Tuningować czy nie tuningować
Moderator: Emil
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Tuningować czy nie tuningować
Zastanawiam sie co naprawdę ma sens zmieniać w sprzęcie, osbiście zminiłem amora skrętu bo w moim GSXR 1000 K4 jest do bani jak w większości sprzętów, dla dzwięku zmieniłęm też końcówkę na akrapowić zastanawiam się jednak czy wymienić resztę wydechu ?? Nie wiem naprawde jaki to ma sens poza własnym samopoczuciem zdania są na ten temat podzielone. Podobna jest sytuacja z powercomanderami znam przypadki gdzie dawało to takie minimum ze szok w porównaniu do kosztów . Piszcie ludziska jakie macie z tym TUNINGIEM doświadczenia. Co warto a co nie warto zmieniać, co zmienilibyście a co chcielibyście zmienić w swoim sprzęcie, bo uwazacie za konieczne. Osobiści chcę jeszcze zmienić przewody i założyc crashpady.
Pozdrawiam :comp:
Pozdrawiam :comp:
Powitac - to tak by formalnosci dochowac
A to temat rzeka jest Bracie
wszystko co wyszczupla i dodaje mocy ma sens, a ze nie wszystko to tanie to juz insza inszosc.
Co do wydechu to zdania wcale nie sa podzielone - te drugie sa poprostu nieprawdziwe. Sama koncowka nie dodaje mocy zbyt wiele a jedynie dzwiek milszym sie staje. Natomiast wydech czyli koncowka z portkami to juz daje sporo, ale nie pierwszy lepszy z bazaru.
ale ogolnie: tuningowac fumke fajna rzecz ale trza robic to z glowa, czyli dajesz sportowy wydech to znaczy pozwalasz spalinom lepiej szybciej wydostawac sie z silnika co przeklada sie na wieksza moc. Ale sam wydech to jeszcze malo, skoro potrafi on 'wybierac' wiecej to i mozna by mu wiecej dac - czyli dajmy mu wiecej powietrza [sportowy filtr] jak dostanie wiecej powietrza juz fajnie ale mozan dac i wiecej wachy [dynojety] malo? gazniki suwakowe [maskra drastyczny wzrost mocy] co dalej? powercommander jak wspomniales zmienia mapy zaplonow to taki chip tunning w diasel-u.
To wszystko to taki najprostrzy tuning co go mozna samemu zrobic w garazu [chociaz nie do konca]
dalej: ostrzejsze walki rozrzadu - szybsza praca zaworow - wiecej mieszanki - wieksza moc.
co tam jeszcze? wymiana kruccow ssacych.
pozatym odchudzic ile sie da im lzejszy tym lepiej zapierdala
malo? zaloz turbo
tylko to wszystko nie jest tak proste jak sie to pisze. Im wiecej ingerencji im bardziej usportowiony silnik i osprzęt - tym wieksze zurzycie paliwa, tym bardziej kaprysne moto, czule na ustawienia i wcale nie takie proste. Przy glebokim tunningu tylko komputerek i hamownia inaczej mozna tylko zepsuc - moze wiec dlatego cos tam z tym twoim wspomnianym commanderze bylo nie halo.
pozdro.
A to temat rzeka jest Bracie
wszystko co wyszczupla i dodaje mocy ma sens, a ze nie wszystko to tanie to juz insza inszosc.
Co do wydechu to zdania wcale nie sa podzielone - te drugie sa poprostu nieprawdziwe. Sama koncowka nie dodaje mocy zbyt wiele a jedynie dzwiek milszym sie staje. Natomiast wydech czyli koncowka z portkami to juz daje sporo, ale nie pierwszy lepszy z bazaru.
ale ogolnie: tuningowac fumke fajna rzecz ale trza robic to z glowa, czyli dajesz sportowy wydech to znaczy pozwalasz spalinom lepiej szybciej wydostawac sie z silnika co przeklada sie na wieksza moc. Ale sam wydech to jeszcze malo, skoro potrafi on 'wybierac' wiecej to i mozna by mu wiecej dac - czyli dajmy mu wiecej powietrza [sportowy filtr] jak dostanie wiecej powietrza juz fajnie ale mozan dac i wiecej wachy [dynojety] malo? gazniki suwakowe [maskra drastyczny wzrost mocy] co dalej? powercommander jak wspomniales zmienia mapy zaplonow to taki chip tunning w diasel-u.
To wszystko to taki najprostrzy tuning co go mozna samemu zrobic w garazu [chociaz nie do konca]
dalej: ostrzejsze walki rozrzadu - szybsza praca zaworow - wiecej mieszanki - wieksza moc.
co tam jeszcze? wymiana kruccow ssacych.
pozatym odchudzic ile sie da im lzejszy tym lepiej zapierdala
malo? zaloz turbo
tylko to wszystko nie jest tak proste jak sie to pisze. Im wiecej ingerencji im bardziej usportowiony silnik i osprzęt - tym wieksze zurzycie paliwa, tym bardziej kaprysne moto, czule na ustawienia i wcale nie takie proste. Przy glebokim tunningu tylko komputerek i hamownia inaczej mozna tylko zepsuc - moze wiec dlatego cos tam z tym twoim wspomnianym commanderze bylo nie halo.
pozdro.
Witam , ja instalowałem w swoim GSX 1400 całego akrapovica + PC III.
Szczerze mowiąc w tym akurat motocyklu była odczuwalna zmiana mocy.
Jechał szybciej licznikowe 20 km/h. Wsumie nie chodzi o to , ale stał sie jeszcze bardziej elastyczny , dzieki PC III spadlo uzycie paliwa , poprostu mapy ktore sie wgrywa maja optymalne ustawienie mieszanki paliwowo powietrznej , mniej paliwozerny sie staje , lepsza kultura pracy , ponoc nie robia tego fabrycznie bo czystosc spalin jest nie taka jak powinna byc.
Jesli chodzi o klektory to prawda ze sama koncowka niewiele daje.
Zmiane mozna poczuc dopiero po zainstalowaniu kolektorow.
Pozdrawiam !
Szczerze mowiąc w tym akurat motocyklu była odczuwalna zmiana mocy.
Jechał szybciej licznikowe 20 km/h. Wsumie nie chodzi o to , ale stał sie jeszcze bardziej elastyczny , dzieki PC III spadlo uzycie paliwa , poprostu mapy ktore sie wgrywa maja optymalne ustawienie mieszanki paliwowo powietrznej , mniej paliwozerny sie staje , lepsza kultura pracy , ponoc nie robia tego fabrycznie bo czystosc spalin jest nie taka jak powinna byc.
Jesli chodzi o klektory to prawda ze sama koncowka niewiele daje.
Zmiane mozna poczuc dopiero po zainstalowaniu kolektorow.
Pozdrawiam !
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
Reasumując wydechy pełne zwiększają moc lecz trzeba do nich zmienić mapy czy mogą zostać oryginalne takie jak były przy standardowym wydechu?? Jeśli trzeba zmieniać mapy to oczywiście hamownia ta jest daleko od domku Generalnie napiszcie jako znający temat gra jest warta świeczki czy nie ?? Biorąc pod uwagę stosunek zysków w osiągach do kosztów :lol: Poważnie zastanawiałem się nad założeniem pełnego wydechu ale co sie stanie z tym systemem srad, przy pełnym wydech to sie go usuwa jak to wpływa na pracę wydechu? Proszę piszcie co warto jeszce zmieniać w sprzęcie a czego nie.
Pozdrawiam :>
Reasumując wydechy pełne zwiększają moc lecz trzeba do nich zmienić mapy czy mogą zostać oryginalne takie jak były przy standardowym wydechu?? Jeśli trzeba zmieniać mapy to oczywiście hamownia ta jest daleko od domku Generalnie napiszcie jako znający temat gra jest warta świeczki czy nie ?? Biorąc pod uwagę stosunek zysków w osiągach do kosztów :lol: Poważnie zastanawiałem się nad założeniem pełnego wydechu ale co sie stanie z tym systemem srad, przy pełnym wydech to sie go usuwa jak to wpływa na pracę wydechu? Proszę piszcie co warto jeszce zmieniać w sprzęcie a czego nie.
Pozdrawiam :>
Mapy znajdziesz na stronie producenta PC.
Sa tam mapy do roznych wydechow dla danego producenta.
WIadomo ze motocykle schodzac z tasmy nawet jeden po drugim minimalnie roznia sie. Najlepiej byloby pojechac na hamownie i zrobic mape dla indywidulnej sztuki. Ale nie bedzie az tak odbiegac od may producenta ktora bedzie zoptymallizowana na 85-90% ze wzgledu na roznice poszczegolych motocykli (ten sam model, rok itp.)
GSX 1400 ma fabryczne 106 koni, na hamowni okazuje sie ze 98-100.
PO zalozeniu Akrapovica + PCIII + K&N dostaje od 117 do 121 koni. ROznica jest odczuwalna.Niestety tylko koszty inwestycji na poziomie 6 tys zl.
Sa tam mapy do roznych wydechow dla danego producenta.
WIadomo ze motocykle schodzac z tasmy nawet jeden po drugim minimalnie roznia sie. Najlepiej byloby pojechac na hamownie i zrobic mape dla indywidulnej sztuki. Ale nie bedzie az tak odbiegac od may producenta ktora bedzie zoptymallizowana na 85-90% ze wzgledu na roznice poszczegolych motocykli (ten sam model, rok itp.)
GSX 1400 ma fabryczne 106 koni, na hamowni okazuje sie ze 98-100.
PO zalozeniu Akrapovica + PCIII + K&N dostaje od 117 do 121 koni. ROznica jest odczuwalna.Niestety tylko koszty inwestycji na poziomie 6 tys zl.
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
Widze ze przynajmiej narazie nie będe się wbijał w pełne wydechy, dostęp jaki mam do serwisu ma wiele do życzenia nie wspominając o hamowni. Mieszkam w Nowej Soli czyli w nibylandzie serwisy Poznańskie - mam juz dość został Wrocek ale nie wiem jak tam jest. Wydać jeszcze dobrych parę kafli bo reszta akrapusa do mnie to jakieś 5-7tys i dostać kota z szaleństwa latając od serwisu do serwisu to chyba nie .
Dzięki za pomoć dobrzy ludzie :brawo:
Widze ze przynajmiej narazie nie będe się wbijał w pełne wydechy, dostęp jaki mam do serwisu ma wiele do życzenia nie wspominając o hamowni. Mieszkam w Nowej Soli czyli w nibylandzie serwisy Poznańskie - mam juz dość został Wrocek ale nie wiem jak tam jest. Wydać jeszcze dobrych parę kafli bo reszta akrapusa do mnie to jakieś 5-7tys i dostać kota z szaleństwa latając od serwisu do serwisu to chyba nie .
Dzięki za pomoć dobrzy ludzie :brawo:
-heya!!!
jeśli mogę się wtrącić to dziwie się trochę mając K4 chceszg modyfikować ? żeby co? lszybciej pomykał? -przecież nie jesteś w stanie wykożystać teraz jego pełnych walorów mocy i po co CI kupować za 5000 raptem 5 koników co wcale nie jest powiedziane że je naprzykład zamiast zyskać to stracisz !!! -jak brat mmówi tylko z hamownią i CO ważne tuningować tylko po jednej żeczy -jak jest efekt to OK ale jak rozgrzebiesz kilka stron motorka i nagle kucyki uciekną to jest wtedy problem !!! -jak chcesz sie pożądnie zabawić to wstawiaj tylko turbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kosztuje tyle co do samochodu ale jest to najtańszy koń jaki znam -za -------------50 koni zapłacisz 10 000 może trochę więcej
a za akrapowicza 5000 za 5 koni --policz pozdro
-maniak turbo
JA ROBIE TO TYLKO DLA ZABAWY -ŻONKA UWAŻA ŻE MOIM POKOJEM ULUBIONYM JEST GARAŻ
apropos mam zamiar wstawić do swojego olejaka turbinę z eskorta TD tylko go odpręże z 11,5 do 1 na 8 do 1 wyższa uszczelka pod głowicą tylko takie uszczele na zamówienie robią ponoć w Warszawie
jeśli mogę się wtrącić to dziwie się trochę mając K4 chceszg modyfikować ? żeby co? lszybciej pomykał? -przecież nie jesteś w stanie wykożystać teraz jego pełnych walorów mocy i po co CI kupować za 5000 raptem 5 koników co wcale nie jest powiedziane że je naprzykład zamiast zyskać to stracisz !!! -jak brat mmówi tylko z hamownią i CO ważne tuningować tylko po jednej żeczy -jak jest efekt to OK ale jak rozgrzebiesz kilka stron motorka i nagle kucyki uciekną to jest wtedy problem !!! -jak chcesz sie pożądnie zabawić to wstawiaj tylko turbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kosztuje tyle co do samochodu ale jest to najtańszy koń jaki znam -za -------------50 koni zapłacisz 10 000 może trochę więcej
a za akrapowicza 5000 za 5 koni --policz pozdro
-maniak turbo
JA ROBIE TO TYLKO DLA ZABAWY -ŻONKA UWAŻA ŻE MOIM POKOJEM ULUBIONYM JEST GARAŻ
apropos mam zamiar wstawić do swojego olejaka turbinę z eskorta TD tylko go odpręże z 11,5 do 1 na 8 do 1 wyższa uszczelka pod głowicą tylko takie uszczele na zamówienie robią ponoć w Warszawie
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
goszkigsx temat jest dawno przystary, popatrz na daty posta. Co do oceny moich umiejętności to sie powstrzymaj proszę bo nie jeździłeś ze mną ani nie widziałeś jak jeżdzę więc...? Poza tym jęśli będe miał kaprys i sianko założę co będe chciał i gdzie będe chiał nie zależnie czy to wykożystam czy nie, nie Ty to oceniasz ani finansujesz, pytałem sie w poście o sens przeróbki a nie ocenę moich możliwości wykożystanie czegokolwiek.
Pozdrawiam
goszkigsx temat jest dawno przystary, popatrz na daty posta. Co do oceny moich umiejętności to sie powstrzymaj proszę bo nie jeździłeś ze mną ani nie widziałeś jak jeżdzę więc...? Poza tym jęśli będe miał kaprys i sianko założę co będe chciał i gdzie będe chiał nie zależnie czy to wykożystam czy nie, nie Ty to oceniasz ani finansujesz, pytałem sie w poście o sens przeróbki a nie ocenę moich możliwości wykożystanie czegokolwiek.
Pozdrawiam
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/