VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Ok. Dzięki, zobaczę co się uda zrobić na weekendzie.
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2215
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 25
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: harpoon »

Yarpenus pisze:Ymmm może coś źle robię ale nie może mi wybrać nr do Mroowy... Jest poprawny? ;-)
Czeski błąd :mrgreen:
796-363-393
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Oki, ładowanie w voltach między 13-13.3 sprawdzane na luzno, ze światłami, na przegazowce... Nigdy nie dobija do 14. Ale Maruda pali i jeździ normalnie, aku trzyma... o.O
Co do gaśnięcia to problem poszedł w zapomnienie po delikatnej korekcie linki gazu... Tak więc śmiga aż miło...:-)
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Witam,
chciałbym odgrzać kotleta.
Niestety problem z gaśnięciem motocykla przy dojeździe do skrzyżowania dotyczy też mnie.
Właściwie schodzi bardzo nisko z obrotami po każdym dodaniu gazu po czym wraca do normy a czasami niestety gaśnie. Im mocniejsza przy-gazówka tym większa szansa na to że zgaśnie.

Nagrałem film aby się podzielić jak to wygląda ale proszę o radę jak dodać do posta.

3 tygodnie temu zrobiona synchronizacja gaźników i ustawiona mieszanka.

Jeżeli jest ktoś kto zna problem i może doradzić będę wdzięczny za pomoc lub wskazówki.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: sky02 »

Biopremko pisze: ndz, 25 kwie 2021, 15:26 Witam,
chciałbym odgrzać kotleta.
Niestety problem z gaśnięciem motocykla przy dojeździe do skrzyżowania dotyczy też mnie.
Właściwie schodzi bardzo nisko z obrotami po każdym dodaniu gazu po czym wraca do normy a czasami niestety gaśnie. Im mocniejsza przy-gazówka tym większa szansa na to że zgaśnie.

Nagrałem film aby się podzielić jak to wygląda ale proszę o radę jak dodać do posta.

3 tygodnie temu zrobiona synchronizacja gaźników i ustawiona mieszanka.

Jeżeli jest ktoś kto zna problem i może doradzić będę wdzięczny za pomoc lub wskazówki.
Musisz wrzucić w jakąś chmurę OneDrive, dysk Google etc. I udostępnić dysk.

Jeżeli silnik gaśnie na postoju i po dodaniu gazu spada poniżej obrotów jałowych i dopiero rośnie do nich to stawiałbym na za mało powietrza. Myśle ze za bogata mieszanka na jałowych i być może źle ustawione jałowe obroty. Jak synchronizacji jesteś pewien i jałowe masz odpowiednio wysokie to spróbuj cofnąć śruby mieszanki o ćwierć obrotu, może o pół i wtedy ustaw jałowe jeszcze raz bo pewnie się trochę podniosą.
Wrzuć filmik jak to brzmi.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Tutaj drugi filmik:

https://youtu.be/nWPcWjOb7aI

Słychać jak schodzi poniżej wolnych obrotów po czym wraca do nich.
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Co do regulacji obrotów na jałowym to raczej nie jest związane, zwiększanie czy zmniejszanie ich nie powoduje żadnej zmiany i zejście poniżej jałowego nadal występuje po przygazowaniu.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: sky02 »

Biopremko pisze: ndz, 25 kwie 2021, 16:29 Tutaj drugi filmik:

https://youtu.be/nWPcWjOb7aI

Słychać jak schodzi poniżej wolnych obrotów po czym wraca do nich.
Skręć mieszankę na jałowych. Taki efekt jest jak po zamknięciu przepustnicy brakuje tlenu i go dusi i dopiero musi zaciągnąć powietrze. Napisz ile masz obrotów na gaźnik. Nie jest tak ze jesteś w stanie odpalić bez ssania?
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

W sumie nie próbowałem odpalać bez ssania ale wyciągam linkę do połowy. Jak wyciągam więcej (do końca) to motocykl "psika".
Zmniejszenie ssania usuwa ten objaw.

Wyjaśnij proszę co znaczy aby skręcić mieszankę ?
Mam kręcić odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby dodać powietrza ?

Dziękuję za pomoc.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: sky02 »

Na 99% za dużo paliwa po tym co piszesz. Jeszcze możesz mieć pływak za wysoko lub ssanie się nie domyka ale stawiam na śrubę jałowych. Jak odkręcisz czyli przeciwnie dodajesz paliwa. Jak zakręcasz czyli zgodnie z zegarem to odejmujesz. Zakręć śrubę w prawo aż poczujesz opór (ale uwaga lekki żeby niczego nie ukruszyć) i policz ile masz obrotów najlepiej licząc co pół obrotu. Czyli zakręć całkiem i podaj na ile miałeś otwarte. Podaj co ci wyszło na każdym z gaźników. Fabrycznie powinno być odkręcone (czyli licząc obroty w lewo, przeciwnie do wskazówek od momentu kiedy będzie opór ) od 1,75 do 2,25 obrotu zależy od rocznika i kraju. Nie wiem jakie masz dysze w gaźniku czy fabryczne i jaki układ filtra powietrza. Wydechy mas chyba nie oryginalne wiec pewnie powinienes mieć trochę inaczej ustawione plus fabryka zwykle jest minimalnie za uboga ze względu na normy spalin.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Jutro sprawdzę zgodnie z tym co sugerujesz.

Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Pozdrawiam
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

sky02 pisze: ndz, 25 kwie 2021, 19:06 Na 99% za dużo paliwa po tym co piszesz. Jeszcze możesz mieć pływak za wysoko lub ssanie się nie domyka ale stawiam na śrubę jałowych. Jak odkręcisz czyli przeciwnie dodajesz paliwa. Jak zakręcasz czyli zgodnie z zegarem to odejmujesz. Zakręć śrubę w prawo aż poczujesz opór (ale uwaga lekki żeby niczego nie ukruszyć) i policz ile masz obrotów najlepiej licząc co pół obrotu. Czyli zakręć całkiem i podaj na ile miałeś otwarte. Podaj co ci wyszło na każdym z gaźników. Fabrycznie powinno być odkręcone (czyli licząc obroty w lewo, przeciwnie do wskazówek od momentu kiedy będzie opór ) od 1,75 do 2,25 obrotu zależy od rocznika i kraju. Nie wiem jakie masz dysze w gaźniku czy fabryczne i jaki układ filtra powietrza. Wydechy mas chyba nie oryginalne wiec pewnie powinienes mieć trochę inaczej ustawione plus fabryka zwykle jest minimalnie za uboga ze względu na normy spalin.
Hej,
dla obu gaźników odkręcone są po 2 pełne obroty.
Regulacja składem mieszanki nie rozwiązała problemu, nadal przygasał do przegazowaniu.

Znalazłem jednak przyczynę.
Poniżej zamieszczam link do zdjęcia.
Śruba wolnych obrotów drugiego gaźnika pod wpływem wibracji poluzowała się. Ustawienie wolnych obrotów i skontrowanie całkowicie likwiduje problem gaśnięcia.
Motocykl pięknie trzyma obroty na jałowym.

sky02 - dziękuję za pomoc, masz u mnie piwo jak będziesz w okolicach Wrocławia.

https://ibb.co/zHQbM20
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: sky02 »

Biopremko pisze: wt, 27 kwie 2021, 15:56
Hej,
dla obu gaźników odkręcone są po 2 pełne obroty.
Regulacja składem mieszanki nie rozwiązała problemu, nadal przygasał do przegazowaniu.

Znalazłem jednak przyczynę.
Poniżej zamieszczam link do zdjęcia.
Śruba wolnych obrotów drugiego gaźnika pod wpływem wibracji poluzowała się. Ustawienie wolnych obrotów i skontrowanie całkowicie likwiduje problem gaśnięcia.
Motocykl pięknie trzyma obroty na jałowym.

sky02 - dziękuję za pomoc, masz u mnie piwo jak będziesz w okolicach Wrocławia.

https://ibb.co/zHQbM20
Założyłem, że linki masz dobrze ustawione dlatego myślałem że paliwa za dużo ale wydaje się że tu okej tylko powietrza za mało.

Kurcze te śruby zwykle są fabrycznie tak zaklejone, że nie ma szans ich odkręcić, a co dopiero żeby się poluzowała. Nie powinno mieć to też takiego wpływu jeżeli wszystkie linki masz dobrze ustawione. Te śruba blokuje maksymalne zamkniecie przepustnicy tak by zawsze był jakiś minimalny prześwit. Przy normalnie ustawionych jałowych nie powinna ona dotykać jednak tego ogranicznika. Gdyby tak było to zmniejszając bardziej jałowe obroty pokrętłem na gaźniku nr 1 (tylnym) ograniczałbyś tylko przepływ na nim bo przód już by się bardziej nie mógł zamknąć. W efekcie pierniczyć się będzie synchronizacja zamiast możliwości regulacji. Tak o 200 obrotów spokojnie powinno się móc zjechać.

Nie wiem czy twoje rozwiązanie jest dobre. Wymusiłeś większe otwarcie przepustnicy na gaźniku przednim (tu musiał być problem z brakiem powietrza) ale myślę, że coś masz źle z linkami synchronziacji, gazu i zamknięcia gazu. Jak będziesz w nastroju do dłubania to sprawdź sobie czy masz odpowiedni luz na lince gazu, powrocie gazu, łączniku powrotu gazu między gaźnikami. I czy synchronziacja jest dalej okej.

Normalnie jak puścisz gaz to na powrocie gazu jest dalej minimalny luz (on ma zamykać przepustnice na gaźniku przednim nr 2 awaryjnie gdyby sama się nie zamknęła, łącznik powrotu przenosi to na gaźnik nr 1 tylny i też powinien pozostać z luzem) w tylnym gaźniku nr 1 zamyka się przepustnica do oparcia się na śrubie wolnych obrotów, linka od synchronizacji jałowych przenosi to ustawienie na przedni nr 2 i obydwa pozostają na tym samym minimalnym otwarciu (przy dobrej synchronizacji zasysając tyle samo powietrza, prześwit nie musi być taki sam).
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ