Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Suzibart
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: pn, 3 wrz 2018, 07:16
Województwo: zachodniopomorskie

Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: Suzibart »

Witam.

Koledzy i koleżanki prosiłbym o pomoc. Chcę wyczyścić gaźnik w dr 125ccm wymienić w nim co trzeba i ustawić, tylko jak? pomoże ktoś? Generalnie to chodzi o dane ustawienia pływaka i obrót dyszy.

Zabrałem się za czyszczenie układu paliwowego, ponieważ nie da się jeździć jedzie kawałek i gaśnie. Zauważyłem, że pomaga tylko i wyłącznie rozkręcenie komory pływakowej w trasie i zlanie z niej paliwa. Po tej operacji motocykl odpala i znów kawałek jedzie (kawałek- od 1km do 2km).

Z góry dziękuję za pomoc
ERIC
Moderator
Moderator
Posty: 2202
Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Cannock UK

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: ERIC »

Nie mam takiego moto-noga ,lecz na chłopski rozum z wsk i innego tego typu moto to zalewa ci go skoro pomaga usuniecie paliwa z gaźnika.Nie wiem jak tam się ustawia poziom pływaka czy sie ustawia, ale to bym obstawiał
GSX R 600==> Hayabusa K7 ==> 2 letni brak :moto: teraz K1600GTL L3
email i.wojtakowskimałpabtinternet.com
kom.+447588750375
Obrazek Nowe hobby
lecho
Podpatrywacz
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 27 wrz 2015, 16:15
Województwo: mazowieckie

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: lecho »

Wejdz na sklepmotocyklowy.pl ,w zakłdce motodata jest dr 125 s i dr 125 se,do 2000r.
Masz suzuki polubisz kazdą pogode. gsx600f
Suzibart
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: pn, 3 wrz 2018, 07:16
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: Suzibart »

Dziękuję Panowie za sugestie.

Postaram się na dniach wrzucić gaźnik po pełnym serwisie. Zobaczymy co się będzie działo. Mam nadzieję, że pozostanie już tylko regulacja.
Co do serwisu gaźnika to raczej nie paliwo było problemem w komorze pływakowej. Tylko zauważyłem, że pod każdą dyszą było dużo pyłu i piasku.
Moja ocena jest taka, że musi być coś nie tak z airboxem, że łapie piasek do gaźnika. Ponieważ pod zbiornikiem mam filtr paliwa i tą drogę wykluczam.
tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia
Otrzymane Polubienia: 1

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: tadziomaru1 »

Ciekawe pomysły widzę tu macie...
Nie jest możliwym żeby ciała obce z airboxa dostały się do komory pływakowej gaźnika. Tak samo nie jest możliwe żeby przyczyną takich dolegliwości jak opisałeś w pierwszym poście było zalewanie.
Po prostu syf w paliwie, czy to ze zbiornika poprzez dziurawy filtr, czy to z filtra, lub wiążący się na dnie komory z samego paliwa. Zbiornik nie zardzewiały w środku?
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: bohas »

Trzeba sprawdzić jaki konkretnie model gaźnika jest w tej DR zastosowany. Różne były podane parametry ustawień pływaka i "Pilota". Syf w gaźniku to nawet z samego paliwa. Sitka które sa z reguły na kraniku wewnątrz zbiorniak i na wlocie do gaźnika wyłapia tylko z grubsza.
tadziomaru1 pisze:Tak samo nie jest możliwe żeby przyczyną takich dolegliwości jak opisałeś w pierwszym poście było zalewanie.
Nic bardziej mylnego. Poziom pływaka jest bardzo ważny i jeśli jest regulacja (są gazniki bez regulacji poziomu), to trzeba to zrobić według wskazań. Zbyt wysoki poziom powoduje że w calym gaźniku poziom paliwa jest za wysoki i w dyszach czy rozpylaczu, gdzie powinna byc mieszanka paliwowo powietrzna jest tylko paliwo i następuje zalanie świecy i wiadomo co za tym idzie.

Tadziomaru1 polecam lekturę na wolne pochmurne dni = Rafał Dmowski - Gaźniki Motocyklowe

Ps. Cyt. z książki "Jeżeli silnik gubi zapłony, zalewa świecę i emituje czarny dym z rury wylotowej, to najprawdopodobniej poziom paliwa jest zbyt wysoki."
tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia
Otrzymane Polubienia: 1

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: tadziomaru1 »

Dobra, ale tu ewidentnie o to chodzi, że jemu brakuje paliwa, odkręca komorę, wylewa syf i na 2 kilosy jest spokój i znowu brakuje, bo znowu zanieczyszczją się dysze, tu niema zalewania. Taki wniosek wyciągnąłem po przeczytaniu pierwszego posta. Pomijając to, że w życiu spotkało mnie coś takiego z pięćdziesiąt razy. Kilkanaście razy miałem też taki objaw spowodowany wodą w paliwie.
Cytat z głowy: Podejrzewam, po opisie objawów w pierwszym poście, że jego silnik nim zgaśnie nie emituje żadnego dymu, czyż nie tak?
O gaźnikach coś tam wiem, regulowałem wszelkie możliwe gaźniki motocyklowe, od Rometów, poprzez WSK-i, MZ-etki, Simsony, Jawy, dwusuwowe Ho.dy, wszelkie skutery, duże Fiaty, Polonezy, czy Maluchy. Słynąłem z tego w okolicy, ludzie przynosili nawet piły spalinowe, jakieś Stille i Husqwarny. Teraz już się tym nie zajmuję bo nie mam czasu i siły, był okres, że czytałem o tym dużo, w każdym razie przerabiałem to organoleptycznie przez wiele lat i polecaną lekturę teraz to mam w wiadomym miejscu.
W każdym razie za bardzo się nakręcamy, ja doświadczyłem czegoś takiego, więc się tu wypowiadam, jeśli czegoś nie przerabiałem i miałbym pisać głupoty, po to tylko żeby coś napisać, to lepiej nic nie pisać.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Suzibart
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: pn, 3 wrz 2018, 07:16
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: Suzibart »

Witam.

Spokojnie :) przepraszam, że tak długo to trwało. Nie miałem jak się zabrać do składania motocykla. Obecnie mam gaźnik wyczyszczony i wyregulowany, czeka na włożenie.
W ciągu napraw oczywiście mam zamiar zrobić cały serwis nie tylko gaźnik. Będę zaglądał do zbiornika oraz wymieniał paliwo. Wymiana świecy, przegląd dolotu i airboxa.
Co do brudu w samym zbiorniku to ciekawy temat, wiadomo jak to przy motocyklu terenowym. Nadmienię tylko, że za zbiornikiem jest jeszcze filterek, który też zostanie wymieniony.
Co do dymienia hmmm... nie ja tym motocyklem jeździłem, więc nie posiadam takich informacji. Motocykl wziąłem do naprawy ponieważ nie odpalał, więc nawet nie było możliwości sprawdzenia objawów.

Postaram się w ten weekend go złożyć(chyba, że Żona będzie miała inne plany :) :) ) i opisać wszystko co się da.
Również ogromnie dziękuję za wszelkie rady i życzę Wam pięknej pogody LwG.
Suzibart
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: pn, 3 wrz 2018, 07:16
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Suzuki DR 125 Gaźnik ustawienia

Post autor: Suzibart »

Witam serdecznie.

Tak jak pisałem wcześniej. Starałem się w weekend wszystko złożyć. Obecnie motocykl chodzi bez zarzutu, problemem dostającego się piasku-pyłu do gaźnika była pęknięta guma-króciec z airboxa na gaźnik. Reszta problemów ustała po serwisie gaźnika. Zbiornik był czysty, luz zaworowy ok, wymieniona świeca.

Z góry dziękuję za pomoc i porady. Temat uważam za zamknięty :)
Zablokowany