Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
jako że nie mam włącznika świateł przy kierownicy, a na elektryce znam się tylko tyle co mnei w szkole nauczyli powiem tak - zacznij szukać od początku, w tym przypadku będzie to przełącznik przy kierownicy, może ktoś kable pozamieniał jak ją rozbierał, może po prostu masz gdzieś dziwne przebicie. Bez miernika i kontrolki w ręce tylko tyle na tą chwilę mogę poradzić
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
a powiedzcie mi bracia jeszcze, czy moze byc to spowodowane np. przepaloną którąś żarówką ?? Np od prędkościomierza ?? Czy raczej obwody są niezależne ?? Pozdrawiam
ten obwód jest niezależny, jedyna zależność z przepalonymi żarówkami występuje w migaczach, jak któraś żarówka padnie, to dobry migacz po tej stronie zacznie albo bardzo szybko migać, albo będzie świecił ciągle
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
W pozycji "S" na przełączniku powinien swiecic tylko prędkościomierz ?? (zwarte 2 wyjscia, jeden wlasnie do podswietlenia predkosciomierza, 2 natomiast ucieka do bezpiecznikow)
Wnioskuje po układzie jednak, iż faktycznie awaria może wynikać z przepalonej zarówki w podswietleniu predkosciomierza.
W pozycji P w stacyjce, za tylna lampe/tablice odpowiedzialny jest kabel Br i jest OK .. wszystko działa.
W pozycji S przy manetce za tylna-przenia lampe/tablice odpowiada kabel B/W ktory również odpowiada za tablice ... czyli jednak to może wina przerwania obwodu na spalonej którejś żarówce w liczniku ??
Proponuję żebys jeszcze raz dokładnie opisał wszystkie objawy z uwzglednieniem pozycji stacyjki i wyłacznika świateł przy manetce.
Powoli robi się "bigos".
Jeśli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak:
Stacyjka P, wyłącznik S (środkowe) - świeci pozycyjne przód + pozycyjne tył + oświetlenie tablicy.
Stacyjka ON, wyłącznik S (środkowe) - nie świeci nic.
Stacyjka ON, wyłacznik ON - świeci tylko przód (mijania).
PLATOSVIOLETEROSCLASIKOS CLASIKEROS RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !! 私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Nie jestem w stanie dokładnie określić jak było wcześniej, gdyż mam Suzi dopiero od miesiąca. Na pewno działało podświetlenie licznika/tablicy i tylna lampa w trybie świateł mijania. Pozdrawiam
Cześć,
Patrząc na schemat widzę co następuje (w kontekście świateł):
1. stacyjka off, wyłącznik świateł dowolne, długie/krótkie dowolne:
Napięcie z akumulatora podawane jest na stacyjkę (kabel RW). Na tym koniec - lampy nie świecą sią
2. Stacyjka P, wyłączniek świateł dowolnie, długie/krótkie dowolnie:
Napięcie, które przychodzi kablem RW na stacyję podawane jest kablem Br na lampę tylną (pozycyjne) i license light (jeśli dobrze odczytuję) - chyba tablica
włączona pozycja z tyłu i światło tablicy rej.
3.Stacyjka on, wyłącznik świateł off długie/krótkie dowolne:
Napięcie, które przychodzi na stacyjkę (RW) podawane jest na puszkę bezpieczników (D lub O, nie mogę roczytać, chyba O - orange). Stąd kablem BL oraz kablem chyba Og (Orange green?) podawane jest na wyłącznik świateł (i tu koniec - off)
nic nie powino się świecić
4. stacyjka on, wyłącznik świateł S, długie krótkie dowolne:
Napięcie, które podawane jest na wyłącznik świateł kanle BL, przekazywanej jest kablem Gr na żarówki chyba "Meter light" (zegary?), jak również przez stacyjke (chyba Dr?) i dalej przez kabel Br na tylne światło (pozycja) i oświetlenie tablicy rej.
Włączone oświetlenie zegarów, pozycja z tyłu i tablica rejestracyjna
5. Stacyjka on, wyłącznik świateł on:
jak w punkcie 4 + światło długie lub krótkie z przodu - w zależności od pozycji przełącznika świateł długich.
Brak jakiego kolwiek światła nie powinno być skutkiem przepalonej żarówki prędkościomierza (oczywiście prędkościomierz nie będzie podświetlany)
A więc opisywane obiawy (stacyjka on, światła S nic nie świeci i stacyjka ON światła on - świeci tylko przód) może być skutkiem uszkodzenia kabla (chyba Gr - nie mogę rozczytać) - skrajnego prawego w wyłączniku świateł w przedstawionym schemacie.
Pozdrawiam
Edit: Sprawdź czy masz podświetlenie zegarów (stacyjka ON światła S lub ON), jeśli tak, to uszkodzenia szukał bym w tym kablu (lub jego podłączeniu), bliżej stacyjki (drugi od prawej w stacyjce, na schemacie)
Edit2: uszkodzony może też być kabel BL, między bezpiecznikami a wyłącznikiem świateł, lub też uszkodzenie może być w samej puszcze bezpieczników. Ze schematu wynika, że bezpiecznik zabezpieczający obwód BL podłączony jest do kabla O, jeszcze przed puszką, może tu jest awaria. Zacznij od sprawdzenia, czy masz napięcie na wszystkich bezpiecznikach i dalej sprawdź kabel BL (bezpieczniki - wyłącznik świateł), potem opisywany wcześniej kabel Gr, który wychodzi z wyłącznika świateł.
Piotrek był VZ800 Marauder '97 jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km) jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym O RH+
emtivi,
Więc tak jak pisałem, albo masz spalony jeden bezpiecznik (sprawdź jeszcze raz)
- jak bezpieczniki są OK, sprawdź, czy masz napięcie na wszystkich bezpieczniekach (albo woltomierz, albo żarówka 12V małej mocy) pomiędzy masą i bezpiecznikiem (stacyjka w pozycji ON). Sprawdź oba końce bezpiecznika.
-Jak nie masz napięcia na jednym bezpieczniku - uszkodzenie jest w puszcze z bezpiecznikami lub podłączenie puszki.
-Jak wszędzie jest napięcie - sprawdzasz kabel BL idący z puszki do wyłącznika świateł i sam wyłącznik świateł (np. czy jest napięcie na kablu BL wchodzącym do wyłącznika świateł i na kablu Gr na wyjściu z wyłącznika świateł, przy przełączniku świateł w pozycji S lub ON)
- potem kabel Gr pomiędzy wyłącznikiem świateł a stacyjką (gdzieś po drodze rozgałęzia się i leci kabel do zegarów - a tam już nie ma napięcia).
Szansa, że uszkodzenie jest jeszcze dalej jest minimalna. Wówczas miałbyś światło na zegarach (masz dwie żarówki w podświetleniu prędkościomierza, więc obie musiały by się spalić, żeby było tu ciemno)
Życzę powodzenia.
Piotrek był VZ800 Marauder '97 jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km) jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym O RH+
Weź chłopie wszystkie gniazda bezpieczników, połączenia przewodów i obsadki żarówek spryskaj czym trzeba, sprawdź czy żadna magistrala zagięta nie jest i czy z izolacji nie wystają gdzieś i się z masą nie stykają druciki i przypatrz się DOBRZE żarnikom w żarówkach, bo niedługo na tej sprawie można będzie magisterkę robić :gazeta: Zwykle szukamy pod lasem, a mamy pod nosem. Coś gdzieś pewnie nie przewodzi, może zaśniedziało w mało widocznym nmiejscu po zimie.....pewnie jakiś drobiazg pominięty wzrokowo. Bez paniki....
Masz rację Zygzak - wyszła mała praca magisterska i może być uciążliwa w czytaniu.
Ale brat prosi o pomoc, mówi co nie działa, daje schemat - więc rozumiem, że sam chce spróbować zmierzyć się z tematem.
Więc pomagam jak umiem, starając się wytłumaczyć jak ja rozumiem działanie układu.
Najkrótsza rada dla niego, to "weź parę złotych i jedź do elektryka", ale nie o to chyba chodzi.
Pozdrawiam,
Piotrek był VZ800 Marauder '97 jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km) jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym O RH+
Nie no sorki, bez urazy proszę "bo nie o to chodzi" . Poprostu ja zawsze od najprostszych rzeczy staram sie zaczynać i zwykle to skutek właściwy przynosi. Żeby coś aż tak skomplikowane było żeby schemat męczyć itp. ? A Brat Emtivi tak naprawdę nie napisał czy od tych prymitywnych metod zaczął Ale ele-maniakiem nie jestem, więc życzę żebyście się jak najszybciej z problemem uporali
P.S. Ale magisterka przejrzysta i czytelnym językiem napisana
3msię :oczko: