LS 650 - pytania techniczne
Re: LS 650 - pytania techniczne
Nowy przekaźnik rozrusznika nic dał - jest do zwrotu. To nie jest wina tego elementu.
Po jego założeniu sytuacja była taka sama jak przedtem, czyli dekompresator pykał, a rozrusznik stał.
Jeszcze raz zajrzałem do przycisków START i STOP, porozłączałem wtyczki na okablowaniu, ułożyłem inaczej kable, posprawdzałem bezpieczniki i... stał się cud. Silnik można uruchomić tak, jak fabryka chciała. I to na starym przekaźniku.
Coś chyba jest właśnie z gniazdem bezpieczników, bo początkowo rozrusznik kręcił tylko wtedy, gdy dolny bezpiecznik był włożony nieco krzywo. Jak wsunąłem do końca prosto, to znów silnik milczał. Może wsuwki są zaśniedziałe, czy coś... Choć były spryskane rozpuszczającym sprayem.
W każdym razie ostatecznie poskładałem wszystko tak jak należy, przykręciłem siedzisko i odchodząc od motocykla, jego uruchomienie było takie, jak należy. Pali od pierwszego strzału.
Zobaczymy, co będzie jutro.
Ile amperów mają mieć bezpieczniki? 20A?
Po jego założeniu sytuacja była taka sama jak przedtem, czyli dekompresator pykał, a rozrusznik stał.
Jeszcze raz zajrzałem do przycisków START i STOP, porozłączałem wtyczki na okablowaniu, ułożyłem inaczej kable, posprawdzałem bezpieczniki i... stał się cud. Silnik można uruchomić tak, jak fabryka chciała. I to na starym przekaźniku.
Coś chyba jest właśnie z gniazdem bezpieczników, bo początkowo rozrusznik kręcił tylko wtedy, gdy dolny bezpiecznik był włożony nieco krzywo. Jak wsunąłem do końca prosto, to znów silnik milczał. Może wsuwki są zaśniedziałe, czy coś... Choć były spryskane rozpuszczającym sprayem.
W każdym razie ostatecznie poskładałem wszystko tak jak należy, przykręciłem siedzisko i odchodząc od motocykla, jego uruchomienie było takie, jak należy. Pali od pierwszego strzału.
Zobaczymy, co będzie jutro.
Ile amperów mają mieć bezpieczniki? 20A?
Re: LS 650 - pytania techniczne
Oba po 20. Przejrzyj i przeczyść wszystkie wtyki w wiązce skoro dzieją się takie cuda. Zajrzyj też do rozrusznika i sprawdź stan szczotek. Jak już robić to porządnie, skoro całość tak zagrzybiona.
Re: LS 650 - pytania techniczne
Jako, że pogoda w ostatnim czasie sprzyjała, to mogłem przetestować Dzikusa na nieco dłuższym dystansie.
Pierwsze uruchomienia silnika nie były problemem, ale towarzyszyły im strzały z tłumika i dławienie. Początkowo myślałem, że to z powodu ustawionych zbyt niskich obrotów na biegu jałowym, ale ich lekkie zwiększenie nie poprawiło sytuacji.
Jako, że wcześniej sprawdzałem świecę, to wiedziałem, że jest okopcona, co sugerowało zbyt bogatą mieszankę.Po rozgrzaniu silnika wkręciłem więc lekko śrubkę od składu mieszanki i ten zaczął lepiej się zachowywać. Na niskich obrotach chodzi równo, po jego dobrym rozgrzaniu można ustawić naprawdę niskie obroty, a po wyłączeniu zapłonu robi głośne puff.
Mam pytanie odnośnie ustawiania składu mieszanki, bo śrubkę wkręciłem o 1/4 obrotu (w oparciu o ustawienie poprzedniego właściciela). Na ile jest to znacząca zmiana?
Spokoju mi nie daje zbyt uboga mieszanka, która, jak wyczytałem, jest bardziej szkodliwa od bogatej...
Pierwsze uruchomienia silnika nie były problemem, ale towarzyszyły im strzały z tłumika i dławienie. Początkowo myślałem, że to z powodu ustawionych zbyt niskich obrotów na biegu jałowym, ale ich lekkie zwiększenie nie poprawiło sytuacji.
Jako, że wcześniej sprawdzałem świecę, to wiedziałem, że jest okopcona, co sugerowało zbyt bogatą mieszankę.Po rozgrzaniu silnika wkręciłem więc lekko śrubkę od składu mieszanki i ten zaczął lepiej się zachowywać. Na niskich obrotach chodzi równo, po jego dobrym rozgrzaniu można ustawić naprawdę niskie obroty, a po wyłączeniu zapłonu robi głośne puff.
Mam pytanie odnośnie ustawiania składu mieszanki, bo śrubkę wkręciłem o 1/4 obrotu (w oparciu o ustawienie poprzedniego właściciela). Na ile jest to znacząca zmiana?
Spokoju mi nie daje zbyt uboga mieszanka, która, jak wyczytałem, jest bardziej szkodliwa od bogatej...
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: LS 650 - pytania techniczne
Spokojnie ..nic strasznego od razu się nie stanie od zbyt ubogiej, daj sobie trochę czasu.
Jeśli kręcenie w jedną stronę polepsza sprawę to kręć dalej w tę samą. Najlepiej będzie dojechać do momentu gdy wykręcana świeca przestanie być czarna, jeśli za którymś razem tak będzie, a motocykl będzie ładnie chodził, to cofnij się o 1/8 obrotu. Docelowo powinieneś o 1/8 kręcić ..czyli o 45st.
Tak, 1/4 to dużo.
Jeśli kręcenie w jedną stronę polepsza sprawę to kręć dalej w tę samą. Najlepiej będzie dojechać do momentu gdy wykręcana świeca przestanie być czarna, jeśli za którymś razem tak będzie, a motocykl będzie ładnie chodził, to cofnij się o 1/8 obrotu. Docelowo powinieneś o 1/8 kręcić ..czyli o 45st.
Tak, 1/4 to dużo.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: LS 650 - pytania techniczne
Po korekcie mieszanki zrobiłem ok. 300 km i sprawdziłem świecę. Była prawie czysta, więc cofnąłem się o 1/8 obrotu (wzbogaciłem mieszankę).
Po przejechaniu tym razem znacznie mniejszego dystansu (niecałe 30 km), znów wykręciłem świecę i tym razem była lekko ciemnawa, jakby brązowa... Trudno określić właściwy kolor. WAŻNE: mam założoną zimniejszą świecę DPR7EA9.
Póki co tak zostawię. Silnik przyjemnie chodzi, pali od strzała, z tłumika zdarza mu się strzelić tylko przy wyższych obrotach i przy nagłym zakręceniu manetki. Średnie spalanie na 100 km wychodzi mi różnie - od 3,8 l do 4,7 l. Zależy, po jakich drogach jeżdżę i z jaką prędkością. Najmniej mi spalił, gdy jeździłem do 80-90 km/h. Najwięcej, gdy jechałem wygodną trasą dłuższy czas ok. 110 km/h.
Mam teraz pytanie odnośnie montowania kufra centralnego. Nabyłem taki 31 litrowy o szerokości 60 cm (SAKO quasi skórzany).
Zastanawiam się, czy przykręcić go do bagażnika za pomocą tylko 4 śrub, czy od środka jednak dać np. dwa krótkie aluminiowe płaskowniki (spełniające rolę podkładek pod śruby).
Chodzi o to, że w tym drugim wariancie mocowanie jest tak solidne, że oderwanie kufra jest wręcz niemożliwe. Tym samym w razie ewentualnego ślizgu (którego jednak nie planuję), zostanie zmasakrowany, sam bagażnik też na pewno zostałby wykręcony.
Gdyby to były gołe śruby, to w razie upadku istnieje szansa, że te przecisną się przez tworzywo i kufer po prostu odleci gdzieś na bok.
Jest też opcja montażu za pomocą 4 skórzanych pasków, ale u mnie to nijak nie pasuje. Na upartego dałoby się przyłapać tylko dwoma paskami od spodu, a to za mało.
Jak Wy to rozwiązaliście?
Po przejechaniu tym razem znacznie mniejszego dystansu (niecałe 30 km), znów wykręciłem świecę i tym razem była lekko ciemnawa, jakby brązowa... Trudno określić właściwy kolor. WAŻNE: mam założoną zimniejszą świecę DPR7EA9.
Póki co tak zostawię. Silnik przyjemnie chodzi, pali od strzała, z tłumika zdarza mu się strzelić tylko przy wyższych obrotach i przy nagłym zakręceniu manetki. Średnie spalanie na 100 km wychodzi mi różnie - od 3,8 l do 4,7 l. Zależy, po jakich drogach jeżdżę i z jaką prędkością. Najmniej mi spalił, gdy jeździłem do 80-90 km/h. Najwięcej, gdy jechałem wygodną trasą dłuższy czas ok. 110 km/h.
Mam teraz pytanie odnośnie montowania kufra centralnego. Nabyłem taki 31 litrowy o szerokości 60 cm (SAKO quasi skórzany).
Zastanawiam się, czy przykręcić go do bagażnika za pomocą tylko 4 śrub, czy od środka jednak dać np. dwa krótkie aluminiowe płaskowniki (spełniające rolę podkładek pod śruby).
Chodzi o to, że w tym drugim wariancie mocowanie jest tak solidne, że oderwanie kufra jest wręcz niemożliwe. Tym samym w razie ewentualnego ślizgu (którego jednak nie planuję), zostanie zmasakrowany, sam bagażnik też na pewno zostałby wykręcony.
Gdyby to były gołe śruby, to w razie upadku istnieje szansa, że te przecisną się przez tworzywo i kufer po prostu odleci gdzieś na bok.
Jest też opcja montażu za pomocą 4 skórzanych pasków, ale u mnie to nijak nie pasuje. Na upartego dałoby się przyłapać tylko dwoma paskami od spodu, a to za mało.
Jak Wy to rozwiązaliście?
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: LS 650 - pytania techniczne
zakładałem już trzy kuferki SAKO, paski to raczej ozdoba, po pewnym czasie się rozciągają, za każdym razem dawałem płaskowniki na całą długość sakwy, tworzywo się nie odkształca i na bałem się go troszkę więcej obciążyć, nawet mocowałem dwoma śrubami też do oparcia.
Popatrz się też inaczej, przy solidnym mocowaniu jeśli go położysz na bok na postoju to oprze Ci się na kufrze , nie stracisz kierunków.
Popatrz się też inaczej, przy solidnym mocowaniu jeśli go położysz na bok na postoju to oprze Ci się na kufrze , nie stracisz kierunków.
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Re: LS 650 - pytania techniczne
Jak prawidłowo dobrać owiewkę do motocykla?
Wydawało mi się, że to prosta sprawa - kawałek pleksy na kierownicę i musi być lepiej.
Okazało się, że jest zupełnie inaczej po tym, jak zamocowałem owiewkę o rozmiarach 45 cm x 42 cm. W pierwszej chwili wydała mi się może ciut za mała, ale postanowiłem dać jej szansę, bo jednak dobrze się prezentowała. Zupełna porażka... Powstawał taki hałas, że przy 90 km/h zupełnie nie słyszałem warkotu silnika (a mam pusty wydech). Już przy 60 km/h mocno szumiało. Musiałem ją zdjąć, bo nie da się tak jeździć. Myślę o jej wymianie.
Jakie macie doświadczenia? Większa szerokość (>42cm) poprawi sytuację?
Wydawało mi się, że to prosta sprawa - kawałek pleksy na kierownicę i musi być lepiej.
Okazało się, że jest zupełnie inaczej po tym, jak zamocowałem owiewkę o rozmiarach 45 cm x 42 cm. W pierwszej chwili wydała mi się może ciut za mała, ale postanowiłem dać jej szansę, bo jednak dobrze się prezentowała. Zupełna porażka... Powstawał taki hałas, że przy 90 km/h zupełnie nie słyszałem warkotu silnika (a mam pusty wydech). Już przy 60 km/h mocno szumiało. Musiałem ją zdjąć, bo nie da się tak jeździć. Myślę o jej wymianie.
Jakie macie doświadczenia? Większa szerokość (>42cm) poprawi sytuację?
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: LS 650 - pytania techniczne
Może się mylę, ale DPR7 jest cieplejsza od seryjnej DPR8, a DPR9 zimniejsza......marek pisze:WAŻNE: mam założoną zimniejszą świecę DPR7EA9.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- The Real One
- Posty: 399
- Rejestracja: pt, 18 mar 2016, 20:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Tuchola
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: LS 650 - pytania techniczne
Tak, Osama ma rację.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LS 650 Savage - odjechał
H...a Deauville - czas na wygodę
H...a Deauville - czas na wygodę
Re: LS 650 - pytania techniczne
Pamiętaj, że dziki na jałowym powinien mieć ustawione okolo 1100 - 1200 rpm. Lepiej ciut więcej niż za mało. Klang a la HD jest może i fajny, ale zbyt niskie obroty idle = spadek ciśnienia w układzie smarowania , a to szybko zabije Ci wałek rozrządu i jego łoża w głowicy.
Specyfika pracy tego silnika bardziej przypomina enduraka DR650 niż cruiserowego v-twina i trzeba mieć to na uwadze
Co do owiewki to niech Koledzy cruiserowcy się wypowiedzą, ja nie mam doświadczenia ze szklarniami LS to dość mały i lekki motocykl, moim zdaniem ubieranie go w duperele żeby przypominał dużego cruza popsuje piękno tego malucha i będzie wyglądał śmiesznie. No ale każdemu według potrzeb. Dziki to pierwszy soft chopper ze stajni Suzuki, jedna z pierwszych tego typu konstrukcji z Japonii i jeden z niewielu które nie próbują naśladować hadecji. Nawet jego silnik to przekonstruowana wersja pieca z DR650, Suzuki nie miał wtedy jeszcze żadnego v-twina na stanie. Nie psuj tego klasyka, plis...
Specyfika pracy tego silnika bardziej przypomina enduraka DR650 niż cruiserowego v-twina i trzeba mieć to na uwadze
Co do owiewki to niech Koledzy cruiserowcy się wypowiedzą, ja nie mam doświadczenia ze szklarniami LS to dość mały i lekki motocykl, moim zdaniem ubieranie go w duperele żeby przypominał dużego cruza popsuje piękno tego malucha i będzie wyglądał śmiesznie. No ale każdemu według potrzeb. Dziki to pierwszy soft chopper ze stajni Suzuki, jedna z pierwszych tego typu konstrukcji z Japonii i jeden z niewielu które nie próbują naśladować hadecji. Nawet jego silnik to przekonstruowana wersja pieca z DR650, Suzuki nie miał wtedy jeszcze żadnego v-twina na stanie. Nie psuj tego klasyka, plis...
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: LS 650 - pytania techniczne
szyba to przede wszystkim jej ustawienie i mocowanie, też nie miałem wysokiej, ale znalezienie optymalnego ułożenia - jazda z kluczami i co chwilę poprawki, aż do osiągnięcia celu, przy mocowaniu dwu punktowym tylko do kierownicy nie udało mi się takiego punktu znaleźć
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Re: LS 650 - pytania techniczne
Próbowałem z dwiema różnymi owiewkami i ostatecznie dałem sobie z nimi spokój. Prawie dobrze było przy drugiej, nieco wyższej i szerszej szybie, ale za to mocno podwiewało od jej spodu.
Tak, czy inaczej motocykl jest bez owiewki i stwierdzam, że tak wygląda najlepiej.
Nie mam ustawionych obrotów jałowych najniższych, jak to tylko możliwe. Silnik pyrka swobodnie z delikatną rezerwą do obniżenia tychże.
1100 - 1200 rpm: moje ucho nie potrafi określić, w którym momencie silnik ma właśnie takie obroty...
Tak, czy inaczej motocykl jest bez owiewki i stwierdzam, że tak wygląda najlepiej.
Nie mam ustawionych obrotów jałowych najniższych, jak to tylko możliwe. Silnik pyrka swobodnie z delikatną rezerwą do obniżenia tychże.
1100 - 1200 rpm: moje ucho nie potrafi określić, w którym momencie silnik ma właśnie takie obroty...
Re: LS 650 - pytania techniczne
Witam, odnośnie modyfikacji napinacza łańcucha rozrządu Plastika, chciałbym zapytać czym to spawałeś? Zwykłym pół automatem da radę,czy trzeba tigiem? Pozdrawiam.