Intruder vs600 - filtry powietrza (syf w jednym z nich)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Dayan

Intruder vs600 - filtry powietrza (syf w jednym z nich)

Post autor: Dayan »

Wiec: skoro spadl snieg to postanowilem pogrzebac troche przy moto i sprawdzic filtry powietrza.
Ten z przodu pod bakiem paliwa wydaje sie byc "czysty" ale ten pod siedzeniem... :( od srodka jest czysty, nie zauwazylem sladow benzyny aczkolwiek smierdzi czyms takim (przedni wydaje sie nie smierdziec). Brudny jest od zewnatrz a do tego wszystkiego obudowa w ktorej siedzi jest wybrudzona na dnie jakims syfem co na oko wyglada jak mieszanina smaru, benzyny i kurzu. Rurka co idze w dol jest cala zababrana tym glutem. O CO BIEGA?
Znalazlem jeden podobny post gdzie rada (chyba osamy) bylo sprawdzenie synchro gaznikow. Z tego co pamietam to moto mi nie strzelalo i po dodaniu gazu na rozgrzanym silniku pieknie wchodzil na obroty z kopyta. Chociaz... cos mi sie przypomnialo: moze ze 3 razy byl jakby "wystrzal" w okolicach gaznika przy zimnym silniku jak grzal sie na ssaniu. Czy to moze od tego?
Obudowe od filtra rozumiem ze mam wyczyscic. I czy jednak czeka mnie wizyta z synchro gaznikow?
PS: czym wyczyscic filtry? Oplaca sie czy lepiej kupic nowe?

PS2: sorki za moje semantyczne naduzycia i skroty myslowe jak cos jest zle opisane.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

filtry powietrza ( o ile nie masz K&N albo gąbkowych) należy albo czyścić kompresorem jeżelli są tylko przykurzone, lub wymienić jeżeli są już zabite brudem,
rurka o której mówsz to odpust z komory filtra i jeżeli masz system recyrkulacji (filtr węglowy w pudełku za oparciem, oraz rzaadne przewody za wyjątkiem akumulatorowego nie wiszą luźno pod moto) gazów i wyziewów z baku, gaźników i filtra to cały ten mezalians wszystkich tych płynów wpada ponownie do silnika przez tylny filtr powietrza, i to jest naprawdę brudna, kleista maź w środku tego filtra, a jeżelitego systemu nie posiadasz to musisz od czasu do czasu spuścić ten syf z tych rurek pod motorem, a on się i tak zawsze będzie zbierał, tym szybciej im częściej będziesz jeździł po deszczu, bo to w większości od tego się robi, ale zawsze jakaś część benzyny z gaźnika wyleci z niego drugą stroną, najczęściej podczas rozruchu i gaszenia, więc NIE PRZEJMUJ SIĘ ale uważaj przy zmianie filtrów. łatwo sobie DUŻO roboty narobić jak poprzestawiasz linki gazu :peace: idę spać :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
mirek

Post autor: mirek »

cześc. U mnie w vs 600 wystąpił podobny problem.Jeździłem rok bez problemów i bez żadnych regulacji aż w końcu coś mnie porąbało żeby pogrzebać przy filtrach powietrza . Odkręciłem dwa filtry powietrza i okazało się że są trochę zabrudzone . Tata mówił mi wyczyść je kompresorem i załóż spowrotem , ale ja kupiłem nowe 150zl i założyłem je do mojego intruza. To był wrzesień 2006 od tego czasu same problemy jak zimny to pierwszy cylinder strzela . Po rozgrzaniu silnik od niskich obrotów ciagnie na jeden gar dopiero przy wyzszych obrotach zaskoczy na dwa .kreciłem składem mieszanki z kolegami (mechanicy samochodowi ) ale wciaż nie chodzi jak powinien.Czytałem o synchronizacji gazników w intruderze i nie ma tam regulacji na podciśnienie tylko jest linka łącząca dwa gazniki.Wydaje mi się że linka ciągnie równomiernie także to jest problem regulacji składu mieszanki.Słyszałem opinię , że gaźniki w Intruderze są bardzo czułe na regulacje.Mam prośbę , czy ktoś wie gdzie można porządnie wyregulować gaźniki i orientacyjnie ile to kosztuje.Dzięki
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

regulacja w gaźnikach intrudera jest i była możliwa za pomocę vacuometrów, trzeba jednak mieć odpowiednie krućce i wiedzieć które śrubki trzeba z gaźnika wykręcić :8, co do linek to jest to zmora każdego intrudera, i szczerze powiem że sam pomyślałem kiedyś że porządny serwis mi je ustawi - jakże się myliłem !!
gaźniki w intruzku moim będę teraz ustawiał sam, na początek na słuch, tak jak to zawsze robiłem, a potem podłączę zegary i będę poprawiał malutkie niedociągnięcia
kreciłem składem mieszanki z kolegami (mechanicy samochodowi ) ale wciaż nie chodzi jak powinien.
na początek składu mieszanki się nie rusza jeżeli zaczyna silnik chodzić neirówno po wymianie filtrów, gdyż sama wymiana jest dość kłopotliwa i trzeba podczas niej poprzekładać linki z gaźników i to właśnie jest cały problem, trzeba je później ułożyć tak jak były, sprawdzić czy pancerze siedzą dobrze w gniazdacz, i potem delikatnie regulować ich napięciem przy gaźnikach, ja sam znalazłem przyczynę nierównej pracy silnika w tym iż jeden gaźnik otwiera się z naprawdę minimalnym opóźnieniem i to właśnie powoduje "zadławianie" się silnika
proponuję najpierw na wyłączonym silniku sprawdzić czasy z jakimi zaczynają się ruszać przepustnice w gaźnikach, muszą naprawdę idealnie równo chodzić, i jak to ustawisz dobrze to wtedy podpiąć zegary, włączyć silnik i poprawiać jeżeli będzie co


:peace: dużo zdrowia życzę i mocnych włosów na głowie :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
ByQ
BS Brother
BS Brother
Posty: 1568
Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: ByQ »

A ja polecam wizyte u dobrego szamana. Ustawienie i synchronizacja gaznikow to w przypadku tego sprzetu podstawa. Kto widzial (i slyszal) mojego "staruszka", ten zrozumie.
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/

Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
Dayan

Post autor: Dayan »

oh shit :? nie mam zielonego pojecia o czym osama powiedzial z tym filtrem weglowym i raczej tego nie mam, aczkolwiek jakies rurki wisza mi pod moto i sa to raczej te wyloty z obudowy od filtrow.
Mam nadzieje ze nie namieszam z tymi linkami :D

Jeszcze jedno: jak chcialem wyjac fajke to wyrwalem z niej kabel :o nie wygladal on w srodku za ciekawie ale dal sie spowrotem nakrecic i dziala ok. Mam sie tym martwic?

I drugie: czy przebieg 16tys jest realny jesli moto jest z XI.96 a opony jak nowe sa z 2004?

I pytanie do osamy: ty jestes ze slaska to moze znasz jakis dobry serwis gdzie zrobie regulacje zaworow i ustawie gazniki. Bo ch*** wie kiedy to niemiec robil. Obok mnie jest taki kolo (na oko 50 lat) ziomal w brodzie, normalnie rockers :D czesto widzialem jak u niego motory stoja (glownie chopery) i on cos tam grzebie ale robi to metoda garazowa. Nie znam opinii o nim i nie chce ryzykowac.



Sry za 100 pytan ale nie chce zakladac dziesieciu postow.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

osobiście nie znam mechanika co by potrafił poprawną regulację gaźników w intruzie zrobić, sam byłem w jednym bardzo porządnym serwisie i zrobili to gorzej niż sam sobie ustawiłem, sądzę ze autoryzowany serwis Suzuki będzie miał przeszkolonego na intruzie mechanika - przynajmniej powinien
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
ByQ
BS Brother
BS Brother
Posty: 1568
Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: ByQ »

osama pisze:osobiście nie znam mechanika co by potrafił poprawną regulację gaźników w intruzie zrobić,
Ja znam,ale nie jest to zaden "oficjalny" serwis. Po ew szegoly zapraszam na PW
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/

Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
Dayan

Post autor: Dayan »

wyjalem obudowe od tylnego filtra i zonk :D jest tam jeszcze jeden przewod wpiety ktory idzie do tylnego cylindra...

Tam gdzie jest podpiety jest jakas gabka chyba a w srodku jest taka dziura, i jak zauwazylem w tym samym miejscu jest otwor w filtrze powietrza...
ten kabel to nr 4:
Obrazek

niestety posiadam tylko te obrazki bez opisow :/
Ostatnio zmieniony czw, 8 lut 2007, 13:03 przez Dayan, łącznie zmieniany 1 raz.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

ten przewód zwie się odma i służy do odpowietrzania skrzyni korbowej, gąbka o której mówisz to stalowy meszek, który zapobiega przedostawaniu się oleju do filtra => gaźnika => cylindra :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Dayan

Post autor: Dayan »

czyli to on jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za cale zlo w filtrze.
Dzieki!
A o szamana popytam na slaskim forum jak juz mozna bedzie moto z garazu wyciagnac.
ODPOWIEDZ