GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Moderator: bohas
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Witam
wracam z tematem
Wymieniłem świece na nowe Denso i nie stety nie pomogło.
Zastosowałem płyn do czyszczenia wtrysków Liquli Moly i niestety nie pomogło.
Filtr powietrza bez większych zabrudzeń.
Czy pozostaje robić dalej tj regulacja zaworów i przepustnic pomimo że wg ostatniego wykazu z serwisu była robiona 7 tys km temu?
wracam z tematem
Wymieniłem świece na nowe Denso i nie stety nie pomogło.
Zastosowałem płyn do czyszczenia wtrysków Liquli Moly i niestety nie pomogło.
Filtr powietrza bez większych zabrudzeń.
Czy pozostaje robić dalej tj regulacja zaworów i przepustnic pomimo że wg ostatniego wykazu z serwisu była robiona 7 tys km temu?
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Trzeba by bardzo dużo pisać żeby wyczerpać temat . Poczytaj w necie o ELIMINATORACH SONDY LAMBDA i ich zbawiennym wpływie na równomierne dostarczanie mocy przy stałej prędkości obrotowej silnika i dlaczego eliminują te mikro szarpnięcia.
Dla przykładu aukcja na ebay ;
https://www.ebay.pl/itm/o2-Oxygen-Lambd ... SwPcVVqisk
Po wpięciu zamiast sondy lambda powinien pracować równiutko
Jak chcesz pisz na priv to podam nr telefonu
Dla przykładu aukcja na ebay ;
https://www.ebay.pl/itm/o2-Oxygen-Lambd ... SwPcVVqisk
Po wpięciu zamiast sondy lambda powinien pracować równiutko
Jak chcesz pisz na priv to podam nr telefonu
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Czyli sugerujesz że te problemy moga występować właśnie od sondy? W sumie wystarczyło by ją odłączyć i po prostu sie przejechac. Z tego co pisze internet ten eliminator niweluje głównie wyskakujące błędy. Chyba że przez odłączoną sonde bez tego eliminatora jednak moto nie jechało by poprawnie?
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Bez eliminatora nie będzie jeździć normalnie bo ECU wejdzie w tryb awaryjny. Eliminator zgłasza do ECU jedną stałą ( najlepszą ) wartość , a nie jak sonda która ciągle ją zmienia i raz jest ciut ubogo raz trochę bardziej bogato , ale tylko po to żeby spełnić normy emisji spalin pod Euro 3 ( aby uzyskać homologację silniki są testowane właśnie przy stałych obrotach ) , nie dla płynnej , gładkiej pracy silnika.
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Bardzo dziekuje za te sugestie, to co piszesz jest całkiem mozliwe
Dodatkowo szperając o tym eliminatorze natknąłem się na bardzo podobny problem uzytkowników Suzuki v-stroma którzy mieli podobny problem. Ktoś zasugerował także że rozwiązał swój problem poprzez wymiane modułu sterującego gdyż wg jego wiedzy Suzuki miało z tym problem w latach 2004-2006
Bardzo ciekawe a zarazem proste chyba do sprawdzenia podmieniając komputer sterujący z innego moto.
Tak czy siak oba te tematy są do sprawdzenia. Szkoda tylko że te eliminatory nie są dostepne w Polsce ale też czytałem że działają na zasadze opornika wiec może uda się też jakos inaczej zastosować ten patent.
Dodatkowo szperając o tym eliminatorze natknąłem się na bardzo podobny problem uzytkowników Suzuki v-stroma którzy mieli podobny problem. Ktoś zasugerował także że rozwiązał swój problem poprzez wymiane modułu sterującego gdyż wg jego wiedzy Suzuki miało z tym problem w latach 2004-2006
Bardzo ciekawe a zarazem proste chyba do sprawdzenia podmieniając komputer sterujący z innego moto.
Tak czy siak oba te tematy są do sprawdzenia. Szkoda tylko że te eliminatory nie są dostepne w Polsce ale też czytałem że działają na zasadze opornika wiec może uda się też jakos inaczej zastosować ten patent.
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
No chyba nie koniecznie,
Praca sondy to oscylacja w zakresie pracy tej sondy.
Z tego co pamiętam to są różne warianty.
0-1 V lub 1-0 V
0-5 V lub 5-0 V
Z podgrzewaniem lub bez.
Żeby dobrze ustalić skład mieszanki musi ona cały czas pracować, na tej podstawie sterownik skraca lub wydłuża czas wtrysku paliwa (jeden z wielu czynników).
Są w Polsce stosowane emulatory sondy przy instalacjach LPG.
Praca sondy to oscylacja w zakresie pracy tej sondy.
Z tego co pamiętam to są różne warianty.
0-1 V lub 1-0 V
0-5 V lub 5-0 V
Z podgrzewaniem lub bez.
Żeby dobrze ustalić skład mieszanki musi ona cały czas pracować, na tej podstawie sterownik skraca lub wydłuża czas wtrysku paliwa (jeden z wielu czynników).
Są w Polsce stosowane emulatory sondy przy instalacjach LPG.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Sprawdź czy kod immo nie jest zapisywany w sterowniku...
Może być trudno uruchomić
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Witam
wracam z tematem. Nowy sezon i pierwsze jazdy ale niestety wciąż nie daje mi spokoju ta sprawa nie płynnej jazdy,
Mało tego w miedzy czasie byłem oglądać innego GSRA do kupna i tam nie było takiego objawu - równiutko na każdym biegu i każdych obrotach.
Zrobiłem też w u mechanika regulacje zaworów i synchronizacje przepustnic - mechanik dodatkowo stwierdził że to dziwne bo dopiero zaczyna się zima a pomimo że wymieniłem w lipcu świece na nowe to te mają już poprzypalane porcelanki. Świece zostawiliśmy jednak, motocykl odebrałem ale jednak dalej drąże temat.
Mam dostęp do innego GSRa, czy sama próba podmainy ECU jest bezpieczna dla obu motocykli? Czy nie uszkodzę czegoś samym odpięciem ECU i próbą odpalenia go w moim motocyklu? Co z tymi porcelankami?
Dodatko mam objaw bardzo ciężkiego odpalania po postoju kilku dniowym na zimnym silniku. Fakt że mam słaby akumulator który właśnie dziś zakupiłem nowy ale jednak nawet jak był naładowany i kręcił kilka sekund do rozładowania się akumulatora to silnik nie łapał. Dopiero jak już był troche rozgrzany to w ciągu pół sekundy silnik zaskakiwał. Dalej przyspiesza normalnie, do końca, równo schodzi z obrotów - tu nie ma żadnych problemów.
wracam z tematem. Nowy sezon i pierwsze jazdy ale niestety wciąż nie daje mi spokoju ta sprawa nie płynnej jazdy,
Mało tego w miedzy czasie byłem oglądać innego GSRA do kupna i tam nie było takiego objawu - równiutko na każdym biegu i każdych obrotach.
Zrobiłem też w u mechanika regulacje zaworów i synchronizacje przepustnic - mechanik dodatkowo stwierdził że to dziwne bo dopiero zaczyna się zima a pomimo że wymieniłem w lipcu świece na nowe to te mają już poprzypalane porcelanki. Świece zostawiliśmy jednak, motocykl odebrałem ale jednak dalej drąże temat.
Mam dostęp do innego GSRa, czy sama próba podmainy ECU jest bezpieczna dla obu motocykli? Czy nie uszkodzę czegoś samym odpięciem ECU i próbą odpalenia go w moim motocyklu? Co z tymi porcelankami?
Dodatko mam objaw bardzo ciężkiego odpalania po postoju kilku dniowym na zimnym silniku. Fakt że mam słaby akumulator który właśnie dziś zakupiłem nowy ale jednak nawet jak był naładowany i kręcił kilka sekund do rozładowania się akumulatora to silnik nie łapał. Dopiero jak już był troche rozgrzany to w ciągu pół sekundy silnik zaskakiwał. Dalej przyspiesza normalnie, do końca, równo schodzi z obrotów - tu nie ma żadnych problemów.
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Witam,
udało się rozwiązać problem? Mój moto ma identycznie, szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością i podczas zjazdu ze wzniesienia gdy próbuję lekko dodać gazu silnik zmienia dźwięk na taki jakby przyduszony i zaczyna mocno szarpać.
udało się rozwiązać problem? Mój moto ma identycznie, szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością i podczas zjazdu ze wzniesienia gdy próbuję lekko dodać gazu silnik zmienia dźwięk na taki jakby przyduszony i zaczyna mocno szarpać.
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
Pomimo nie spełnienia wymogów formalnych post został zaakceptowany.
Bardzo proszę o niezwłocznie dopełnić formalności.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- BS Brother
- Posty: 124
- Rejestracja: wt, 4 paź 2016, 08:27
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Kolno
- Polubił posty: 1
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: GSR 600 2006r, "nie płynna" jazda przy stałej prędkości
W serwisie kiedyś robiłem w GSR regulację przepustnic i wyszedł błąd który mówił że manetka już otwarty ma gaz bez dodawania. Gość regulował elektroniczne urządzenie z prawej strony od gazu i trochę to poprawiło szarpanie. Takie lekko falujące obroty też miałem. Potem przesiadłem się na MT-09 i takie falowanie też było. Moim zdaniem jeśli przepustnice są bez problemu to pozostaje poprawienie zbyt ubogiej mieszanki przez wgranie mapy np w MotoTune.
Suzuki GSR 600 2006r było,
teraz GSX-S1000F -2019
teraz GSX-S1000F -2019