Witam
Jakie prace trzeba wykonać by odpowiednio przygotować maszynę do sezonu
Pozdrawiam
Albatros
Przygotowania do sezonu
Przegladzik wiosenny:
- wymienic swiece najlepiej
- wymienic olej
- wymienic filtr
- naciagnac lancuszek ( chyba ze nie ma )
- sprawdzic cisnienie w kole 1 i 2 niektorzy maja nawet 3
- wyczyscici maszyne, wypolerowac chromy lub plastiki
- sprawdzic elektryke
- i zalac swierza benzynka najlepeij
i to bylo by na tyle
- wymienic swiece najlepiej
- wymienic olej
- wymienic filtr
- naciagnac lancuszek ( chyba ze nie ma )
- sprawdzic cisnienie w kole 1 i 2 niektorzy maja nawet 3
- wyczyscici maszyne, wypolerowac chromy lub plastiki
- sprawdzic elektryke
- i zalac swierza benzynka najlepeij
i to bylo by na tyle
Przede wszystkim dokładnie sprawdzić co trzeba wymienić (np.: sprawdzić w książce serwisowej i przynajmniej zasugerować się jej wskazaniami)
Polecam wymianę oleju zgodnie z książką, lecz jeśli nie zrobiłeś tego przed snem zimowym a zostało ci niewiele do zmiany to lepiej zacząć sezon na nowym.
Po wymianie oleju +filtra, napięciu łańcucha, smarowaniu linek, przegubów, przedmuchaniu filtrów, dokładnym wyczyszczeniu właściwie jesteś gotowy do jazdy. Możesz zacząć się zastanawiać nad stanem płynu w hamulcach i chłodnicy, stanem ogumienia i wymianą świec, ale decyzje o wymianie tych elementów musisz pojąć sam.
Sprawdź koniecznie dociągnięcie niektórych śrub. W marauder’ach polecam kontrolę śrub ramy i tylnego stelaża (jeśli ktoś takowy ma)
Warto też zsynchronizować gaźniki i wyregulować zawory.
A zapomniałbym o psiknięciu WD-40 w elektrykę!
Sprawdzić ciśnienie w gumach
No jeśli to wszystko zrobisz to na pewno przynajmniej spać będziesz spokojnie
Shooya mnie wyprzedził
Więc sorry za powtórkę
Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja
Polecam wymianę oleju zgodnie z książką, lecz jeśli nie zrobiłeś tego przed snem zimowym a zostało ci niewiele do zmiany to lepiej zacząć sezon na nowym.
Po wymianie oleju +filtra, napięciu łańcucha, smarowaniu linek, przegubów, przedmuchaniu filtrów, dokładnym wyczyszczeniu właściwie jesteś gotowy do jazdy. Możesz zacząć się zastanawiać nad stanem płynu w hamulcach i chłodnicy, stanem ogumienia i wymianą świec, ale decyzje o wymianie tych elementów musisz pojąć sam.
Sprawdź koniecznie dociągnięcie niektórych śrub. W marauder’ach polecam kontrolę śrub ramy i tylnego stelaża (jeśli ktoś takowy ma)
Warto też zsynchronizować gaźniki i wyregulować zawory.
A zapomniałbym o psiknięciu WD-40 w elektrykę!
Sprawdzić ciśnienie w gumach
No jeśli to wszystko zrobisz to na pewno przynajmniej spać będziesz spokojnie
Shooya mnie wyprzedził
Więc sorry za powtórkę
Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja