GSX 600 F ciśnienie sprężania

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

GSX 600 F ciśnienie sprężania

Post autor: bohas »

W związku z tym, że wziąłem się za całkowity remont mojego moto, wczoraj puki jeszcze był aku podłączony zmierzyłem ciśnienie sprężania i oto wynik:

1. gar - 10,5 bar
2. gar - 10,5 bar
3. gar - 10,3 bar
4. gar.- 11,5 bar

Jeśli chodzi o warunki pomiaru to: aku sprawny, wszystkie świece wykręcone, przepustnice otwarte, luz na zaworach prawidłowy tylko jeden minus że pomiar był na zimnym silniku, wieć trzeba wziąć poprawkę na zanirzony wynik z wiadomych powodów.

Pytanie mam czy ktoś może się orientuje ile powinno wynosić ciśnienie albo czy jest jakiś przelicznik, bo producent podaje tylko stopień spręzania, a jak wiadomo jest to całkiem inny parametr. Drugie pytanie jakie mi się nasuwa to czy na tym czwartym nie ma za dużej różnicy do pozostałych trzech garków i czy mam ingerować w dłubanie przy głowicy. Może wypadało by zajżeć na gniazda zaworów.

Moto jest z 1990 roku i ma już spory przebieg a z tego względu że je przytachałem z niemiec nie mam kompletnie nic na temat jego przeszłości. Jedyne co jest to wbite w FAHRZEUGBRIEF (niemiecka karta pojazdu) że moto było odblokowane w 2004 roku wieć chyba nie był katowany. :)

Proszę o jakiekolwiek info na ten temat.
marvin

Post autor: marvin »

Wg mnie 10.5 atm to dobre cisnienie (moze inaczej - wystarczające) - jeśli byłoby równe na wszystkich garach to nie ma problemu. Przy stopniu sprężania 9.6:1 10.5 atm jest całkiem poprawne. Tylko ta różnica...
Mówią, że 10% to max jaki można tolerować, więc 11.5 - 10.3 daje 1.2 co przekracza 10% nawet najwyższego z ciśnień. Tak jest przy silnikach do puszek, które się nie wkręcają tak wysoko. W motocyklu podejrzewam, że będzie to miało większy wpływ - tzn. silnik pracuje z nierównym momentem, co spowoduje na pewno szybsze zużywanie.
A nie bierze Ci oleju ten silnik? Bo przeważnie pierwsza rzecz, na której traci się ciśnienie to pierścienie tłokowe - tyle, że pierwsze sypią się zgarniające...
Mogę się mylić - z motocyklowymi silnikami nie mam żadnych doświadczeń. Niech mnie ktoś poprawi. Ale chciałeś jakiekolwiek info ;)
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Własnie ta różnica mnie troszkę martwi. Fakt że pomiar robiłem 2 razy więc wykluczam błąd pomiaru tylko podkreślam, że pomiar był robiony na zimnym silniku. Jesli chodzi o olej to faktycznie bierze, zrobiłem jakieś 7 000 km i słyszałem że każdy moto bierze olej tylko zależy ile. Stawiam na uszczelniacze zaworów a może być tez, że pierscionki trzeba będzie wymienić. Z tego co mi kumpel mówił który latał za mną że objaw był taki: JaK rozpędzony hamowałem silnikiem, to po odkręceniu przydymil i tyle. Myślę że jak już rozbieram cały moto to pokopię troche w silniku. Pomierze, posprawdzam, żeby jeszcze pare latek pocykał.
marvin

Post autor: marvin »

Wszystko zależy, ile tego oleju bierze - jeśli mieści się w fabrycznych parametrach - OK.
A jaki kolor tego dymu był? Czarny czy taki niebiesko-siwy?
Uszczelniacze zaworów to tylko jeśli chodzi o ilość branego oleju, na ciśnienie nie mają wpływu (ale to pewnie wiesz).
Jeśli będzie rozłożony to warto pomierzyć pierścienie, tzn. ich grubość. Przy sprawdzaniu szczelności zaworów jest większy problem - można na odwróconej "do góry nogami" głowicy zalać komory spalania płynem o dużym współczynniku penetracji (małym napięciu powierzchniowym - najmniejsze jakie znam ma płyn hamulcowy, ale do tego się nie nadaje) i sprawdzić ile zeszło płynu przez noc (oczywiście wcześniej zakręcić czymś otwory na świece). Jeśli poszedł, można się brać za docieranie zaworów w gniazdach, ale to wymaga rozbrojenia głowicy na elementy...

A jeśli już rozłożysz silnik, to daj znać co mu było :)
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Dym wiadomo - niebieskawy, jak przy spalaniu oleju, a oleju dolałem łącznie jakieś 2 litry więc chyba troche dużo (zrobiłem 7000km). Mam jakieś 3 miesiące czasu więc spokojnie będe dłubał.
marvin

Post autor: marvin »

Nie wiem jakie Twoja maszyna ma zużycie oleju w papierach, ale wynika ze jakies 300ml bierze na 1000km. Wg mnie dużo jak na nowoczesny silnik.
Obstawiam pierścienie tłokowe - po wymianie powinny zniknąć oba problemy.
Pozdrawiam.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6470
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 19
Otrzymane Polubienia: 36

Post autor: KROPEK »

Natomiast ja stawiam na uszczelniacze zaworowe i ewentualną wymianę słabszych sprężyn zaworowych oraz szlif gniazd i zaworów (generalnie remont głowicy !). Powinieneś koniecznie zrobić pomiary na ciepłym silniku.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
GSX600F 1990-91
luz zaworów ssących (zimne) - 0,10-0,15 mm
luz zaworów wydechowych (zimne) - 0,10-0,15 mm
ciśnienie sprężania - 12-17 bar
ciśnienie oleju - 3-6 bar

Żródło: katalog Autodata "Dane diagnostyczne motocykli"
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Myśle że się troche wyjasniło :)

http://i16.tinypic.com/2mg08p2.jpg

Znalazłem w serwisówce troche danych, nawet podane jest jaka jest dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami. Tak czy siak dzięki za informacje, jak rozbiore głowice to dam znać "co w trawie piszczy"

Lechul zastanawiam się czemu podali w tych danych co napisałem, że zawory ssące i wydechowe mają taki sam luz, z regułu wydechowe mają większy luz od ssacych bo się bardziej nagrzewają a co za tym idzie - wydłużają.
Pomijając to, sciągnąłem sobie całą serwisówkę więc muszę ją troche przestudiować.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
Dziwi mnie aż taka róznica w wartościach ciśnień
"moje" - 12-16 bar
"twoje" - 9,78-14,67 bar
Te drugie bardziej odpowiadaja temu co zmierzyłeś więc tego sie trzymaj :wink: .
Co do luzów to widać że rozgraniczono wartości dla typów regulacji.
Ta sama wartość dla regulacji "śrubkowej", różna dla "płytkowej"
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Mineło kilka miesiecy. Silnik złozony, moto juz prawie... Zostaly jeszcze owiewki do pomalowania. Postanowiłem odpisac jak to wygląda po remoncie:

Wymienione: uszczelniacze na zaworach, nowa uszczelka pod głowica, zawory dotarte i ustawione. Pomiar ciśnienia sprężania:

Silnik zimny:

1 cyl - 12 atm
2 cyl - 11,5 atm
3 cyl - 12 atm
4 cyl - 12,5

Pomiar na ciepłym silniku wyszedł identycznie !! !!
Poprawiło się ciśnienie średnio o jedną atmosfere od pomiaru robionego przed remontem. Mysle ze w trakcie sezonu dokonam jeszcze raz pomiaru, gdyż było to pierwsze odpalanie po remoncie, muszę trochę pojeździć zeby się to dopasowało.
Maksymalna róznica pomiędzy cylindrami mi wyszla 1 atm, dopuszczalna jest maks. 2 atm więc jest w normie.

Pozdrawiam zainteresowanych :lol:
ODPOWIEDZ