Czy wobec powyzszych postow ktos moglby sprawdzic jakie ma ladowanie na akumulator przy wlaczonych swiatlach ktutkich i dlugich i kierunkowskazie. Bo ja wciaz tak do konca nie wiem czy mam dobre czy nie. Przypomne: bez poboru pradu mam 14.8 a przy poborze mam ok 12V.
Pomijajac fakt czym go ladowalem i z czego jest zrobiony. A jezeli juz to gdzie moge szukac jeszcze. Dodam ze na poczatku nie ladowalo wcale. Rozlaczylem wszystkie wtyczki, polaczylem ponownie i zaczelo ladowac.
AdamOSA powiedz mi jesli to wina alternatora to jak sprawdzic co tam jest popsute. Rozkrecic go - no problem. Sprawdzic go - to jak czarna magia. Przypominam ze jestem ze wsi i na prundzie sie znom tylko przy betoniarkach.
Pozdrawiam goraco.
Ostatni dotyk - czyli kilka pytan do ....
Moderator: Emil
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Najważniejsza rzecz to przy jakiej prędkości obrotowej silnika robisz te pomiary ?
Napięcie regulatora 13,5-15v /5000 obr/min
Wydajność prądowa twojego alternatora 32,5A/5000 obr/min
Ale jak odpowiesz na powyższe pytanie to się bedziemy dalej zastanawiać .
AdamOSA
Napięcie regulatora 13,5-15v /5000 obr/min
Wydajność prądowa twojego alternatora 32,5A/5000 obr/min
Ale jak odpowiesz na powyższe pytanie to się bedziemy dalej zastanawiać .
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- BS Brother
- Posty: 229
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 16:00
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Oxford UK
- Kontakt:
Testy oczywiscie przeprowadzam z sterylnych warunkach przy temperaturze zera absolutnego, aby wykluczyc czynniki znieksztalcajace pomiar hehehe. Nie nie, tak na prawde to sie smieje.
Pomiary jak najbardziej robie przy 5k rpm. Nie jaki pan "Haynes" tak radzi. Ale jak zaglebiam sie w ta knige to nie umiem doczytac gdzie moze tkiwc problem poniewaz pisze tam ze jesli sa jakies problemy z ladowaniem trzeba sprawdzic czy generator daje prad, czy regulator napiecia dziala i czy bateria jest spoko. Znalazlem tam takie tabelki z wartosciami. Kaza na wylaczonym silniku miernikiem sprawdzic wtyczke od generatora. No i wychodza mi wartosci zgodne z przedzielame podanym w tabeli. Nastepnie robie to samo z regulatorem napiecia. Przelaczam miernik w tryb "dioda" i robie testy. Wychodzi zgodnie z tabelka. Nastepnie akumulator. Ladowalem go chyba 2 dni. Potem stal jeden dzien i trzyma prad. No i w koncu robie testy przy 5k rpm i wychodzi ze laduje dobrze, ale bez obciazenia. W ksiazce pisze ze takie napiecie powinno byc wlasnie przy wlaczonych swiatlach itp. No i na samym koncu pisze ze jesli nadal sa jakies problemy to musze jechac do serwisu suzuki zeby oni przebadali regulator napiecia. Ale jak mi wychodza wyniki zgodne z ksiazka to chyba nie ma po co jechac az do serwisu suzuki.
Adam, HELP bo chyba tylko Ty masz ochote mi tu pomoc. Wlasnie przypomnialo mi sie ze przed zalozeniem alarmu bylo spoko. Ale moj alarm to byl szczyt technologii w zeszlym sezonie, wiec nie sadze zeby az tyle zjadal mi baterii. Poza tym to chyba nie ma znaczenia jak laduje dobrze bez swiatel, a zle ze swiatlami. Po zalozeniu alarmu padl mi generator, ale wymienilem na nowy wiec jest spoko. No nie wiem co wiecej moge napisac. To wszystko co wiem. Jak cos to pisz jeszcze co musisz wiedziec.
Pozdrawiam
Pomiary jak najbardziej robie przy 5k rpm. Nie jaki pan "Haynes" tak radzi. Ale jak zaglebiam sie w ta knige to nie umiem doczytac gdzie moze tkiwc problem poniewaz pisze tam ze jesli sa jakies problemy z ladowaniem trzeba sprawdzic czy generator daje prad, czy regulator napiecia dziala i czy bateria jest spoko. Znalazlem tam takie tabelki z wartosciami. Kaza na wylaczonym silniku miernikiem sprawdzic wtyczke od generatora. No i wychodza mi wartosci zgodne z przedzielame podanym w tabeli. Nastepnie robie to samo z regulatorem napiecia. Przelaczam miernik w tryb "dioda" i robie testy. Wychodzi zgodnie z tabelka. Nastepnie akumulator. Ladowalem go chyba 2 dni. Potem stal jeden dzien i trzyma prad. No i w koncu robie testy przy 5k rpm i wychodzi ze laduje dobrze, ale bez obciazenia. W ksiazce pisze ze takie napiecie powinno byc wlasnie przy wlaczonych swiatlach itp. No i na samym koncu pisze ze jesli nadal sa jakies problemy to musze jechac do serwisu suzuki zeby oni przebadali regulator napiecia. Ale jak mi wychodza wyniki zgodne z ksiazka to chyba nie ma po co jechac az do serwisu suzuki.
Adam, HELP bo chyba tylko Ty masz ochote mi tu pomoc. Wlasnie przypomnialo mi sie ze przed zalozeniem alarmu bylo spoko. Ale moj alarm to byl szczyt technologii w zeszlym sezonie, wiec nie sadze zeby az tyle zjadal mi baterii. Poza tym to chyba nie ma znaczenia jak laduje dobrze bez swiatel, a zle ze swiatlami. Po zalozeniu alarmu padl mi generator, ale wymienilem na nowy wiec jest spoko. No nie wiem co wiecej moge napisac. To wszystko co wiem. Jak cos to pisz jeszcze co musisz wiedziec.
Pozdrawiam
<<= Neon =>>
140 koni w jednej dloni zaklete ....
GixxeR 1000 '08
140 koni w jednej dloni zaklete ....
GixxeR 1000 '08
Witam.
W kwestii ładowania.
Neon, sprawdzanie takich rzeczy zawsze należy zaczynać od rzeczy najprostszych Czy klemy oraz końcówki kabli podłączanych do akumulatora są wyczyszczone "do gołego metalu"? Warstwa tlenków tworzących się na klemach oraz na końcówkach kabli działa jak izolator. Miałem identyczne przypadki jak opisywany przez Ciebie w moich samochodach jak i w motocyklach. W zdecydowanej większości przypadków wystarczyło czyszczenie (drobny papier ścierny) i problem znikał. Na tego typu przypadłość wskazuje też problem z rozruchem przy naładowanym akumulatorze, który trzyma pojemność a piszesz, że trzyma.
PS. Warto też zaopatrzyć się oraz stosować środki do konserwacji łączników oraz klem, np. wazelina techniczna.
Pozdrawiam.
hikor
W kwestii ładowania.
Neon, sprawdzanie takich rzeczy zawsze należy zaczynać od rzeczy najprostszych Czy klemy oraz końcówki kabli podłączanych do akumulatora są wyczyszczone "do gołego metalu"? Warstwa tlenków tworzących się na klemach oraz na końcówkach kabli działa jak izolator. Miałem identyczne przypadki jak opisywany przez Ciebie w moich samochodach jak i w motocyklach. W zdecydowanej większości przypadków wystarczyło czyszczenie (drobny papier ścierny) i problem znikał. Na tego typu przypadłość wskazuje też problem z rozruchem przy naładowanym akumulatorze, który trzyma pojemność a piszesz, że trzyma.
PS. Warto też zaopatrzyć się oraz stosować środki do konserwacji łączników oraz klem, np. wazelina techniczna.
Pozdrawiam.
hikor
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Przeczytałem cały wątek od początku , bo zdziwiły mnie wyniki które podałeś w ostatnim poście , czyli wskazuje że wszystkie pomiary przeprowadziłeś poprawnie i wyniki masz ok . To właściwie w czym problem ? Na początku piszesz o 1V ale gdzie on ci się zmniejszył ?
Taka podpowiedź dla ciebie jak sprawdzić czy wszystkie styki są włąściwe . Na przykład masz kabel i i nie wiesz czy dobrze styka z jednej strony i z drugiej . Wystarczy puścić przez niego prąd im większy tym lepiej i nastawić miernik na pomiar napięcia , przyłożyć z jednej strony i z drugiej i sprawdzić jakie napięcie wystepuje na nim - im mniejsze tym lepsze masz styki .Wynik powinien być w mV . Pamiętając żeby przykładać miernik za stykami czyli przewód+końcówki+druga końcówka . Reasumując .
Sprawdz np. połączenie akumulatora z masą całego moto - nie włączasz moto dajesz mu obciążenie np. full świateł (duży prąd płynie z akumulatora ) , przykładasz jedną końcówkę do silnika (dobry styk ) a drugą dotykasz klemę minusową akumulatora . I masz wynik jak dobre masz połączenie akumulatora z masą pojazdu .
Taki sam pomiar przeprowadzasz od regulatora ( + ) do akumulatora z tym że moto ma być włączone i na obrotach . Wtedy duży prąd płynie z alternatora . I tym sposobem masz sprawdzoną jakość połączeń na ( +) .
Nie wiem czy chwytasz o czym mówię , ale pytaj się to Ci wszystko wyłoże łopatologicznie .
Taka podpowiedź dla ciebie jak sprawdzić czy wszystkie styki są włąściwe . Na przykład masz kabel i i nie wiesz czy dobrze styka z jednej strony i z drugiej . Wystarczy puścić przez niego prąd im większy tym lepiej i nastawić miernik na pomiar napięcia , przyłożyć z jednej strony i z drugiej i sprawdzić jakie napięcie wystepuje na nim - im mniejsze tym lepsze masz styki .Wynik powinien być w mV . Pamiętając żeby przykładać miernik za stykami czyli przewód+końcówki+druga końcówka . Reasumując .
Sprawdz np. połączenie akumulatora z masą całego moto - nie włączasz moto dajesz mu obciążenie np. full świateł (duży prąd płynie z akumulatora ) , przykładasz jedną końcówkę do silnika (dobry styk ) a drugą dotykasz klemę minusową akumulatora . I masz wynik jak dobre masz połączenie akumulatora z masą pojazdu .
Taki sam pomiar przeprowadzasz od regulatora ( + ) do akumulatora z tym że moto ma być włączone i na obrotach . Wtedy duży prąd płynie z alternatora . I tym sposobem masz sprawdzoną jakość połączeń na ( +) .
Nie wiem czy chwytasz o czym mówię , ale pytaj się to Ci wszystko wyłoże łopatologicznie .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- BS Brother
- Posty: 229
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 16:00
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Oxford UK
- Kontakt:
Ku.wa, wlasnie spadl taki snieg ze jestem w szoku. Czyli bede musial przelozyc testy na cieplejsze dni. Mysle ze w weekend sie uda. Przeprowadze wszsytkie czynnosci opisane przez was no i oczywiscie podziele sie wynikami. Thx chlopy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
<<= Neon =>>
140 koni w jednej dloni zaklete ....
GixxeR 1000 '08
140 koni w jednej dloni zaklete ....
GixxeR 1000 '08