GS 500 Kiedy łańcuszek rozrządu kwalifikuje się do wymiany

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

kulawy

GS 500 Kiedy łańcuszek rozrządu kwalifikuje się do wymiany

Post autor: kulawy »

Czesc!
Jako ze oddaje moto do serwisu, m.in. czyszczenie i synchro gaźników, regulacja zaworów i wymiana rozrządu lub tylko łańcuszka rozrządu. Za bardzo nie chce wymieniac rozrzadu. Ale jak wiadomo mechanik widzi jakiegos młodego gościa, który zakupił sobie swoje pierwsze moto to od razu powie, ze wypadałoby wymienic łańcuszek rozrządu bo jest rozp**** i tu cos wymienic i tu i tam cos wyregulować. Więc czy moze jesteście w posiadaniu jakis zdjec albo materiałów dotyczących jak powinien wygladac łańcuszek rozrządu kwalifikujący sie do wymiany. Bo nie chciałbym zeby sie okazalo ze wyminilem calkiem jeszcze dobry łańcuszek na nowy:/

Pozdrawiam!
rysio

Post autor: rysio »

Wydaje mi się, że jakieś mechaniczne zużycie może nie być widoczne, natomiast łańcuszek może być po prostu nadmiernie rozciągnięty i wtedy wymiana jest konieczna.
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

poszukaj dobrze na forum bo było na ten temat :!: nawet niedawno, bo pamiętam ten wątek :D łańcuch rozrządu rozciąga się tak samo jak napędowy tylko teraz nie wiem ile i dlatego musisz poszukac :)
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 1

Post autor: AdamOSA »

Tak , jak wyżej rozciąga się .
Pomiędzy 1 a 21 ogniwem - 158,0 mm . Nie jest podawana żadna tolerancja , no chyba że to 0 na końcu jest wymogiem .

AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Bidziu
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 638
Rejestracja: pt, 6 maja 2005, 15:05
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Bidziu »

W serwisie odkręcają napinacz i sprawdzają czy jest już maksymalnie "wypchnięty". U mnie w B6 słychać było delikatne metaliczne dzwonienie. Najpierw tylko na zimnym silniku, a później na ciepłym. Jak zawory masz wyregulowane to wiesz, że to łańcuch. Jak nie dzwoni ja bym nie inwestował, szkoda kasy! Podobno pęknąć nie moze, tylko głośniej dzwonić (ja nie sprawdzałem), ale jak nie dzwoni to wstrzymaj się. Rozebranie pokrywy silnika w GS to niewiele roboty..
kom. 796 090 896


GMINA
kulawy

Post autor: kulawy »

jedyne niepowołane odgłosy dochodzące z silnika to te: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 8731769169 (było już kiedyś na forum)
Bidziu
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 638
Rejestracja: pt, 6 maja 2005, 15:05
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Bidziu »

W takim razie zostaw łańcuszek w spokoju, bo szkoda kasy. U mnie taka operacja kosztowała 470zł w tym 270 łańcuszek d.i.d. A na łańcuszku robi się od ok. 40 do nawet 60 tys. km Więc niewiadomo czy wogóle usłyszysz dźwięk dzwoniącego łańcuszka.
Pzdr.
Bidziu
kom. 796 090 896


GMINA
ODPOWIEDZ