Witam,
Mam problem może trywialny ale nie pracowałem wcześniej z wydechami i mam mały problem.
Wymieniam właśnie wydech w swoim C50 na akcesoryjny Falcon Double Groove - wybór padł na taki bo się trafił tanio używany w dobrym stanie i ma homologacje na UE przy zamontowanych DB Killerach.
Próbuje zamontować i za każdym razem pojawia mi się nie szczelność albo od strony cylindra albo na łączeniu rur. Prawdopodobnie problem wynika z tego, że jest on z innego motocykla i już pracował więc na skutek temperatur delikatnie się odkształcił pod moto.
Montowałem go kilka razy na różnych smarach ceramicznych czy miedzianych wysokotemperaturowych. Kiedy złoże rury na ziemi jedna w drugą (łączenie zaznaczone na załączniku na czerwono wchodzą ładnie do końca na wcisk, Zaciskam bardzo mocno opaską (nawet zerwałem kilka śruby wiec naprawdę mocno). Wtedy żeby być wstanie wsunąć rury na uszczelkach w cylindry i jednocześnie żeby ramka montażowa spasował się w mocowanie na ramie muszę dość mocno się nagimnastykować i dociskać wydech. Efekt jest taki że albo nie dam rady docisnąć dobrze uszczelek do cylindrów i jest tam nieszczelność albo i tak jest praktycznie w 100% wysuwa mi się to łączenie rur ze sobą na środku. Wysuwa się bardzo nie wiele. Tam jest układ rura w rurę z czego ta większa jest ponacinana wzdłuż 6 razy i nieszczelność polega na tym że pozostaje jakieś 1-2mm tych nacięć odsłoniętych bo wąska się lekko wysuwa. Rozważam czy nie zamontować luźno wszystkich śrub tak żeby mniej więcej wydech wisiał na swoim miejscu. Docisnąć tak jak trzeba od strony cylindrów a łączenie środkowe rur posmarować pastą utwardzającą się do wydechów a następnie posmarować opaskę tą samą pastą i zacisnąć tak żeby zasłonić te małe otworki. W teorii po utwardzeniu powinno się uszczelnić. Łączenie jest zasłonięte od zewnątrz maskownicą chromowaną wiec nic nie będzie widać.
Nigdy nie stosowałem tego typu past i nie wiem na ile jest to elastyczne i demontowalne potem (teoretycznie robiłem sprzęgło w zimie więc raczej długo nie będę ściągał wydechu) czy taką pastą smaruje się też od strony łączenia z cylindrem? Fabryczny wydech po ściągnięciu smarowałem tylko smarem miedzianym i wszystko łądnie się dociskało.
C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
Według mnie musisz przesunąć punkt montażu przy tylnim kole do przodu. Pasty chyba nic nie dadzą, przynajmniej mi nigdy nie pomogły Zrobić trzeba nowe otwory przy wahaczu lub przerobić wydech. Z tego co pamiętam punkt montażu jest zasłonięty.
Powiększyłem zdjęcie i zmieniam zdanie U mnie nie ma takiego łącznika między rurami. Chyba jednak najlepiej zmienić opaskę ściskającą łącznik na taką która zasłoni szczeliny, albo może jeszcze jedną.
Powiększyłem zdjęcie i zmieniam zdanie U mnie nie ma takiego łącznika między rurami. Chyba jednak najlepiej zmienić opaskę ściskającą łącznik na taką która zasłoni szczeliny, albo może jeszcze jedną.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
czesc kolego. a zakladales uszczelki kolektora wydechowego takie metalowe pierscionki? przerabialem to w swoim boulevardzie c 90 tylko w druga strone tzn na vice&hines to krew z uszu prawie leciala i zalozylem oryginaly ale kupilem "uszczelka kolektora wydechowego'' plus delikatnie pasta,dokrecic kolektory a na koncu same puszki. sama uszczelka ok.7,5pln na allllll...gro:). Uszczelka raczej jednorazowa .
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
Nie stosowałem uszczelek w oryginalnych ich nie ma, a w Falconach jest coś ala uszczelka ale grube. Całe te elementy widoczne na zdjęciu nie są przymocowane na stałe tylko nakładane i są z miękkiego metalu. Doszczelnia się na docisk pewnie na nich. Udało mi się złożyć tak że nie ma przedmuchów. Od strony cylindrów nie stosowałem pasty. Posmarowałem pasta tylko łączenie rur. A potem dorzuciłem jeszcze jedną opaskę i pod nią też pastę. Jest okej. Pośmigałem ostatnie dnia zarówno na spokojnie jak i po A4 (chyba się doszczelniło na nagarze bo mam za bogatą mieszankę). Dziś jestem umówiony na wypożyczenie sondy lambda szerokopasmowej wraz z wskaźnikiem zegarowym i zasilaniem z gniazda zapalniczki. Podreguluje wtryski na module Cobra FI2000.
Na tym skończę zabawy w modyfikacje "wydajnościowe" chyba, że podmianka dyferencjało z C90 mi się zamarzy. Mam też wymieniony filtr powietrzna na KN'owski i rozwierconą obudowę tak by przepływ był większy i chłodnego, gęstszego powietrza z zewnątrz nie z cylindrów. Zgodnie z popularnym forum naszych kolegów z USA. Teoretycznie według wykresów osiągają do 10% momentu więcej przy mieszance na poziomie AFR 12,5. Jak się uda osiągnąć kilka procent to będę zadowolony wystarczy, że będzie podobnie jeździł we 2 osoby jak seryjny solo.
Na tym skończę zabawy w modyfikacje "wydajnościowe" chyba, że podmianka dyferencjało z C90 mi się zamarzy. Mam też wymieniony filtr powietrzna na KN'owski i rozwierconą obudowę tak by przepływ był większy i chłodnego, gęstszego powietrza z zewnątrz nie z cylindrów. Zgodnie z popularnym forum naszych kolegów z USA. Teoretycznie według wykresów osiągają do 10% momentu więcej przy mieszance na poziomie AFR 12,5. Jak się uda osiągnąć kilka procent to będę zadowolony wystarczy, że będzie podobnie jeździł we 2 osoby jak seryjny solo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
Z dyferkiem od c90(ewentualnie vs 1.4) fajnie by gadal. wejdz na suzuki800.com Brytyjska strona poswiecona wszystkim chopperom i criuserom ze stajni suzuki. Fajne mody chlopaki robia Ladnie opisana jest modyfikacja dyfra
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
Znam zarówno suzuki800.com jak i volusiariders z USA. Tak podejrzewam, że po dmuchnięciu silnika bardziej i zwiększeniu dawek ten przyrost momentu mógłby zrównoważyć stratę na innym przełożeniu. W efekcie uzyskało by się "dłuższe biegi" bez straty na przyspieszeniu względem seryjnego.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków
Re: C50/VL800 - Montaż akcesoryjnego wydechu
a jakby i tego bylo malo to szukaj c 90 tam juz bedzie wszystko w serii
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700