A moze pozbyc sie EXUP-a ?
Moderator: Emil
A moze pozbyc sie EXUP-a ?
Po kilku godzinach spedzonych w sobote przy serwisie zaworu i wymianie jednej z linek (demontaz baka, plastikow, samego zaworu i polgodzinna mordega z wyjeciem przetartej linki i zainstalowaniem nowej) zaczynam sie zastanawiac nad zdemontowaniem EXUPa na stale. Mam juz troche dosyc zdejmowanie plastikow co kilka miesiecy, demontazu zaworu, smarowania, naciagania linek itd. Podejrzewam ze taka operacja wiazaloby sie to z odczuwalna 'dziura' na krzywej momentu w zakresie niskich obrotow i ostrym kopnieciem ponad 5-6tys. Czy ktos z Was sprobowal jazdy bez EXUP? Czy ewentualny montaz dynojetow i regulacja na hamowni (mam rowniez zamontowany filtr K&N i przelotowy wydech) poprawilaby krzywa momentu na dole? Moto uzywam do codziennego transportu i 'szybkiej turystki' :twisted: w trakcie weekendow, wiec byc moze wyrzucenie EXUPa po prostu nie ma sensu w moim przypadku?
Bede wdzieczny za rady.
Bede wdzieczny za rady.
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
Nie mam osobistego doświadczenia w tej materii u mnie to jeszcze działa, natomiat mój koleżka wywalenie tego ustrojstwa w K... ZX10R bardzo sobie chwalił i nie odebrał jakiejś straty na dole natomiast twierdził że lepiej sprzęt pracuje. Twierdzi, że to pic dla norm Euro, jak to jest naprawdę może Dynotech coś by powiedział ....
Pozdrawiam
Nie mam osobistego doświadczenia w tej materii u mnie to jeszcze działa, natomiat mój koleżka wywalenie tego ustrojstwa w K... ZX10R bardzo sobie chwalił i nie odebrał jakiejś straty na dole natomiast twierdził że lepiej sprzęt pracuje. Twierdzi, że to pic dla norm Euro, jak to jest naprawdę może Dynotech coś by powiedział ....
Pozdrawiam
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
racja, na pewno jest to zastosowane dla poprawy toksycznosci spalin...
w/g mnie,jesli latasz motocyklem w górnych zakresach obrotów, dociągasz biegi i ogólnie rzecz biorąc latasz w sportowym stylu - to wywal to po regulacjach, o których mówiłeś, natomiast jeśli śmigasz bardziej spokojniej, wczesniej włączasz biegi- to zostaw...strata na elastycznosci moze byc znaczna i sprzęt bardziej nerwowy - wpomniana dziura...
ps.
też miałaem problemy z przetarta linką od silnika krokowego, straszna regulacja ....
w/g mnie,jesli latasz motocyklem w górnych zakresach obrotów, dociągasz biegi i ogólnie rzecz biorąc latasz w sportowym stylu - to wywal to po regulacjach, o których mówiłeś, natomiast jeśli śmigasz bardziej spokojniej, wczesniej włączasz biegi- to zostaw...strata na elastycznosci moze byc znaczna i sprzęt bardziej nerwowy - wpomniana dziura...
ps.
też miałaem problemy z przetarta linką od silnika krokowego, straszna regulacja ....
Toksycznosc, albo ilosc gazow to chyba uboczny efekt zastosowania EXUP, z tego co wiem to glownym celem tego ustrojstwa jest wlasnie poprawienie przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy w srednim zakresach obrotow - dotyczy to szczegolnie 'mocnych' silnkow (GSXR, R1, YZF1000R, Fireblade, ZX-10R) z ukladem wydechowym 4-w-1. W srednich zakresach, w gazach wydechowych pojawiaja sie jakis 'rezonans', ktory powoduje ze czesc gazow 'wraca' (lub raczej jest 'wciagana') do komory spalania dokladnie w momencie kiedy przez ulamek sekundy oba zawory intake/exhaust sa otwarte. Swieza mieszanka miesza sie z ta resztka spalin co odczuwalnie obniza wydajnosc/moment/moc...
EXUP ma na celu kontrolowanie cisnienia/rezonansu gazow wydechowych - przy niskich obrotach jest prawie calkiem przymkniety, od 2tys zaczyna uchylac sie coraz bardziej (niweluje efekt rezonansu i zaciagania spalin do komory) i jest w pelni otwarty powzej 7-8tys.
Dlatego teoretycznie wyrzucac sie go nie powinno: rowne obroty na luzie, lepszy moment w srednim zakresie, wieksza moc w na gorze, mniejsze spalanie... tyle tylko ze serwis jest upierdliwy Podobno przeplywowe filtry typu K&N i przelotowe uklady wydechowe w polaczeniu z dynojetami/lub PowerCommander i regulacja na hamowni daja szanse pozbyc sie zaworu, zachowujac gladka krzywa momentu i zwiekszyc moc :twisted:
W trakcie tygodnia rzadko kiedy mam szanse jezdzic na wysokich obrotach, no chyba ze chcialbym ciagle jezdzic na 1 i 2 biegu doprowadzajac kierowcow wyprzedzanych puszek do 'stanow przed-zawalowych' :twisted: W weekendy mam szanse posmigac bardziej 'spotowo' ale do tej pory nie zaliczylem jeszcze zadnego track-day :? , wiec chyba na razie EXUP zostaje...
EXUP ma na celu kontrolowanie cisnienia/rezonansu gazow wydechowych - przy niskich obrotach jest prawie calkiem przymkniety, od 2tys zaczyna uchylac sie coraz bardziej (niweluje efekt rezonansu i zaciagania spalin do komory) i jest w pelni otwarty powzej 7-8tys.
Dlatego teoretycznie wyrzucac sie go nie powinno: rowne obroty na luzie, lepszy moment w srednim zakresie, wieksza moc w na gorze, mniejsze spalanie... tyle tylko ze serwis jest upierdliwy Podobno przeplywowe filtry typu K&N i przelotowe uklady wydechowe w polaczeniu z dynojetami/lub PowerCommander i regulacja na hamowni daja szanse pozbyc sie zaworu, zachowujac gladka krzywa momentu i zwiekszyc moc :twisted:
W trakcie tygodnia rzadko kiedy mam szanse jezdzic na wysokich obrotach, no chyba ze chcialbym ciagle jezdzic na 1 i 2 biegu doprowadzajac kierowcow wyprzedzanych puszek do 'stanow przed-zawalowych' :twisted: W weekendy mam szanse posmigac bardziej 'spotowo' ale do tej pory nie zaliczylem jeszcze zadnego track-day :? , wiec chyba na razie EXUP zostaje...
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 638
- Rejestracja: pt, 6 maja 2005, 15:05
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A propo exupa, to jak się go reguluje. Mam jeden silniczek z któego idą 2 linki do wydechu i jedna do filtra powietrza. Jak ustawić to ustrojstwo żeby było ok?? Przypuszczam że te klapy mają być odpowiednio otwarte dla odpowiednich zakresów obrotów, ale jak to ustawić i jakie otwarcie dla jakich obrotów??
kom. 796 090 896
GMINA
GMINA
Hmm, nie mam pojecia jak sie reguluje prace tego silnika krokowego. Zakladam ze po wylaczeniu zaplonu ten silniczek 'parkuje' sie do pozycji startowej i tyle, a po wlozeniu kluczyka do stacyjki sam sprawdza swoja pozycja a po odpaleniu reguluje otwarcie zaworu w stosunku do obrotow. Zauwaz ze po wlozeniu kluczyka do stacyjki, ten silniczek wydaje charakterystyczny 'bzzzzyk'... U mnie po wlozeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem) system przeprowadza test i jezeli cos nie gra to po odpaleniu wskazowka obrotomierza (niezaleznie od obrotow silnika) porusza sie charakterystycznie: skacze na 3000rpm, potem na 9000rpm i spada do 0rpm i tak kilka razy. Oznacza to awarie EXUP.
Jedyna fizyczna regulacja jaka moge tak naprawde przeprowadzic to regulacja samych linek, maja byc nasmarowane i napiete (maja standardowe 'pokretla'): przy samym zaworze pod naciskiem palca kazda z linek moze uginac sie okolo 1mm. Oczywsicie sam zawor siedzacy w wydechu musi byc zainstalowany w odpowiedniej pozycji i nasmarowany tym specyfikiem o miedzianym kolorze odpornym na wysokie temperatury...
Ale byc moze w CBR jest troche inaczej, ja naprzyklad nie mam zadnej linki prowadzocej do filtra powietrza...
Jedyna fizyczna regulacja jaka moge tak naprawde przeprowadzic to regulacja samych linek, maja byc nasmarowane i napiete (maja standardowe 'pokretla'): przy samym zaworze pod naciskiem palca kazda z linek moze uginac sie okolo 1mm. Oczywsicie sam zawor siedzacy w wydechu musi byc zainstalowany w odpowiedniej pozycji i nasmarowany tym specyfikiem o miedzianym kolorze odpornym na wysokie temperatury...
Ale byc moze w CBR jest troche inaczej, ja naprzyklad nie mam zadnej linki prowadzocej do filtra powietrza...
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 638
- Rejestracja: pt, 6 maja 2005, 15:05
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dzięki,
Co do linki od filtra otwiera ona dopływ powietrza przy dodaniu gazu poprzez taką klapkę. A w h... silniczek nie bzyczy przy włączeniu zapłonu, ale poprostu działa po odpaleniu.. no w kazdym razie sprawdzę napięcie linek i nasmaruję co trzeba. Rozumiem, że tawotem grafitowym?
pozdrawiam,
Bartek
Co do linki od filtra otwiera ona dopływ powietrza przy dodaniu gazu poprzez taką klapkę. A w h... silniczek nie bzyczy przy włączeniu zapłonu, ale poprostu działa po odpaleniu.. no w kazdym razie sprawdzę napięcie linek i nasmaruję co trzeba. Rozumiem, że tawotem grafitowym?
pozdrawiam,
Bartek
kom. 796 090 896
GMINA
GMINA
Moj silniczek mruczy cicho przez jakas sekunde i slychac ze sie porusza, czyli sprawdza swoja pozycja jak rozumiem potem siedzi cicho i ciaga linki :lol: Linki smaruje WD-40 a elementy ruchome mocujace zawor wewnatrz wydechu specifikiem w sprayu ktory nazywa sie tutaj copper grease i wytrzymuje do 3000stopni. Nasmaruj tez sruby ktore mocuja zawor w wydechu, bo moga sie zapiec.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 638
- Rejestracja: pt, 6 maja 2005, 15:05
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Studi! to 929 to jest moja kosiarka spalinowa, ja ogólnie pytam o exup bo interesuje mnie to ustrojstwo, więc niech się skończy na upomnieniu:Pstudi pisze:no to chyba lekka przesada :twisted: rozmawiać o czymś 929...nie wiem co to jest...
halo !! to strona Suzuki
łojojoj posypią się :twisted: żółte kartki :twisted:
prawda Bidziu?...
TomRS dzięki poszukam.
Pozdro dla Was panowie:)
kom. 796 090 896
GMINA
GMINA