zaostrzone przepisy dla motocyklistów....
Moderator: Shenson
-
- BS Brother
- Posty: 994
- Rejestracja: pt, 15 kwie 2005, 07:51
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
zaostrzone przepisy dla motocyklistów....
Czy ktoś coś więcej słyszał o zaostrzonych przepisach dotyczących motocyklistów? W zeszłą niedzielę wracałem do domciu ulicą kasprzaka od ronda daszyńskiego, miałem na zegarze 117 i zatrzymał mnie patrol motocyklowy z radarem. Stwierdzili że są zaostrzone przepisy i za takie przekroczenie zabierają mi prawko na pół roku i kierują sprawę do grodzkiego. Szczęka mi normalnie opadła do kolan. Skończyło się na 300 zeta i 8-miu punktach. Normalnie teraz sytrach jeździć...
I znów na 2oo... oficjalny powrót BANDZIORA !!!!
BLACK GSF1200S
gg 11802
kom. 506 503 611
BLACK GSF1200S
gg 11802
kom. 506 503 611
andluk policja zawsze tak mówi żeby Cię postraszyć żebyś pomyślał ze mało zapłaciłeś :lol: . Może się bardziej uwzięli na motocyklistów ale mi się wydaje, że nic się nie zmieniło.
W zeszłym roku to samo mi powiedzieli, bo za dużo wypadków i skarg było na motocyklistów.
Może trafiłeś na tych samych "przemiłych" panów na motocyklach co mi dali mandat :evil:
W zeszłym roku to samo mi powiedzieli, bo za dużo wypadków i skarg było na motocyklistów.
Może trafiłeś na tych samych "przemiłych" panów na motocyklach co mi dali mandat :evil:
....
A to Wy tak mi tu halasujecie pod oknami w pracy !!! A feeeeee
nie ma żadnych formalnych obostrzeń przepisów. Jest odgórnie sterowana reakcja policji w odpowiedzi na medialna histerię....
Proponuję prosić o podanie postawy prawnej 'zaostrzonych przepisów' wobec motocyklistów. Nadmieniam że wewnętrzne zalecenia nawet Komendanta Głównego Policji dla osób trzecich poza policją mają wartośc mniejsza niż papier na którym są wydrukowane.
Nas obowiązują przepisy Prawa o ruchu drogowym. Nie ma tam nic o dyskryminacji jakiejkolwiek wobec motocyklistów, bo i być nie może... Konstytucja
Edyta:
PS: andluk a to 117 to chyba po hamowaniu? )) tak swoja droga - troche to za szybko jak na miasto no nie ? ) wiem, wiem, marudzę
nie ma żadnych formalnych obostrzeń przepisów. Jest odgórnie sterowana reakcja policji w odpowiedzi na medialna histerię....
Proponuję prosić o podanie postawy prawnej 'zaostrzonych przepisów' wobec motocyklistów. Nadmieniam że wewnętrzne zalecenia nawet Komendanta Głównego Policji dla osób trzecich poza policją mają wartośc mniejsza niż papier na którym są wydrukowane.
Nas obowiązują przepisy Prawa o ruchu drogowym. Nie ma tam nic o dyskryminacji jakiejkolwiek wobec motocyklistów, bo i być nie może... Konstytucja
Edyta:
PS: andluk a to 117 to chyba po hamowaniu? )) tak swoja droga - troche to za szybko jak na miasto no nie ? ) wiem, wiem, marudzę
-
- BS Brother
- Posty: 994
- Rejestracja: pt, 15 kwie 2005, 07:51
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Stało dwóch policjantów na motocyklach z radarem obok BGŻ-tu a 200 metrów dalej stała jeszcze drogówka w pogotowiu w razie jak bym się nie zatrzymał przy radarzefiger pisze:Mozesz przyblizyc na temat zdazenia - jaki patrol motocyklowy z radarem :shock: ?
Ogolnie mieszkam obok Kasprzaka i odkad polozyli tam nowy asfalt nie zdaza mi sie jechac tam zgodnie z przepisami :?
P.S. A ten asfalcik jest rewelacyjny
Może i chcieli postraszyć... i nieźle im się to udało... musiałem długo dyskutować z nimi żeby mi prawko oddali... :evil:Rybka pisze:andluk policja zawsze tak mówi żeby Cię postraszyć żebyś pomyślał ze mało zapłaciłeś :lol: . Może się bardziej uwzięli na motocyklistów ale mi się wydaje, że nic się nie zmieniło.:
Tak to ja tam często hałasuję bo zaraz za BGŻ pracuje moja połówka... a co do prędkości to po późniejszej analizie też doszedłem do takiego wnisosku że muziałem zwalniaćmario33 pisze:A to Wy tak mi tu halasujecie pod oknami w pracy !!! A feeeeee
PS: andluk a to 117 to chyba po hamowaniu? )) tak swoja droga - troche to za szybko jak na miasto no nie ? ) wiem, wiem, marudzę
I znów na 2oo... oficjalny powrót BANDZIORA !!!!
BLACK GSF1200S
gg 11802
kom. 506 503 611
BLACK GSF1200S
gg 11802
kom. 506 503 611
-
- Moderator
- Posty: 4329
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 15
mi tez ostatnio powiedzieli, ze maja jakies wew przykazanie/jakis tam boss sie dogadal z kimstam i za przekroczenie pow. 2x dopuszczalnej (albo za gume przy dowolnej predkosci) zabieraja prawko z automatu
i dobrze! niech zabieraja tym wariatom! niektorzy panie to nawet sto kilometrow na godzine jezdza!! PAN SOBIE TO WYOBRAZA?? STO KILOMETROW NA GODZINE!! :what:
jak bylo w kabarecie: "tu nie ma sie co smiac, to sa bardzo powazne sprawy"
normalnie emigrowac trzeba.. tylko gdzie?
i dobrze! niech zabieraja tym wariatom! niektorzy panie to nawet sto kilometrow na godzine jezdza!! PAN SOBIE TO WYOBRAZA?? STO KILOMETROW NA GODZINE!! :what:
jak bylo w kabarecie: "tu nie ma sie co smiac, to sa bardzo powazne sprawy"
normalnie emigrowac trzeba.. tylko gdzie?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Moderator
- Posty: 4329
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 15
dluzszy czas temu cos czytalem, ze przekroczenie dopuszczalnej powyzej 50km/h mozna zaleznie od sytuacji dostac albo max pkt/kasy albo odebranie prawka, tylko nie jestm pewien ktore to przepisy dokladnie bylyJarekNF pisze:No przepraszam. Dogadywać z kimś tam to sobie mogą. Tylko nigdzie w przepisach nie ma zapisu o zabieraniu prawa jazdy za przekroczenie prędkości x2. Mimo wszystko Policja też musi stosować przepisy.
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: zaostrzone przepisy dla motocyklistów....
andluk pisze:Czy ktoś coś więcej słyszał o zaostrzonych przepisach dotyczących motocyklistów?
Koniec z brawurą na drogach, wyprzedzaniem na podwójnej ciągłej i na przejściach dla pieszych. Już w przyszłym tygodniu za te grzechy podlascy kierowców będą karani najciężej. Stracą prawa jazdy i trafią przed sąd.
źródło: http://www.poranny.pl
Na taki pomysł wpadli w ubiegłym miesiącu podlascy policjanci. Czarę goryczy przelała tragedia w Downarach. Tam w wypadku zginęło pięć osób, szósta zmarła w szpitalu następnego dnia.
Aby wprowadzić w życie nowe, bardziej restrykcyjne przepisy, stanowisko musiała zająć prokuratura apelacyjna.
- Nie ma przeszkód, żeby w wyjątkowo rażących przypadkach naruszania przepisów ruchu drogowego kierować sprawy do sądu grodzkiego i występować tam o zabranie piratom drogowym prawa jazdy - mówi Janusz Kordulski, rzecznik prokuratury Apelacyjnej w Białymstoku.
Za co?
Przewinienia, za które kierowcy będą tracić prawa jazdy:
l przekroczenie prędkość o co najmniej 30 km/h w terenie zabudowanym,
l omijanie samochodu, który zatrzymał się przed przejściem,
l wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, zwłaszcza na podwójnej ciągłej
- Nie wyobrażam sobie, że za przekroczenie prędkości będę mógł stracić prawo jazdy. Mandat? Punkty? Oczywiście. Ale sądy i strata dokumentów to już przesada - mówi jeden z białostockich taksówkarzy.
Gros kierowców przed zaostrzonymi karami podobne obawy. Wspólnie przyznają, że jeżeli policja będzie się w stu procentach do nich stosować, to prawo jazdy straci większość kierowców na Podlasiu.
- Na pewno nie. Te restrykcje nie będą zasadą stałą i niezmienną - uspokaja prokurator Kordulski. - Każdy przypadek powinien być rozpatrzony indywidualnie.
- Tak będzie. Piraci drogowi, którzy nie liczą się z przepisami kodeksu, którzy nie szanują życia swego i innych nie mogą liczyć na pobłażliwość podlaskich policjantów - dodaje nadkom. Jacek Dobrzyński, rzecznik prasowy komendanta wojewódzkiego policji w Białymstoku.
Jak zapewnia rzecznik, w przyszłym tygodniu komendant Mularz wyśle polecenia do wszystkich jednostek policji w województwie podlaskim. Wtedy też zaczną obowiązywać nowe zasady karania piratów drogowych.
+ + + +
Podlaskie
Wypadki i ofiary na podlaskich drogach:
l styczeń - maj 2006 roku - 319 wypadków, 60 zabitych, 441 zostało rannych.
l w tym samym 2005 roku - 359 wypadków, 67 osób zginęło, 435 zostało rannych.
Pijani kierowcy, których zatrzymali podlascy policjanci:
l 2005 rok - około 8 tys.,
l 2006 rok - około 2 tys..
p.s.spradzam czy mogę jeszcze pisaćPolicja idzie na wojnę z piratami drogowymi. Najniebezpieczniejszych kierowców nie będzie już karać mandatami. Będzie im zabierać prawa jazdy.
źródło: http://miasta.gazeta.pl/bialystok/
Wymijanie samochodów, które zatrzymały się na przejściu dla pieszych, żeby przepuścić idącą nim osobę, wyprzedzanie na trzeciego, na podwójnej ciągłej linii lub pod górkę w ten sposób, że jadące z przeciwka samochody muszą uciekać z jezdni, albo też jazda z szaleńczą prędkością, która zmusza innych kierowców do stosowania manewrów obronnych, żeby nie doszło do zderzenia. Zrób jeden z tych manewrów, a stracisz prawo jazdy. To częste grzechy kierowców jeżdżących po Podlasiu, z powodu których dochodzi do najtragiczniejszych wypadków.
- Wielu kierowców totalnie lekceważy przepisy drogowe. Niektórych stać na płacenie mandatów, a inni mają je wręcz wliczone w koszty swojej działalności. Dlatego uważają, że mogą łamać prawo - tłumaczy zaostrzenie walki z piratami drogowymi nadkomisarz Jacek Dobrzyński.
Bardziej restrykcyjne działania podlaskiej policji nie wymagają zmiany przepisów prawa. W kodeksie wykroczeń od dawna jest art. 86.3, który pozwala na zabieranie uprawnień do kierowania pojazdami. Impulsem, który skłonił decydentów do ostrego traktowania piratów, był wypadek w końcu kwietnia w Downarach (trasa Białystok - Grajewo), w którym zginęło sześć osób. Wśród nich była kobieta w dziewiątym miesiącu ciąży.
Prokurator Apelacyjny w Białymstoku Sławomir Luks pozytywnie zaopiniował restrykcyjne działania policjantów. Zastrzegł tylko, że każda ze spraw musi być rozpoznawana indywidualnie i nie można zrezygnować całkowicie z postępowania mandatowego.
- Nie za każde groźne wykroczenie na drodze będziemy zabierać prawo jazdy. Przykładowo, jeżeli kierowca przejedzie na czerwonym świetle przez skrzyżowanie, a ono będzie puste, więc nikogo nie narazi na niebezpieczeństwo, to sprawa zakończy się mandatem - tłumaczy nadkom. Dobrzyński.
W praktyce stosowanie przepisu o zabieraniu prawa jazdy będzie miało charakter uznaniowy. Decydować będzie policjant. Kiedy uzna, że stwarzamy zagrożenie dla innych, zabierze nam uprawnienia kierowcy i skieruje wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego.
Nowa interpretacja przepisów zacznie obowiązywać już za kilka dni. Obecnie trwa wysyłanie do komend rejonowych specjalnych instrukcji, jak i kiedy przepis o zabieraniu praw jazdy stosować. Do tej pory mundurowi robili to głównie w przypadkach, gdy złapali nietrzeźwego kierowcę (powyżej 0,2 promila alkoholu).
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 czerwca 2005 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym
Zatrzymywanie praw jazdy i pozwoleń oraz cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami
Art. 135. 1. Policjant:
zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:
stwierdzenia, że kierujący pojazdem znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność,
podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,
gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy,
gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów lub wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy,
przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego;
może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.
2. Pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b-d oraz w pkt 2, uprawnia do kierowania pojazdem w ciągu 7 dni.
Art. 136. 1. Zatrzymane prawo jazdy, z wyjątkiem przypadku określonego w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. c, Policja przekazuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni, według właściwości, sądowi uprawnionemu do rozpoznania sprawy o wykroczenie, prokuratorowi lub staroście.
2. W razie przeprowadzenia badania krwi lub moczu dla oceny trzeźwości lub zawartości środka działającego podobnie do alkoholu, prawo jazdy przekazuje się wraz z wynikiem tego badania. Jeżeli jednak wynik tego badania nie został uzyskany w ciągu 30 dni od dnia zatrzymania prawa jazdy, należy niezwłocznie zwrócić je właścicielowi.
Art. 137. 1. Postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy, w przypadkach określonych w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 2, wydaje w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawa jazdy:
prokurator - w toku postępowania przygotowawczego, a sąd - po przekazaniu sprawy do sądu;
w sprawie o wykroczenie - sąd właściwy do rozpoznania sprawy.
2. O wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy zawiadamia się właściwego starostę.
3. Na postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy służy zażalenie.
Art. 138. 1. Decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy, w przypadkach określonych w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. d i g, wydaje starosta.
2. Zwrot zatrzymanego prawa jazdy następuje po ustaniu przyczyny zatrzymania, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 4.
Art. 139. 1. Przepisy art. 135-138 stosuje się odpowiednio do pozwolenia do kierowania tramwajem.
2. Przepisu art. 135 nie stosuje się do szefów i cudzoziemskiego personelu przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych państw obcych oraz misji specjalnych i organizacji międzynarodowych korzystających z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych na mocy ustaw, umów bądź powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych lub na zasadzie wzajemności, a także do innych osób korzystających z tych przywilejów i immunitetów.
3. W stosunku do żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową oraz innych osób kierujących pojazdami Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienia i obowiązki policjantów określone w art. 135 ust. 1 i art. 136 ust. 1 wykonują również żołnierze Żandarmerii Wojskowej.
4. W stosunku do kierujących pojazdami, którzy wykonują transport drogowy lub przewóz na potrzeby własne, uprawnienia i obowiązki policjantów określone w art. 135 ust. 1 i art. 136 ust. 1 wykonują również inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.
Art. 140. 1. Decyzję o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym wydaje starosta w razie:
stwierdzenia na podstawie orzeczenia lekarskiego istnienia przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem;
a) stwierdzenia na podstawie orzeczenia psychologicznego, wydanego po przeprowadzeniu badania psychologicznego w trybie określonym w art. 124 ust. 1 pkt 3 i 4, istnienia przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem;
utraty przez kierowcę kwalifikacji, co stwierdza się na podstawie wyniku egzaminu państwowego;
przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego; decyzja o cofnięciu uprawnienia wydawana jest na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji;
niepoddania się:
sprawdzeniu kwalifikacji w trybie określonym w art. 114 ust. 1 pkt 1,
badaniu lekarskiemu w trybie określonym w art. 122 ust. 1 pkt 3-5,
badaniu psychologicznemu w trybie określonym w art. 124 ust. 1 pkt 3 lub 4.
2. Decyzję o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym, z wyjątkiem przypadku określonego w ust. 1 pkt 3, wydaje starosta po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie.
3. Przepisy ust. 1-2 stosuje się odpowiednio do pozwolenia do kierowania tramwajem.
4. Decyzję o cofnięciu lub przywróceniu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym szefom i cudzoziemskiemu personelowi przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i misji specjalnych państw obcych oraz organizacji międzynarodowych korzystających z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych na mocy ustaw, umów bądź powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych lub na zasadzie wzajemności oraz innym osobom korzystającym z tych przywilejów i immunitetów wydaje marszałek województwa mazowieckiego.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu, kierując się koniecznością zapobieżenia uczestnictwu w ruchu drogowym sprawców wielokrotnych naruszeń przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, warunki i tryb wnioskowania o cofnięcie uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi osobom, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
Art. 140a. Zadania i kompetencje określone w art. 138 ust. 1 i art. 140 ust. 1-3 nie mogą być powierzone w drodze porozumienia gminie. Przepis ten nie dotyczy powiatu warszawskiego
Zatrzymywanie praw jazdy i pozwoleń oraz cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami
Art. 135. 1. Policjant:
zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:
stwierdzenia, że kierujący pojazdem znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność,
podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,
gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy,
gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów lub wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy,
przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego;
może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.
2. Pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b-d oraz w pkt 2, uprawnia do kierowania pojazdem w ciągu 7 dni.
Art. 136. 1. Zatrzymane prawo jazdy, z wyjątkiem przypadku określonego w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. c, Policja przekazuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni, według właściwości, sądowi uprawnionemu do rozpoznania sprawy o wykroczenie, prokuratorowi lub staroście.
2. W razie przeprowadzenia badania krwi lub moczu dla oceny trzeźwości lub zawartości środka działającego podobnie do alkoholu, prawo jazdy przekazuje się wraz z wynikiem tego badania. Jeżeli jednak wynik tego badania nie został uzyskany w ciągu 30 dni od dnia zatrzymania prawa jazdy, należy niezwłocznie zwrócić je właścicielowi.
Art. 137. 1. Postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy, w przypadkach określonych w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 2, wydaje w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawa jazdy:
prokurator - w toku postępowania przygotowawczego, a sąd - po przekazaniu sprawy do sądu;
w sprawie o wykroczenie - sąd właściwy do rozpoznania sprawy.
2. O wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy zawiadamia się właściwego starostę.
3. Na postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy służy zażalenie.
Art. 138. 1. Decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy, w przypadkach określonych w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. d i g, wydaje starosta.
2. Zwrot zatrzymanego prawa jazdy następuje po ustaniu przyczyny zatrzymania, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 4.
Art. 139. 1. Przepisy art. 135-138 stosuje się odpowiednio do pozwolenia do kierowania tramwajem.
2. Przepisu art. 135 nie stosuje się do szefów i cudzoziemskiego personelu przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych państw obcych oraz misji specjalnych i organizacji międzynarodowych korzystających z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych na mocy ustaw, umów bądź powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych lub na zasadzie wzajemności, a także do innych osób korzystających z tych przywilejów i immunitetów.
3. W stosunku do żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową oraz innych osób kierujących pojazdami Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienia i obowiązki policjantów określone w art. 135 ust. 1 i art. 136 ust. 1 wykonują również żołnierze Żandarmerii Wojskowej.
4. W stosunku do kierujących pojazdami, którzy wykonują transport drogowy lub przewóz na potrzeby własne, uprawnienia i obowiązki policjantów określone w art. 135 ust. 1 i art. 136 ust. 1 wykonują również inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.
Art. 140. 1. Decyzję o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym wydaje starosta w razie:
stwierdzenia na podstawie orzeczenia lekarskiego istnienia przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem;
a) stwierdzenia na podstawie orzeczenia psychologicznego, wydanego po przeprowadzeniu badania psychologicznego w trybie określonym w art. 124 ust. 1 pkt 3 i 4, istnienia przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem;
utraty przez kierowcę kwalifikacji, co stwierdza się na podstawie wyniku egzaminu państwowego;
przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego; decyzja o cofnięciu uprawnienia wydawana jest na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji;
niepoddania się:
sprawdzeniu kwalifikacji w trybie określonym w art. 114 ust. 1 pkt 1,
badaniu lekarskiemu w trybie określonym w art. 122 ust. 1 pkt 3-5,
badaniu psychologicznemu w trybie określonym w art. 124 ust. 1 pkt 3 lub 4.
2. Decyzję o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym, z wyjątkiem przypadku określonego w ust. 1 pkt 3, wydaje starosta po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie.
3. Przepisy ust. 1-2 stosuje się odpowiednio do pozwolenia do kierowania tramwajem.
4. Decyzję o cofnięciu lub przywróceniu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym szefom i cudzoziemskiemu personelowi przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i misji specjalnych państw obcych oraz organizacji międzynarodowych korzystających z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych na mocy ustaw, umów bądź powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych lub na zasadzie wzajemności oraz innym osobom korzystającym z tych przywilejów i immunitetów wydaje marszałek województwa mazowieckiego.
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu, kierując się koniecznością zapobieżenia uczestnictwu w ruchu drogowym sprawców wielokrotnych naruszeń przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, warunki i tryb wnioskowania o cofnięcie uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi osobom, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
Art. 140a. Zadania i kompetencje określone w art. 138 ust. 1 i art. 140 ust. 1-3 nie mogą być powierzone w drodze porozumienia gminie. Przepis ten nie dotyczy powiatu warszawskiego
-
- Moderator
- Posty: 4329
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 15
czyli co?JarekNF pisze:podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.
?JarekNF pisze:Art. 140a. Zadania i kompetencje określone w art. 138 ust. 1 i art. 140 ust. 1-3 nie mogą być powierzone w drodze porozumienia gminie. Przepis ten nie dotyczy powiatu warszawskiego
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal