LS 650 Savage - zerwane gwinty

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
krycha

LS 650 Savage - zerwane gwinty

Post autor: krycha »

Witam. Mam pozrywane 2 gwinty szóstki w cylindrze, tam gdzie idą takie długie śruby po prawej stronie patrząc na moto z tyły. Te śruby to 2 z kilku, które mocują pokrywę rozrządu. Miał ktoś taki problem przy Savage :?: Za co się zabrać? Próbować przegwintować na ósemki (nie wiem,czy tam będzie na tą operacje miejsce :cry: ) ? no i musiałbym ściągać głowicę, bo te gwinty są raczej w cylindrze, odcinek bez gwintu idzie przez głowicę. Może ktoś miał taki sam przypadek, bo to są szóstki w aluminium, a to łatwo zerwać. Ja to miałem już pozrywane, dlatego miałem wyciek oleju spod pokrywy :cry2: i chciałem sprawdzić dlaczego się poci. Jeśli ma ktoś na to jakieś leki, to proszę o receptę, będę wdzięczny :papa: .....a taka pogoda niekiepska :olaboga: :furia: Pozdr :wink:
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Popatrz tutaj i powiedz, które śruby masz urwane:
http://www.ronayers.com/fiche/300_0271/ ... arent=7080
O technice naprawy gwintów trochę sie ponawymądrzałem tutaj:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... ight=miska
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Pastor
Zmieniacz Żarówek
Posty: 143
Rejestracja: czw, 22 mar 2007, 06:23
Województwo: -
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pastor »

Technika helicoil ma tę zaletę, że gwint po takim zabiegu jest mocniejszy niż oryginalny bo jest to już stalowa wkładka a nie aluminium. Mniejsza szansa zerwania ponownie. No i pozostajemy przy nominalnym rozmiarze. Rozwiercić i nagwintować na większy rozmiar też można jak ktoś chce i warunki na to pozwalają.
CENTROWANIE KÓŁ, SERWIS ZAWIESZEŃ
PASTOR GARAGE
krycha

Post autor: krycha »

śruby są całe, pozrywane są gwinty w garze od śrub, które (na rzucie pokrywy z góry) oznaczone są jako:
-pierwsza to będzie 17
-druga to będzie 20kropka27

Też o tym dumałem ale nie wiem czy tam będzie miejsce na rozwiercenie żeby wkręcić tulejkę :hmm: ..może przesadzam, płeć piękna :babe: zawsze mi o tym przypomina, że mam skłonności do przesady :twisted:
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

skoro to te śruby o których piszesz to teraz mogę coś ja napisać

śruby te są długie, to fakt, jednak kończą się one w głowicy, a nei w cylindrze, co do domowego rozwiercania na większy gwint - tutaj 8 to mija sie to z celem, lepiej kupić helicoil i zrobić to porządnie.
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Jeden warunek. Musi być miejsce na "rozwiert". Niestety nie pamiętam jaka średnice ma helicol o wewnętrznej M6 x ileś tam. Właśnie !!
Sprawdź gwint tych śrubek czy przypadkiem nie jakieś drobnozwojowe świństwo bo wtedy takiego helicola musisz szukać.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
krycha

Post autor: krycha »

Dzięki za rady :beer: Jak tylko będę miał chwilę :? to rozkręce, posprawdzam i do roboty, bo sezon ucieka :moto: Pozdr :wink:
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

helicoil wkręca się do otworu większego o 0,3 lub 0,6 na całej średnicy, więc miejsca nei potrzeba dużo :D


śruby te mają zwykły gwint więc no problemo :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
krycha

Post autor: krycha »

Te tulejki dorabiać na tokarce czy można gdzieś kupić gotowce :?: Z tego co pisał Osama i Lechul skumałem, że można kupić, ale jak pytałem w sklepach to ręce rozkładają :roll:
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Post autor: osama »

http://www.louis.de nr katalogowy 10003870

ja osobiście wszystko z louisa zamawiam w firmie KLASA i nie narzekam


nei przewróć się jak zobaczysz cenę za zestaw - prawie 50 ojro
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
PIKUŚ

helikoli

Post autor: PIKUŚ »

Może udziele paru porad jestem że tak powiem użytkownikiem codziennym, bez tych wkładek wkładów gwintowych FILTEC+® bo tak one nazywane są po Polsku na statku nie mozna by było normalnie bez nich funkcjonować i pracować . Żeby dobrze naprawić gwint należy stosować tylko i wyłącznie gwintowników zalecanych przez producenta nie będe się rozpisywał dlaczego jet to poprostu nauka którą wyniosłem po 9 letnim użytkowaniu tych wkładek, co do wierteł to do wkłatki M6 stosuje się wiertło 6,3 mm ,M8 8,4mm, M10 10,5mm itd. Długość wkładki też jest różna np.8mm,12mm,16mm .Należy jecze pamiętać o tym czy otwór w którym będzie założona wkładka jet przelotowy czy nie jeżeli jet przelotowy to po wkręceniu wkładki należy odłamać nosek który służył do wkrencenia wkładki służy do tego specjalny łamak nie wolno tego robić wkręcając śrubę, jeżeli jest nie przelotowy należy tak dobrać długość wkładki żeby po wkręceniu śruby nie dotykała do rego noska To tak po kródce w polsce jest jedna firma która rozprowadza te wkładki i ją polecam gwintownik kosztuje do M6 ok28 zł i 100szt wkładek M6 około 24zł plus VAT
http://www.kvt-koenig.pl/download/filtec-katalog.pdf

na tej stronie znajdziesz potrzebne tabele żeby dobrać odpowiednią wkładke i gwintownik
http://www.kvt-koenig.pl/index.php
a na tej stronie znajdziesz wszystkie dane jak zamówić te wkładki
Mam paredziesiąt różnych rozmiarów troche ich się uzbierało może jakieś by ci pasowały to ci wyśle potrzebny mi takie dane skok gwintu i i jake M śruby oraz głębokość otworu. i jeszce jedno Ossama proponuje Firmy louis jet to faktycznie cały komplet ale zaje......cie drogi i użądzenie które są w tym zestawie pasują tylko do tych wkładek a system filteC+ jest systemem do którego nie potrzebujesz zadnych skomplikowanych urządzeń tylko wkręcasz go jak śrube w gwint .
ODPOWIEDZ