Wczesniej na 5 juz mozna bylo jechac od 50km/h teraz kolo 70 mozesz juz pyrkac na 5. Mam tez boulevarda c 90 i tam zeby 5 wrzucic to min 85-90km/h.
przelozenie zmniejszylo sie z 3,09 do 2,66

Predkosc i obroty na 5 biegu na
dyfrze 3,09(oryginalny) // dyfer 2,66(intruder vs1,40)

50km/h- 2114 obr/min // 1824obr/min
60km/h- 2537obr/min // 2189obr/min
70km/h- 2960obr/min // 2553obr/min
80km/h- 3382obr/min // 2918obr/min
90km/h- 3805obr/min // 3283obr/min
100km/h- 4230obr/min // 3648obr/min
110km/h- 4651obr/min // 4013obr/min
120km/h- 5074obr/min // 4377obr/min
130km/h- 5500obr/min // 4750obr/min
140km/h- 5900obr/min // 5107obr/min
150km/h- 6350obr/min // 5472obr/min
Obliczenia ktore tu widzice sa dokladne . Korzystalem z kalkulatora Gearing Commander
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
ODPOWIEDZ