Moja maszyna uległa poważnej awarii. Uszkodzeniu uległ pierwszy cylinder. Sworzeń wyskoczył z tłoka mieląc go totalnie i przy okazji niszcząc tuleję cylindrową oraz niszcząc podzespoły. Rozważam dwie możliwości:
1) Naprawianie ów silnika czyli inwestowanie w kupno nowego cylindra, korbowodu oraz tłoka. Ewidentny problem to dostępność tych części w Polsce a także zagranicą.
2) Kupno drugiego używanego silnika. Tutaj pojawia się inny problem wszystkie dostępne na rynku są silnikami poniżej roku 2005. Z mojej wiedzy wynika, że po 2005 nastąpiła redukcja mocy 13.5 na 12.2 KM. Dodatkowo dostępne silniki nie posiadają na osłonie głowicy połączenia do zaworu powietrza wtórnego (System PAIR). Nie wiem czy dany silnik nie będzie kolidował z pozostałymi podzespołami etc.
Panowie proszę o pomoc. Co robić? Ktoś może ma jakieś doświadczenie w tej kwestii?