Regulacja gazników i zaworów
Moderator: bohas
Regulacja gazników i zaworów
Witam , jestem nowym uzytkownikiem motoru i mam pytanie czy w GSF reguluje sie gazniki co jakis przebieg czy do momontu jak wszystko chodzi bez problemu( pali malo i odpala po przestoju za 1 razem, wkreca sie na obroty płynnie ) lepiej nic nie ruszac.
Sorki jesli ten temat byl juz ruszany ale jestem nowy a kocham swą maszyne i nie chcial bym jej skrzywdzic porzez zle traktowanie
Sorki jesli ten temat byl juz ruszany ale jestem nowy a kocham swą maszyne i nie chcial bym jej skrzywdzic porzez zle traktowanie
Ostatnio zmieniony śr, 11 lip 2007, 21:56 przez kruto, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Masz ten sam silnik co GSX600F więc generalnie co 6000km i chyba najlepiej przed sezonem, chyba że cos sie dzieje w trakcie.
email: bohas@interia.pl
Witam,
Zależy, jakie regulacje macie na myśli.
Przy gaźnikach można je podzielić na:
1) synchronizację (wyrównanie kąta otwarcia przepustnic we wszystkich gaźnikach);
2) regulację wolnych obrotów (również we wszystkich gaźnikach naraz poprzez sprzęgnięte dźwignie przepustnic, za pomocą 1 śruby regulacyjnej);
3) regulację składu mieszanki (osobno na każdy gaźnik, wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy / umiejętności!);
4) ew. regulacje składu mieszanki poprzez wymianę dysz i zmianę wysokości zawieszenia iglic;
ad 1 - synchronizację robimy zawsze, gdy: rozbieramy i składamy gaźniki w celu gruntownego wyczyszczenia bądź naprawy, jak również po regulacjach zaworów (a te reg. co 6tyś. km) i w razie potrzeby - raz na sezon się przydaje; wymaga posiadania wakuometrów
ad 2 - kiedy trzeba, naturalnie przy synchronizacji też
ad 3 - nie polecam samodzielnie, można sobie tylko pogorszyć bez odpowiedniej wiedzy i analizatora
ad 4 - w zależności od spalania, regulacji mocy itp. fanaberii, również nie polecam samodzielnych zabaw bez doświadczenia...
Czyszczenie gaźników można zrobić samodzielnie, choćby przez odkręcenie i oczyszczenie komór plywakowych. Porządne czyszczenie wymaga jednak ich rozebrania. Prewencyjnie polecam stosowanie filtra paliwa
Powodzenia, pozdrawiam!
Kisiel
Zależy, jakie regulacje macie na myśli.
Przy gaźnikach można je podzielić na:
1) synchronizację (wyrównanie kąta otwarcia przepustnic we wszystkich gaźnikach);
2) regulację wolnych obrotów (również we wszystkich gaźnikach naraz poprzez sprzęgnięte dźwignie przepustnic, za pomocą 1 śruby regulacyjnej);
3) regulację składu mieszanki (osobno na każdy gaźnik, wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy / umiejętności!);
4) ew. regulacje składu mieszanki poprzez wymianę dysz i zmianę wysokości zawieszenia iglic;
ad 1 - synchronizację robimy zawsze, gdy: rozbieramy i składamy gaźniki w celu gruntownego wyczyszczenia bądź naprawy, jak również po regulacjach zaworów (a te reg. co 6tyś. km) i w razie potrzeby - raz na sezon się przydaje; wymaga posiadania wakuometrów
ad 2 - kiedy trzeba, naturalnie przy synchronizacji też
ad 3 - nie polecam samodzielnie, można sobie tylko pogorszyć bez odpowiedniej wiedzy i analizatora
ad 4 - w zależności od spalania, regulacji mocy itp. fanaberii, również nie polecam samodzielnych zabaw bez doświadczenia...
Czyszczenie gaźników można zrobić samodzielnie, choćby przez odkręcenie i oczyszczenie komór plywakowych. Porządne czyszczenie wymaga jednak ich rozebrania. Prewencyjnie polecam stosowanie filtra paliwa
Powodzenia, pozdrawiam!
Kisiel
Cze
Ja także nie jestem expertem - trudniejsze naprawy i regulacje zlecam serwisowi, ale często słyszę opinie, że jesli chodzi o gaźniki, to lepiej bez powodu ich nie ruszać.Moto chodzi równo, spalanie w normie - dać spokój.
Kisiel, co do zaworów w suzuki bandit - regulacja co 12 tyś a nie co 6 tyś.
Pozdr
Ja także nie jestem expertem - trudniejsze naprawy i regulacje zlecam serwisowi, ale często słyszę opinie, że jesli chodzi o gaźniki, to lepiej bez powodu ich nie ruszać.Moto chodzi równo, spalanie w normie - dać spokój.
Kisiel, co do zaworów w suzuki bandit - regulacja co 12 tyś a nie co 6 tyś.
Pozdr
Witam
A uwagi dot. gaźników są na tyle ogólne, że chyba zadziałają w każdym moto
pozdrawiam!
Kisiel
Adis - dzięki za uściślenie :ok2: . Te 6kkm wziąłem ze starszych olejaków Suzuki, prekursorów silników B6 i B12, gdzie właśnie co taki przebieg była regulacja zaworów.ADIS pisze: (...)
Kisiel, co do zaworów w suzuki bandit - regulacja co 12 tyś a nie co 6 tyś.
A uwagi dot. gaźników są na tyle ogólne, że chyba zadziałają w każdym moto
pozdrawiam!
Kisiel
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
Uszczelka wystepuje (gumowa) pod deklem zaworow ktory rzecz jasna musisz odkrecic zeby je wyregolowac.kruto pisze: jesli chodzi o zawory bo ten temat był równiez poruszony czy wystepuje tam jakas uszczelka i wymienia sie ja ...?? :?: :?:
Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 105
- Rejestracja: sob, 21 paź 2006, 20:03
- Województwo: -
- Lokalizacja: ...już nie Toruń, ale blisko...
- Kontakt:
Nie zgodzę się. Nie jest to wcale takie oczywiste. Zawory reguluję sam i nie jest tak, że uszczelka nadaje się do wywalenia po zdjęciu pokrywy. Może co któryś raz. Ja swoją spokojnie zakładam spowrotem, nic nawet się nie poci, a tym bardziej nie ciekniecziton pisze:Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
Jak to ktoś kiedyś mi powiedział ... "dziwkowaty" Bandit 600N
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
luigi_m pisze:Nie zgodzę się. Nie jest to wcale takie oczywiste. Zawory reguluję sam i nie jest tak, że uszczelka nadaje się do wywalenia po zdjęciu pokrywy. Może co któryś raz. Ja swoją spokojnie zakładam spowrotem, nic nawet się nie poci, a tym bardziej nie ciekniecziton pisze:Po zdjeciu dekla uszczelke nalezy oczywiscie wymienic na nowa, koszt cos kolo 100PLN.
Pozdrawiam.
Mozesz sie nie zgadzac, to Twoje prawo w wolnym kraju!!!
Ale na uszczelke dziala przez dlugi czas duza temp. + duzy nacisk co ja odksztalca i pozbawia zdolnosci przylegania ktora ma nowka sztuka!!!
Cos musi byc nie tak z Twoimi zaworami skoro juz je kreciles kilka razy!
No i nie zapominajmy o najwazniejszej sprawie:
Mianowicie, nie wprowadzajmy ludzi w blad tylko dlatego ze cos nam sie udalo raz czy drugi!!! To wcale nie oznacza slusznosci dzialania!!! Np:
Niektorzy smigaja na skaracanych lancuchach i mowia ze jest super, ale kazdy o tym wie ze tak sie nie robi!!!
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Witam,
Luigi_m ma rację - uszczelki nie trzeba wymieniać za każdym razem.
I nie traci zdolności przylegania, ta guma nie ma "pamięci" kształtu odcisku. No chyba że była przycięta bądź zagnieciona inaczej niż powinna. Jak Cziton nie wierzysz, zdejmij ja sobie i zostaw przez 24h luzem - a potem zobaczysz. Poza tym zakłada się ją na lekko posmarowane silikonem powierzchnie (polecam Loctite silnikowy). Nawet w serwisówce / instrukcji o tym piszą...
I dlaczego sądzisz Cziton, że coś z zaworami jest nie tegez, skoro kręci się nimi kilka razy? A jak inaczej reguluje się zawory????
pozdrawiam!
Kisiel
Luigi_m ma rację - uszczelki nie trzeba wymieniać za każdym razem.
I nie traci zdolności przylegania, ta guma nie ma "pamięci" kształtu odcisku. No chyba że była przycięta bądź zagnieciona inaczej niż powinna. Jak Cziton nie wierzysz, zdejmij ja sobie i zostaw przez 24h luzem - a potem zobaczysz. Poza tym zakłada się ją na lekko posmarowane silikonem powierzchnie (polecam Loctite silnikowy). Nawet w serwisówce / instrukcji o tym piszą...
I dlaczego sądzisz Cziton, że coś z zaworami jest nie tegez, skoro kręci się nimi kilka razy? A jak inaczej reguluje się zawory????
pozdrawiam!
Kisiel
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 105
- Rejestracja: sob, 21 paź 2006, 20:03
- Województwo: -
- Lokalizacja: ...już nie Toruń, ale blisko...
- Kontakt:
I co z tego ? Może się nie do końca rozumiemy, ale założyłem tę sama uszczelkę 2 razy (tyle razy zdejmowałem pokrywę) i jest ok. Mówię o swoim doświadczeniu i o SWOIM moto. Nie jestem serwisem ... tam niech robią jak chcą. W każdym razie nadal nic nie cieknie i nie poci się ... jesli zacznie to po prostu uznam, że czas na nową uszczelkę. A tak BTW ... uszczelki od śrub pokrywy tez wymieniasz za każdym razem ?cziton pisze: Mozesz sie nie zgadzac, to Twoje prawo w wolnym kraju!!!
Ale na uszczelke dziala przez dlugi czas duza temp. + duzy nacisk co ja odksztalca i pozbawia zdolnosci przylegania ktora ma nowka sztuka!!!
Z moim zaworem jest wszystko super .... nie narzekam, inni tez :lol:cziton pisze: Cos musi byc nie tak z Twoimi zaworami skoro juz je kreciles kilka razy!
Pozdrawiam.
I nie daje złych rad ... wybacz, ale porównywanie uszczelki do skracania łańcucha ma się nijak. Ta uszczelka nie decyduje bezpośrednio o naszym życiu, zdrowiu czy tez kondycji sprzętu. Doskonale gołym okiem widać kiedy nalezy ją wymienić.
Zresztą jak pisałeś ... wolny kraj, ja robię tak ty wymieniasz. Ciebie stać, więc ok. Ja wolę kupić lepsze gumy lub klocki na przykład
Jak to ktoś kiedyś mi powiedział ... "dziwkowaty" Bandit 600N
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Panowie !!
Tym sposobem mamy w temacie o regulacji gaźników i zawory i uszczelkę.
A potem żale, że wyszukiwarka nie działa/nie znajduje czego potrzeba.
Tym sposobem mamy w temacie o regulacji gaźników i zawory i uszczelkę.
A potem żale, że wyszukiwarka nie działa/nie znajduje czego potrzeba.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
No fajnie, fajnie!!!
Tylko z tym silikonem to trzeba uwazac, gdyz gdy da sie go nadmiar to trzeba pamietac o tym ze tyle co wystaje na zewnatrz rownie dobrze moze wystawac w srodku i gdy taki kawalek sie oderwie to moze zatkac jakis kanal i doprowadzic do bardziej kapitalo chlonnych awarii!!!
No i jesli tak wam z tym dobrze i zakladacie stare uszczelki drugi raz po regeneracji silikonowej to wasza sprawa!!!
Ja na sprzecie nie oszczedzam i raz ze staram sie tam sam nie grzebac, a dwa ze wszystko co jest uszczelkopodobne i raz w serwisie mi zdemontuja to wymieniam na nowe, od tak mam taka zasade!!!
Reszta jest milczeniem!!!
Pozdrawiam.
Tylko z tym silikonem to trzeba uwazac, gdyz gdy da sie go nadmiar to trzeba pamietac o tym ze tyle co wystaje na zewnatrz rownie dobrze moze wystawac w srodku i gdy taki kawalek sie oderwie to moze zatkac jakis kanal i doprowadzic do bardziej kapitalo chlonnych awarii!!!
No i jesli tak wam z tym dobrze i zakladacie stare uszczelki drugi raz po regeneracji silikonowej to wasza sprawa!!!
Ja na sprzecie nie oszczedzam i raz ze staram sie tam sam nie grzebac, a dwa ze wszystko co jest uszczelkopodobne i raz w serwisie mi zdemontuja to wymieniam na nowe, od tak mam taka zasade!!!
Reszta jest milczeniem!!!
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 105
- Rejestracja: sob, 21 paź 2006, 20:03
- Województwo: -
- Lokalizacja: ...już nie Toruń, ale blisko...
- Kontakt:
Właśnie .... sakramentalne słowo "serwis". Tam nadludzie pracują chyba, wszystkowiedzący. Ja też na sprzęcie nie oszczędzam, a widzisz serwisuję swoje moto i puszki sam i dobrze od lat na tym wychodzę. Wiem co wlewam, wiem co wymieniam .... proponuję ci spróbować zaznaczyć w jakiś tobie znany sposób twoja uszczelkę, którą to serwis wymienia tak skrupulatniecziton pisze:No fajnie, fajnie!!!
Ja na sprzecie nie oszczedzam i raz ze staram sie tam sam nie grzebac, a dwa ze wszystko co jest uszczelkopodobne i raz w serwisie mi zdemontuja to wymieniam na nowe, od tak mam taka zasade!!!
Ja wolę zrobic sam i wiem co mam ... a mój sprzęt mnie nie zawodzi, choć serwisu nie widuje
Jak to ktoś kiedyś mi powiedział ... "dziwkowaty" Bandit 600N