Katana, czyli co

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Katana, czyli co

Post autor: meyer2 »

Witam, siedze i wertuje w necie w poszukiwaniu GSXF (Jajo). Oczywiście wszyscy wiemy, że jest jajo w wersji Katana i zwykłej (jak też i inne modele), ale tak naprawdę czym się róźnią :?: Są na ten temat jakieś dokumenty, informacje czy coś :?: Bo na podstawie przytoczonego przykłuadu z GSXFem wynikało by, że Katany "cofają się w rozwoju" ... tzn. niektóre części pojawiają się ze straszych roczników :?: W tym wszytskim chodzi mi o to, że albo faktycznie tak jest albo te Katany ze "starszymi" elementami były bite i zmienione na pierwszą lepszą częśc pasującą do tego moto. Poniżej są fotki trzech Katan. Dwie (w tym samym malowaniu) z 2005 roku o pj.600ccm i trzecia (dla kontrastu rocznikowego) z 2002 poj.750ccm. A "zwykły" GSXF to model z 2005 poj.750ccm. W kólkach zaznaczyłem te części o które mi chodzi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Możliwe, że znajdują się też inne różnice ale ja ze względu na zmęczone już oczy od monitora nie mogłem odszukać :P

Chciałbym tym tematem pokazać tym niewiedzącym (sobie też), za waszym pośrednictwem bracia, czym się różnią Katany od zwykłej wersji. W necie nie ma na ten temat informacji (przynajmnije ja nie znalazłem, a jak widać po godzinie powstania tematu troszkę dzisiaj się naszukałem :P ) Tak więc zapraszam do wypowiedzi wszystkich mających jakiekolwiek piojęcie w tym temacie :D
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Trochę wymiękam w tej zabawie pt. "Czym się róznią obrazki" :roll:
Szczególnie jeśli chodzi o zakreślenia w obrębie kiery.
EDIT: Chociaż nie - widac róznicę w mocowaniu na lagach :brwi:
A co do GSXF Katana to zawsze myślalem, że to tylko nazwa na rynek zaoceaniczny.
No bo sa jeszcze GSX-y S Katana ale to juz zupełnie inne wozidełka i tu trzeba by Pushkina zapytać. Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Maryś
The Real One
The Real One
Posty: 371
Rejestracja: wt, 29 sie 2006, 19:19
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wąsosz/ dolnośląskie

Post autor: Maryś »

Witam, miałem GSXF600 Katana z 93 roku i nie zwróciłem uwagi nigdy, żeby różnił się czymś kąkretnym w wyglądzie od wersji europejskiej ( nigdy nie przyszło mi na myśl, żeby to porównywać) zasadnicza różnica to licznik gdzie główna podziałka jest w milach a kilometry są małymi cyferkami naniesione z tego wzgledu, że jak Lechul zauważył Katany są to tzw. wersje amerykańskie czyli na tamten rynek szykowane, poza tym z tego co wiem to Katany nie są blokowane i osiągają pełną moc. Co do różnic w wyglądzie czy mocowaniu niektórych elementów może być tak jak w produkcji samochodów, że w jednym roczniku zdaża się zastosowanie zupełnie innych niektórych elementów lub części co na ogół ujawnia się przy awariach gdzie wchodząc do sklepu podając model i rocznik sprzedawca przynosi trzy różne rodzaje tej samej części stosowane w tym roczniku i kąkretnym modelu. A co do Katan GSX S to naprawdę inna bajka Pushkin mi to już wyjaśniał a zaczęło się od tego, że on ma licznik w km a ja w Katanie miałem w milach zapytałem dlaczego, okazało się, że ten model ma taką nazwę pełną poprostu GSXS Katana i nie ma to nic wspólnego z motocyklem szykowanym na rynek amerykański. To wszystko co wiem na temat Katan szczególnie tych na rynek amerykański.

Pozdrawiam :peace:
tel. 601 141 765
Suzuki GSXF 600
Suzuki GSXR 750 SRAD
Suzuki GSXR 1000 K1
Suzuki GSXR 1000K6
Na chwilę obecną K... jednoślad Ninja 250R
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

dobra już wyjaśniam o co mi chodziło z tymi kółeczkami :D
zobaczcie na foto1 i foto2, to są dwa inne motocykle (nie są to fotki jednego moto w dwóch różnych miejscach) i teraz porównajcie ze zwykłym gsxf z 2005 (foto5). Różnią się półki, katana ma dokładnie takie same jak w moim ("zwykłym") gsxf z 1998. A ten "zwykły" z 2005 ma inną (stosowana w nowszych-zwykłych- gsxf'ach) teraz jeszcze porównajcie podnóżniki kierowcy, wraz z tymi niklowanymi blaszkami zakreślonymi w żółte kółko, w ten sam sposób (ale podnóżki pasażera sa takie same na wszytskich fotach). Znowu to samo, czyli "zwykły" z 2005 ma te "nowesze", a katany 2005 r. mają takie same jak w moim (starszym modelu). Może wczoraj jak zakładałem ten temat nie wyraziłem jasno mojego celu rozpoczęcia tego wątku, ale już tłumaczę tą oto kompletnie zmyśloną i może (dośc) ekstremalną historyjką

Chcemy kupić moto (konkretny model; w tym przypadku GSXF600). Mamy jakąś ogólną/szczegółową wiedze o tym jak wyglądały modele w poszczególnych rocznikach, pewne elementy które sie zmieniły od jakiegoś rocznika (np. taki najbardziej charakterystyczny element-od 2003 inna lampa na tyle) itd. Zakładam teraz, że chce kupić ten egzemplarz na foto1 (fotka z allegro; z tego co pamietam moto za 17.000 PLN, chyba 2.000km przebiegu, zarejestrowany i ubezpieczony, stan ogólny bardzo dobry- wg. mnie). Chce go kupić, ale patrze, że górna półka jest "starszego typu", czyli co można o tym moto pomyśleć :?: Miał dzwona czy coś, aż półki się połamały i kolo wymienił na inne (dzwonie, pytam się a on twierdzi, że nic z tych rzeczy, moto nigdy nawet się nie przewrócił). A te podnóżki kierowcy też ze starszego rocznika, no to myślę sobie (zupełnie nieświadomy różnic pomiędzy zwykłym gsxf a kataną): no ładnie, nie dosyć że zaliczył dzwona to jeszcze konkretnie musiał być przeszlifowany na obu stronach (albo jednej i nie mół dostać tego "niby nowszego" podnóżka to kupił dwa starsze i zmienił). Jaki ogólny wniosek :?: Koleś strasznie ściemnia co do przeszłości moto, a taki fajny egzemplarz mógł być mój... Szukam dalej, za jakiś czas spotykam się znowu z Kataną z identycznymi różnicami (juz mniej korzystne oferty niz tamtej- o kurcze koleś sprzedał tamtego "złoma"-biedny, nieświadomy nabywca). Myślę sobie: "Boże co za syf próbują ludziom sprzedać", poszukiwania trwają nadal. W międzyczasie zima zleciała, wiosna przez okna już zagląda, a ja nadal dobrego egzemplarza nie znalazłem. Sezon niskich cen sie skończył; teraz bedzie sezon mootcyklowy, wyższe ceny moto, mniej czasu na dostosowanie detali moto pod mój gust oraz ewentualne nieprzewidziane wymiany/naprawy/regulacje. Ale z drugiej strony sezon bez moto :?: Cholernie szkoda, ale co zrobi - poczekam do zimy. Właśnie zaczął sie wiosenno-letni miesiąc - maj. Jestem zdesperowany, mam ogromne ciśnienie na smiganie. Kupuje w pośpiechu GSXF'a (wszyscy tak twierdza tylko nie ja :) ) - przepłacam (w porównaniu do ceny "zimowej" za ten rocznik i stan) Pojechało by się gdzieś ze znajomymi na wspólny wypad czy coś podobnego, ale zaraz napęd wymaga natychmiastowej wymiany, a i fartem wczoraj ocaliłem dowód rejestracyny ze względu na bardzo słaby stan opon itd itd itd. Teraz w zaciszu garażu (wymieniając napęd i inne) myślę, że może te różnice Katany w odniesieniu do zwykłego GSXF poprostu takie są i ten pierwszy co myślałem (ehh, to była sztuka...), że złom, był faktycznie w bardzo dobrym stanie i nie po dzwonie. Zaraz, co tu cieknie :?: PALIWO :!: Jak, skąd... No tak, dziura w dnie baku, ale żeby kawałkiem dętki uszczelnić dziure... :?: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

P.S. tak mnie naszło z tym opowiadaniem, miałem krótko napisać, ale tak jakoś wyszło :wink:



Maryś pisze:...Co do różnic w wyglądzie czy mocowaniu niektórych elementów może być tak jak w produkcji samochodów, że w jednym roczniku zdaża się zastosowanie zupełnie innych niektórych elementów lub części co na ogół ujawnia się przy awariach gdzie wchodząc do sklepu podając model i rocznik sprzedawca przynosi trzy różne rodzaje tej samej części stosowane w tym roczniku i kąkretnym modelu.
tylko żeby się o tym dowiedzieć trzeba najpierw kupić sprzęta i mieć awarię :D ale rozumiem o co chodzi :]
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
ODPOWIEDZ