Wyjaśnijcie mi proszę, bo przestałem ogarniać.
Rozebrałem dziś prawe przełączniki, żeby wymienić obudowę. W środku do manetki dochodzą dwie linki. Wcześniej byłem przekonany, że po odkręceniu gazu obie są ciągnięte, a tu jedna jest ciągnięta, a druga wsuwana. Jak to przekłada się na otwieranie przepustnic? Za co odpowiada dana linka?
VZ800 - linki gazu
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 5
Re: VZ800 - linki gazu
Jedna jest normalnie od otwarcia przepustnicy, a druga jest bezpieczeństwa. Gdyby sie zerwała albo zacięła sprężynka zamykająca przepustnice to druga zagwarantuje zamkniecie przepustnicy inaczej mogła by się zaciąć np na full otwarciu. W starych motocyklach jest tylko jedna.
Na głównej regulując długość ustawiasz tak żeby było kilka mm luzu zanim zacznie brać, najlepiej sprawdzić w różnych położeniach kierownicy. A tą bezpieczeństwa skracasz aż nie poczujesz oporu na zamkniętej przepustnicy (tak by wtedy była lekko napięta). Warto potem sprawdzić główną bo przy mocno napiętej lince bezpieczeństwa można stracić wcześniej ustawiony luz.
Na głównej regulując długość ustawiasz tak żeby było kilka mm luzu zanim zacznie brać, najlepiej sprawdzić w różnych położeniach kierownicy. A tą bezpieczeństwa skracasz aż nie poczujesz oporu na zamkniętej przepustnicy (tak by wtedy była lekko napięta). Warto potem sprawdzić główną bo przy mocno napiętej lince bezpieczeństwa można stracić wcześniej ustawiony luz.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."